Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Singeltje waar je evt beugeltje aan maakt of tweedehand shet zadeltje kun je, denk ik, heel goedkoop op de kop tikken en is gewoon prettiger voor beiden. Ik heb zelf eens een keer een oude longeersingel voor mijn haf gekocht en daar zelf met wat in sokken verpakte ijzerdraad een beugeltje op gemaakt. Van ander oud materiaal heb ik een dekje gemaakt. Zat zalig en koste bijna niets (zie profielfoto met haf bij het huis)
En wat ik al zei... bitje zou ik er zeker uitlaten. Teugeltjes aan halstertje is beter en kost niets. Tenslotte kun je van zo'n manneke echt nog niet verlangen dat hij zacht is met de handjes.
dominiquesr schreef:liljebo schreef:Singeltje waar je evt beugeltje aan maakt of tweedehand shet zadeltje kun je, denk ik, heel goedkoop op de kop tikken en is gewoon prettiger voor beiden. Ik heb zelf eens een keer een oude longeersingel voor mijn haf gekocht en daar zelf met wat in sokken verpakte ijzerdraad een beugeltje op gemaakt. Van ander oud materiaal heb ik een dekje gemaakt. Zat zalig en koste bijna niets (zie profielfoto met haf bij het huis)
En wat ik al zei... bitje zou ik er zeker uitlaten. Teugeltjes aan halstertje is beter en kost niets. Tenslotte kun je van zo'n manneke echt nog niet verlangen dat hij zacht is met de handjes.
Maar als kinderen dan gaan licht rijden is dit slecht voor de rug van het paard.
liljebo schreef:Je begrijpt het verkeerd (was misschien onduidelijk)
Ik bedoel een beugel bij de schoft om je aan vast te houden. Geen stijgbeugeltjes.
Ik denk dat het wel duidelijk is als je de genoemde profielfoto bekijkt; geen stijgbeugels.