haflinger @ dressuur les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: haflinger @ dressuur les

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:57

Dat is mooi!
:-)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:55

Ik vind de haflinger eng dun voor een haflinger. :oo

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 17:57

Dat BOKT haar te dun vind weten we nu wel! werkelijk is ze dus zeker niet te dun

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:00

Nou ben ík niet snel geneigd om te zeggen dat een paard te mager is.....

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 18:01

Je bent van harte welkom het in het echt te komen bekijken en te voelen aan de ribben!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:05

Ik zou zeker niet met pessoa longere , maar gevoel in je eigen handen gaan ontwikkelen, het rennen is echt een rij technisch probleem.
Het is een mooie haf die niet te dun is , er zijn tegenwoordig ook wat meer gestroomlijnde haffies heb haar pas in het echt gezien het is puur bespiering.
Het rennen kun je echt op lossen door zelf wat meer technisch te gaan werken , je instructrice zou je daar in moeten kunnen begeleiden en jou helpen met het rennirig gedrag , een paard gaat echt nooit zomaar rennen, het kan zijn dat jou zit net wat te veel is op de onbespierde rug , of te veel druk op de directe teugel hulp, ook de martingaal zou ik niet gebruiken zeker niet voor het doel waar je hem nu voor gebruikt, dat is ook echt een rijtechnische fout , daar ligt ook weer de taak van de gene van wie je les krijgt om jou daar in te begeleiden, waarom gooit het paard zijn hoofd in de lucht?? Dat doet ze ook echt niet zomaar.
Dus ja de fout ligt eigenlijk altijd bij de ruiter.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:05

Daar zal misschien wel spek opzitten, maar ik vind de buik erg ongevuld overkomen, de darmen zijn zo goed als leeg op de foto's. Een paard hoort een gevulde buik te hebben. Liever wat ribjes en gevulde darmen dan spek op de ribben en zo'n wespentaille.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 18:08

meer als 24-7 op een volle gras wei kan ik der niet zetten! en meer als kilo brok per dag gooi ik er ook niet in dus darmen worden voldoende gestimuleert!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:14

Miss hooi bij voeren, want gras alleen is echt niet voldoende en al helemaal niet goed voor een koud bloed , ik geef Arabesk daar in wel gelijk, in het nederlandse gras zit niet voldoende voor een paard , ja te veel eiwitten maar kijk daar a.u.b mee uit want de lever is echt een heel belangrijk orgaan en ben me er in aan het verdiepen op het moment omdat een van mijn paarden een zieke lever heeft, maar teveel gras is echt slecht miss in de nacht in een paddock met hooi, denk dat ze dan wat meer opvult op de plekken waar het nu als mager gezien word, er kan een laagje op de ribben zitten maar dat si niet voldoende, kan trouwens ook zo zijn dat met de juiste training de bespiering ook niet mooi op gang komt, spieren halen ook een hoop uit goede voeding.

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:57

Ik vind het er netjes uit zien Eva! En ik vind Terra ook niet te mager hoor :n

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:47

o0eefje0o schreef:
meer als 24-7 op een volle gras wei kan ik der niet zetten! en meer als kilo brok per dag gooi ik er ook niet in dus darmen worden voldoende gestimuleert!

Brok kan er juist voor zorgen dat je paard dunner wordt. Gras en onbeperkt hooi is een betere optie. Brok stimuleert de darmen namelijk (zo goed als) niet.

sankane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:13

je zadel is idd te klein gelukkig heb je inmiddels een nieuw goed passends zadel! verder is het een hele vooruitgan met 2 jaar geleden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:18

Hier mag echt nog 70 kilo vet bij op komdan maar weer!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:37

volbloedfan waar slaat jouw reactie op? beetje onderbouwen zou fijn zijn...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:13

o0eefje0o schreef:
Je bent van harte welkom het in het echt te komen bekijken en te voelen aan de ribben!

Het gaat niet zozeer om de buik maar kijk eens naar haar kont...Ik vind je paard echt te mager, en dat komt echt niet door de foto's!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 08:11

kom aub dan in het echt kijken! ze is ECHT NIET te mager! zadel maker is geweest! en gaf zelfs complimentje over haar figuur! ze mist alleen veel spieren nog

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:02

nou nou wat een gezeur ;)
dit is een modern type haf he mensen dus die zijn sowiezo niet al te breed en dik ;)
deze mist gewoon nog wat bespiering,
als het een oud type was geweest dan zou ik me wel zorgen maken