Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amarie schreef:Ik heb namelijk altijd gedacht, als mijn paard dood is dan is hij dood en wat er dan volgt is een ver van mijn bed show maar niets is minder waar, daarom denk ik dat de procedure na de dood duidelijk gemaakt moet worden.
IMJ schreef:Goeie discussie ja!
Er gaan nog altijd van die horror verhalen rond dat de slager de paarden door zou verkopen en de oude eigenaar het paardje plots weer ergens aantreft (markt, marktplaats). Wat is er van waar? Hopelijk kunnen jullie dat ontkrachten?
Kunnen mensen ergens vinden welke slager dit wel/juist niet doet? I-net?
foxy80 schreef:shirleyp schreef:Inslapen wordt minns inziens te veel geromantiseerd.
100% mee eens.
Praktisch is het gewoon geen lolletje.
Paard dat bij ons overleed heeft dagen onder een zeil op de mesthoop moeten liggen wachten op Rendac, wat wel het meest praktische was, maar toch... Plus dan nog eens een stoet aan nieuwsgierigen en vliegen...
foxy80 schreef:IMJ schreef:Goeie discussie ja!
Er gaan nog altijd van die horror verhalen rond dat de slager de paarden door zou verkopen en de oude eigenaar het paardje plots weer ergens aantreft (markt, marktplaats). Wat is er van waar? Hopelijk kunnen jullie dat ontkrachten?
Kunnen mensen ergens vinden welke slager dit wel/juist niet doet? I-net?
Let wel op met de term 'handelaar' en 'slachter'. De handelaar is de tussenpersoon die jouw paard opkoopt om het naar de slachterij te brengen, de slager is diegene die effectief schiet.
Enkel in Nijkerk weet ik dat je als particulier rechtstreeks kan bellen en komen, maar de meeste mensen laten hun dier dus ophalen door een gecertificeerd handelaar.
Wat je vraag betreft, hier al een getuige! Ik heb mijn pony gekocht via een handelaar die haar, zo bleek uiteindelijk, van een handelaar had gekocht die ze "voor de dood" had moeten ophalen voor 150 euro omdat ze gevaarlijk was met kinderen (had oa iemand in het gezicht getrapt). Diertje werd als 4 jaar jonger en doodbraaf aangeboden voor het 10 voudige van de prijs. Het hele verhaal kwam uit dankzij haar chip en bokt.nl
Equimotion schreef:Slachten wordt evengoed geromantiseerd.
IndianLady schreef:Daar zou ik ook graag wat meer over te weten willen komen..[..] Ik zou graag willen weten wat er kwa kosten aan verbonden zit: wel slachten, maar geen consumptie. Kosten/ voorwaarden thuis slachten. [..]