Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Henkjan schreef:Tja, voortaan je paard vasthouden dus. Maakt voor mij niet uit of het een hond of een paard is. Denk dat een loslopend paard soms gevaarlijker is dan een loslopende hond.
Henkjan schreef:Dus je zegt nu eigenlijk je kan je paard maar beter loslaten omdat hij anders je handen kapot maakt?![]()
Def schreef:eeeh nee? Ik laat haar nooit naast me loslopen...
Op het erf eet ze wel eens los haar bakje voer leeg, maar loslopen op een weg.. nee.
Vjestagirl: dan kun je net zo goed geen hoofdstel/zadel/cap enz. gebruiken. Als een paard wil, springt ze zelfs over de draad van je weide heen...draad ook overbodig?
Caira schreef:Irish is ook wel eens 'gered' door een politieman. Ze stond te grazen op een veldje en ik had nog niet gefloten (dan komt ze nml wel weer mee) en hij vond haar daar. Godzijdank heeft hij haar gevangen, tenminste hij was erg blij en wij lagen in een deuk.
Bellissima_ schreef:Artikel 5?
Interessante discussie hier, hou het even in de gaten.
Citaat:Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
troi schreef:wel een interessante discussie trouwens, of voor de wet een paard gelijk staat aan een hond. Heeft namelijk ook consequenties voor bijv boetes voor poepen op de weg waar dat niet mag (poepzakje mee).
Juristen/politieagenten hier??