4 jarige Garrano Casanova: 2e keer onder het zadel!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:49

Ziet er super goed uit Priscilla! :D
Wat doet ie het ook goeeeed, jeeetje!
Echt een lieverdje! <3

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:02

Priscilla, wat goed zeg!
Ziet er echt super uit :D Wat zul je trots zijn!

Juangi

Re: 4 jarige Garrano Casanova: 2e keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 17:32

Sammy1:Dankjewel! :o Jaa, zal jullie op de hoogte houden met topics hoor! :j
Carlijn: jaaa, echt zin in! :):)
Melissa: Dankjewel! :+: Jaa, echt he! Sta echt versteld! Al dat grondwerk van te voren heeft wel zn vruchten afgeworpen zeg!
Rody01; Dankje! :+: Jaaa, ontzettend! :o Maar ook zo fijn dat het allemaal tot nu toe zo goed gaat!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:45

Leuke pony, en je bent er niet te groot voor hoor!
Heel vel succes ermee

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 17:55

xJasmijn schreef:
Leuke pony, en je bent er niet te groot voor hoor!
Heel vel succes ermee

Dankjewel! :j Aah gelukkig! Ach, ben hooguit voor het plaatje te groot, niet voor hem! Dankjer!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:02

Te groot misschien maar zeker niet te zwaar hoor. Het ziet er super goed uit en Cas luisterd heel geconcentreerd naar jou zo te zien. Volgens mij doet hij echt zijn best. Zo lief :+:.

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:06

Leuk paard <3 .
En het ziet er goed uit :o .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:07

Hij is helemaal geweldig joh! Ik rijdt IJslanders... en ik heb een ruin die kleiner is dan jouw ruin, en ik ben 1:70.
Nu rijdt je hem met een Wintec veelzijdigheid lijkt het?
Misschien kun je op termijn jezelf eraan wennen met langere beugels te rijden? Je beugels moeten zo lang zijn dat je alleen maar je tenen hoeft op te tillen om ze in de beugels te schuiven. Wanneer je je gehele been moet liften om in de beugels te komen zit je te kort.
Dit is nu ook duidelijk het geval. Dat je dan de beugels kwijtraakt ligt aan het feit dat je je benen nog teveel aanspant... zodra je die echt leer ontspannen met een lichte druk op de beugel blijft alles keurig zitten...
Op den duur zou ik als ik jou was dan ook uitkijken naar een zadel dat je iets meer uitnodigt iets langer te zitten, meer richting dressuur dus.
Juist met deze 'korte' beugels lijken je benen langer. Dit bedoel ik met wat langer zitten.
http://www.horses.nl/images/upload/Image/artikelen%20introbeeld/rassen/Ijslander_434x326.jpg

Enfin, nu is iets korter zitten op zich voor hem heel erg goed. Dan rijdt je hem nog een poos heel 'licht' qua zit... ietsjes uit het zadel 'gelift'...

Een leuke juf die erg veel met houding kan doen, mij geweldig helpt daarmee, en ervaring heeft met kleinere gangenpaarden is Janneke van Dongen, ze komt door het hele land.

Veel mensen kijken natuurlijk nog een beetje gek tegen het rijden op kleinere paarden aan. Maar je bent mooi slank, dus niet te zwaar en past keurig op hem... Hij is gaat nog zwaarder worden zodra hij meer bespiering krijgt.
Is dit ras ook laat rijp? Dan zou ik hem van tijd tot tijd nog even wat 'vakantie' geven, doen we ook met de IJslanders... 4 jaar is natuurlijk nog steeds erg jong.
Tegen de tijd dat hij uitgegroeid is, 7 jaar, ziet hij er al een stuk robuuster uit hoor!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:11

Juangi schreef:
Safiera: Dankjewel voor je berichtje! :j Hij is nu 4, ik denk niet dat ie nog heel veel breder zal worden. Hooguit meer bespiering natuurlijk, want dat is wel erg iel... Ik rijd hem nu ook zo laag mogelijk, dus zal wat dat betreft ook anders ogen. Tenminste, als ik sommige foto';s vergelijk zie ik dat wel. Hmm, dus wel tekort? Want heb ze wat langer gedaan, maar dan zat ik echt te zwemmen in de beugels! Ik ken jouw profiel wel! Heb ik vaak opzitten kijken, omdat ik eerst niet wist wat ik kwa verhouding moest verwachten!

Vaak worden ze op hun 5e en 6e pas breder, tenminste, dat heb ik vaker gezien. Dan sluiten ook pas de groeischijven in de rug, dus tot die tijd is hij nog niet 'volwassen'. Je ziet bij mensen ook dat jongens op een bepaalde leeftijd, wanneer ze hun uiteindelijke lengte hebben bereikt, pas wat later 'breed' worden. Wat voor een deel spieren is, maar echt niet alles.

Enne, je kent mijn profiel? :o Dat is nodig aan vervanging/update toe eigenlijk! Ik ben gelukkig alweer wat afgevallen (sinds de foto in het eerste deel op mijn poown) en heb meerdere nieuwe foto's van mijn zusje op haar pony (+ op die van mij, maar dat past gewoon mooi). Op de foto's waar ik rijd, is mijn pony nog erg jong (1,41m en 3,5jaar), ik denk dat hij nog gegroeid is zelfs. Dat zegt tenminste iedereen die hem ziet. De foto van mij op de bruine pony is ook alweer 4-5 jaar oud denk ik := Al ben ik sinds die tijd nog geen 5 cm in hoogte gegroeid :+

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:38

Weetje hoe apart. Ik ben zelf 1.69 mijn pony is 1.35. En als ik eerlijk moet zijn vind ik mijn plaatje er beter uit zien dan de jouwe... Terwijl er tussen jullie minder zit...

Afbeelding

Verder vind ik het een ontzettend leuke pony!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:32

Wat een heerlijk beest is het Juangi <3 Ziet er goed uit zo voor de eerste paar keer! En ik denk dat het qua lengte helemaal geen probleem is, zeker niet als hij straks wat meer getraind is en lekker veel body heeft gekregen, ik denk dat hij daar wel aanleg voor heeft :D Inderdaad lekker voor jezelf blijven rijden, probeer je af te sluiten van het negatieve commentaar tenzij gegrond en onderbouwd en zelf goed op blijven letten wat jullie nodig hebben en leuk vinden! Geniet maar lekker van je gave dier :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:55

vivan schreef:
Weetje hoe apart. Ik ben zelf 1.69 mijn pony is 1.35. En als ik eerlijk moet zijn vind ik mijn plaatje er beter uit zien dan de jouwe... Terwijl er tussen jullie minder zit...

Afbeelding

Het is niet echt een eerlijke vergelijking, jouw pony is duidelijk al langer getraind en wellicht ook ouder? Wacht maar als ze 2 jaartje verder is, dan geeft het ook een heel ander beeld.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 17:55

Suus; Dankjewel! :+: Jaa, echt een moppie is ie ook!

Jennsoof: Dankje! :o

Ninx: Aaah dankje voor je leuke berichtje! <3 Jaa, dit is een Wintec vzh 500, op mijn vorige verzorpony had ik 17,5 inch wat voor mij te groot was, dit is nu 17 inch en past erg goed. Zal volgende keer eens kijken om de beugels langer te maken! Uiteindelijk wil ik ook een dresuurzadel, maar voor het inrijden wilde ik graag een zadel dat goed aan te passen is. En aangezien mijn volgende dressuur word, ben ik voor vzh gegaan. Okee, zal eens gaan kijken naar haar! Doet ze veel ijslanders? Geen idee of het ras laat rijp is! Maar aangezien het een barok ras is ga ik er wel vanuit. Bedoeling is om hem in de zomer/herfst door te rijden en dan in de winter een stop te houden. En daarna in de lente weer langzaam op te pakken. :j
Safiera: Ben benieuwd hoe breed hij gaat worden! Hoop wel ietsje natuurlijk, maar het hoeft ook geen minitrekpaard te worden. Haha, jaa, als ik me verveel ga ik altijd profielen kijken! :o

Vivian: := Dankje!

Sabine: Dankjewel! :+: Jaa, hij doet het zo ontzettend goed! Heeft wel een ontzettend fijn karakter, ontzettend werkwillig! Ik heb van tevoren ook niet heel veel met hem gelongeerd kwa trainen, omdat dat imo erg slecht is voor een jong ding. Aah, dat zal zeker lukken! <3

Jessix: Inderdaad, dankej!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:02

vivan schreef:

Afbeelding

Hihi! Dat is toch nog helemaal niet te vergelijken?
De pony van ts moet eerst nog op eigen benen leren lopen, gebruikt zijn lijf nu nog heel anders. Hij is nog volkomen groen.
Daarbij zit jij al 'langer' (qua zit), en is jouw pony verder in de africhting... dan is het beeld totaal anders. Jouw pony heeft immers al veel meer 'body'.
Met een paar jaar zal het er bij ts ongeveer hetzelfde uitzien.

ps: voor het mooie zou ik bij jouw pony het neusje er wel iets meer uit willen zien...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:32

Hey, juangi, ben een paar dagen niet in het beleertopic geweest en zie ineens dat je op Cas gereden hebt.
Wat gaaaaaf! En dat je er foto's van hebt (jaloers :o ).

Wat de beugellengte betreft, die vind ik heel normaal voor algemeen werk en zeker bij inrijden!
Ik denk niet dat je bij prof inrijders lange beugels zult tegenkomen... Je werkt toch met jezelf licht maken en niet met jezelf zwaar maken in deze fase...

Hij wordt met bespiering echt nog wel breder en zwaarder. Je hebt denk ik wel gezien hoe Briesje in een jaar is veranderd (en die is 13...)

Het ziet er allemaal goed uit!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:20

Ik weet je eerste topic nog wel ! En nu alweer ohz, tijd vliegt! Hij doet t goed zo te zien, veel succes nog :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:13

Ninx schreef:
Enfin, nu is iets korter zitten (qua beugels) op zich voor hem heel erg goed. Dan rijdt je hem nog een poos heel 'licht' qua zit... ietsjes uit het zadel 'gelift'...

Ik quote mezelf nog even in reactie op Lusitana.... zeggen dus feitelijk hetzelfde....

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:39

Wauw wat is hij braaf zeg! Ziet er verder heel vriendelijk uit en vind jullie een leuke combi.
Tuurlijk je lijkt wat lang, maar hij gaat echt nog wel uitdijen door bespiering e.d.
Komt helemaal goed!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:50

pris wat super goed zeg!!
cas ziet er goed uit, gelukkig is die niet meer kreupel :)
je mag alleen wel op je houding letten met namen je schouders, stel hij gaat een keertje met zijn hoofd naar voren/beneden dan lig je er meteen naast := maar verder gaat het toppie!
ik moet je knappe pony nog steeds komen bewonderen :))

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:09

Sorry dat ik hier even op in ga....
De schouders zitten gewoon boven haar heupen. In draf komen ze naar voren en dat is logisch. Nogmaals, in deze fase gaat het om licht maken, niet zwaar maken. Je kunt het niet vergelijken met een dressuurhouding op een paard dat al verder is in de africhting!!!
Als je in verlichte zit bent, en het paard doet zijn hoofd naar beneden val je er toch ook niet af?
Je benen zorgen voor je "verankering". De houding daarvan is belangrijk wat evenwicht betreft. Je bovenlichaam moet onafhankelijk kunnen bewegen.
Je kunt ook gewoon voorover gaan en je teen aanraken zonder te vallen...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 13:38

Lusitana: Haha, jaa het is zo snel gegaan! Sneller dan ik verwacht had! Heb daarom nog geen singel ennog geen eigen cap :o (Cap was geleend van mijn zusje...) Jaa, Briesje is ontzettend veranderd! Ben echt benieuwd hoe hij gaat uitgroeien :j Dankjewel!

Prinslover: Aah dankjewel! :+: jaa, tijd gaat ongelooflijk snel! Kan niet geloven dat ik hem al bijna 1 jaar heb....

_Michelle_: Dankjewel! :+:

Pris: Dankjewel! Ja, dat is voor het inrijden! Zijn rug is er nog niet goed op getraind om te dragen, dus vandaar deze zit. En mocht hij gek doen, dan kan ik makkelijker blijven zitten. :)

Lusitana: Dankje! Ja, dat bedoel ik!

opnieuw62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:04

Hoi Priscilla,

Ik lees nu net op je topic dat Casanova al onder het zadel is en het zo leuk doet. Geweldig hoor!
Laat ze maar lekker zeuren over dat je te groot bent voor hem, als jullie samen maar genieten. Casanova wordt heus nog wel wat groter en breder, let maar op, het is een laatbloeier.
Zelf heb ik inmiddels gekozen voor een exmoor-pony...
Veel succes met rijden en na de zomer zouden we graag nog een keertje bij jullie willen komen kijken.
Ellis en Phen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:15

Leuk! En vooral doen wat je zelf wilt! Zolang het dier je kan dragen is er niks aan de hand. Ik rijdt met 1.87 lengte altijd op westernpaardjes van pakweg 1.50/1.55, en daar wordt ook gek tegenaan gekeken... Kan er prima mee leven :-)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 22:07

Opnieuw: Ja, zal zeker lukken hoor! Moet nu nog flink bespieriong krijgen natuurlijk. :) Wat gaaf een exmoor! Vertel eens meer! (mag ook via PB!) En jullie zijn natuurlijk meer dan welkom!

troi: Dankjewel! :) Vind het bij jullie (profiel_ helemaal niet zo gek staan! Ik zou niet zeggen dat jij 1.87 was en die rond de 1.50 hoor!

Nu even wachten tot ik weer kan, singel en cap is inmiddels besteld! (beide leende ik, omdat het eigenlijk de bedoeling was een maand later erop te gaan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:28

wat tof priss!!!

jullie zijn een leuk koppel, misschien toch maar een portugees zadel voor hem aanschaffen?

paarden zwaren nog uit tot hun achtste jaren en hij groeit ook nog tot zn 5e.
dus met jullie komt dat helemaal goed.

en heel offtopic, lees ik nu dat er nog een exmoor op bokt komt? :D
nevel is wel een trendsetter zeg.