Ja, dat is wel veel te jong. Maar je hebt het niet voor het zeggen. Nadeel van dieren is, ze gaan ook een keer dood. Heb dat ook al met een paar honden gehad, nog niet met paarden gelukkig niet. Nee. Dat raakt je wel even, snap ik.
dat dieren dood gaan merk ik heel mijn leven al. 2 katten van mij dood gereden. veel te jong. beide 3 jaar. verschillende dieren aan leeftijd verloren en Breeze aan hersenbloeding. maar dat laatste hakte er het meeste in.
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-11 13:30
Ja, niet leuk. Neem iig geen nieuwe dieren meer, ook geen paarden. Zelf schat ik zo in dat we het hier met een jaar of 10 gaan verkopen, en dan kleiner gaan wonen met veel minder grond.
ik heb er nog 1 gekocht. na haar hou ik er ook helemaal mee op. en zeker als zij ons eerder ontvalt dan leeftijd. als ze nog 25 jaar leeft wordt het miss een ander verhaal, maar dan ben ik ook al een stuk ouder. miss hou ik er dan alsnog mee op.
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-11 13:42
Ja, natuurlijk blijven we het liefst zo lang mogelijk doorgaan, maar het onderhoud van die homeranch hier is ook heel veel werk. En dat wordt lastiger naar mate je ouder wordt.
Paintless
Geplaatst: 25-08-11 08:48
het is al een poosje weer stil hier bij jou.
heb je zo'n rustig leventje dan? Doe je ook mee met het NK? en zo ja, welke onderdelen start je?
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-11 17:03
Een rustig leventje, haha nou nee niet bepaald. Maar ben druk buiten bezig. Je blijft met dit weer aan de gang. Ben ja achter klaar kun je van voor weer beginnen. Nee, wij rijden geen wedstrijden meer. Daar komen we gewoon niet meer aan toe. Zo rond, zeg maar 2002, reed de helft van de familie dressuur en mijn vrouw en ik western. De hele week was het af en aan met de trailer, lessen, en vaak op zondag nog wedstrijden, KNHS, FNRS en western. Maar toen woonden we nog op het oude adres en hadden minder grond en minder werk aan alles er omheen. Dat is nu veel en veel meer. We hebben net nog gereden en een begin gemaakt met het aanleren van de spin bij Sundance. Ik maak mij weer zorgen om Savanna, het lijkt wel of ze echt oud wordt. Ze sjokt naar binnen en naar buiten als een oud dametje. Ze eet goed, en verder kan ik er ook niets aan ontdekken. Maar ze oogt gewoon oud. Nu ja, dat is bij mensen ook zo. De een wordt sneller oud dan de ander.
toch lijkt het mij wel fijn om ooit zoiets te bezitten hoor. maar het is voor starters al bijna onmogelijk om een gewoon huis te kopen, laat staan iets leuks met een stukkie land.
mijn droom is ooit nog een eigen boerderijtje met mijn Quartertje, een paintje en een haffie. en misschien wat shetties voor de lol.
maar dromen zijn dromen. ik heb nu alleen nog maar het Quartertje..
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-11 11:56
Nou, dat ging hier ook niet meteen. In 1987 zijn we begonnen met een krot van een woonboot op een plek met geen off. stroom, geen off waterleiding, geen riolering en geen aardgas maar een tank en het onkruid stond meters hoog. Dat hebben we opgeknapt en een andere woonark neergelegd. We hebben maar weinig vakantie gehad, alleen toen de kinderen op de lagere school zaten gingen we wel eens met vakantie. Voor de rest alleen maar klussen. in 1998 hebben we RockyRoadRanch 1 opgestart In 2006 zijn we verhuisd naar Gelderland en begonnen we weer opnieuw.Want het was hier niet ingericht als paardenhouderij. Ach je weet nooit hoe het gaat in je leven, een hoop kun je zelf sturen maar je moet ook een beetje geluk hebben soms. Je hebt al een Quarter, nou die heeft ook niet iedereen. Veel mensen dromen van een eigen paard.
daar heb je helemaal gelijk in hoor. niet iedereen heeft een eigen paard en ik wel. en dat waardeer ik ook heel erg. over een jaar of 8 zijn we heel wat schulden kwijt en komt een koophuis meer in zicht. als je eenmaal iets te verkopen hebt, kun je ook groter kopen enzo doorgroeien.
maar echt een eigen stalling zal er voor mij wel niet in zitten. paardjes aan huis denk ik ook niet. maar het is goed om dromen te houden. geeft je iets om voor te leven.
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-11 08:20
Dat is zo, en je weet ook niet wat er op je pad komt. Ineens ging mijn werk verhuizen naar Utrecht, en dat was het keerpunt om naar Gelderland te verhuizen.
@ ElCamino
Nee, wij zitten in Zuid Gelderland, tegen Brabant.
zit hier ook met het probleem dat mijn man nogal honkvast is. hij moet op fietsafstand van zijn moeder blijven
klinkt heel lief, en is het ook wel, maar soms best irritant. de huizen hier zijn niet te betalen. alhoewel altijd goedkoper dan in de randstad.
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-11 08:27
Als we in Noord-Holland waren blijven wonen, hadden we het zeker nooit kunnen betalen, alleen misschien in die hoek bij de Afsluitdijk. Het was nog moeilijk om wat te vinden voor zijn 4en. Je hebt een bepaald budget en het moet dan ook nog in de buurt van je nieuwe werkplek zijn. Provincie Utrecht viel al helemaal af wat budget betreft. Nu ja, we wonen er nu 5 jaar en het bevalt prima, van tijd tot tijd blijft een heel klein beetje heimwee de kop opsteken, maar lang niet zo erg meer als in de begintijd. En als ik dan weer eens terug ben in Amsterdam en Oud Sloten/Badhoevedorp, ja daar is het ook veranderd. Van Amsterdam zal ik altijd blijven houden en ik durf niet voor 100% te garanderen dat ik er nooit meer ga wonen, maar zeer waarschijnlijk is dat niet. Maar toen ik op de dijk woonde langs de ringvaart bij Badhoevedorp/ Sloten zei ik ook, ik ga hier nooit meer weg. Dan verandert in een paar jaar je woonomgeving totaal, en dan ga je toch. Je hebt het niet altijd zelf in de hand.
klopt, ik kom uit het gooi en woon nu 2.5 jaar in Zwartebroek met alles aan huis. Bevalt prima, en roep dat ik nooit meer weg wil maar toch.....als we ergens in een mooi bos kunnen wonen met paarden aan huis vertrek ik hier en wieweet zelfs terug naar het drukke gooi... Dankzij deze plek heb ik nu 2 parden, anders had ik er maar 1 gehad...en dat is al een rijkdom!
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-11 18:53
Ja, zelf roep ik het ook niet meer zo gauw, dat ik nooit meer weg ga. Kom er af en toe nog wel eens, in Amsterdam, om huisjes te kijken met een familielid die wat zoekt in het centrum, aan de Herengracht, Singel , Weteringschans zo een beetje die buurt. En laatst was ik voor Kerst even in Amsterdam. De rest van de familie was naar het Kerstcircus in Carre. De vrijkaartjes moesten worden verdeeld, en ach, ik heb niet zoveel met circus. Dus ik ging lekker winkelen en wandelen.
Toen het donker was, liep ik richting Carre. Ik ken nog blindelings de kortste weg door alle die kleine smalle straatjes. Het begon ook nog te sneeuwen, en toen ik bij de Magere brug aan Amstel kwam, en al die kerstverlichting zag aan de brug en aan de Amstel, ja dan heb ik het best wel even moeilijk. Daar word ik dan toch wel een beetje onrustig van en komt er veel naar boven. Dat zit in de Amsterdammer, dat sentimentele, vooral als je hele familie uit de Jordaan komt....
Woon hier zeer naar mijn zin in Gelderland, woon al vanaf 1987 buiten, maar eerst wel vlakbij Amsterdam, op een zeer afgelegen plekje, wat toen bijna niemand kende. Maar wat het is, ik zou wel eens weer een recht voor zijn raap gesprek met iemand willen hebben. Gewoon zeggen wat je voelt en denkt. Dat kan hier niet. Een hele hoop mensen zijn hier heel aardig, maar wat ze precies denken, daar kom je nooit achter.
Maar ik moet zeggen, ben ook altijd weer blij als ik op de homeranch terug ben. Het is een beetje tussen 2 werelden.
Als ik niet hier was gaan wonen, had ik nooit zo ver gekomen met de paardenhobby. En ik ben niet voor niets verhuisd, het ging toch allemaal achteruit, waar we eerst woonden. Dat moet je niet vergeten, hier woon je een stuk rustiger zonder al die problemen. Dat zegt mijn cowgirl ook, ach, jij ziet het alleen maar zoals het vroeger was, maar zo is het niet meer. Wees blij dat we nu hier heerlijk rustig en met veel ruimte wonen. Ja, je hebt gelijk zeg ik. Maar denk toch nog even aan die avond voor Kerst, dat ik in de stad rondliep.
zelf heb ik niet veel met Amsterdam. misschien ben ik inderdaad wel iemand die aardig is, maar wat ik denk kom je niet achter. ben geen volledige nederlander en ben met beide werelden opgevoed. ben ik wel blij om, maar aan de andere kant.. wat is een nederlander..
zoals Maximá al eens zei: Dé Nederlander bestaat niet. Nederland is altijd al een mix van vanalles geweest.
mijn stiefmoeder is een rotterdammer... ik kan niet met haar opschieten. recht door zee, maar klem zetten, verbaal. kan ik niet veel mee. ik kan banketstaaf als brugman, maar zodra ik iemand kwets, voel ik dat ook.
mijn paardenhobby zal blijven wat het is. genieten van het dier om me heen, dankbaar als ze me op haar rug laat. en blij als ik ook nog wat bereik in de ogen van de Jury. zij be- en veroordelen me tenslotte