HTC (Hippisch Talenten Centrum) selecties 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

Re: HTC (Hippisch Talenten Centrum) selecties 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:09

dat ze officieel geen topsportstatus meer hebben is niet waar, het is nu onder verdeeld in regio, nationale en internationale status. htc heeft de regionale status, en hiermee kun je dus gewoon naar sportvriendelijke/loot school. wel kun je minder faciliteiten krijgen maar dit hangt van je school af. bij mij wordt er bijv. helemaal geen onderscheid in gemaakt :)

als je het niet doet of een topsportstatus raad ik htc af. ga dan lekker privelessen nemen, kom je veel verder mee :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:25

Ik heb besloten om geen HTC te doen. Het is best wel ver weg, en ik hoor niet echt hele lovende berichten.
Ga wel bij het rabotalententeam :D (ooit als ik heeel erg goed ben :') )

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 11:30

Ik ga denk ik wel meedoen met de selecties en dan bij de informatieavond besluiten of ik het wel of niet doe. Aan het begin van het jaar gaan mijn ouders en school sowieso praten, zegmaar over de dingen die anders het HTC voor je regelt. Als school zonder het HTC al hetzelfde wil doen dan ga ik sowieso niet... Ik krijg nu al super les, dus dat is niet persé de reden voor mij :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:31

Wat voor dingen dan?

Ben gewoon nieuwsgierig :D

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 11:40

Dat je vrij kan krijgen voor wedstrijden/trainigen, niet naar gym hoeft, je rooster zo wordt gemaakt dat je zo min mogelijk tussenuren hebt enz. Natuurlijk verwacht ik niet dat ik alles zomaar krijg, maar een van de dingen zou fijn zijn! Het ligt natuurlijk ook aan je school of je die mogelijkheid hebt

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:50

Wil ik ook wel :D. Heb jij meerdere paarden dan? En zijn er bij jullie wedstrijden door de week?
Welk niveau rijd jij dan wel niet! :D

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 12:29

Haha, nou geloof me, ik rij nog maar L2 :D Maar ik start 2 paarden en rij er in totaal 4 :)
Nu eventjes 2, want eentje rijd mijn zusje in de vakantie zelf de hele week en eentje staat op het weiland maar die komt volgende maand ook weer terug.
Ik kan soms wel door de week starten, maar door school lukt dat vaak niet...

Debbieee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:04

Je kan ook op andere manieren aan zo'n sportstatus komen hoor! :j Althans wij hebben in het noorden Olympisch Steunpunt Noord Nederland (http://www.noordsport.nl) moet je een inschrijfformulier invullen, met de uren per week volgendsmij je aan de sport besteed en je uitslagen etc. Neem aan dat het zuiden ook wel zoiets heeft?!? :?

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 14:05

Is dat niet vanaf een bepaald niveau?

Debbieee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:07

Geen idee, volgendsmij kijken ze ook vooral naar je trainingsuren... je kan iig altijd een poging wagen

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:09

Vorig jaar ook geweest, ook herselectie dit jaar gedaan.
Weet alleen nog niet of ik door ben, maar had 200 punten en het ging super voor de 2e x L2, dus ik dacht het wel.
Regio Oost.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:28

fempsie schreef:
Haha, nou geloof me, ik rij nog maar L2 :D Maar ik start 2 paarden en rij er in totaal 4 :)
Nu eventjes 2, want eentje rijd mijn zusje in de vakantie zelf de hele week en eentje staat op het weiland maar die komt volgende maand ook weer terug.
Ik kan soms wel door de week starten, maar door school lukt dat vaak niet...

Ik start er 1 (L1) en rijd er dan nog een voor een vriendin en dan nog mijn pony waarmee ik les geef. Ik wil ook extra vrij :').

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:43

Ik heb er 1 jaar bijgezeten maar geen herselectie meer gedaan.. Je krijgt voor die 400 euro (minimaal) echt weinig terug... Bij mij op school wisten ze geen eens dat ik een topsport status had tot dat ik vroeg of ik een keer vrij mocht voor wedstrijd.. En destijds waren de instructeurs ook niet echt top, dat klikte niet zo bij mij..

Al met al vond ik het te weinig toevoegen voor dat geld dat ik heb besloten geen herselectie meer te rijden..

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:14

Ik heb meerdere jaren bij het HTC gezeten, maar dit was enkel en alleen om de instructie. Ik heb 3 jaar bij Fred van Straaten gelest en 1 jaar bij Arjen Vos en met beide klikte het gewoon heel goed!

Dat is ook het enige waarvoor ik het aan kan raden. Alles eromheen was altijd vreselijk slecht geregeld. Elk jaar nieuwe beloftes, maar ze maakte nooit wat waar.. De trainingsdagen stelden niks voor, met school was vrijwel geen contact en beloofde excursies naar stallen zijn er nooit geweest.

Al met al een zooitje ongeregeld vind ik. Ik heb heel fijn les gehad van mijn instructeurs, maar verder heb ik niks aan het HTC gehad.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:21

Ik heb een jaartje in het HTC team gezeten, maar ben er daarna uitgestapt. De enige meerwaarde voor schoolgangers is de T2 status, verder vond ik het een enorme tegenvaller. Voor de (dressuur)lessen hoef je het niet te doen, met privéles van een goede instructeur/instructrice kom je veel verder. Verder zoals enkele anderen hier al aangeven: beloftes werden nooit waargemaakt en trainingsdagen waren ook absoluut niet je van het.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 14:19

Nou, ik heb me ingeschreven voor de selecties hoor :D Stel dat ik geselecteerd wordt, dan wacht ik gewoon die info-avond af en mocht ik het dan toch niet willen kan ik altijd nog nee zeggen heb ik begrepen. Heb ik er in ieder geval weer een leuke ervaring bij ;)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:19

Ik heb me ingeschreven voor de selectie van regio Midden, 12 september. :)
Kijk gewoon wat er gaat gebeuren enzo.

Wat moet je eigenlijk tijdens de selectie doen?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:11

Ik ga er toch nog even overna denken :j. Heb nogal een rotrooster gekregen en weet eigenlijk niet hoe ik alles moet gaan doen, als ik ook nog huiswerk moet maken.
Eerst maar even kijken of ik wat met school kan regelen.

Daniekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:30

Ik ga me denk ik toch ook gewoon inschrijven, het is het proberen waard :) En zeker met school zou het wel lekker zijn..

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:32

Ik doe toch niet mee, paardlief heeft een blessure...

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:44

fempsie schreef:
Ik doe toch niet mee, paardlief heeft een blessure...

Dat is wel balen. :(:)

Ik denk het ook niet, rooster is nu 9,6,9,5,9 dus als ik zorg dat ik de korte dagen veel doe, moet het denk wel lukken. En aangezien de leslocatie al een uur rijden is voor ons...

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:05

Ik moet 12 september in Ede selectie rijden! :)
Iemand enig idee wat voor kleren je aan moet met de selectie?
Wedstrijdkleding?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:44

Heb officeel besloten dat ik niet mee ga doen. Na al die verhalen vind ik het niet meer de moeite waard, gaat mij veel te veel tijd kosten. Wacht wel tot dat ik Z ben en ga bij het raboteam :+

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:19

Elise95 schreef:
Heb officeel besloten dat ik niet mee ga doen. Na al die verhalen vind ik het niet meer de moeite waard, gaat mij veel te veel tijd kosten. Wacht wel tot dat ik Z ben en ga bij het raboteam :+

dat is knap om te zeggen van dan ga ik bij het raboteam :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:48

XMaaiike schreef:
Elise95 schreef:

dat is knap om te zeggen van dan ga ik bij het raboteam :+

Was ook meer als grapje hoor :')

Ambities moet je hebben :+, of het lukt :')