Shetlander Luna met haar ruitertje (:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tommie50

Re: Shetlander Luna met haar ruitertje (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:05

How cute <3

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:05

Super schattig zeg! Hoe oud is Luna nu? Ze is al heel erg veelzijdig hé?! Met mijn shet begin ik ook meer en meer langs straat te wandelen :)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:57

Echt een supercombinatie !! :D

Misschien de volgende keer een longeersingel of dekensingel aandoen, zodat je broertje zich een beetje kan vasthouden :P

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:18

Lief stel hoor. Maar je broertje zit nog erg onhandig en heeft zijn handjes nog wat raar waardoor hij ponietje toch wel best kan storen in het mondje. Nu snap ik dat best, maar omwille van de pony zou ik toch kiezen voor een bitloos hoofdstelletje (halster met teugel?) en een zadeltje of een singeltje met zo'n beugel aan met dekje (gebruikten wij ook met gehandicapten)

Toch net wat fijner voor zowel broertje als pony.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:44

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :)

Ik weet nog niet of ik een zadeltje zou kopen of niet, Luna is 80cm groot & mijn broertje 1m 15, dus ik weet niet hoelang hij er nog op gaat passen... Ben nu eigenlijk eerst aan het sparen voor een sulky'tje, tegen dat ik dan het zadeltje kan kopen, gaat hij het misschien maar een jaartje kunnen gebruiken (?)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:48

Ik zou geen zadeltje meer kopen hij kan er nog maar een jaar of 2 maximaal op.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:49

ahhh stoer! ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:59

Als hij nu en dan stapt dan hoeft het niet perse, al zou ik wel kiezen voor een singel om vast te houden of een touw om de hals zodat hij daar steun bij kan zoeken ipv op de teugels. Anderzijds, zo'n zadeltje heb je vaak ook zo weer verkocht. Tweedehands zijn ze niet zo duur (nieuw valt ook redelijk mee).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:07

Een kleine BareBackPad kun je vaak al voor een paar tientjes op de kop tikken en weer verkopen , dat zou ik toch wel overwegen hoor , altijd handig voor als er nog eens iemand een stukje op gaat hobbelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:56

Pinokkio zadeltje dan?
Prima ding om af en toe mee te stappen,kost niet veel,past op bijna alle pony's :)
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... l-pinokkio
De kwaliteit is natuurlijk niet super,hij is niet bedoeld om intensief mee te rijden,maar als je hem goed onderhoud kun je er best lang mee doen :j

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:22

Singeltje waar je evt beugeltje aan maakt of tweedehand shet zadeltje kun je, denk ik, heel goedkoop op de kop tikken en is gewoon prettiger voor beiden. Ik heb zelf eens een keer een oude longeersingel voor mijn haf gekocht en daar zelf met wat in sokken verpakte ijzerdraad een beugeltje op gemaakt. Van ander oud materiaal heb ik een dekje gemaakt. Zat zalig en koste bijna niets (zie profielfoto met haf bij het huis)
En wat ik al zei... bitje zou ik er zeker uitlaten. Teugeltjes aan halstertje is beter en kost niets. Tenslotte kun je van zo'n manneke echt nog niet verlangen dat hij zacht is met de handjes.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:57

liljebo schreef:
Singeltje waar je evt beugeltje aan maakt of tweedehand shet zadeltje kun je, denk ik, heel goedkoop op de kop tikken en is gewoon prettiger voor beiden. Ik heb zelf eens een keer een oude longeersingel voor mijn haf gekocht en daar zelf met wat in sokken verpakte ijzerdraad een beugeltje op gemaakt. Van ander oud materiaal heb ik een dekje gemaakt. Zat zalig en koste bijna niets (zie profielfoto met haf bij het huis)
En wat ik al zei... bitje zou ik er zeker uitlaten. Teugeltjes aan halstertje is beter en kost niets. Tenslotte kun je van zo'n manneke echt nog niet verlangen dat hij zacht is met de handjes.

Maar als kinderen dan gaan licht rijden is dit slecht voor de rug van het paard.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:04

dominiquesr schreef:
liljebo schreef:

Maar als kinderen dan gaan licht rijden is dit slecht voor de rug van het paard.

Je begrijpt het verkeerd (was misschien onduidelijk)
Ik bedoel een beugel bij de schoft om je aan vast te houden. Geen stijgbeugeltjes.
Ik denk dat het wel duidelijk is als je de genoemde profielfoto bekijkt; geen stijgbeugels. :)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:18

Liljebo, haha ja ik snap hem !

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:21

Wahaha: "Ik ga dat doen als ik 6 ben."
Geniaal :')

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 20:32

Bedankt voor de tips! Ik zal er eens over nadenken :j

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:33

aaah die zijn wel heel lief zo samen <3

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 17:37

Dankje! Ben blij dat ze het alle twee graag doen :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:51

Wat een gezeur over een zadeltje zeg.
Ik heb leren rijden (daarvoor paar maandjes paard gehobbelt op de manege ) op mijn shetlander zonder zadel.'
Ik en de pony werden er niet rotter van.
Het deed mijn houding zelfs te goede :j

Mensen die altijd zonder zadel rijden kunnen meestal beter de gekke sprongen opvangen ook later is hier profeit in te vinden.
Mensen vermenselijke paarden de laatste jaren verschrikkelijk.
Het zijn paarden !!!

cap vind ik overgens wel een aandachtspuntje

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 17:24

Dankje moyra :)
ik vind eigenlijk ook dat zijn houding goed verbetert door zonder zadel te rijden.
maar begrijp ook wat de rest bedoelt, dat ruitertje zijn evenwicht zoekt m.b.v de teugels.

Cap is al veranderd ;)

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:30

aaah wat leuk! <3

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:30

liljebo schreef:
Je begrijpt het verkeerd (was misschien onduidelijk)
Ik bedoel een beugel bij de schoft om je aan vast te houden. Geen stijgbeugeltjes.
Ik denk dat het wel duidelijk is als je de genoemde profielfoto bekijkt; geen stijgbeugels. :)

Ik keek net op je profiel, en toen herkende ik je in een keer, je hebt ook op het shetlander forum gezeten! :D Wat leuk dat je ook hier op het forum zit ;)

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:34

ligt het aan mij of is je broertje net wat te groot? om even te stappen kan wel, maar als het langer gaat is het toch slecht voor je pony;)
wel ontzettend lief hoor!

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:57

hahah wat schattig!!
Hopenlijk blijft hij rijden!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:16

Erg leuk en een super mooie en brave pony! Ben het wel eens met aerdenhout, zou em liever aan een (longeer-)lijntje zien. Gaat hardstikke leuk zo maar dan is het net iets veiliger, snap je? Hopelijk zien we nog vaker zulke aandoenlijke foto's!