toen ik de eerste foto zag,dacht ik he getver wat ziet dat er akelig uit zeg.bah.gelukkig kan jij haar weer een paardwaardig bestaan geven.ik dacht dat onze gehoefde vrienden wel beter verdienden! veel suc met het oplapprojectje.
noudy
Geplaatst: 27-07-11 23:03
Tjee wat ziet dat arme dier eruit, fijn dat je haar wil proberen op te knappen,hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt, succes.
GroteVogel
Geplaatst: 27-07-11 23:04
En dat koppie......................om te huilen gewoon........
oh oh oh Hoe kunnen mensen het zo ver laten komen. Ze zouden eigenlijk een schop onder de kont moeten krijgen ipv geld voor de merrie, maar kan me jou reactie goed voorstellen. Heel veel succes met haar ze heeft het goed getroffen met jou.
yeye
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-11 23:06
@ Share: Inderdaad... Karkasje is het juiste woord.. De blik, haar uitdrukking, haar zachte gehinnik als ze mij ziet en haar vrolijke karakter is iets wat voor eeuwig in mijn hoofd blijft spoken! Ik kan niet wachten om in de ochtend naar de paarden te vertrekken om haar nog een streel te geven!
@JessAndHope: Ik denk dat de wondjes komen van de prikkeldraad en het andere paard. Ik hoop dat ze snel opknapt maar bij mij krijgt ze alle tijd van de wereld . Ze bieden ze te koop aan en er stond bij: Heb haar mager gekocht om op te knappen maar heb geen tijd meer. Ik heb haar 200 euro betaald. Voor 150 mocht ik ze hebben maar moest ik ze zelf komen halen, ik kon pas in het weekend een trailer krijgen dus vond ik 50 euro extra niet veel om haar diezelfde dag nog te hebben!
@ xxelviraxx: Ze zou 18 jaar zijn maar ze heeft geen chip of papieren. Morgen komt dierenarts en die gaat dit controleren aan de tanden.
@DaisNBenj: Op 2dehands ja Ik vind dat geen enkel dier zo mag lijden..
@ sasjaaa: Nee, er stonden 2 paarden. De andere kwam goed toe met het gras dat er stond maar aangezien deze merrie heel erge haken op haar tanden heeft kreeg ze bijna geen hap door haar keel.
@muissie5: Als ik kans kreeg om in het topic te reageren weet je de prijs 200 euro dus Ze stond gewoon op 2dehands ja..
@ iedereen die ik vergeten ben: Bedankt!!!
Tekstje dat ik in haar naam gemaakt heb:
Dieren kunnen niet spreken zeggen mensen dan... Wel toen ze de eerste 5 minuten op mijn weide stond sprak ze boekdelen! Oren naar voor en in volle galop over het veld. Ze kwam daarna meteen naar mij en stond zo 5 minuten met haar hoofd op mijn schouder. De andere mensen wilden haar strelen maar dat liet ze niet toe! Terwijl ik haar over haar neus stond te strelen fonkelde de oogjes. Zo dankbaar dat ze daar weg was!
Hoezo kan een dier niet spreken? Of willen wij mensen dit gewoon niet horen? Zijn wij echt zo blind en doof geworden voor de taal van onze dieren?
Zeedraakje
Geplaatst: 27-07-11 23:07
Super dat je dit dier een nieuw en goed leven wilt geven!! Arm dier, die mensen mogen geen dieren hebben!! Veel succes met het paardje, hoop dat alles uiteindelijk blijkt mee te vallen qua 'mankementen' en dat je ook nog veel plezier met haar gaat hebben
Ga je nog wat met de foto's doen? Het lijkt me toch geen slecht idee om deze zaak in ieder geval bij een instantie aan te geven. Of ze er nu wel of niet wat mee kunnen maakt weinig uit, maar zulke eigenaren komen wel in het bestand te staan.
Anoniem
Geplaatst: 27-07-11 23:09
Oh wat SUPER dat deze merrie nu van jou is!!!! Op de foto ziet ze er hopeloos mager uit, maar dat moet bij jou wel goedkomen :-d
maikeltje
Geplaatst: 27-07-11 23:10
Ik hoop met heel m'n hart dat ze er weer bovenop komt....heel veel succes en hou ons op de hoogte. Super dat je haar een kans geeft, ik ben benieuwd naar wat de DA ervan zegt.
Anoniem
Geplaatst: 27-07-11 23:11
Och jee, die verkoopfoto's. Het andere paard op de verkoopfoto's, heeft die daar vieze benen of zijn die ook zo kapot. Heb je dat toevallig kunnen zien?
Pluim, dat je haar uit haar benarde positie hebt gehaald
DaisNBenj
Geplaatst: 27-07-11 23:12
Volledig mee eens. Vond het erg dat ik haar geen plaatsje kon geven, maar kan ze moeilijk bij mijn hengst(je) zetten, zou al helemaal ongezond voor haar zijn geweest. Hou je ons op de hoogte van hoe het met haar gaat? Echt super hoor. En bedankt, namens het paard!
Paddenpad
Geplaatst: 27-07-11 23:14
Ssjezusss wat ziet ze eruit,echt fijn dat jij haar zo goed opvangt!!
Hopelijk dat de ex-eigenaren hier nog een flink staartje van meekrijgen en er eens flink huisgehouden wordt daar!!
Wat een mensen zeg,denk dat je net op tijd bent,want zit er echt niet best uit en had niet veel langer moeten duren!! Misschien dat jouw dierenarts nog actie kan ondernemen en melding maken bij een instantie die even daar aan de deur gaat. Vreselijk harteloos zulke mensen!! Maar jij bent top!
my_precious
Geplaatst: 27-07-11 23:14
ik kwam gisteren ook een advertentie van een vos merrie tegen die te koop staat als slachtpaard en voor slachtprijs weg mag, merrie is 19 jaar oud. en deze man bood nog meer paarden aan die jong en gezond leken te zijn. ik heb die man gemaild en hij vertelde dat niet meer bereden kon worden en dat haar benen slecht waren. heb nu ook mijn twijfels om de merrie te kopen zodat ze naar een goed tehuis kan mocht het zijn dat ze artrose heeft waar ze misschien nog wel mee kan leven.
Ts ik vind het heel goed van je dat je dit gedaan hebt, ik zou het zeer zeker ook doen succes en houd ons op de hoogte.
Helaas kom je zulke gevallen steeds vaker tegen. Ik vind het echt walgelijk hoe er met dieren omgesprongen word.
Heel knap dat je toch de "uitdaging" bent aangegaan en je best gaat doen voor dit dier. En ik kan je vertellen toevallig zelf 3 weken geleden een gevalletje , gelukkig in nog iets "betere" staat gekocht en het is zulk dankbaar werk.
Persoonlijk zou ik hier wel wat werk van maken, en in ieder geval idd melden bij de DB ( als dat nog niet gedaan is )
Ik wens je heel veel succes met het dier en dat verona maar snel mag opknappen !
Isegrim
Geplaatst: 27-07-11 23:20
Wat zonde zeg. Wie doet nou zoiets...?
yeye
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-11 23:25
@ Cindy_F: Ik hoop dat de mankementjes meevallen. Ik heb al aan het denken geweest dat als het morgen tegenvalt en ze echt afziet op langere termijn om haar dan een paardwaardig afscheid te geven.. We hopen natuurlijk dat dit niet hoeft maar met zo een gevalletje weet je wat je kan verwachten.
@ Irene2: Adri heeft mijn e-mail voor het geval ze foto's nodig heeft. Dat is ook de reden dat ik van alle hoeken en kanten foto's maak van haar. Erg pijnlijk voor mezelf want dan wordt je echt op de realiteit gedrukt..
@ CCCCorine: Vetvoederen moet geen probleem zijn
@ maikeltje: Ik hou jullie zeker op de hoogte!
@ Mindim: Dat andere paard op de foto's valt wel mee. Hij heeft gewoon een akelige kleur op zijn benen. Wit met zwarte stippen. Ik heb hem alleen niet van dichtbij kunnen bekijken want hij durfde niet dicht komen.
@ DaisNBenj: Je moet je niet schuldig voelen hoor! Je moet zo'n dier echt kunnen zetten anders heeft ze er ook niets aan. Je moet ook heel erg diep nadenken of je dit wel wil en kan.. Het heeft mij nu op 2 dagen al meer dan 200 euro gekost. Dierenarts, hoefsmid en tandarts moeten nog komen, chip moet nog in orde komen,...
@ Paddenpad: Het had inderdaad niet langer mogen duren. Ze stond nu al behoorlijk wankel op haar benen. Toch vind ik het knap dat ze nog de energie vind om in een drafje naar mij te komen spurten
@ my_precious: Als een dier blijvende pijn heeft kan het niet gelukkig zijn.. Denk echt goed na over je beslissen
@ jackgirl: Er stond op diezelfde moment dat ik Verona zag op internet nog een paard te koop in erg magere staat. Deze stond wel gelukkig bij een vrouw die er voorlopig voor zorgde.. Het was echt twijfelen welke ik zou nemen (had maar plaats voor max 1 extra dier). Het feit dat de andere niet in de weg stond voor mevrouw heeft mij doen beslissen deze merrie een kans te geven. Achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb want ze is in slechtere staan dan de verkoopfoto's lieten zien! We gaan er proberen werk van te maken!
@ Isegrim: Helaas meer en meer mensen...
MaureentjeH
Geplaatst: 27-07-11 23:29
Gelukkig zijn er ook nog goede mensen op deze wereld.. Heel veel succes!!
Barbulet
Geplaatst: 27-07-11 23:30
Wat ontzettend goed van je dat haar toch maar hebt genomen. Ben blij dat er mensen zijn zoals jij! Wat zag ze eruit zeg... Oh wat erg. Gelukkig heeft ze nu een goed baasje. Nog heel veel succes en plezier met haar !
Barbulet
Geplaatst: 27-07-11 23:30
LoveImara schreef:
Gelukkig zijn er ook nog goede mensen op deze wereld.. Heel veel succes!!
wat een arm paard Hopelijk is ze verder gezond en knapt ze weer helemaal op.
Tigra_
Geplaatst: 27-07-11 23:41
Ik heb het paard ook zien staan volgens mij stond ze ook op kapaza als ik me niet vergis als rijpaard? Vraag me toch af als je zo'n dier gekocht hebt om op te knappen hoe je zou kunnen weten dat het een goed rijpaard is. Maar goed ik hoop ook echt dat het allemaal meevalt en dat ze een mooie toekomst te gemoed gaat.
yeye
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-11 23:47
@ LoveImara: Bedankt
@ ElineB: Bedankt voor je reactie ook al was LoveImara je voor
@ Tigra_: Het kan dat ze ook op kapaza stond. Ik heb haar daar niet zien staan maar heb er ook niet achter gezocht Hoe ze weten dat het een goed rijpaard is? Wel eerst om te beginnen moet je weten dat ze al wel bijgekomen is in de maand dat ze haar hadden en dan is het toch normaal dat als je een paard koopt je er meteen op moet rijden? Het dier was volgens hun nog magerder toen ze er net was en toen is ook meteen getest (door verschillende mensen) of ze braaf was onder het zadel