Mijn meisje voor het eerst op bokt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melinde

Re: Mijn meisje voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:56

Mooi paardje!!

Maar ook een kleine reactie op het bit. Ik heb zelf een tinker waar ik van het begin af aan lessen mee nam, hij was veel te sterk dus ik moest rijden met een pesoa bit van mijn instructise. Dat vond ik niet fijn en mijn paard al helemaal niet. Daardoor ben ik ergens anders lessen gaan nemen, en ook hulp gevraagd bij het buiten rijden. Mijn pesoabit is me gelijk afgenomen en met goede hulp kan ik mijn paard nu op een enkel gebroken bitje rijden. Hij reageert nu op de fijnste hulpen en dat vind ik echt ideaal. Misschien heb je hier iets aan?

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 14:01

@ Dani: Bedankt <3
Voor de veiligheid niet echt, ik vertrouw haar 100% en weet dat ze mij er niet af wil hebben. De rede dat ik op dit moment een pessoa heb voor buiten is omdat ik heb nu nog niet red met mijn arm om heel veel kracht te gebruiken.
Het gaat ook al steeds beter! Gister had ik les en reed ik met een normaal trensje, en dat ging super! Voorlopig grbruik ik de pessoa alleen op buitenrit en morgen met wedstrijd ;)

@Melinde: Bedankt <3
Ik ben daar ook al mee bezig en het gaat al steeds beter! in de bak gaat het super, maar buiten wil ze toch wel heel graag heel hard :')
en heb ik dus die pessoa op sommige stukjes flink nodig :') Maar de meeste tijd heb ik hem gewoon lekker los hangen :')

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:21

SaraSindy schreef:
@ Dani: Bedankt <3
Voor de veiligheid niet echt, ik vertrouw haar 100% en weet dat ze mij er niet af wil hebben. De rede dat ik op dit moment een pessoa heb voor buiten is omdat ik heb nu nog niet red met mijn arm om heel veel kracht te gebruiken.
Het gaat ook al steeds beter! Gister had ik les en reed ik met een normaal trensje, en dat ging super! Voorlopig grbruik ik de pessoa alleen op buitenrit en morgen met wedstrijd ;)

Maar paardrijden is géén krachtsport. Het gaat er juist om dat ze weer leert op kleine signalen te reageren. Je moet dit patroon doorbreken en met een scherp bit en veel kracht gebruiken met je arm lukt je dat dus niet. Het werkt zelfs averechts, want dat ze zo hard in de mond is, is een gevolg van een harde hand in the first place :).

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 14:23

@ Dani: Dat weet ik ;) Ik ben ook al bezig om niet meer met dat bit te rijden ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:38

alsjeblieft hé, haar paard heeft dus blijkbaar wel een harde mond gekregen door het mennen! waarom kan dat ineens gelijk niet? de beste stuurlui...

heel mooi paardje ts, ze heeft inderdaad mooie manen en een heel erg lief hoofdje! leuk setje ook, staat haar goed, veel plezier ervan! :D

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:51

Echt mooie haf <3
en die manen; wauw.

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:53

wat een mooi besie zeg en super leuke fotos en mooie manen

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:47

Ik ben absoluut niet weg van Haflingers, maar ik vind dit toch wel een mooie merrie hoor! Mooi gebouwd / leuk nekje zit erop :j

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 23:10

Bedankt allemaal! <3
Ben ook helemaal gek op haar! <3

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:56

Super mooie haf mijn haf heeft ook z'n leuke bles.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:46

wat een gezeur over dat bit zeg...... zucht. het paard ziet er super uit. en zeker niet geirriteert en zal vast ook geen last hebben van het bit. dus als zij met pessoa rijd niets aan de hand toch. komt vanzelf wel weer goed naarmate de tijd vordert.

je hebt iig een prachtpaard! heel veel succes!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:53

wat n schatje !!
dat gezeik op t forum is best irritant..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:55

Wat een knappert is dat zeg! :D Vooral die manen.. :oo

Wel vind ik het jammer dat je dit bit gebruikt, waarom is al vertelt. :) Probeer er wat mee te doen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:03

NicoleHorses schreef:
alsjeblieft hé, haar paard heeft dus blijkbaar wel een harde mond gekregen door het mennen! waarom kan dat ineens gelijk niet? de beste stuurlui...

heel mooi paardje ts, ze heeft inderdaad mooie manen en een heel erg lief hoofdje! leuk setje ook, staat haar goed, veel plezier ervan! :D

Omdat mennen net als rijden geen krachtsport is, en bijna alles op stem wordt gedaan en niet met druk op de leidsels. Toch wel apart dan dat mijn fries met mennen en met rijden perfect luistert en met rijden geen ander scherp bit nodig heeft.

Verder TS Leuke haflinger

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 02:04

@ Taat: Dankje <3

@Idsie: Ben ik het helemaal mee eens ;) Ze kennen haar niet zelf en weten dus niet hoe verschrikkelijk sterk ze buiten de bak is ;) Komt zeker wel! Verder, Dankje! <3

@Sammielola13: Dankje <3 Nogal ja :s

@Somebitch: Is ze zeker! <3 in de bak is dat bit bij mij ook helemaal niet nodig, maar in het bos helaas wel omdat ze zo graag hard wil omdat haar dat met mennen is aangeleerd :s

@Mossel: Niet ieder paard is het zelfde ;) Omdat zij zelf zo graag wil werken wil ze zo hard en moet je haar de heletijd tegen houden ;) en daar krijgen ze een harde mond van ;)
Verder, dankje!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 02:05

Die van mij wil ook graag werken :') maar blijft wel luisteren

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 02:14

Wat ik uit jouw teksten begrijp, is dat jullie crossen in het bos heel leuk vinden.
Maar als je paard leert dat bos betekend schuren, dan is het natuurlijk niet vreemd dat ze met een lichter bit moeilijker te houden is.
Als tip wil ik je meegeven, ga het bos in en doe stap en drafrondjes.
Ik wil niet betweterig overkomen.
Maar ik heb een paard op een haar na zien ontsnappen aan een ongeluk met een auto, door het aangeleerde race-gedrag in het bos.
Doe met de tip wat je wilt, maar denk aan je eigen veiligheid en vooral aan die van anderen. (Want een botsing tussen paard en automobilist, hoeft niet alleen voor jou en je paard van fatale afloop zijn, maar ook voor een automobilist)

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 10:56

@ Mossel: Dat kan ;)

@MissMyAppa: dat doe ik ook regelmatig wel, en het gaat ook al steeds beter!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:23

Gisteren een fjorden/haflingerdag gehad bij manege hoogenweg.
ik heb mijn ogen uitgekeken hoeveel fjorden en hafjes gewoon hun eigen weg volgde als ze iets niet willen..
Baasje wil linksaf maar pony gaat rechtdoor. enz ;)
Tijdens een behendigheidsproef gebeurde het regelmatig dat en haf of een fjord aan de loop ging, lekker naar stal want door de waterbak zagen ze niet zitten.
Ik heb volwassen mensen langs zie komen.
Ik denk dat veel mensen zich vergissen in het karakter van een fjord of haflinger, ze hebben zo'n eigenwijs karakter af en toe dat ze echt niet meer te houden zijn als ze iets in hun mooie koppie hebben :o
Ze kunnen echt zo mak als een schaap zijn, maar oh wee als ze iets niet willen!
(hebben zelf ook een fjordje hier dus weet waar ik over praat)
Toen mijn dochter jonger was kon ze ook al heel veel met onze pony maar ook ik heb op buitenrit wel pessoa gebruikt, gewoon voor de veiligheid en de rem wanneer onze pony het in de kop kreeg de andere kant op te rennen!
Dus ik begrijp de opmerkingen hier zeker maar ik ken ook de karakters van hafjes en fjorden(uitzonderingen daargelaten natuurlijk) ;)

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 11:55

@Jentel: Bedankt voor je uitgebreide uitleg over Fjorden en Haflingers!
Sandy is zo een tipische haflinger, kan heel rustig zijn, maar als ze iets wil ( in haar geval hard ) doet ze er alles aan om dat maar te mogen ;)

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:11

hahaha herkenbaar..

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 12:18

@ Jentel: Haha :p Zo zijn haffies en fjordjes nou eenmaal XD

elizexbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:28

Mooie merrie! &Leuk setje! :D
Mooie manen heeft ze, ik verzorg sinds heel kort ook een haflinger, maar die heeft van die korte, springerige manen :7

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 20:35

@elizexbeauty: Dankje(L) Hhah heeft me andere haf ook:p

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:30

leuk paardje hoor! en die manen.... :P