gedumpt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:07

Ben wel benieuwd of de eigenaar gevonden wordt.

Is het een nederlandse chip of is hij in het buitenland gechipt?

Sjors, als het paard medicatie heeft gehad, kan het voor de slacht niets waard zijn en dan moet je zelfs betalen voor de slacht. Dat staat dan in het paspoort dat bij het paard hoort. Als er nu een nieuw paspoort bij het paard komt, krijgt die automatisch een "niet voor consumptie geschikt" melding in zijn paspoort. Alleen veulens die nu gechipt worden en een paspoort krijgen mogen nog wel voor consumptie.

kinel

Re: gedumpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:11

begint hier op ierland te lijken, daar dumpen ze ook massaal de paarden op straat. moet niet gekker worden.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:17

wat...... ;(

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 12:04

Hallo allemaal, super bedankt voor de reacties. Ik wil zo graag de eigenaar vinden. Vandaag komen er foto's bij o.a. Van zijn hoofd en specifieke kenmerken. Zijn chip is een duitse chip die niet geregistreerd staat. Hij is nog vrij jong, een jaar of 7, schatten ze hem.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:09

De chip is toch door een DA geplaatst? Kun je dan niet achterhalen door welke DA en ik neem aan dat die DA wel een registratie bij houdt.
Arme dier, zo afgedankt.

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:10

het moet niet gekker worden idd ik hoop dat je de (eigenaren) kunt vinden

ik duim voor een goede afloop <3

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:13

Jee zeg, en het is nog een leuk paard ook, wel lange hoeven maar verder ziet hij er goed uit.
Hopelijk komt alles goed met het dier en krijgt hij binnenkort weer een lief baasje.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 12:16

De ambulance heeft geprobeerd de chip te traceren, jammer genoeg zonder succes. Voor de hoeven komt de smid een dezer dagen. Maandag gaat hij i.p. Over naar definitieve opvang in wassenaar.

LGruitershop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:45

Wat verschrikkelijk! echt erg. Dat mensen dat durven te doen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:22

Er staat toch echt dat iemand heeft gezien dat hij uit de trailer werd gehaald!
Wel een leuk dier trouwens. Vindt vast wel een leuk bAasje. En gestolen kwam inderdaad ook bij mij op.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 14:52

op de site van amivedi heb ik nieuwe foto's van het paard gezet. ik weet niet hoe ik hier foto's moet plaatsen. aan het hoofd te zie staat het paard hoog in het bloed.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:00

Bizar meer kan ik er niet op zeggen. Maar diegene die die trailer heeft gezien kan die de auto en trailer niet beschrijven of misschien wel een kenteken ofzoiets.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:01

wat zonde van zo'n mooi paard..
ik zou zeggen breng maar naar mij :D

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 15:05

degene die de trailer zag liep zelf met zijn paard, een duindigt dier dus heet!! die man had dus moeite zijn paard in bedwang te houden en geen tijd om naar het kenteken te kijken. ja het is een prachtig dier en heel vriendelijk. ik zou hem ook zo willen maar helaas...
op de site van amivedi bij meldpunt rijswijk staan er een boel foto's en de beschrijving van het paard. ik hoop zo dat iemand hem herkent.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:08

Is het een idee om bij paardenartsen in de buurt te informeren of die het dier herkennen? En wat is de schofthoogte? Jammer dat degene die het gezien heeft zijn handen vol had aan zijn eigen paard, anders had je nu wel meer info gehad.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 15:09

ik heb het vermoeden dat hij niet uit de buurt komt. de chip is duits.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:11

Het paard zou ook gestolen kunnen zijn.... en dat de dief/dieven vervolgens het dier niet kwijt konden.
Een draver is idd mogelijk (ook gezien z'n lange voeten)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:11

Het paard is dus bereden/getraind aangezien die beslagen is... Zo te zien heeft die al 2 jaar dezelfde ijzers eronder. Raar dat mensen het paard zo dumpen. Als je um op marktplaats zet gratis afhalen kom je er ook wel af.

Gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:12

Waarom de eigenaar willen vinden? Die heeft hem daar toch met de trailer op de stoep afgeleverd en het dier laten staan? Ik neem aan dat je het dier daar niet terug brengt, want dan staat datzelfde paard straks midden op de veluwe, wordt ie daar losgelaten.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 15:14

ja het klinkt heel gek maar ik heb niet het idee dat de eigenaar hem er heeft neergezet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:17

Dat denk ik ook, het is niet de eigenaar die dit heeft gedaan. Dan had hij/zij hem beter naar de slager kunnen brengen of verkopen. Nee, iemand wilde om de een of andere reden van dit paard af... ben benieuwd wat die reden is...

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:26

Nou ja zeg.....dit is toch wel helemaal te gek voor woorden....
Wie laat er nou zomaar een paard achter.....en nog een mooi dier ook.
Zo'n dier heeft toch een zekere waarde, dus ik ga mee met de mening dat het waarschijnlijk een gestolen paard betreft wat men niet kwijt kon.
Er zijn verschillende websites voor gestolen paarden in Duitsland, google even op gestolene Pferde. Misschien dat jullie daar wat vinden.
Als 'ie gestolen is mogen ze van mij met die lui doen wat ze vroeger altijd met paardendieven deden!
Mocht de eigenaar dit gedaan hebben, dan hoop ik dat die een hele hele forse boete krijgt, zodat 'ie voorlopig nooit meer paarden KAN houden, zelfs geen shetje van €7,50....

Updatje: tekst aangepast
Laatst bijgewerkt door vjseegers op 01-10-11 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:27

Misschien heb je iets aan deze link: http://www.hi-tier.de/infoEQ.html . Of kom je hier verder mee om te zien waar in Duitsland hij gechipt is. Het kan natuurlijk zijn dat het een geïmporteerd paard is dat al een tijd in Nederland was. Ik kan me slecht voorstellen dat iemand vanuit Duitsland naar Duindigt rijdt om daar een paard los te laten. Ik zou anders ook deze info in de draverswereld bekend maken en in de rensportwereld, je weet het maar nooit.

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:35

@ Jet, misschien gestolen in Duitsland en proberen te verkopen in Nederland?
Wil niet discrimineren of zo, maar Oost-Europeanen slepen gestolen spullen overal naar toe....

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 15:38

tja het kan. de dierenambulance heb ik net nog even gebeld. hij meet 1.60m en is best wel heet. dus ws ras of ras x. zit nu op duitse sites te zoeken maar wordt er voorlopig geen wijs uit.