5 jarige Haflinger Beau op wedstrijd, M1 Dressuur.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:00

Tja je houding.. :x Ik houd mijn mond verder, je hebt het genoeg gehoord en je weet al wat ik ervan vind, gelukkig vind je hetzelfde. Werken werken werken, daar wordt het plaatje 10x mooier en fijner van.Het plaatje verder ziet er netjes uit, Beau loopt netjes en nette punten :j
Vind je beenhouding trouwens heel netjes (Op soms optrekken na dan ;) ) ! Je zit met je bovenlichaam dan wel achterover, maar je benen steken niet naar voren.

Don_Zhivago

Re: 5 jarige Haflinger Beau op wedstrijd, M1 Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:12

Ja Indd. Je beenhouding is netjes.

Het is denk echt een kwestie van bekken kantelen en rug/schouders ontspannen.
Oefening baart kunst. Komt goed!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:48

2 touwtjes aan je oren en vast maken aan de voor kant van je zadel misschien een idee?? :D :D :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:20

Het is natuurlijk niet leuk om negatief commentaar te krijgen. Aan de andere kant heb je zo w een eerlijk beeld over jezelf en je krijgt wel tips. Iedereen maakt fouten. Jij geeft ze toe en bent bereid om er wat aan te doen! En dat is al heel knap.

Voor de mensen die zeggen dat ze erg trekt aan de teugels.. een hele tijd terug heb ik eens op beau gereden en toen hing hij zeker niet! Hoe het nu is weet ik niet maar denk dat het nu ook niet zo is maar het inderdaad zo oogt door lotte haar houding en beau zijn zware hals..

En lotte, misschien is het een idee om een keer iemand anders op beau te laten voelen? Dan weet je het zeker..

Zet hem op, leer van je fouten en trek je niks aan van commentaar wat niet onderbouwd word en waar je niets aan hebt! Jullie komen er wel!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:35

Tipje
Even de aandacht weg bij Beau tijdens de lessen en de focus op jou door middel van zitlessen. Echt een aanrader. Even een stapje terug in de training en alleen focussen op jouw onafhankelijke zit in alle gangen, ademhaling.
Ik neem ook iedere paar weken een zitles; dat werkt zo goed. Vaak ben je zo aan het werk met je paard, dat je vergeet goed te zitten. En juist aan de longe hoef je alleen maar aan jezelf te werken. En Beau vindt het vast wel gezellig zo'n half uurtje aan de longe.
Door daar in de investeren zal je merken dat je in de ring met sprongen vooruit gaat.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:57

Zitten mooie foto's tussen vind ik! Komt echt wel goed met jullie! :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:52

Ik denk dat zitlessen erg nuttig voor je kunnen zijn. Kijk eens op www.kwaliteit-dressuur.nl daar ben ik ook geweest en dat was erg zinvol. :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:05

Waarom film je jezelf niet als je aan het rijden bent? Hamert je instructeur/trice op je houding? Wat ook nog kan werken, omdat je zegt dat de teugels steeds door je handen glippen, is om een gekleurd stukje tape of elastiekje om je teugel te doen op (of direct voor) de plaats waar je handen horen te zijn. Zo kun je steeds controleren of je teugels nog op maat zijn en blijft, als het goed is, je houding beter.

Succes met je knappe pony :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:18

ik vind jou en beau altijd zo'n leuke combinatie!
:D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:26

Nounou, je bent wel heeel erg streng voor je zelf!

Haha, k vind het er helemaal niet zo slecht uitzien hoor, ziet er goed uit! En ik vind je houding ook heel erg mee valllen!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:55

Nou ik vind je pony echt tof lopen en ik top dat je zelf wel weet waar je mee bezig bent! Veel succes!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:01

waaaaauw, wat heb jij een mega gave haflinger zeg!
En die benen bij de eerste foto! <3

Verder ben ik het eens met aerdenhout1, vind op de foto's dat je je paard erg in de mond trekt,
je zegt dat het niet zo is maar ik zie dat zijn mond toch half open staat :)
en de verdere verbeterpunten gaf je zelf al aan, gefeliciteerd nog met je super mooie punten!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 18:31

Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties :o

Lizzyy: dankjewel, ben ook erg trots op mijn beautje!
Ik ben het ook eens met de mening van Aedernhout, maar niet met het toegevoegde commentaar van jou. :)
Ik zie op iedere foto een beschuimde gesloten mond, en als je terug leest, kun je lezen dat ik hem alles behalve
tegenwerk in zijn mond. Maar goed, ik zelf heb ook moeite met lezen, dus zal je er niet op aanvallen ;)

S_L: Dankjewel voor je leuke reactie :o.

SaBiNa_S: Haha tja, ik ben liever te streng voor mijzelf dan dat Beautje er uiteindelijk de dupe van word, of mijn
eigen rug :o. Ik wil graag verder komen in de sport dus dan zal je wel kritisch naar jezelf moéten kijken, Dankjewel! :D

kchristi: Dankjewel :o

Noisy: Mijzelf filmen? Oei dat word lastig denk ik :+
Mijn instructrice let juist erg goed op mijn houding, maar ze weet en ziet dat het achterover zitten verder geen belemmering is voor
Beau omdat ik hem niet in de mond zit, wel zegt ze dat zo nu en dan eens, omdat het beeld er niet mooier op word, maar moet ook toegeven dat het in de les vaak veel minder
erg is dan dat ik zelf rijd . Maar ze let vooral op mijn handen/benen. Ik mag absoluut niet te veel bewegen en zodra ik dat ook doe (wat ik niet in de gaten heb soms)
Zegt ze daar duidelijk iets van, en daar ben ik blij om. Dat van dat tape is inderdaad een idee, alleen ben wel bang dat ik me dan ontzettend aan mijzelf ga ergeren en irriteren
wanneer het niet lukt, omdat ik echt die grip niet heb, maar ik zal het echt even een keer proberen :j Dankjewel.

KarinvdM: Ik zal eens kijken, bedankt voor de site :j

Kyarah: Dankjewel ! :o

Janouk: Ik wil inderdaad binnenkort een zitlesje proberen, het kan ook vast niet goed zijn voor mijn rug zo op deze manier. Dankjewel :j

Kim: Dankje, zoals je weet sta ik gewoon open voor commentaar, zo lang die maar onderbouwd zijn en met evt. tips zodat ik er wat aan heb. Want ik weet heus
wel dat ik een houding als een mongool heb, en daar werk ik, zoals je wel weet, hard aan. Beau is trouwens alleen maar sterker geworden wat betreft de oprichting.
Heel soms heeft hij wel van die hang momenten, maar dat is meestal als ik tegen een uur aan het rijden ben, dus dat is logisch en dan stop ik na een paar rondjes ook.
Tanja heeft laatst ook nog op beau gezeten, en had ook maar weinig tot geen druk nodig om hem opwaarts te laten lopen, of lang en laag bij het inrijden.

Dankjewel :D

aerdenhout1: haha goed idee, misschien dat het werkt :')

Don_Zhivago: Nu jullie het zeggen, mijn benen liggen inderdaad wel redelijk, is me eigenlijks nog niet eens opgevallen. :)
Dankjewel !

Nessie: Dankjewel, ik moet gewoon echt hard aan het werk wat betreft mijn houding, ik ga denk ik ook maar eens een zit lesje (of meer) nemen. :j
en ik hoop dat ik binnenkort netjes door de baan kan gaan :D

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:37

Wat kan die Beau lopen zeg Lotte! echt heel erg gaaf!
Gefeliciteerd met je punten! :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:00

_Bitje_ schreef:
Lizzyy: dankjewel, ben ook erg trots op mijn beautje!
Ik ben het ook eens met de mening van Aedernhout, maar niet met het toegevoegde commentaar van jou. :)
Ik zie op iedere foto een beschuimde gesloten mond, en als je terug leest, kun je lezen dat ik hem alles behalve
tegenwerk in zijn mond. Maar goed, ik zelf heb ook moeite met lezen, dus zal je er niet op aanvallen ;)

Heb even het hele topic gelezen naar aanleiding van je reactie,
veel lezen is af en toe lastig denk ik :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 22:16

Dankjulliewel :)

Lizzy: Bedoel je lastig voor jou of ? :+

Shirly_Bob : Dankjewel :o
Ik hoop dat hij door de jaren nog een betere voorbeenactie ontwikkeld :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 00:09

_Bitje_ schreef:
Dankjulliewel :)

Lizzy: Bedoel je lastig voor jou of ? :+

Voor mij :+ wil af en toe nog even te snel lezen waardoor ik niet alles lees :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 06:38

Daar is-ie weer!
Wat hebben jullie in zo'n korte tijd al veel bereikt. :wow:
Deze foto vind ik juist wel netjes.
Je trekt je hakken op, maar zit zelf wel recht.

En ondanks dat je te ver achterover 'hangt', heb je wel een mooi aantal punten!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 06:44

Wat een prachtige haflinger heb jij onder je kont zeg! :D
Volgens mij kan hij meer showen als je inderdaad rechter op zit, dat het voor hem/haar (oeps!) fijner te dragen is.

Knap dat je M1 bent hoor, op zo'n jonge leeftijd.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:09

EngeltjeS schreef:
.
Knap dat je M1 bent hoor, op zo'n jonge leeftijd.

Precies! Meisje is nog maar 15!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 15:56

Dankjulliewel weer :o

Lizzyy: Haha nou daar hebben meer last van hoor :+

KoudbloedKim: Dankjewel, we zijn inderdaad door de klasses heen gevlogen, zoals de L2,
binnen 4 wedstrijden 11 wpen. En eigenlijk iedere keer 1e en anders 2e prijs := We zijn daarom ook een
beetje struikelend over de M1 'drempel' gegaan, maar ach, het is wel beter voor Beau want hij heeft nu
weer even een (wedstrijd) pauze. Die galopfoto heeft ie zijn halshouding wel aardig inderdaad, en mijn
houding is hier ook wel redelijk, maar hij mag nog veel meer bergop en met meer sprong voor een M1 proef
en inderdaad die hakken. :\

Engeltjes: Dankjewel :o
Ik denk ook wel dat er nog meer uit kan wat betreft zijn beenactie, hopelijk verbeterd mijn houding snel :j

Engeltjes & Vulina: Ik ben inderdaad 15, maar zo bijzonder is het toch niet dat iemand van 15 M1 rijd?
Ik ken zat mensen die zelfs nog hoger starten en vaak ook nog met meerdere ponys/paarden ook. :j
Oke er zijn er natuurlijk ook nog genoeg die dat natuurlijk niet redden, maar ik heb dan ook wel een hele fijne
pony onder de kont die met me mee denkt en waar ik een ongelofelijke klik mee heb. Tja ik vind leeftijd geen
excuus voor mijn belabberde houding haha :D Maar dankjulliewel :o

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:10

Misschien bedoeld ze ook dat het niet bijzonder is maar dat er ook heel veel mensen zijn die die kans niet krijgen om op deze leeftijd M1 te rijden.. dus doe rustig aan en geniet vooral van het rijden.. probeer misschien eens wat minder tijdens het rijden eraan te denken dat alles precies goed moet.. en juist meer ontspannen te zitten.. een goede zit krijg je denk ik ook door veel ervaring. Een zit moet je hebben, die kun je niet na doen zeg maar..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 16:29

Maar wie zegt dat ik niet geniet? :D
Juist omdat ik wel de kans krijg wil ik me er juist zo graag voor in zetten en hoger komen en ja, soms
de lat iets te hoog leggen voor me, maar zolang Beau er maar niet onder lijd. :)
Want wie weet, als ik ga studeren, dat ik dan helemaal geen tijd meer heb om te rijden , laat staan wedstrijden.
En dan baal ik ontzettend dat ik me er niet helemaal voor ingezet heb en mijn doel niet heb bereikt. :)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:56

Punten waar je aan moet werken zijn al zat genoemd, zal het niet herhalen.
Ik wilde nog wel even vermelden dat ik het werkelijk een SCHIT-TER-EN-DE pony vindt. Wauw wat een uitstraling. En, super sportief hoe je kritiek opneemt. Mag menig een voorbeeld aan nemen. Super goed bezig zo! :j

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:05

Leuke foto's :+ ;)

Alles is al gezegd denk ik en aan de zitlessen wordt gewerkt, hopelijk kunnen wij je die binnenkort aanbieden via de link die hier al eerder is genoemd.

off topic van hier, maar las je verslagje van dat gedoe met je zadel, maarre, geniale actie om haar je "moeder" te laten spelen. Hoop dat het nu goed komt en anders ook maar aan de KN (net als ik :j )