5e keer op rommy (fries)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ciscaatje

Re: 5e keer op rommy (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:49

Rommy is een super leuke fries. Haar moeder heb ik in de wedstrijden uitgebracht (M2+5)
Toen zwanger en gestopt. In december een pracht kindje gekregen en nu Rommy weer opgepakt.
Bij Rommy haar moeder loopt nu een veulentje en mag van haar vakantie genieten.
Maar met een kindje kom je niet zoveel aan rijden toe, vandaar dat ze haar nu voor me bij rijdt!
Zie allemaal leuke reacties voorbij komen! Ook dat ze te dik is...wordt aan gewerkt...haha!
Die krul heeft ze van haar zelf...erg moeilijk om die hals uit te schuiven...maar ook dat gaat steeds beter!
Blijf vooral met tips komen, hartstikke leuk!!!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:07

ben het helemaal met je eens :D

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:55

Leuke Fries! Ik rijd zelf ook een Fries en wat bij hem goed helpt om hem lager in de hals te krijgen is overgangen rijden. En dan in die overgangen ook naar je hand toe blijven rijden; dus als je bijvoorbeeld van draf naar stap gaat haar niet terug laten ''vallen'', maar echt je been er aan blijven houden. Dus probeer eerst het tempo voor elkaar te krijgen: dat jíj dat onder controle hebt en ze niet onder je uit loopt, dan komt de voorkant vanzelf :)

Probeer verder je bovenlichaam mooi rechtop te houden en in de galop te blijven zitten. Je handen mag je ook wel wat lager houden en hierbij ook Rommy wat meer ''lucht'' geven. Misschien dat ze hierdoor wat loperiger wordt, maar dat heeft dan weer te maken met het tempocontrole: meteen een gang terug rijden als ze onder je uit loopt. Enne, dan zie je ook maar weer dat tempocontrole één van de belangrijkste dingen is. Succes ermee!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:00

Op sommige foto's rijd je met losse teugels, maar loopt Rommy in de krul. Dat mag nooit gebeuren, hij moet je hand volgen! Zeker met een fries moet je daar vanaf het begin goed op letten, want die lopen al graag in een eigen houding. Als je dat nu wel oké vindt, doet hij binnenkort niks anders meer. Gewoon héél goed voorwaarts rijden, zorgen dat hij aan het been komt te staan en zorgen dat hij je hand volgt.

Verder leuke fries, gewoon rustig doorgaan en niet overhaasten, dan komt het wel goed.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:06

Mooie stevige friese meid en het ziet erg goed uit! :D Mijn fries was ook altijd heel loperig en dan ging de galop nog wel eens rommelig en hard. Mijn tip voor jou is om dit in korte sessies rustig op de volte te doen en stukje bij beetje uit te bouwen. Zodra ze weer harder gaat lopen, terug in tempo en weer opnieuw oppakken. Dat werkte voor mij erg goed...!

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:20

Je rijdt echt heel goed hoor meisje!
Rommy is ook wel een heel mooi beestje; om trots op te zijn!

Liefs, Lisaa

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 13:54

bedankt voor de reacties, en de tips :) er zeker wat mee doen :j

Lotje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:15

Ziet er top uit! en wat is rommy een plaatje!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 17:08

dankje :)