Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:04

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet grappig van die agenten.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:05

Wat zullen ze lang hebben nagepraat in de auto hahahaha :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:05

Henkjan schreef:
Tja, voortaan je paard vasthouden dus. Maakt voor mij niet uit of het een hond of een paard is. Denk dat een loslopend paard soms gevaarlijker is dan een loslopende hond. ;)

Dat durf ik te betwijfelen. Vjesta zal altijd naar mij terug komen, omdat ik haar leider ben. Ik merk ook, dat als ze dingen een beetje spannend vind, ze dichter op me komt lopen, haar neus tegen m'n hand aan legt en om mij heen kijkt naar het 'enge' ding (vandaag een rolator die ze nog nooit gezien had, ff gekeken en doorgelopen). Ze staat net zo goed, als niet beter, onder appél als een hond, omdat ik ook wel snap dat een niet luisterende Chiwafwaf iets minder gevaarlijk is dan een niet luisterend paard. Waar een hond iets kan zien en kan besluiten erop te jagen, zal Vjesta dat niet doen, die komt zich alleen maar achter haar kuddeleider verstoppen om mij de kastanjes uit het vuur te laten halen (de held :') )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:07

Henkjan schreef:
Dus je zegt nu eigenlijk je kan je paard maar beter loslaten omdat hij anders je handen kapot maakt? 8)7 8)7

Nee. Ik zeg dat het vasthouden van een touwtje in dit geval schijnveiligheid is. Mocht ze er vandoor willen dan gaat ze toch wel, ongacht of ik haar nou tegen wil houden of niet. Ik zeg dat het enige verschil is dat als ze er nu vandoor gaat ik de binnenkant van mijn handen nog heb, en anders niet. Ik zeg niet dat dat de reden is. De reden is dat het niet nodig is.

Overigens heb ik in mijn vorige post uitgelegd waarom ik er behoorlijk overtuigt van ben dat ze er niet vandoor gaat.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 25-09-11 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:08

eeeh nee? Ik laat haar nooit naast me loslopen...
Op het erf eet ze wel eens los haar bakje voer leeg, maar loslopen op een weg.. nee.

Vjestagirl: dan kun je net zo goed geen hoofdstel/zadel/cap enz. gebruiken. Als een paard wil, springt ze zelfs over de draad van je weide heen...draad ook overbodig?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:10

nou.....ik zie de humor van het verhaal wel in hoor.
Je kan ook overal een drama van willen maken he? ;)

Die agenten waren zich duidelijk aan het vervelen imo

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:12

Def schreef:
eeeh nee? Ik laat haar nooit naast me loslopen...
Op het erf eet ze wel eens los haar bakje voer leeg, maar loslopen op een weg.. nee.

Vjestagirl: dan kun je net zo goed geen hoofdstel/zadel/cap enz. gebruiken. Als een paard wil, springt ze zelfs over de draad van je weide heen...draad ook overbodig?

Een hoofdstel en zadel zijn geen veiligheids maatregelen. Als ze dat voor jou wel zijn raad ik je ernstig aan om niet meer op je paard te stappen, want dan zit je echt met een gevoel van valse veiligheid op je paard. Ik heb een hoofdstel om mijn hulpen fijner door te kunnen geven, en een zadel om gemakkelijker in balans te kunnen zitten. Ik ga er geen seconde vanuit dat mijn zadel en hoofdstel het rijden veiliger maken, of er wat dan ook aan veranderen als mijn paard besluit de andere kant op te gaan. Een cap is ook in het geval dat het misgaat een maatregel voor als je er niets meer aan kunt doen.

Dat het draad van de weide iets heel anders is snap je neem ik aan ook wel.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:12

Hoofdstel kun je ook net zo goed niet gebruiken, ook dat is nml schijnveiligheid.... Cap is GEEN schijnveiligheid, die kan echt een gat in je kop voorkomen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:13

Met een halster kun je ze nog omtrekken. Ik snap niet dat mensen hun paard los laten lopen op een openbare weg, wat is het voordeel daar van? Als ze braaf zijn zijn ze dat ook wel met halster om en dan kun je nog ingrijpen mocht er iets gebeuren. Een zadel en cap zijn wel een veiligheidsmiddel. Mocht er eens iets gebeuren dan zit je gewoon steviger en is je hoofd beschermd. Een paard kan ook struikelen, wil niet zeggen dat je dan niet meer op je paard moet stappen.

Maar wel mazzel dat je onder de bon uitkwam.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:15

Ok, de discussie of het wel of niet verantwoord is je paard los te laten lopen mag vanaf nu ergens anders gevoerd worden. Ik vind het verantwoord om mijn paard, onder mijn hoede, los te laten lopen op plekken die ik geschikt vind, en dat is het laatste wat ik erover zeg.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 25-09-11 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintless

Re: Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:16

whahahah... wat grappig. maar je hebt volledig gelijk hoor. loslopende honden moeten beboet worden, maar nergens staat dat los lopende paarden dat niet mogen. heerlijk.

*kruipt weer op dr stoel :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:18

Irish is ook wel eens 'gered' door een politieman. Ze stond te grazen op een veldje en ik had nog niet gefloten (dan komt ze nml wel weer mee) en hij vond haar daar. Godzijdank heeft hij haar gevangen, tenminste hij was erg blij en wij lagen in een deuk.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:19

Een hoofdstel en zadel zijn indirect ook veiligheids dingen. Mens zit beter in balans, valt er dus minder snel af. Paard is beter te sturen, dus beter te controleren en dus veiliger.
Ben het verder met capopjekopje eens.
Verder vind ik het ook gewoon n beetje gezeur om er een boete voor te geven hoor. Neem aan dat de politie wel wat beters heeft te doen. Maar in principe ben ik het wel met de waarschuwing eens.

btw, ik rijd geen paard meer ivm gezondheidsproblemen, maar dat kon jij niet weten.. :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:19

Caira schreef:
Irish is ook wel eens 'gered' door een politieman. Ze stond te grazen op een veldje en ik had nog niet gefloten (dan komt ze nml wel weer mee) en hij vond haar daar. Godzijdank heeft hij haar gevangen, tenminste hij was erg blij en wij lagen in een deuk.

Dat is dan wel weer lief... Hij heeft zijn goede daad voor die dag ook weer gedaan :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:22

wel een interessante discussie trouwens, of voor de wet een paard gelijk staat aan een hond. Heeft namelijk ook consequenties voor bijv boetes voor poepen op de weg waar dat niet mag (poepzakje mee :D ).

Juristen/politieagenten hier??

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:23

Ga ik even aan mijn vriend (jurist) vragen troi

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:24

Ojee... Hier lopen de shetten (op rustige stukken, rustig bokt) ook los! Dan moet ik straks nog moeite gaan doen om te bewijzen dat het geen lompe sint bernard ofzo is. :oo

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:24

Als ruiter met paard naast je ben je toch een bestuurder? Dan had ie je wel een boete kunnen geven voor het niet hebben van beide handen aan het 'stuur' :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:25

Valencia2002 schreef:

Nee want als ze echt willen hebben ze altijd artikel 5 nog. :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:26

Kaula schreef:
Als ruiter met paard naast je ben je toch een bestuurder? Dan had ie je wel een boete kunnen geven voor het niet hebben van beide handen aan het 'stuur' :P

Maar ik rijd western (een hand) , of uberhaupt zonder hoofdstel. Da's niet eerlijk. -O-

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:27

Iris82 schreef:
Valencia2002 schreef:

Artikel 5?

Interessante discussie hier, hou het even in de gaten. :)

elsemiekeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:28

hahahaha geniaaal, _O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:30

Bellissima_ schreef:
Artikel 5?

Interessante discussie hier, hou het even in de gaten. :)

Citaat:
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Dat is dus een hele vage omschrijving, waar ze dan zelf invulling aan kunnen geven.
Men noemt dat een kapstokartikel. Een kapstokartikel is een artikel in de wet, waarmee onwenselijke gedragingen, die niet in een ander artikel strafbaar zijn, alsnog strafbaar worden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:31

troi schreef:
wel een interessante discussie trouwens, of voor de wet een paard gelijk staat aan een hond. Heeft namelijk ook consequenties voor bijv boetes voor poepen op de weg waar dat niet mag (poepzakje mee :D ).

Juristen/politieagenten hier??

lijkt me een leuke! :j
betekent dat hij in de losloopgebieden wel los mag! :):)

@vjestagirl; buiten beschouwing gelaten of je paard nou wel of niet aan een touwtje moet. ik vind het heel adrem van je om zo te reageren. :j

Ik heb al eens een uurtje in ''staande gehouden'' midden in het dorp gestaan met paard aan de hand. Omdat oom agent en z'n collega vonden dat ik niet op de rijbaan mocht :+ en ik wist zeker van wel :+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:32

Iris82 schreef:
Valencia2002 schreef:

Artikel 5?

Interessante discussie hier, hou het even in de gaten. :)[/quote]

dan nemen ze je auto in beslag.. wilden ze die dan van stal halen :D :P