Haflinger Beau, Ons Vreselijke M1 Debuut.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Haflinger Beau, Ons Vreselijke M1 Debuut.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:33

Hahaha jij met je voorbereiding. De haf vind ik alleen maar erg leuk!!! Heb niet heel veel met het ras, maar sommigen vind ik leuk ondanks hun ras.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 23:43

Ahah oke :+

Mijn lievelingsras ik ook duidelijk geen haf hoor, ik heb puur beau uiteindelijk overgekocht
(was eerst een doorrijdpony van mij, toen mijn verzorgpony(was de enige die hem reed) en in 2011 uiteindelijk dus overgekocht *\o/* )
puur om zijn werkwillige,eigenwijze,vrolijke en soms lachwekkende karakter :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:24

Als je tips voor je houding wilt hebben dan moet je even op de site kijken van de club, 15 augustus is er in Leeuwarden een clinic houding en zit. En als er veel belangstelling voor is, dan gaan we zoiets ook in Firdgum doen!

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:59

FriesWytske schreef:
Ziet er echt niet slecht uit voor de eerste keer, Bitje. Gewoon lekker blijven oefenen en dan komen de winstpunten vanzelf.

Helemaal mee eens :)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:43

Wauw ik vind Beau zo stoer he!! :D

Vind het er helemaal niet zo slecht uitzien hoor!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 14:48

Dankjullie!

Esther: Dat zou inderdaad wel wat zijn! Als zoiets in firdgum word georganiseerd, ben ik vast en zeker er bij :D

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:49

ik vind beau echt super knap :~ & jullie zijn heel leuk met elkaar !
jammer dat je M1 debuut niet zo goed ging, maar dat komt wel :j

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:51

Nou voor een debuut hoef je je echt niet te schamen met zon goed resultaat. Bij de paarden tenminste in kring overijssel wordt je genadeloos afgestraft bij dat wat je allemaal schrijft.
Of ze zijn bij de paarden strenger dat weet ik niet ik ben bij de ponys nooit op wedstrijden geweest.

Maar ja hoe nu verder. Je moet zorgen dat de basis tadeloos is. En dat Beau voor je been is, zonder zweep dus thuis oefenen zonder zweep.
Het paard moet echt voor je uit willen lopen. Als je thuis genoeg over hebt dan kun je in de wedstrijd nog eens iets laten vallen.

Rijd thuis vaak de proef door en dan zonder zweep, sucses. Maar als ik zo lees nu bijna een wp is volgende keer gewoon een wp.
Sucses, en voor het debuut nogmaals super goed.
Je houding valt mee. Je kiep af en toe achterover, als je zorgt dat je paard voor je uit gaat volgt je houding ook. En ipv achterover hangen kun je ook je bekken kantelen en je buik aantrekken.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:42

Titel van dit topic vind ik nogal overdreven!!

Vind dat je nette punten hebt gehaald ondanks dat jij vond dat het niet goed ging.
Je had toch niet direct een wp verwacht toch?
Wie had je als jury?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 19:12

Dankjullie voor jullie reacties :)

Alie: Als je de punten bekijkt viel het inderdaad mee, maar niet vergeleken hoe ik door die baan ging :n
Snap ook niet dat ik zulke punten heb kunnen halen eerlijk gezegd, vooral die 2e proef :+
Ik zal morgen even voor je kijken wie ik als jury had, weet ik zo even niet en de coupons heb ik op
stal laten liggen :).

Kafue: Ik schaam me ook niet voor die punten, meer om hoe het zelf ging :=
Ik heb vandaag toevallig les gehad en de hele les een uur lang zonder zweep gereden.
Hij was in het begin wat drammerig, dus heb hem wat meer opgesloten, en wanneer ie
naar voren moest ging ie dan ook naar voren. Op het laatst werd ie wel wat moe, maar heb
doorgezet! Uiteindelijk heeft mijn instructrice met de zweep tegen de bak aan geslagen waardoor
hij dus schrok en er in volle gang vandoor. Dat hielp wel want wanneer hij weer wat inzakte en ik gaf
been reageerde hij een stuk sneller!
Dankjewel :j

Rean_Pony: Dankjewel voor je compliment :D

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:05

Vind het er ook gewoon netjes uitzien. Jou haf heeft hetzelfde probleem als de mijne, zonder zweep denkt die van mij ook, stik maar. Ik zou het jezelf alleen de volgende keer niet zo moeilijk maken om los te rijden met zweep. Dan liever helemaal geen zweep, want dan ga je m pas echt missen in de proef.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:34

Het ziet er zeker wel goed uit hoor. Je rijdt super netjes. En Beau loopt ook gewoon fijn maar na(ar) de galop gaat bij hem het knopje uit en doet hij het niet meer. En dat is zo jammer! Als je dat oplost zullen jullie gewoon dikke punten scoren!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:40

Leuke foto's Lotte! :)
Ach je kan niet elke wedstrijden dik in de winspunten zitten,maar het ziet er wel netjes uit toch.
De verbeterpunten geef je zelf al.
Reageert hij ook gewoon niet op je sporen dan ?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 14:50

Dankjullie :)

Dieuwke: klopt, dat kan ook niet :)
Hij reageert misschien wel op mijn sporen, maar niet op mijn been omdat ik gewoon nog niet echt
door heb hoe ik een scherpe hulp kan geven, en zolang ik dat niet kan, denkt hij zodra die zweep weg is
dat hij dus een loopje met me kan nemen. Maar het gaat gelukkig al wat beter. Ik heb nu 2 keer in de
week les en zoals dinsdag heb ik de hele les zonder zweep gereden, wat al veel beter ging!
Ik moet dus gewoon echt nu leren om het te doen met mijn beenhulpen, dat is eigenlijks het enige
probleem waar ik nu mee zit, want voorwaarts is toch wel het belangrijkste, en verder kent hij de oefeningen
wel.

Rody: Ja, die 2e proef was echt 10 x niks :n
Maargoed, we zijn er hard mee bezig en ik hoop eind augustus (mijn volgende m1 wedstrijd) toch dat wel voormekaar
te hebben, want het is inderdaad enorm jammer, want hij heeft een best wel nette galop. (teminste, wanneer het knopje
nog aan is :+)
Dankje :o

Kim14: We zijn nu inderdaad goed aan het afkicken van die zweep, en probeer nu iedere dag weer zonder te rijden.
Als hij echt denk laatmaar, dan pak ik even die zweep er bij en laat hem dat ook even weten ook, en leg hem vervolgens
weer weg.
Dankje :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:54

Wel een beetje lief voor jezelf zijn hoor ;) 180-2 en 173 is helemaal niet slecht voor een M1-debuut. Het voelde waarschijnlijk een stuk slechter aan dat het eruit zag.

Wat mij opvalt is dat je paard losser door zijn lijf zou mogen worden (is al gezegd volgens mij) en idd, je handen hou je vaak breed en je kijkt naar beneden. Maar daarentegen heeft je haf volgens mij helemaal geen verkeerde gangen. Lekker doorwerken en lessen, dan komt het vast goed.

Veel succes.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:35

Zo slecht ziet het er helemaal niet uit joh..
Super mooie pony, kan lekker bewegen had alleen zijn dag
niet helemaal :+ En je punten waren ook prima toch. Zeker
voor een debuut. Volgende keer beter :D

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:50

Gave haflinger! Super dat je de L2 zo door bent gekomen!
Anders volgende keer tussen de proeven door even je zweep er bij pakken? Kun je hem even flink voorwaardsrijden, of evt op wedstrijden en scherper spoortje, dat wanneer hij niet reageerd je hem even idaar mee wakker kunt maken! :) (krijg nu vast een hoop gezeur van sporen zijn daar niet voor -.-)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 22:35

HRE: dankje voor je leuke reactie :D
Ik had mijn zweepje er al bij tussen de proeven door, het had alleen zo weinig zin. Opzich zou een scherper spoortje
wel kunnen, maar heb op dit moment nu niet echt het geld voor nog wat te kopen. Bovendien heb ik nu al zo'n spoortje
om: http://www.ruitersport.com/images/180x180/SP161.jpg, alleen dan stomper.

Moet zeggen dat mijn benen heel apart deze week een stuk stiller zijn geworden, misschien ook wel een teken dat
beau al beter op mijn been reageert :)

xapple: Haha dankje voor je reactie :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:52

Ik rijd op wedstrijd altijd met een glad wieltje, vind ik zelf heel fijn! Dat is niet beschadigend tegen de huid maar de prikkel is wel anders waardoor mijn paarden er altijd fijn op reageren. Misschien het proberen eens waard...(al leen je er maar een keertje één, aanschaffen kan altijd nog als het echt werkt)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 23:03

_Esther_87_ schreef:
Ik rijd op wedstrijd altijd met een glad wieltje, vind ik zelf heel fijn! Dat is niet beschadigend tegen de huid maar de prikkel is wel anders waardoor mijn paarden er altijd fijn op reageren. Misschien het proberen eens waard...(al leen je er maar een keertje één, aanschaffen kan altijd nog als het echt werkt)

Ik kan het inderdaad eens proberen,
Mijn benen zijn in een week behoorlijk vooruit gegaan. (sta er zelf een beetje van te kijken..)
Dus nu mijn benen stiller zijn, zou ik het eens kunnen proberen.

Alleen ik rijd bij de pony's , mag je dan wel een wieltje dragen op concour?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:34

Owja, helemaal niet aan gedacht, ik denk het niet...ik weet het eigenlijk niet zo goed, toen had ik ze nog niet...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:00

Nee bij de pony`s mag je niet met wieltjes rijden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 13:03

Nou dan hoef ik het ook niet te proberen :D

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:04

Ik vind het er wel netjes uitzien!! ze loopt ook erg mooi!! :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 13:25

Dankje, het is alleen een hij :o