Koudbloed Kim en ik aan 't werk! {mét Tips van Bokkers!}

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jytte

Re: Koudbloed Kim en ik aan 't werk! {mét Tips van Bokkers!}

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:10

Haha, ja kan ook he :P leuk filmpje van de billen!! :J

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:49

Tien, het is dat Kim niet te missen is, maar ik herkende je haast niet terug zeg! Mijn diepe respect dat je zoveel af bent gevallen, wat zal jij een stuk beter in je vel zitten! :)

Het rijden gaat ook goed zo te zien! Haar draf moet echt nog wel een stuk actiever, dus nog meer overgangen rijden. Probeer dit zoveel te oefenen dat ze straks als je aandraaft meteen álles geeft, meteen actie, meteen wegrijden. Ik reed ook vaak zoals jij een beetje op 'safe', maar je kan toch beter wat voorwaartser gaan en dan opnieuw de ontspanning opzoeken, is mij pas verteld. :)

Ik zie jullie binnenkort wel tussen de hekjes hè :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:26

Esmir; Lief he.. :+:

Elise, dankje.. :o
Ik voel me inderdaad een stuk beter nu ik niet meer zoveel kilo's hoef mee te nemen.
Daar ga ik mee aan het werk. :j
Als het lukt ga ik dit weekend ook weer rijden.

Haha, heel stiekem is dat wel een droom, maar zal nog heel lang duren hoor.. _O-

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:53

Ohhhh wat doe je dat achteruit lopen goed!!!
Vind het echt geweldig om te zien als mensen het op deze manier aanleren :j
Gewoon pasje voor pasje. Ik zie je ook gelijk je hand ontspannen als ze naar achter gaat.
Echt top!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:06

ik zie vooruitgang :j Ga vooral zo door!
Misschien kan je proberen nog wat meer te schakelen in draf en dan vooral een stukje voorwaartser (en dan niet na 2 passen verruimen al belonen en stoppen, maar ECHT voorwaarts, tegen de galop aan rijden, bijvoorbeeld de hele lange zijde of een heel rondje) en dan weer wat langzamer etc.

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:35

Gek dat ze vanzelf de neiging heeft om achterwaarts te gaan terwijl je haar voorwaarts aanzet.
Misschien teugels iets naar voren leggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:40

Ninajojo; Klopt. :j
Ik bouw het nu al langzaam op, maar in het begin beloonde ik haar al wanneer ze alleen haar gewicht naar achteren verplaatste.
Ook ben ik aan het oefenen met gewoon halthouden, want soms loopt ze automatisch al een pasje naar achter.
Ben gewoon heel erg trots op haar en kan niet wachten om er dit weekend weer op te kruipen. :+:
Bedankt! :))

Jorretje; Een heel rondje gaat nog niet lukken, maar ik heb afgelopen zondag inderdaad geoefend met voorwaarts gaan (middendraf) en dan weer terug. :j
Helaas staan die stukjes net buiten beeld, maar ik zal even kijken of ik aankomend weekend mijn camera wat verder weg kan zetten. :j

Valyzja; Dat is niet gek hoor.. :)
Ik laat haar achterwaarts gaan door voor te begrenzen en druk uit te oefenen met mijn benen.
Als ik dan wil dat ze weer voorwaarts gaat, voelt ze die druk natuurlijk nog steeds en mijn handen doe ik inderdaad al ver naar voren zodat ze de ruimte heeft. :j
Ik denk dat dit vanzelf goed gaat komen, ze doet het al beter dan een tijdje geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:55

Het ziet er al een stuk actiever uit +:)+ Vooral in het laatste filmpje aan het begin draaft ze echt lekker :)

Kleine tip nog, ik snap dat galop voor jullie moeilijk is, maar je beloont nu net op het verkeerde moment. Kim galoppeert aan, doet een paar sprongen, valt terug, en dan krijgt ze een klopje. Eigenlijk een beloning voor het in draf vallen dus, en niet een beloning voor de galop! Ik zou dus gelijk met stem belonen als ze aanspringt, en niet belonen op het moment dat ze terugvalt :)

Verder, blijf lekker aan de gang. Natuurlijk gaat het niet in 1x perfect, maar zo lang je vooruitgang merkt is het goed toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:32

Dat is op zich heel logisch, maar het werkt niet bij Kim.
Ik heb Kim bij het inrijden geleerd dat ze op een stembeloning terug mag naar de vorige gang. (mijn schuld dus)
Bijvoorbeeld als we op buitenrit een stuk in draf hebben gereden en ik haar weer naar stap wilde hebben, dan beloonde ik haar ('Goedzooo!!') en ging ze terug naar stap. :j
Als ik dat bij haar galop in de bak zou doen, zou ze meteen die link leggen en terug gaan naar draf.

Ze reageert wel heel erg op stemcommando's, zoals 'drrrraf' (hoef meestal alleen maar Drr te zeggen :+), 'galop', 'hooo'.. etc.
Dat ligt aan de toon die je gebruikt en daarom beloon ik haar pas als ze terug is uit galop. :)
Maar inderdaad, het kan niet in één keer helemaal perfect gaan en we hebben alle tijd!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:39

Je gaat netjes vooruit zeg!!
Je mag nog iets meer ontspanning proberen te vragen en ik meende te zien op 1 van de filmpjes(ik geloof in stap) dat ze nog wat slingert.
Een paard wil graag onder je blijven heb ik altijd geleerd.
Probeer dus ook zelf stabiel te blijven zitten op je paard(heb nog geen onstabiliteit kunnen zien eigenlijk, maar mocht dit voorkomen denk eraan dat Kimmes ónder je wil blijven)
Verder vind ik het erg goed van je dat je haar zoveel beloond. Je kunt haar beter teveel belonen dan te weinig :)

Heel veel succes toegewenst!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:21

ik heb niet alle reacties gelezen (eigenlijk bijna geen, maargoed)
maar als mede trekpaardrijder wil ik toch effe reageren.
wat mij vooral opvalt, in dit topic en in het vorige topic, is dat je vrij veel toelaat, en dat ze niet echt aan het been is.
ik zeg nou niet dat ze niet reageert op je been (want ze doet het wel bij overgangen etc), maar dat ze niet blijft reageren.
dat wil zeggen: ik zie je ze in draf zetten, ze loopt de eerste passen goed, en daarna zakt ze in (zie ik geen reactie van jouw) en gaat ze zelfs stappen (ook geen reactie)
Galop idem, ze springt goed aan, na drie passen gaat ze amper vooruit, en dan beslist ze ffe te gaan draven,en ik zie geen reactie.
pas op, galop in de piste is voor onze paarden echt niet makkelijk, maar als ze in de hoek aanspringen is het stukje op de lange zijde niet moeilijker dan buiten rechtuit, ik denk dat je zeker kan verwachten dat ze minstens een lange zijde galoppeert.

hoe heb ik het aangepakt met mijn paard, is ze allereerst goed voor het been te krijgen, die afwerking van de oefeningen was niet belangrijk, maar als ik vroeg om te stappen, dan vroeg ik het eerst lief, tweede maal wat dringender, derde maal hakken erin + tik van de zweep.
zelfde van draf, ook wilde ik dat, als ik ze in draf zette, ze dat tempo bleef aanhouden tot ik iets anders vroeg, niet gaan galopperen, niet gaan stappen, niet gaan trager draven, nee, die draf. indien ze iets anders deed kwam ik direct iets harder in, want dit was zogezegd al een correctie.

nu heb ik een paard die op een lichte kuitdruk direct weg is in een vlotte draf, en die draf ook aanhoudt. vanuit stap en stilstand op een zithulp (!) aanspringt in een fikse galop, etc, zonder dat het er traag of "lomp" uitziet.

Ik vind jouw paard echt prachtig! maar in het lopen zit er imo nog iets te weinig impuls in, waardoor ze er ietwat lomp uitziet.

in je eerste stapfilmpje, het stukje op 0.33, de middellijn, tik je ze even aan met je been, en loopt ze iets actiever, zo zou ze moeten stappen, heeft ze meer lengte, meer hoofdbeweging, die regelmaat komt wel
op het begin en op 1.02 loopt ze te sloffen.
ook nota, achterwaarts gaan komt uit een voorwaartse beweging
dus been en zit vraagt in eerste instantie voorwaarts, je vangt die beweging op met je zit en je handen, en zet die om in een achterwaartse beweging, zodra ze de benodigde aantal stappen gezet heeft dien je je hand te openen, en zou ze direct terug voorwaarts moeten willen gaan (en daar ook de kans toe krijgen!)
dus stilzetten, voorwaars vragen, begrenzen en achterwaarts laten gaan, stoppen met begrenzen en doorlaten gaan van voor.
nu zet je ze stil "trekt" (nee hoor, maar je hebt de voorwaartse beweging niet) ze achteruit, zet ze terug stil, en laat ze dan wegsloffen, dus been eraan houden!

dus: ze is niet voor het been: trek ze nog niet op de rem door achterwaarts te gaan, maar krijg ze eerst flitsend aan het been, als je je been aanlegt moet ze weg zijn in galop!

en belonen: als je gewoon eens braaf, of mooi, of goed zegt, is dit ook een beloning (of even wat teugel geven)
trekpaarden zijn erg slim, en zullen gaan profiteren van de time out dat je geeft met het klopje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:37

Moelly; Bedankt. :j
Ze slingert inderdaad nog wel, maar misschien hoort dat ook wel een beetje bij Kim.
Ik vind het soms een beetje moeilijk om onderscheid te maken tussen bepaalde dingen.
En inderdaad, beter een keer teveel dan te weinig. :j
Ik merk ook dat Kim daar ook vrolijk van wordt, haar oortjes gaan regelmatig even naar voren.
Als ze echt iets knaps heeft gedaan, geef ik haar ook weleens lange teugel, het moet geen dwangarbeid worden. :o

Duhelo; Welk stukje bedoel je van de draf dat ze uit zichzelf gaat stappen? :=
Dit is namelijk naar mijn weten niet gebeurd en juist met draf kan ik haar daarin houden en laat haar pas stappen als ik dat wil.
Dit lukt nog niet in galop, maar ik wil inderdaad de volgende keren oefenen met de lange zijde.
Dat deed ze afgelopen zondag ook al prima, toen waren we volgens mij al halverwege de lange zijde. :j
Met het reageren zijn we al bezig en we doen hard ons best. :)

Maar aangezien we nog maar net zijn begonnen, kan ik niet verlangen dat ze het allemaal zomaar even goed doet en ik moet zelf net zo hard werken als Kim.
Je noemt in je reactie allemaal punten die nog moeten komen.. we zijn nog maar net begonnen hè.. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:47

tuurlijk! ik bedoel het ook allemaal als opbouwende kritiek he, maar hoogstwaarschijnlijk gooi ik het er wel een beetje bot uit ;)

ik kijk nog effe terug naar dat drafstukje, het zou natuurlijk kunnen zijn dat je wel effectief stap vrog (dat is nogal moeilijk te zien :D) maar ik had de indruk dat ze terug naar stap viel omdat ze direct haar slome stap inzette. als je effectief stap vroeg: benen eraan houden, zodat ze netjes vlot stapt.
bij deze paarden is dit echter wel moeilijk, wij liepen ook tegen dit probleem aan, en als ik nu effe niet oplet gaat ze in haar overgang eerst alles toegooien, om dan terug weg te stappen.

uiteraard mag je niet alles verwachten, kleine stapjes per keer. echter noem ik geen punten die nog moeten komen, zo te zien staat ze nog niet goed (genoeg ;) ) aan je been. in dit geval moet je zelfs nog niet denken aan achterwaarts gaan, maar eerst aan voorwaarts gaan, laat ze die beentjes maar gebruiken, laat ze maar strekken, onze paarden hebben veel actie, maar weinig voorwaartse actie, eenmaal ze voorwaarts zijn kun je ze later zo opvangen en op hun kont zetten, maar eerst: (blijvende) reactie op je been, ook in overgangen terug, en dan kun je verder werken, dan ga je op cirkels gaan werken aan overgangen stap-halt-draf-middendraf, zo maak je ze voorwaarts, losser, en komt het achterbeen onder, en eenmaal dat bevestigd is kun je werken aan zijgangen en achterwaarts gaan :)

edit: het galopfilmpje of 5 seconden, het leek dat ze zelf terug viel naar stap, bij deze overgang,
dus, je draaft, tak-tak-tak
je gaat zitten, trekt je zit erin moment dat je voelt dat ze in stap gaat vallen, leg je je been aan, smijt nog niet je teugels weg, want dat is voor haar de bevestiging van: oh, einde oefening, slenter slenter slenter (ja hoor, doet de mijne ook, contact weg = werk is gedaan :D )
maar blijf je contact houden, dan zal ze in stap rollen en in theorie vlot doorstappen.
hier is het wat afmeten hoeveel been je op dat moment mag geven,kan zijn dat ze dan terug doorgaat in draf (is niet erg, belonen zelfs, jij geeft been, jij krijgt reactie, volgende taak is je been te doseren!)
indien ze stapt, en drie passen goed doorstapt, DAN mag je losgooien en belonen ;)

belonen is erg belangrijk, maar zorg dat je niet met te weinig tevreden bent, een overgang draf stap kan ieder paard met vlot door te stappen, wees dan niet tevreden als ze direct in een slenterstap valt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:09

Nee hoor, ik vind niet dat je het bot overbrengt. :)
Ik had alleen het idee dat je teveel van me verwachte, aangezien we net begonnen zijn.

Wat je zegt over het actief door stappen na de draf, daar loop ik ook tegenaan.
Aan de ene kant wil ik haar belonen als ze een stuk goed heeft gedraafd, door even de druk weg te halen van mijn benen.
Maar aan de andere kant wil ik haar ook door laten lopen..
Dat overgangen rijden ben ik ook mee bezig en ik heb wel het idee dat ze aan het eind echt een stuk losser is in haar lichaam.
Met name in haar hals. :j

Het achterwaarts gaan hou ik er wel in, aangezien dit voor mij niet alleen een oefening is die ik in de bak gebruik.
Ik oefen er ook mee voor het buitenrijden, als we bijv. een straat over moeten steken en we even moeten wachten.
Als ze dan met een voetje te ver naar voren staat, kan ik haar dan even terug zetten. :)

Ik heb even gekeken naar het stukje wat je noemt in het filmpje en daar heb ik eerder ook al een vraag over gehad, geloof ik.
Dat was het laatste stukje van het middendraf oefenen op de lange zijde, daar neem ik haar net weer terug en ik drijf inderdaad aan, omdat ik haar actief wilde laten stappen.
Dit werkt nog niet zo goed..

Nog iets wat ik heel erg lastig vind, is het teugelcontact. :o
Ik heb Kimmes altijd gereden met zo licht mogelijk contact.
Op buitenrit had ik dat wel, maar zodra ik merkte dat zij zich ontspande, liet ik haar rustig los.
Ik heb gemerkt dat Kim afgelopen zondag veel heeft lopen kauwen en dat is denk ik vanwege mijn strakkere hand.
Zelf vind ik het veel fijner om haar met zo licht mogelijk contact te rijden, maar ik krijg hier zoveel reacties over meer contact, dat ik het even niet meer weet..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 01:35

Wow Tien dat ziet er super uit *\o/*
Heb genoten van je filmpjes, prachtig!
Je houding in de galop vind ik helemaal zo slecht niet, juist omdat het één van de eerste keren is dat je het deed in de bak.
Ik ben supertrots op jullie, ga zo door.
Binnenkort misschien inschrijven voor wedstrijden?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 06:51

KoudbloedKim schreef:
Nee hoor, ik vind niet dat je het bot overbrengt. :)
Ik had alleen het idee dat je teveel van me verwachte, aangezien we net begonnen zijn.
ik had een beetje die reactie, omdat bij een "gewoon" paard half bokt zou commentaar hebben op hoe ze loopt zeg maar, maar nu zijn de reacties meer van: het is een trekpaard, het is al goed dat ze zo loopt, terwijl jullie zeker meer kunnen ;) Wat je zegt over het actief door stappen na de draf, daar loop ik ook tegenaan.

Aan de ene kant wil ik haar belonen als ze een stuk goed heeft gedraafd, door even de druk weg te halen van mijn benen.
Maar aan de andere kant wil ik haar ook door laten lopen..
ik zou ze dan eerder belonen door mijn teugels iets te laten vieren, of mondeling te belonen, beencontact is belangrijker dan teugelcontact.
Dat overgangen rijden ben ik ook mee bezig en ik heb wel het idee dat ze aan het eind echt een stuk losser is in haar lichaam.
Met name in haar hals. :j

Het achterwaarts gaan hou ik er wel in, aangezien dit voor mij niet alleen een oefening is die ik in de bak gebruik.
Ik oefen er ook mee voor het buitenrijden, als we bijv. een straat over moeten steken en we even moeten wachten.
Als ze dan met een voetje te ver naar voren staat, kan ik haar dan even terug zetten. :)
goed punt, ik had het geluk dat de achteruit er automatisch opzat op de mijne :D

Ik heb even gekeken naar het stukje wat je noemt in het filmpje en daar heb ik eerder ook al een vraag over gehad, geloof ik.
Dat was het laatste stukje van het middendraf oefenen op de lange zijde, daar neem ik haar net weer terug en ik drijf inderdaad aan, omdat ik haar actief wilde laten stappen.
Dit werkt nog niet zo goed..
maar dat is heel moeilijk ook, ik zeg het, ik rij 8 jaar met de mijne, en als ik effe niet oplet heb ik het ook zweten hoor :D

Nog iets wat ik heel erg lastig vind, is het teugelcontact. :o
Ik heb Kimmes altijd gereden met zo licht mogelijk contact.
Op buitenrit had ik dat wel, maar zodra ik merkte dat zij zich ontspande, liet ik haar rustig los.
Ik heb gemerkt dat Kim afgelopen zondag veel heeft lopen kauwen en dat is denk ik vanwege mijn strakkere hand.
Zelf vind ik het veel fijner om haar met zo licht mogelijk contact te rijden, maar ik krijg hier zoveel reacties over meer contact, dat ik het even niet meer weet..

kwa teugelcontact, ik rijd ook altijd vrij los, alhoewel ik wel "eis" dat ze min of meer nageeflijk wordt. en dit heb ik verkregen door ze eerst naar men hand toe te rijden, voorwaarts neerwaarts, met heel licht contact, net zelfs geen waslijntjes. als je pijn hebt in je armen is het omdat je teveel contact hebt; bij onze zware paarden is het van belang het erg licht te houden, maar hoe ik dat nou precies gedaan heb is erg moeilijk om uit te leggen :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:42

de draf bij 0:30 is mooi op tempo voor kim.
jammer dat ze dan weer wat inkakt, maar zeker een verbetering hoor. het zijn ook meer galop sprongen dan bij het vorige topic.
alleen bij de stap mag ze nog actiever.

maar zeker een verbetering! knap. *\o/*
probeer de stukjes steeds meer uit te breiden met actief rijden. ze hoeft natuurlijk niet meteen een uur lang hard te werken.
beloon maar hoor daar is niks slechts aan alleen maar positieve bevestiging voor je paard. /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:01

Brenda, dankje.. :+:
Fijn dat het iets beter met je gaat, ik hoop dat het zo blijft. :j

Duhelo; Ik dacht even van het dik gedrukte; huh, heb ík dat gezegd? :?
Maar ik snap hem.. :j
Trekpaarden doen inderdaad niet helemaal onder voor andere rassen, maar aangezien ik met Kim de afgelopen 4 jaar alleen maar buitenritjes heb gemaakt en zowiezo niet zo vaak reed (vaker longeren/grondwerk etc.), vind ik het gewoon knap van Kim. :j
Ik ben haar eigenlijk opnieuw aan het inrijden en als iemand met een smaller paardje op Bokt een topic plaatst, met daarin dezelfde informatie, zal daar niet veel anders op gereageerd worden. :)

Beencontact vind ik inderdaad ook belangrijker dan teugelcontact.
Ik denk dat ik daar wel iets mee kan.
Misschien is het [ras] eigen, maar Kim heeft een hele gevoelige mond.
Ik snap daarom ook niet waarom sommige mensen er direct een stang in hangen en denken dat Trekpaarden minder gevoel hebben.
Kimmes hoef ik ook niet strak te hebben en ik ga inderdaad gewoon weer met minder contact rijden, op momenten dat dat echt kan.

Lovelucydan; Mijn filmpjes van draf en galop gaan niet tot 0:30.. :=
Zo denk ik er ook over.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:59

Vandaag goed en slecht nieuws!

Het goede nieuws;
Kim heeft heel erg haar best gedaan en we hebben hele lange zijdes in uitgestrekte draf gereden!
Daarna hebben we ook nog gegaloppeerd en op wat rare steiger-sprongetjes na, ging het heel erg goed.
We hebben zelfs een (bijna) hele lange zijde gegaloppeerd en het ging heel erg goed.
Ik moest wel erg veel aandrijven en ook regelmatig bijtikken, maar ik ga binnenkort toch even kijken voor sporen.

Het slechte nieuws;
Ik dacht slim te zijn en mijn camera voor het opstijgen al ergens neer te zetten zodat ik precies kon zien wat erop kwam te staan.
De achterste bocht + een lange zijde stond erop en ik dacht; leuk!! Kan ik laten zien hoe het vandaag is gegaan!
Maar toen ik hem na het uitstappen pakte, zag ik dat hij maar 4 minuten gefilmd had en het kaartje toen vol was. :+
Heel erg balen, maar er komt vanzelf weer een volgende keer. :j

Maar het mooiste is nog wel dat ik dacht dat ik Kim helemaal kende, maar haar nu opnieuw aan het ontdekken ben. :+:
Dingen die ik niet voormogelijk had gehouden, gaat nu harstikke goed en heel misschien kunnen we volgend jaar eens meedoen met een wedstrijdje, maar dat is nog ver.. :)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:02

ik vind het zowieso al knap dat je met zo'n ''bak'' beest kunt rijden :+ En dan het feit dat het nu gewoon al best goed gaat,
dat is natuurlijk helemaal super! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:58

Op zich is het niet knapper dan met een luxer paard, maar aangezien we de afgelopen 4 jaar overwegend bos/buitenritjes hebben gemaakt, en ik verder vrij weinig dressuurmatig met haar heb gedaan, vind ik het voor een 3de keer ook heel erg knap van haar. :+:
Ik ben haar nu eigenlijk opnieuw aan het inrijden, maar dan op een andere manier. :j

Vandaag heb ik haar heel hard laten draven! Net tegen de galop aan en dat is zooo gaaf!
Je wordt een meter de lucht 'in gesmeten' en het gaat heel snel, maar toch met een lang zweefmoment.
Je voelt dus echt dat ze dan met 4 benen van de grond is en dat geeft echt een kick.
En ook het aanspringen in galop, ben heel erg trots op haar en ik hou echt van haar. <3

Ik wil de aankomende keren toch wel even wat afleiding voor haar zoeken, door een buitenritje of misschien wil Rowan wel weer eens met haar springen.
Dan hoeft ze zich niet constant zo in te spannen.

Bedankt voor je reactie.. :j

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:03

ik blijf jullie een leuke combinatie vinden,

verder vind ik het heel knap dat je al zoveel bent afgevallen voor je paardje.

aan je houding mag nog wel gewerkt worden.
en het ziet er ontspannen uit.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:20

Heb ook op jullie vorige topic gereageerd, en ben blij verrast met dit resultaat :D

Stappen: Stukken beter meid! Ze stapt netjes door, er zitten nog wat slof stukken tussen, maar het gaat beter, ook in de voltes.

Draven : mag wat voorwaartser, maar ik zie bij de 11 seconde zowaar een reactie :D Ze reageerd netjes op je been, en ziet dr ook echt naar voren gaan! Heel netjes

Galop : Super dat ze het doet! Maar probeer er rekening mee te houden dat jij haar moet terug rijden. No problem als je haar maar een paar passen in galop wil hebben, maar neem haar dan zelf terug. Ze gooit je nu uit balans, en dat is niet de bedoeling. Als ze terug valt uit galop, galopeer haar nog een keer aan, probeer in ieder geval niet meteen weer te gaan lichtrijden in de eerste drafpas.
Je zou ( wat ik in je vorige topic ook als tip meegaf ) in de galop de hele bak te gebruiken. Elke keer als jij haar op de volte zet valt ze terug, en als je haar de hele bak laat gebruiken zie je haar ook echt bergopwaarts gaan, wat eigenlijk echt super knap is!
Eerste paar seconde in dit filmpje heeft ze echt een mega goede draf trouwens!

Jullie zijn zeker weten vooruit gegaan! Keep up the good work :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:38

Lemanthia; Dankjewel.. :j
Mijn houding is af en toe echt een drama en ik wil geen excuus verzinnen, maar dat ligt gedeeltelijk aan het schuivende zadel.
Ik zit regelmatig scheef en moet dan eerst weer stil gaan staan om hem recht te leggen.
Ben al op zoek naar een andere, maar dan moet ik eerst mijn andere zadel verkocht hebben.

Ik heb trouwens vandaag iemand een mailtje gestuurd voor les. :)
Het is een meisje/vrouw (denk iets van 30) en die ken ik al van de manege.

Mallow; Klopt, vandaag heb ik geoefend met actief stappen, maar dit blijft een struikelpunt.
Ik moet haar nog steeds constant aandrijven en bijtikken en ben nu toch wel van plan om sporen aan te schaffen.
Niet om elke te gebruiken of haar gemeen mee te prikken, maar om haar even wat gevoeliger te maken en dan kijken of het de volgende keer zonder kan en het heeft geholpen. :j

Aah, dan had je echt vanochtend moeten zien!! :))
Ze draafde echt helemaal uitgestrekt en ben trots dat ons dat zo gelukt is.
Ik baal zo dat het kaartje vandaag na 4 minuten vol was.. _O-

Wat je over de galop verteld, heb ik vandaag inderdaad gedaan en op een gegeven moment heb ik met haar bijna de hele lange zijde gegaloppeerd! Waarbij ze eerst ook nog eens heel erg goed aansprong.
Het ging zo goed.. eerst lichtrijden tot de C, dan gelijk doorzitten en ze sprong direct aan. :j Echt super.
De voltes heb ik vandaag nog wel gedaan als ze te vroeg terug viel.
Maar deze keer bleef ik draven i.p.v eerst weer terug naar stap en met die volte ben je dan ook sneller bij het punt waar je wilt galopperen. :j

Pff, ben echt zo blij!
Als je me dit een paar maanden terug had verteld, had ik het niet geloofd..

Bedankt. :j

manon311

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:45

ik vind jullie echt zo leuk beide!!! heb jullie vaak bekeken op youtube. helemaal top. ga zo door en vooral het plezier beide erin houden.
er is helemaal niets leukers als lol met je knol hebben. vind ik persoonlijk dan :')