Rosanneh1; Toevallig! 
Hij heeft inderdaad erg veel geduld.
Lusitano; Een tandartsbezoek is eigenlijk elk jaar (bij ons zelfs sneller) nodig, dus 2 jaar wachten is zowiezo niet zo handig.
Paardentandarts is inderdaad een vrij beroep, maar wat jij hebt, heb ik eigenlijk andersom.
Tijdens mijn opleiding Paardenhouderij werd ons verteld dat het grootste deel van de dierenartsen niet automatisch ook tandarts is.
En omdat Kim echt baat heeft bij John Kegge, laat ik het standaard door hem doen. 
Wat jij beschrijft komt ook weleens bij hoefsmeden voor.
Zo heb ik aanbiedingen gekregen om haar uit te hand te bekappen, terwijl ik duidelijk had vermeld dat dit niet mogelijk was.
Een gediplomeerde hoefsmid hoort i.m.o als prioriteit zijn eigen lichaam te 'beschermen'.
Ja, ik heb gevoeld en de haakjes waren weg en alles voelde weer glad aan. 
Alles zit weer goed en heb vandaag met rijden gemerkt dat ze er geen last meer van heeft.
Kim heeft namelijk sneller scherpe randjes dan de pony van mijn vriendin en daarom laat ik hem ook vaker komen.
Dankje! Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd. 
Lusitano schreef:(maar sympatiek zijn en kusjes geven is natuurlijk niet waar het uiteindelijk om gaat :-D)
Maar wel een mooie bijkomstigheid. 
StalNollie; Ik dacht ook altijd aan een ruinentand, maar ik denk dat het misschien hetzelfde is?
Zal straks eens gaan kijken met Google of er verschil in zit. 
Jessica_; Kan ik het alleen maar 100% mee eens zijn!
Geerke; Ja, heb helemaal achterin gevoeld! Echt heel interessant vind ik dat. 
Zo apart dat het grootste deel gewoon echt niet zichtbaar is en alleen de tanden te zien zijn.
Ik dacht wel even, straks klapt die ijzeren beugel en ben ik mijn arm kwijt. 
Hij vertelde inderdaad ook dat sommige paarden echt meerdere verdovingen nodig hebben en dan nog heel heftig reageren.
Hij zei ook dat een paard zelfs begon te grommen en dat iedereen dan de stal uit moest.
Dan ben ik stiekem toch wel een beetje blij met Kim's rustige gedrag. 
Takkie_muis; Dankje!