Gonzo voor het eerst op bokt :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 20:53

_Esther schreef:
Gonzoo & Dixie! :) Je doet da goed ermee! :)

Dankje :)

EvaaaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:59

ziet er echt goed uit!
leuke combi=D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:02

EvaaaXX schreef:
ziet er echt goed uit!
leuke combi=D

Dankje! :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:05

Ziet er netjes uit! Maar ik zou toch even op je tempo letten. Dit doet me heel erg denken aan mijn draver, qua tempo. Ik vind de draf toch wel erg 'hard' gaan, te snel voor ontspanning. (Nee, ik kan niet uitleggen :+ ). Probeer veel te schakelen in draf.

Dit doe ik tenminste met Violet (mijn paard).

Succes :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:09

Laura_x_ schreef:
Ziet er netjes uit! Maar ik zou toch even op je tempo letten. Dit doet me heel erg denken aan mijn draver, qua tempo. Ik vind de draf toch wel erg 'hard' gaan, te snel voor ontspanning. (Nee, ik kan niet uitleggen :+ ). Probeer veel te schakelen in draf.

Dit doe ik tenminste met Violet (mijn paard).

Succes :)

Ik schakel veel hoor :) Ik weet niet, maar ik vind dat hij goed op tempo loopt, het mag zelf ietsje actiever vanachter :=

Danku!

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:21

Ik zie nu pas je topic!

Ik zie op het filmpje dat je wel lang op het verkeerde been rijdt. En probeer op je poep te zitten in de galop en je pianohandjes. Maar verder heb je echt een mooie houding. Je ziet duidelijk wanneer dat je geld aan het zoeken zijt dat je houding direct veranderd (daar ben je ook ferm met je hiel aan het werken en niet met je kuit), dus mooi voor jou kijken en dan zit je echt trots! Die ontspanning komt wel! :j

Véél succes er nog mee!

wilmamiesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:26

??

Wat ik echt niet begrijp: waarom zegt iedereen dat een paard netjes loopt als het ruggebruik zo armzalig is? Ik snap dat echt niet, waarom wordt dat niet op zijn minst benoemd? Daar staat of valt goed paardrijden toch mee??

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 20:32

wilmamiesen schreef:
??

Wat ik echt niet begrijp: waarom zegt iedereen dat een paard netjes loopt als het ruggebruik zo armzalig is? Ik snap dat echt niet, waarom wordt dat niet op zijn minst benoemd? Daar staat of valt goed paardrijden toch mee??

Neem op z'n minst de moeite om de OP eens door te lezen ;)
Een paard dat nog maar kort onder het zadel terug word opgenomen, die jarenlang amper tot nooit 'deftig' is gereden en 1x per maand nog niet toe word bereden
Zal nooit van meteen zijn rug goed gaan gebruiken ;) Of had je daar niet aan gedacht? >;)
Jou reactie slaat dus feitelijk nergens op.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:32

wilmamiesen schreef:
??

Zijn ruggebruik ís niet armzalig?! ;)
Hij loopt mooi ontspannen en soms zelf met z'n hoofdje aan de loodlijn. Bij de eerste foto's zag hij een tractor waardoor hij daar niet ontspannen was, maar lees dan ook gewoon de beschrijving!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 20:33

LadyLisatje schreef:
Ik zie nu pas je topic!

Ik zie op het filmpje dat je wel lang op het verkeerde been rijdt. En probeer op je poep te zitten in de galop en je pianohandjes. Maar verder heb je echt een mooie houding. Je ziet duidelijk wanneer dat je geld aan het zoeken zijt dat je houding direct veranderd (daar ben je ook ferm met je hiel aan het werken en niet met je kuit), dus mooi voor jou kijken en dan zit je echt trots! Die ontspanning komt wel! :j

Véél succes er nog mee!

Haha, ja, heb ik veel voor := heb ik dan zo'n erge pianohandjes, of heb je dat over de galop?
Kzal derop letten! :D

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:43

Silkaay schreef:
LadyLisatje schreef:
Ik zie nu pas je topic!

Véél succes er nog mee!

Haha, ja, heb ik veel voor := heb ik dan zo'n erge pianohandjes, of heb je dat over de galop?

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9073_n.jpg
Hier zie je dat wel duidelijk. Of wel is het een momentopname! :j

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 20:47

LadyLisatje schreef:
Silkaay schreef:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9073_n.jpg
Hier zie je dat wel duidelijk. Of wel is het een momentopname! :j

Galop dus :) Ik denk dat het vooral onbewust gebeurt als hij zich weer eens sterk maakt ofso :D Maar ik let er wel op! :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:30

Vind er vrij goed uitzien!
Enige waar je wel moet opletten:
je buitenhand zit op goede plaats, maar ik heb het gevoel dat je dikwijsl contact daarop verliest.
Je binnenhand daarentegen zet je zodanig naar binnen toe, dat je bijna tegen/over de manenkam van je paard zit.
Probeer dus wat meer druk op je buitenteugel te zetten en binnenteugel gewoon te openen voor stelling, niet naar je toe trekken, maar openen. Denk dat ik paard (zo vanaf filmpje te zien) ook makkelijker met druk op buitenhand te rijden is, maar kan ook niet zo zijn. :)

Silkaay

Re: Gonzo voor het eerst op bokt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:36

Klopt :j Buiten wil ik mijn hand (vooral) als ik draai teveel meegeven, waardoor ik contact verlies buiten en ga corrigeren binnen :j
Hij reageert goed op buitenhand/teugel, als je hem draait en je 'legt de teugel aan de hals' snaptie precies beter wat de bedoeling is _O- Sorry, kan het niet echt goed uitleggen :+

Stopcontact

Re: Gonzo voor het eerst op bokt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:28

Het galopbeeld is inderdaad fijn om te zien. Rest van het commentaar is al gegeven.

Nog wel een tip voor jou Silkaay, accepteer gewoon soms tips die worden gegeven. Je hoeft niet iedere keer met een weerwoord er op te komen :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 12:50

Frozenstar schreef:
Het galopbeeld is inderdaad fijn om te zien. Rest van het commentaar is al gegeven.

Nog wel een tip voor jou Silkaay, accepteer gewoon soms tips die worden gegeven. Je hoeft niet iedere keer met een weerwoord er op te komen :)

Ik kom toch niet steeds met een weerwoord ? :+

Dankje! :)