Training met Zyalda (L2/M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janine001

Re: Training met Zyalda (L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:33

Wauw mooi paard!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 09:38

dankje <3

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:03

Erg leuk paard en nette punten behaald!

Wat ik alleen niet snapte, ik zag zojuist een topic van vorige week bij horses at work met niveau L1 en nu L2/M1, het topic was van vorige week, dan ga je in een week wel HEEL erg vooruit :+

Je ziet haar wel per topic veranderen, ze krijgt nu wat meer actie over de benen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 16:39

Nou, ik start L1 en er zaten wat oudere foto's bij van toen ik naar de L1 toe trainde.
Als laatste dan mn foto's van mn wedstrijd vorige keer waarin we ook vooral "netjes" gereden hebben.

Nu heb ik afgelopen tijd gemerkt dat alle L1 oefeningen makkelijker gaan, dat ze lekkerder in
de aanleuning blijft en gewoon fijn gaat lopen. We pakken nu ook L2 oefeningen mee (langer doorzitten,
verder wijken) en als het lekker gaat pakken we een schouderbinnenwaarts mee en wat werk- keertwendingen.
(waarbij het vooral gaat om het doorstappen met het achterbeen en ook al is de keertwending groot ze wel
op de achterhand moet blijven enz)

Nu ze stukken meer op de achterhand komt komt ze ook stukken wat meer in de oprichting en dus gaan
we richting L2/M1 niveau.

Beetje in het kader van africhting zegmaar :=

Die L2 en M1 oefeningetjes nam ik wel al af en toe mee, maar nu ze sterker wordt kan ik er wat meer mee :j
Maar ik moet zeggen, dat ze ook echt per week best wel veel vooruit gaat.

Paar weken geleden sprong ze linksom steeds rechts aan, liep nog te hikken in de hoofd halshouding en
als ik 2 passen ging doorzitten ging mevrouw op de sprint omdat ze dacht dat ze al aan moest galloperen.
Vorige week zondag nog was ik al blij dat ze in mn proef in de linkergalop bleef galloperen, kreeg haar niet
lekker vooruit en ze maakte haar sprong totaal niet af.. terwijl gister in mijn proef mijn linkergalop mooier
was dan mijn rechtergalop. Mooi doorgesprongen, maakte met het voorbeen de pas mooi af etc.

Ze veranderd nog steeds hartstikke veel en nu ze doorkrijgt wat er met bepaalde hulpen bedoeld wordt
gaat het allemaal veel sneller en makkelijker.

Dit topic heb ik ook gemaakt voor ik wedstrijd moest rijden, en ook op wedstrijd blijkt dat ze hard vooruit
gaat. Ook met het bolwerken van het wedstrijd rijden in haar koppie. Voor het M1 waardig is dat duurt wel
even, maar aangezien we 3 winst hebben gereden en nu op L1+8 zitten verwacht ik 18 september
(ik zeg verwacht) mijn laatste keer L1 te starten en dan stromen we door naar het L2. Dan neem ik de tijd
voor haar zolang het nodig is voor ze M1 waardig is. Al betekent dat dat ik het hele L2 uit zou moeten rijden.
We zien t wel. Maar voor hoe ze nu loopt en werkt, kunnen we in het L2 met gemak verder winstpunten halen

(vandaar de titel ;) )

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:41

Jouw foto's doen het niet bij mij :?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:00

Hier ook niet :oo

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 17:05

Er hebben teveel mensen gekeken volgens de site.. FOEI JULLIE!

Ik zal ze even opnieuw plaatsen via hyves.. moment!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 17:12

De foto's!

1: instappen met 8jes, buiging vragen om het been en schouder begrenzen
Afbeelding

2: stukje wijken voor de kuit in stap
Afbeelding

3: drafje, ging niet de hele bak door (is 20x65 ofzo) dus ik rond ze een beetje "voltig" af.
Afbeelding

4: ietsjes te diep en neigend richting op de voorhand gaan, dat is in de hoekjes soms nog wat lastig voor Zya
Afbeelding

5: Stukje doorzitten zonder beugels om even mezelf recht te "dwingen" zodat ik [***] linksom beter
recht kan richten zonder onbewust scheef te zakken. (zonder beugels voel ik dat beter) :=
Afbeelding

6: Arbeidsgalop rechtsom
Afbeelding

7: Arbeidsgalop linksom, beetje spanning in de kaak. Baasje is druk bezig met NIET stuwen en recht
zitten en laat paardje zelf zoeken naar ontspanning. Had voor het mooie nog iets meer omhoog mogen
springen maar dat komt wel als ze sterker wordt van achteruit.
Afbeelding

8: stukje oprichten van achteruit naar voren door de "hoek" zodat ze niet van voren kan duikelen,
deze vind ik zelf heel mooi
Afbeelding

9: stukje schouderbinnenwaarts rechtsom
Afbeelding

10: even halthouden en Zya kijkt mooi voor de foto (hoorde iets)
Afbeelding

11: <3 jammer van mijn tenen, denk dat ik iets te graag op mn kont wou zitten voor de foto :=
Afbeelding

11: Pasje wijken in draf
Afbeelding

12: stukje voorwaarts galloperen, deed ze heel braaf maar vond ze zelf niet zo nodig :')
Afbeelding

13: En een foto van haar prachtige lieve hoofdje
Afbeelding