Omdat huisdieren ook mogen: mijn Boa`s

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:18

Ik zou zelf erg graag een slang willen (zou dan een rattenslang worden denk ik) maar woon bij m'n ouders, en m'n moeder wil onder geen voorwaarde een slang in huis. Plan voor als ik op mezelf ga wonen dus. Ik vind ze prachtig, kan uren naar die dieren kijken...

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:30

IEWKKKK
AAAAHHHHHHHHHHHHHH

ren voor je leven ...............haha

ik vind ze eng !!! Scheve mond

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 20:17

Haarbal schreef:
Zijn je slangen aan het vervellen? Op die 1e foto is het oog zo dof.

Klopt, scherp opgemerkt! Die onderste moet ook nog vervellen, maar 1 dag van te voren worden de ogen weer helder.. Nu ik over ben van kuikens naar konijnen met voeren groeien ze als kool (ook weer niet helemaal de bedoeling.. Lachen)

Wij zijn bezig met verhuizen (hebben al een huis op het oog, hopenlijk lukt dat met kopen) en daarin wil ik dan een heel groot terrarium maken voor deze 2 slangen.

Iedereen bedankt voor de reactie!! En ter overvloedde wellicht.. ze zijn echt niet glibberig maar lekker warm en zacht.. Ach gut

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:48

Heel gaaf. Ik heb rattenslangen gehad, niet zo spectaculair als dit maar toch heel erg leuk.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:54

Echt gaaf! Ik vind ze echt super.

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:59

lisan_toska schreef:
IEWKKKK
AAAAHHHHHHHHHHHHHH

ren voor je leven ...............haha

ik vind ze eng !!! Scheve mond

whaha *valt van stoel van lachen*
lisan echt weer zown jou-actie

maareh ik blijf er bij : ieks

Fabjuhlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:06

krijg er kippenvel van... brrr

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:07

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:08

Fabjuhlover schreef:
krijg er kippenvel van... brrr

ga met je mee Haha! je zou zoiets maar in je wc vinden Tong uitsteken

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:43

patricia!! schreef:
Zo wat een kanjers...Gaaf zeg!!Mijn zoontje heeft een kousebandslang.
http://home.hetnet.nl/~ed-b/parietalis.htm op deze link zie je hoe hij eruit ziet,het is niet onze piet maar lijkt er precies op.

een jonge uit mijn klas had dat ook. als ik het goed heb noemde hij de soort de blauwekousebandslang. kan zijn dat die blauwe er niet bijhoort ofzo... iig zo'n beestje.

ik vind ze prachtig, fascinerend, maar ik mag ze natuurlijk niet hebben. ik heb dan maar gekozen hun voer in huis te halen Haha! gerbils.
maar ik ben nog steeds gek op slangen... en ook wel gekko's ed, maar vooral slangen. die melkslangen, die zo op de koraalslangen (pft is lang geleden dat ik erover las) lijken, zijn zooo mooi Lachen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:52

ArwenLune schreef:
Ik vind ze prachtig, kan uren naar die dieren kijken...

Ik ook als ik er in de buurt ben. Of ze niet bewegen (iehie) en eruit kruipen (kan helemaal niet, maar toch he)

Ik heb trouwens nog foto's van mijn ik-ga-proberen-om-over-mijn-reptielen-fobie-af-te-komen stunt. Ik moet ze toch es inscannen. Dat hoofd van mij alleen al Haha!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:02

Hier de foto's van praktijkles van school (dec 2000): angstoverwinning reptielen en vogelspinnen.

Afbeelding
Die kop Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Ik was echt helemaal niet bang Cool Knipoog (ik heb een week ziek te bed gelegen daarna)

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 08:39

Ponyzotje onze slang eet regenwormen en kleine visjes,hij is niet zo groot,een gerbil krijgt hij niet in dat kleine bekkie Tong uitsteken
Onze slang heeft geen blauw maar rood en geel net als op de foto,waarschijnlijk zijn er veel soorten in!
Dit is een erg wakkere slang,heel leuk om naar te kijken,hij gaat tot boven in het terrarium met zijn kop en valt dan om,of hangt heel verveelt over zijn tak te bungelen Haha!
Laatst in Bunschoten bij het NK was een buikdanseres die vuurat en slangen bij zich had,,daar heeft onze zoon een phyton mogen aaien,helemaal geweldig vond hij dat....hij heeft ook nog gevraagd of dat nou geen pijn deed aan je tong dat vuur,die vrouw zei dat hij het maar niet moest uitproberen Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 08:56

Ik vind ze dood-eng, maar erg fasinerend om te zien!
Ik heb wel het lef gehad, om er eentje te voelen (néé, niet om m´n hals Tong uitsteken !) en ze zijn idd niet glibberig. Ik vond het aan de ene kant koel aanvoelen, maar toch ook weer warm; heel apart iig !
Mooie slangen heb je !!!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 09:05

Wowie,wat zijn ze groot !!
In een centrum hier dichtbij zijn ze heel klein,die zijn wel schattig.Maar deze.. maarja,iedereen zijn eigen smaak

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 09:42

Die zijn idd erg groot!!
Ik heb toch liever levende knaagdieren!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:49

wij thuis hebben ook 'n slang, maar wel n kleintje: n grasslang:
Afbeelding

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:03

Solide schreef:
Bij een jaarlijks uitje van school naar Barneveld heb ik daar de Boa Constrictor in mijn nek gehad. Dat vond ik wel een super gevoel zeg!!!

Daar kregen we ook lessen over reptielen en heb daar dus ook een vogelspin, kameleon en meerdere reptielen in mijn handen gehad. Echt super gaaf. Misschien dat ik er ooit ook aan wil beginnen, maar dan moet ik er de plaats en tijd voor hebben.

Echt super leuke dieren vind ik.

Mooie slangen heb je.
Ik ben er niet gek op, alhoewel ik wel in Barneveld op school heb gezeten en wel 2 blokken (in totaal 4 maanden dus) in reptielen en amfibien les heb gehad..... Voor het examen moesten we die beesten kunnen hanteren Scheve mond . Best leuk om gedaan te hebben, maar niet vrijwillig en dan ook nog thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:37

Stoer! Zal ze alleen zelf niet willen hebben, ik zou nooit van mijn leven een dood muisje kunnen voeren aan zo'n beest.
Dat eten ze toch?

Ik heb wel al eens zo'n slang geaaid in Frankrijk, daar was een man die heel veel slangen had. Best stoere beesten , maar laat ik het maar bij mijn hamstertje laten... Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:48

patricia!! schreef:
Ponyzotje onze slang eet regenwormen en kleine visjes,hij is niet zo groot,een gerbil krijgt hij niet in dat kleine bekkie Tong uitsteken
Onze slang heeft geen blauw maar rood en geel net als op de foto,waarschijnlijk zijn er veel soorten in!
Dit is een erg wakkere slang,heel leuk om naar te kijken,hij gaat tot boven in het terrarium met zijn kop en valt dan om,of hangt heel verveelt over zijn tak te bungelen Haha!

welke soort slang is het? (of heb ik erover gelezen dat je het al verteld hebt?) is het een gifslang of wurgslangetje oid? en hoe lang?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:26

moosje00 schreef:
stoer!! ik heb zelf 2 luipaardgekko's, niet zo spectaculair als deze beestjes maar ook erg schattig *LOL*

Gekko's zijn ook leuk Haha!
Zelf vind ik leguanen leuker. Slangen zijn ook mooi, maar te lang Knipoog

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:15

leguanen vind ik persoonlijk niet zo, maar baard-agamen zijn wel cool

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:18

wij hebben ook slangen gehad albino tijger phytons 1 van 2,5 mtr en 1 van 1,5 mtr...
we hebben nu 5 leguanen

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:19

moosje00 schreef:
leguanen vind ik persoonlijk niet zo, maar baard-agamen zijn wel cool

baard aganen hebben wij ook gehad er staat n link naar foto's in mijn profiel

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:44

Thirza schreef:
wij hebben ook slangen gehad albino tijger phytons 1 van 2,5 mtr en 1 van 1,5 mtr...
we hebben nu 5 leguanen

wat aten die zoal? heb je trouwens foto's? *LOL*