Hond vliegt naar mijn paard haar keel en hangt in staart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Hond vliegt naar mijn paard haar keel en hangt in staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:37

onze honden houden mij ook bij in ht bos als ik even een sprintje trek inderdaad, dus ik weet inderdaadniet of dat veilig is. Maar wie weet geven ze het wel snel op?

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:40

Jeetje wat schrikken! Ik heb ook ooit eens zoiets meegemaakt, alleen mijn paard raakte niet in paniek..
Wat heel erg helpt, is het hoofd van je paard en naar toe draaien en erop af rijden. Jammer voor de hond/eigenaar dan, maar ik ga er rustig in volle galop achteraan als er een hond mijn paard wil grijpen..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:43

Ik heb zelf gelukkig nog geen nare ervaringen gehad met hondenbezitters, maak soms even een praatje met ze of er word me gevraagd of de hond even mag kijken bij het paard.. tuurlijk!. Maar hemeltje lief, zelf altijd geleerd de voorkant van het paard gericht te houden op de hond omdat nou eenmaal enger is, zei net al tegen mijn vriend 'das nou een goeie reden om je paard op commando te leren stijgeren, gewoon wegtrappen zo'n poedersuiker hond'. Hopelijk komt alles weer goed, zelf rij ik ook altijd met een lange zweep om dit soort honden maar ook vervelende mensen van me af te kunnen meppen... dat, en oversteken bij een stoplicht :P of het weg halen van dazen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:44

oversteken bij een stoplicht, wat doe je dan met je zweep??

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:46

Nikkylove schreef:
Bij ons in het amsterdamse bos loopt ook een man met een gekke hond. Die gaat gewoon keihard
lachen als die hond een van de paarden grijpt. Hond heeft een keer een paard te pakken gehad waar
hij 2 peesblessures bij heeft veroorzaakt.
Niet alleen paarden, hij grijpt ook andere honden en zelfs mensen.

Zulke honden zou ik persoonlijk per direct afschieten, levensgevaarlijk. Eens kijken of die man dan nog kan lachen.

Inney

@opisopshop: knopje indrukken neem ik aan? :')

Benfan

yup! knopje indrukken :P kan er NET niet bij

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:01

Als je bij dit soort honden iets Niet moet doen is slaan met een zweep of iets dergelijks...
Dat is gelijk aan een aanmoediging. Ze gaan in een soort van ,,jachttrance'' en daar moeten ze uit.
Een hele harde brul of desnoods een flinke penalty werkt beter,daar ze over het algemeen wel respect voor mensen hebben. En de baas aanroepen en die uit zijn sufmodus zien te krijgen.
Het is jammer dat het weer de stereotype eigenaar en hond zijn.
Als je nou perse zo'n hond wil,draag dan ook de verantwoordelijkheid. Ik pleit (nog steeds)voor een vergunningsysteem waarbij je eerst moet bewijzen met een hond om te kunnen gaan,en eerder een hond gehad moet hebben,zodat dit niet je eerste hond is.
En niet eens op de eerste plaats voor het publiek maar meer ter bescherming van betreffende rassen.
Zo jammer dat zo'n eikel door zijn onverantwoordelijkheid het weer verpest voor de wel verantwoorde bazen en honden. Om nog maar niet te spreken over het leed dat aangericht word.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:27

Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn, ik lees dat er nogal gescholden werd, deed die vrouw dat naar jou ? Mag toch hopen naar haar hond..

Ik rijd uit voorzorg ook altijd met zweep buiten, heb gelukkig nog maar 1 keer een hond van ons af moeten slaan..

Hoop dat je paardje er niet blijvend last van houd...

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:23

oei die hond had van mij en béste lel gekregen met de zweep en ik had die eigenaren de waarheid wel even verteld. Hopelijk zijn jullie weer bijgekomen van de schrik?

Prima als je je hond loslaat in het bos (ookal staan er heel vaak bordjes met honden aan de lijn) maar zorg dat dat dier dan ook luisterd....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 19:08

@opisop_shop: Op zich wel een goede. Ze hebben natuurlijk geen idee wat er met mij is gebeurd. Het laatste wat ze van me hebben gezien is dat ik op Jos haar nek lag. Ik betwijfel of ze zich hebben gemeld, maar om dat even na te kijken kan geen kwaad.

@Geerke: Nee, geen beenbeschermers, maar die ga ik nu wel telkens omgooien. Je weet maar nooit.

@Tinkerlady: Zo moedig was het niet hoor, haha. Ik had gewoon een doodsgrip om haar hals :D.

@Smotz: Ik kan de mensen + hond wel beschrijven. Als er bijvoorbeeld meerdere meldingen zijn geweest of nog komen bij de boswachter (ik fiets er morgen wel even langs, ik ken de man wel) dan heeft die al wat meer houvast om er wat aan te doen. Hij loopt daar ook rond en misschien de hond met eigenaren ook wel. Kan die er wat van zeggen als hij ze tegenkomt.

@verography: 10 honden, tjee. Dat is niet niks. Vind het dan echt knap van je paard dat die bleef staan tot jij haar teken gaf dat ze weg mocht. Vind het ook logisch dat ze het nu niet meer zo op honden heeft, als je zo'n roedel van 10 bent tegengekomen...

@Sjolvir: Daar was ik dus ook bang voor, bijtwonden, maar dat heeft ze gelukkig niet. Met het paard in de duinen is het dan wel weer helemaal goed gekomen? Jos zou zo'n klein keffertje ook gewoon pletten als die tussen haar benen door zoeft :o .

@Nikkylove: Dat kan toch niet! Is daar wel aangifte of melding van gedaan? Wat nou als die hond een kind grijpt? Een kleinere hond doodbijt of zorgt voor een ongeluk met ruiter en paard? Zulke mensen snap ik echt niet, er nog om gaan lachen. Denk dat dat ik met paard en al gewoon keihard op hem ingegaloppeerd had }> .

@aerdenhout1: Ja, klopt, daarom galoppeerde ik zelf eerst ook niet weg en bleef ik stilstaan, maarja, als dat beest naar de keel gaat grijpen komt er bij mij en paard paniek bij. Ben uiteindelijk wel blij dat Jos weg is gerend, als we daar langer hadden gestaan was ze misschien wel goed gebeten. De eigenaren heb ik niet meer gezien, nee. Maar dat kwam omdat ik wel een hele kilometer en wat bochten verderop was en voor geen goud terugging.

@Storm: Dat meen je? Dat is echt verschrikkelijk. Arm paard. Wat moet dat een nare ervaring zijn geweest. Ben je nu niet bang voor honden buiten?

@stoer: Nee, dat was naar de hond. Ik hield me aardig stil, tot die naar de keel begon te grijpen, toen heb ik ook op dat beest gescholden en gezegd dat die eigenaar hem nou eens moest pakken verdomme. Maar ze scholden niet tegen mij.

Ik ben ondertussen weer bijgekomen van de schrik, Jos ook. Ik heb meteen een buitenrit met haar gedaan vanochtend omdat ze gisteren echt bang was buiten en ik wil niet dat ze de kans krijgt die angst te laten 'groeien'. Meteen terug naar de plas, naar de plek waar het gebeurde en daarna een plek vol met honden opgezocht. Gaf geen enkele kik om die honden, gelukkig _/-\o_ . Wel was ze wat meer kijkerig en iets op haar hoede, wat ik logisch vind, maar ze was niet bang, ook niet nerveus of schrikkerig. Alles is prima met haar. Ik heb haar goed beloond en ben weer terug naar stal gegaan. Was een kort stapritje van een halfuur. Gelukkig dus niets aan over gehouden *D.

Ik ga morgen even melding maken bij de politie en hun beschrijvingen doorgeven. Wie weet gebeurd het vaker. Hé, als zo'n hond dat bij een paard doet, misschien ook wel bij andere dieren, mensen of kinderen. Wie weet. Verwacht niet dat er iets mee gebeurd, maar het is voor de zekerheid wel fijn om te doen.

De boswachter moet ook maar even ingelicht worden. Wel zo prettig.

Ik lees heel vaak het advies van een zweep en dat is ook zeer handig, om een lange dressuurzweep mee te nemen. Helaas kan ik bij Jos geen zweep hebben... Nu nog niet. Daar moet ik dan echt even op trainen. Ze word heel heet en snel, moeilijk controleerbaar als ik een zweep bij me heb. Niet omdat ze er bang voor is, maar als Draver is ze toen getraind dat de zweep 'harder' betekend, wat ze dan ook braaf wil doen. Maar daar ga ik even aan werken. Dan sla ik de honden gewoon van me af met dat ding. Extra bescherming.

Ik vind het ook heel jammer dat er zulke eigenaren zijn. Honden los vind ik geen enkel probleem, maar ze moeten wel onder controle zijn, anders houd je ze maar gewoon aangelijnd. Ik ben bang dat het met deze hond zijn gedrag, als het zo doorgaat, alleen maar erger gaat worden en dan staat die straks een 2/3 jaar oude Stafford hond op marktplaats. Bah. Of er gebeurd een ongeluk met mensen, dieren of kinderen..

En voor iedereen die ik niet genoemd heb, bedankt voor de reactie :). Het is wel fijn om even mijn verhaal hier kwijt te kunnen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:12

Gatverdamme wat een eng verhaal zeg...wordt er helemaal naar van

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:17

geerke schreef:
neem de volgende keer een dressuurzweep mee,en echt een flinke klets naar die hond.
Op dat moment niets zeggen...dan denkt de hond..paard=pijn dan blijft hij er volgende keer uit de buurt.
Hebt je rondom beenbeschermers om?Als z'on schatje in zijn pezen bijt is het ook einde verhaal.
Verkeerde mensen met voor hun verkeerde honden.

Zweep heeft geen nut bij dit soort honden, die blijven hangen, ze laten niet los omdat ze oplawapper van
een zweepje krijgen.

TS, ik zou aangifte doen, een volgende keer heb jij (of iemand anders) misschien niet zoveel geluk.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:17

Gelukkig heeft je paard er geen angst aan over gehouden.
Ik heb ook eens een vervelende hond getroffen buiten, maar mijn paard pikte het niet en heeft die hond een flinke trap verkocht. Weg was hij natuurlijk...
Maar als dit een bos is waar je vaker komt, zou ik er zeker werk van maken om erachter te komen wie het zijn en via de politie en boswachter iets proberen te regelen.
Je zou die hond niet vaker willen tegen komen!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:22

En daarom heb ikalijtd een lange zweep bij me! (Niet naar jou gemeen bedoeld TS)
Zulke honden krijgen echt een knal dan :o

Jeetje je moet inderdaad enorm geschokken zijn!!!!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:11

Wow... wat een verhaal! Dat lijkt me echt akelig om mee te maken. Gelukkig heeft je paard er niets aan over gehouden.
Goed dat je aangifte gaat doen, hopelijk vinden ze die idioten nog.
Helaas verpesten deze mensen het voor de mensen die hun honden wel netjes opvoeden en bij zich houden...

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:58

Goed gedaan van je, gelijk weer de 'nare' plek en honden opgezocht. Hopen dat met de tijd het kleine beetje zenuwen verdwijnt. En de volgende keer zorgen dat je niet in zo'n situatie terecht komt, niet de hond te lang om je heen laten rennen maar dan zelf initiatief nemen.
Hopen dat de boswachter ze een keer tegen komt!!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:20

Vind het echt knap van je paardje dat hij nog zo lang stil bleef staan en rustig bleef. Gelukkig ging de volgende buitenrit wel goed. Goed inderdaad dat je toch aangifte gaat doen, zulke mensen verpesten de naam van het ras nog meer...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:28

Brr dat is zeker een enge ervaring!
Wat een mazzel dat je bent blijven zitten, voor hetzelfde geld was je er af gevallen, een los paard in paniek, daar moet je helemaal niet aan denken.

Denk trouwens niet dat zo'n hond echt respect heeft voor een zweep, maar misschien voel je jezelf dan wat zekerder.

Ben benieuwd of je nog wat bereikt bij de boswachter. het kan in elk geval nooit kwaad om het te melden, volgende keer pakt die hond misschien een ander paard!

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:41

Jeetje eng verhaal zeg. We gaan best vaak langs de weg en dan kom je ook vaak honden tegen die ineens van het erf afkomen en heel hard op je af vliegen maar dan draai ik me paard om en doe het zelfde naar hun toe en spreek die hond dan niet zo aardig toe. :') Tot nu toe heeft dat altijd geholpen en doen ze het de volgende keer niet meer. Moet er niet aan denken dat zo'n hond dan gewoon gaat bijten jeetje..En om met een zweep om je heen te meppen denk dat zo'n hond er niet zoveel om zou geven als hij in zo'n trance zit.. gessie..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:47

De benen nemen kan ook een averechts effect hebben hoor, dus weet niet of dat beter was geweest.
Wel heftig hoor, je kan nauutlrijk nooit achterhalen wie het zijn denk ik.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:21

Helaas hielp bij mij een zweep ook niet toen m'n paard door 3 honden tegelijk werd aangevallen...
Mijn paard had geleerd altijd haar hoofd naar een hond toe te draaien, omdat ze meestal voor de achterbenen gaan, maar drie tegelijk werd wat lastig, waardoor m'n paard ging spinnen, probeer dan maar eens een hond te meppen zonder je paard te raken...
Volgens eigenaar van de honden was het m'n eigen schuld, ik reed immers ergens waar honden los mochten 8)7 Zo doende had zij ook totaal geen haast om honden even op te komen halen :Y)
Zal mijn antwoord maar niet herhalen ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:29

Nikkylove schreef:
Wat een verhaal zeg!
Zeker aangifte doen bij de politie, die beesten blijven dat doen. Overigens zijn
pitbulls verboden in nederland en worden ze gelijk afgemaakt.

Nee hoor, dat is niet meer zo.

@TS
Gelukkig is het redelijk goed gegaan en heeft je paard niets lichamelijks opgelopen.
Mijn paard is een keer in haar achterbenen gepakt door een hond op de hei.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:32

Niet te geloven, Eline, wat eng! En wat heb je een enorm braaf paard dat ze in het begin netjes bij je bleef! Fijn dat jullie er niets aan over hebben gehouden. Heb je al met de boswachter of de politie gesproken? Ik stuur mijn paard ook altijd op honden af die achter ons aan komen. De meesten zijn daar wel van onder de indruk, of de eigenaren worden dan bang dat hun hond geraakt wordt en roepen hem snel bij zich. Of ze worden boos dat ik achter de hond aan ga. :+ Op het strand kregen we ook regelmatig honden achter ons aan die door zo'n kudde paarden ineens hun jacht- of drijfinstinct geactiveerd hadden. Gelukkig waren die paarden hondmak en hebben we nooit echt ongelukken gehad.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:33

jeetje dat is niet normaal, wat eng! :(:)