Knappe Curllingh (v. Lingh) aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:32

Ziet er op zich vriendelijk uit, ben het wel met Pieps eens dat ze de laatste foto's pas echt fijn over de rug loopt!
Zorg dat je haar nog wat meer met het neusje eruit blijft rijden en als je haar een fractie meer vanuit de schoft rijd, zal je zien dat ze vanzelf als je haar daar wat meer in activeerd van achter uit, ze in balans komt! :)

lotte002

Re: Knappe Curllingh (v. Lingh) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 08:15

Merel_Claire ,wwillemijn: Dank jullie wel :)

DiamondHorse: dankje voor je tip, je hebt natuurlijk helemaal gelijk ( net als Pieps) :), en ik ben daar ook hard mee aan de slag en het gaat eigenlijk iedere keer als ik erop zit beter. Alleen vind ze het gewoon nog heel moeilijk als ik dr een klein stukje oppak om dan ontspanning/balans te houden. Vandaar dat ik het ook nog maar weining en niet vaak doe :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:03

lotte002 schreef:
Alleen vind ze het gewoon nog heel moeilijk als ik dr een klein stukje oppak om dan ontspanning/balans te houden. Vandaar dat ik het ook nog maar weining en niet vaak doe :)

Neusje eruit rijden, bedoel ik niet met oppakken of bovenin rijden, dat moet je juist aanbieden in de horizontale lijn, en dat soort oefeningen juist wel proberen veel mee te nemen! ;)
Maar komt vast goed, het is uiteraard ook heel moeilijk om een jong paard correct te trainen, blijf goed opletten wat ze aanbied en probeer die grens steeds een beetje te verleggen, zonder over de grens te gaan -:) :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:05

Ik zie er niet vaak meer een van lingh moet ik zeggen,maar het is zeker een knappert!

Het ziet er lekker los en ontspannen uit met een heerlijk achterbeen! Je rijd hem wat lager, dat vind ik altijd fijn,maar dan zie ik het liefst wel dat de schoft het hoogste punt is, nu hou hij zich daarin te recht en word zn ruggebruik iets minder. Hij lijkt ook afentoe wat te kantelen. :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:08

Wat een leuk dier en een super achterbeen!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:18

DiamondHorse : Oke, ja ik snap wat je bedoelt las het net verkeerd denk ik :), Bedankt voor je tip/uitleg :D

Esplendido, vilouma : dankje :)