Gaat helemaal goedkomen hoor, daar hoef je echt niet meer aan te twijfelen.
Wat misschien sowieso een idee is als hij jullie voldoende vertrouwt is om gewoon met regelmaat iemand mee te nemen (kennissen, vrienden, enz) om te voorkomen dat hij heel angstig wordt. Stond een soortgelijk paard (die trapte je in het begin gewoon echt helemaal lens als je niet oppaste en poetsen, forget it) op vorige stal en die is met sprongen vooruit gegaan toen de eigenaresse haar liet poetsen door de meiden die daar kwamen om de andere paarden bij te rijden. Binnen een paar weken was het een heel ander paard, terwijl de eigenaresse sowieso al heel intensief met haar bezig was geweest en ik me er ook nog een tijd op heb gestort. Boekten wel vooruitgang, maar niet zo enorm als toen er dus meerderen mee in de weer gingen

Qua koppelen, als hij het echt heel naar vindt om op stal te staan is wandelen of gewoon iets wat hij leuk vindt om te doen toch een prima oplossing na het uit de wei halen
Probeer iig een beetje routine in te bouwen, hij vindt alles al zo spannend, dan is het voor hem fijn om op routines terug te kunnen vallen zodat hij daar iig niet onzeker over hoeft te zijn.
Wat ik echt geleerd heb van die merrie is dat je niet moet gaan hangen in 'oh wat ben jij zielig' maar je soms juist door moet pakken met een 'niet zeuren'-instelling. Je merkt snel zat voor welke momenten dat van toepassing is hoor
Hij is/was meer als dat. Dus hij houd ons niet bepaald voor de gek. Al op sommige dingen misschien wel weer. Maar ach, we hebben tijd.
Mja, ik ken m als mn broekzak dus dat helpt natuurlijk wel.
Die van mij weet iets te goed dat ie brokje krijgt als het echt nodig is om hem gerust te stellen.. Helaas voor hem valt het nogal op dat de grasmaaier niet boeiend is maar de grote steen wel
. Kun je niet iets proberen met iets dat niet kantelt of omvalt? Of een grote steen onderin de emmer zodat het stabiel blijft? 
Gaat project 2 worden denk ik als ie minder schuw is