(M1) De strijd met mijn Houding,.. Haflinger Beau & Ik !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

QualityHorse

Re: (M1) De strijd met mijn Houding,.. Haflinger Beau & Ik !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:11

In je eerste topic schrok ik echt enorm van je houding.
Je hebt nog steeds de neiging om wat achterover te hangen,
maar je hebt jezelf in ieder geval al een flink stuk verbetert.
Ga zo door (:

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:24

Wauw meid, goed bezig!! Ga zo door en over een paar weken weet je niet eens meer hoe je achterover moet zitten ;)

In draf moet je nog wel wat meer naar voren, maar dit beeld is al zoveel minder storend, echt heel knap! Karinvdm gaf een hele goede tip op de vorige pagina. Blijven werken aan je balans, herstel je gevoel voor wat recht is, en dit komt helemaal goed hoor!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:28

Zooooo dat is een vooruitgang!!!! Je ziet dat jullie er goed aan hebben gewerkt, super!!!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:35

Er zit denk ik ook een probleempje bij je schouders,probeer die eens wat verder terug te doen. Als het waren je rug wat holler.
Rij eens bv wat lange zijdes in verlichte zit en duw je ellebogen naar achteren.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:37

HIHI...zo zie je wat het plaatsen van foto's op bokt al kan doen he? Geweldige vooruitgang!
Nu kan je het op de foto's niet goed zien, maar ik vind het bit zo raar zitten. De bakstukken komen bijna onder de kin van de pony daar waar het bit eraan zit. die horen langs of ietsje onder de riem van je neusriem te lopen en niet zo laag te zitten. Maar nogmaals, het is niet echt duidelijk te zien.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:45

Nou ik vindt het een vooruitgang zeg en je hebt de wil om je te verbeteren en je doet wat met de adviezen dan komt het wel goed met jullie.......en Beau is echt een knapperd <3

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:58

Wat een verschil al zeg, heel erg goed! staan de foto's op volgorde, want het lijkt dan net alsof het richting het einde toe weer wat erger wordt, er zijn dan weer wat meer foto's waar je toch weer wat gaat hangen (misschien ook omdat je moe wordt). Of ze staan toevallig net in die volgorde.

Ik denk dat als jij zo doortraint je echt over een tijdje van je probleem afbent hoor.
Zelf ben ik niet voor ik zwanger werd erg hard bezig geweest het probleem te verhelpen dat ik mijn knieen optrek en daardoor mijn hak, en bij mij was er ook duidelijk verschil binnen een korte periode. Dat is zo leuk!

Dus ga zo door en jullie worden alleen maar een nog mooiere combi!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 16:01

Dankjulliewel weer allemaal :D

Wen_en_Jelle: geen idee, volgens mij niet hoor :)
Maar kan inderdaad wel kloppen, dat ik iedere keer weer wat meer naar achteren begin te zitten, omdat
ik er niet meer zo oplet of inderdaad dat ik wat uitgeput ben, kan best :j
Dankjewel :D

isaja: Dankjewel :o

aerdenhout1: je bedoelt dat het riempje wat te laag zit van het bit? Ik zal er eens naar kijken :j
Dankjewel :o

kohtje: Rug nog holler? Dat heb ik me net juist afgeleerd :=
Kijk maar:
Afbeelding
(Was op mijn L2 debuut in april/ mei ergens)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:02

Hele verbetering. Maar het zal niet meevallen om niet terug te vallen in je oude gewoonte :D zeker in een wedstrijd, als je meer met andere dingen bezig bent.

Ik denk nog steeds dat het investeren in een paar zitlessen je houding echt ten goede zou komen, voordat je jezelf weer iets ander aanleert :j haha dus toch maar tijd voor vrij maken. Want we willen straks Beau natuurlijk wel in de Z ring tegenkomen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:04

Maar je hebt je rug hier hol en nog steeds de schouders voor. Moeilijk uitleggen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 16:07

_Aurora_: dankjewel :o

_Esther_87_: ik hoop het! Ik erger me iedere dag steeds weer aan als ik mijzelf weer betrap op dat achterover zitten!
Dankjewel :D

QualityHorse: Snap best dat je schrok, schrok er zelf ook van ...
Dankjewel!

Calimero_: Dankje kim, misschien bedoelde je het wel niet verkeerd maar zo kwam het wel over en nou ja,
je weet het ondertussen nu wel :) Ben nogsteeds aan het knoeien met mijn bekken, maar goed, ooit kom
ik er haha! :D

Kohtje: Ik snap inderdaad niet wat je bedoeld, misschien weet iemand anders het beter uit te leggen? :o :+

janouk: Dankjewel :o Klopt, vooral op wedstrijden zal het lastig worden. Maar heb 30 oktober pas weer
een wedstrijd, Ons 3e M1 wedstrijdje om precies te zijn dus hopelijk heb ik het dan nog wat beter voormekaar!
En dat is inderdaad mijn wens/doel, om Z met hem te worden en misschien wel hoger :o

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:57

_Bitje_ schreef:
Kohtje: Ik snap inderdaad niet wat je bedoeld, misschien weet iemand anders het beter uit te leggen? :o :+

Ik denk dat ze bedoeld je schouderbladen wat meer naar ''achter/ naar elkaar toe trekken''? Waardoor je schouders wat naar achter en omlaag gaan?

Ziet er goed uit! Je doet echt je best. Hopelijk kan je dit gevoel op wedstrijd ook vasthouden!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:07

Ik vind het echt vele malen beter. Blijf er goed opletten totdat het helemaal 'ingeslepen' is.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 20:53

Dankjulliewel! :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:42

Hey Lotte, dat ziet er een stuk beter en mooier uit zeg, toppie meid.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:46

Zo, dat ziet er al een stuk beter uit dan de vorige keer.
Goed dat je er zo bewust mee bezig bent.... maarrrr
Je mag je teugels nog wel een stuk korter pakken :P

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 07:31

Wauw, dat ziet er echt veel beter uit. Je hangt minder naar achteren en dat maakt het plaatje ook meteen rustiger. +:)+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:49

Dankjulliewel :o

Rosanna: Klopt, dat probleem gaf ik in de OP ook al aan,
ik kan moeilijk grip/kracht zetten in mijn handen, waardoor dat erg lastig is :D
Dankjewel

Sanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:24

Ziet er beter uit als je vorige topic! Vind inderdaad dat je handen en benen wat verbeteringen kunnen gebruiken, maar je rijd erg netjes hoor!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:19

_Bitje_ schreef:
Dankjulliewel :o

Rosanna: Klopt, dat probleem gaf ik in de OP ook al aan,
ik kan moeilijk grip/kracht zetten in mijn handen, waardoor dat erg lastig is :D
Dankjewel

sorry, ik val graag in de herhaling :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:23

Ziet er al stuk beter uit hoor.
En Beau is ook wel een heel leuke haflinger.

Maar ben ik nou de enigste die zich aan de horizon ergert?
Op aantal foto's zit die niet recht, veel mensen doen dat zo op de foto om paard meer bergopwaarts te doen lijken lopen,
maar heeft ook het effect dat het achterover zitten er veel erger uit ziet dan het is.
(heb hekel aan mijn laptop kantelen om het effect te niet te doen of papiertjes langs foto's te houden)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:25

Sjolvir schreef:
Ziet er al stuk beter uit hoor.
En Beau is ook wel een heel leuke haflinger.

Maar ben ik nou de enigste die zich aan de horizon ergert?
Op aantal foto's zit die niet recht, veel mensen doen dat zo op de foto om paard meer bergopwaarts te doen lijken lopen,
maar heeft ook het effect dat het achterover zitten er veel erger uit ziet dan het is.
(heb hekel aan mijn laptop kantelen om het effect te niet te doen of papiertjes langs foto's te houden)

Nee hoor, je bent niet de enige haha. Viel mij ookal erg op... Zeker voor iemand zijn houding kan het het beeld inderdaad erg verergeren.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:32

Ik had inderdaad al heel stiekem na het zien van de foto's, bij nummer 11 de horizon gecorrigeerd op mijn laptop.
Dan zie ik toch een paard dat behoorlijk op de voorhand loopt, en het is jammer dat zoiets bewust of onbewust
wordt verdoezeld. Vind het buiten dat ook lastig kijken. Je houding is al een stuk beter, een heel verschil met eerdere
foto's. Ga zo door, met veel oefenen komen jullie er wel :).

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:23

Dankjulliewel weer. :)

Sanne94: Klopt, ik werk er aan, dankjewel :D

Rosanna1990: geeft niet, hebben we allemaal wel eens last van :Y)

Sjolvir: Ik vind die scheve horizon ook niet mooi, maar vaak kwamen ze zelfs nog erger uit de camera
rollen dan hier. Maar klopt, die horizon is niet recht. :n
Maar je kan niet alles hebben, een vriendin van me heeft deze fotos gemaakt met mijn spiegelreflex
en heb de camera voor haar ingestelt en verder heeft ze wat proberen te knippen, dus kan er vrij weinig
aan veranderen verder.
Dus sorry, maar als je er zo'n hekel aan hebt dan hoef je die moeite voor mij niet te nemen hoor.

Siets: Nummer 11 vind ik dan ook de minste foto van allemaal. Hij loopt daar inderdaad niet bergop wat
inderdaad wel een beetje zo lijkt doordat hij scheef is genomen maar verwachten jullie dat echt van een 5 jarig paard
dat ie gewoon continu netjes bergop loopt?
Ieder paard heeft wel eens een momentje tijdens de training dat hij even terug valt op de voorhand, en ik heb geen zin
om juist die fotos achter wege te laten om een nog beter beeld te creeren. Dus ja, hij loopt daar niet bepaald op de achterhand,
maar als je goed kijkt zie je dat ik ook scheef op de camera af kom dus de foto is gewoon wat raar.
Dus sorry daarvoor, ik ben helaas geen Anky, en zal ik ook nooit worden. :)

Verder dankjulliewel met de tips die ik van jullie krijg en de leuke complimentjes, zal er zeker wat mee doen :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:25

*\o/*

Wat een prachtige houding heb je zo!
Je sluit nu veel mooier aan op je paard.
Wat knap van je dat je zo streng bent voor jezelf, en hoeveel je jezelf verbeterd.

Echt een hele verbetering.

Nu zijn jullie nog mooier als combinatie om naar te kijken!

Foto6 is mijn favoriet!
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 05-10-11 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt