leuk filmpje van de billen!! :J Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
leuk filmpje van de billen!! :J 

Ga vooral zo door! 

), 'galop', 'hooo'.. etc.

) maar ik had de indruk dat ze terug naar stap viel omdat ze direct haar slome stap inzette. als je effectief stap vroeg: benen eraan houden, zodat ze netjes vlot stapt.
) aan je been. in dit geval moet je zelfs nog niet denken aan achterwaarts gaan, maar eerst aan voorwaarts gaan, laat ze die beentjes maar gebruiken, laat ze maar strekken, onze paarden hebben veel actie, maar weinig voorwaartse actie, eenmaal ze voorwaarts zijn kun je ze later zo opvangen en op hun kont zetten, maar eerst: (blijvende) reactie op je been, ook in overgangen terug, en dan kun je verder werken, dan ga je op cirkels gaan werken aan overgangen stap-halt-draf-middendraf, zo maak je ze voorwaarts, losser, en komt het achterbeen onder, en eenmaal dat bevestigd is kun je werken aan zijgangen en achterwaarts gaan 
)

KoudbloedKim schreef:Nee hoor, ik vind niet dat je het bot overbrengt.
Ik had alleen het idee dat je teveel van me verwachte, aangezien we net begonnen zijn.
ik had een beetje die reactie, omdat bij een "gewoon" paard half bokt zou commentaar hebben op hoe ze loopt zeg maar, maar nu zijn de reacties meer van: het is een trekpaard, het is al goed dat ze zo loopt, terwijl jullie zeker meer kunnenWat je zegt over het actief door stappen na de draf, daar loop ik ook tegenaan.
Aan de ene kant wil ik haar belonen als ze een stuk goed heeft gedraafd, door even de druk weg te halen van mijn benen.
Maar aan de andere kant wil ik haar ook door laten lopen..
ik zou ze dan eerder belonen door mijn teugels iets te laten vieren, of mondeling te belonen, beencontact is belangrijker dan teugelcontact.
Dat overgangen rijden ben ik ook mee bezig en ik heb wel het idee dat ze aan het eind echt een stuk losser is in haar lichaam.
Met name in haar hals.
Het achterwaarts gaan hou ik er wel in, aangezien dit voor mij niet alleen een oefening is die ik in de bak gebruik.
Ik oefen er ook mee voor het buitenrijden, als we bijv. een straat over moeten steken en we even moeten wachten.
Als ze dan met een voetje te ver naar voren staat, kan ik haar dan even terug zetten.
goed punt, ik had het geluk dat de achteruit er automatisch opzat op de mijne
Ik heb even gekeken naar het stukje wat je noemt in het filmpje en daar heb ik eerder ook al een vraag over gehad, geloof ik.
Dat was het laatste stukje van het middendraf oefenen op de lange zijde, daar neem ik haar net weer terug en ik drijf inderdaad aan, omdat ik haar actief wilde laten stappen.
Dit werkt nog niet zo goed..
maar dat is heel moeilijk ook, ik zeg het, ik rij 8 jaar met de mijne, en als ik effe niet oplet heb ik het ook zweten hoor
Nog iets wat ik heel erg lastig vind, is het teugelcontact.
Ik heb Kimmes altijd gereden met zo licht mogelijk contact.
Op buitenrit had ik dat wel, maar zodra ik merkte dat zij zich ontspande, liet ik haar rustig los.
Ik heb gemerkt dat Kim afgelopen zondag veel heeft lopen kauwen en dat is denk ik vanwege mijn strakkere hand.
Zelf vind ik het veel fijner om haar met zo licht mogelijk contact te rijden, maar ik krijg hier zoveel reacties over meer contact, dat ik het even niet meer weet..

Ze reageerd netjes op je been, en ziet dr ook echt naar voren gaan! Heel netjes

Echt super.