Nieuwe aanwinst Calato v.Calato- A dream came true!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X__Trees

Re: Nieuwe aanwinst Calato v.Calato- A dream came true!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 16:08

Je geeft de redenen aan waarom we hem wél hengst zouden laten, maar alleen op voorwaarde dat hij braaf is. Hij is tenslotte 6j, en dat brengt toch meer risico's mee. Maar dan moet hij echt wel braaf zijn ;)

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:24

Ik hoop het voor je meid ;)

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:57

Wat een gaaf paard! Prachtige uitstraling en geweldige kleur... :j Succes!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:47

Tassie89 schreef:
Naar mijn idee zijn hengsten fijner dan ruinen en merries als ze zich indd normaal en fijn gedragen, en stel (!!), dat je wegens omstandigheden hem moet verkopen of er is geen klik ofzo, is hij wel wat waard en al helemaal als jullie gepresteerd hebben. Maar meid je moet t helemaal zelf weten hoor het jouw paard ;) ik geef alleen mn mening ;)

ben het daar helemaal NIET mee eens
als je ze niet hebt voor de dek ..ballen eraf ..ik zou nooit willen dat mijn kinderen met een hengst moeten rijden ..zelfs de braafste wordt wel eens link ..zeker in het voorjaar kan het zomaar ineens zijn dat een doodbrave toch ineens de geur van een merrie opsnuift en een gevaarlijke situatie veroorzaakt
Hengsten laat je imo over aan echte profs ..aan ruiters die ermee overweg kunnen , grooms die van wanten weten en op een stal waar alles is afgestemd op het houden van hengsten ..

rosanne44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:06

Wat een onwijs prachtig mooi machtig aantrekkelijk super leuk beest heb je daar! Ik ben jaloooooeeeers. Heel veel geluk met hem! Zo te horen heb je dat nu wel eens verdiend (:

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:22

Echt een onwijs knap paard!
Succes met hem..

profi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:15

Jeetje wat een mooi paard!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 06:55

Proficiat met je nieuwe paard! Veel succes samen :j

Over wat betreft hengst laten ben ik het 100% eens met Besita, was laatst nog een topic hier op bokt over een heel brave hengst die ook opeens, zonder aanleiding, z'n eigenaresse zwaar gebeten had...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:59

Superstoer paard! Veel succes met 'm!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:58

MLoeser schreef:
kleine tip: haal het bontje onder je zadel uit. Zo te zien heb je een prima zadel, maar hij is een beetje krapjes zo, waarschijnlijk omdat je zadelmaker geen rekening heeft gehouden met het bontje. ;)

Ik wilde ook wat commentaar op je zadel geven (maar misschien is het niet van jou omdat dit testrijden was?) Het ligt, bontje of niet, heel erg achterover. Zelfs voor een vlakker springzadel. Klein puntje van aandacht, verder supergaaf beest! Als je elkaar beter kent zullen die punten waar je aan wilt werken ook vanzelf al beter gaan denk ik zo, je rijdt 'm erg netjes.

Enne... hengsten zijn, mits ze zich gedragen, veel mooier dan ruinen imo :o Zou zonde zijn als hij dat poseren bijv. ging laten. Aan de andere kant kan het goed zijn dat hij zijn hengstengedrag (mocht hij dat hebben) niet afleert als ruin, als ze al zo'n tijd echt man zijn.

Veel plezier met deze schoonheid iig!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 11:42

Allereerst: Bedankt iedereen voor alle leuke reacties!

De discussie hengst of geen hengst zijn we nog een beetje aan het voeren. Hij is immers héél braaf.
Een heel verschil met het vorige paard dat ik reed, die ook wel braaf was maar een beetje "dom".
Deze kijkt op van niks, is heel makkelijk buiten te zetten, uit de stal te halen, rijden,... Niks is een probleem.
Je merkt dat hij een goede opvoeding heeft gehad. Het enige wat hij doet is happen, maar dat deed mijn andere ook en die was ruin.
Dat is iets dat hij waarschijnlijk toch niet gaat afleren.
Er staan nu 2 hengstige merries op stal, en bij het passeren daarbij maakt hij zich wel groot en roept hij even. Voorbij die stal is het alweer gedaan en is hij braaf.
Vandaag voor de eerste maal met een andere paard (ruin) in de piste gereden, volgens mij had hij niet eens door dat er een ander paard bijliep.
Je merkt dat dit paard een goede opvoeding heeft gehad.
Zoals het voorlopig gaat, gaat het goed. Toch is op wedstrijd gaan ed nog iets helemaal anders, dat beseffen we ook!
De 'discussie' erover is nog niet afgerond.

Safiera, idd, ik weet dat met met het bontje niet goed lag, heb dat op de vorige pagina ook verduidelijkt :)
Ik gebruik mijn zadel altijd zonder bontje, en nu ligt het goed :)

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:02

Ik had mijn paard ook hengst gelaten. Met zadelmak maken was geen probleem. Als er weinig paarden in buurt ook niet. Zo lang hij aan het werk is was die keibraaf maar ten laatst op jumping. Waren er zoveel hengstige merries. Op den duur liep die hele tijd te roepen en is rap afgeleid. Ook kon hij nooit met andere paarden in wei.

Die 2 probleemgevallen waren de redenen om die van ons te castreren. Maar hij behoudt wel zijn stoere hengstennek :)

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:15

jaloers <3
wat een prachtig paardje
hier ga je zeker en vast plezier aan hebben!
ik ben al benieuwd naar jullie volgend topic :o

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:16

Wat een leuk paard :) .
veel plezier ermee ;) .

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:51

besita schreef:
.zeker in het voorjaar kan het zomaar ineens zijn dat een doodbrave toch ineens de geur van een merrie opsnuift en een gevaarlijke situatie veroorzaakt
Hengsten laat je imo over aan echte profs ..aan ruiters die ermee overweg kunnen , grooms die van wanten weten en op een stal waar alles is afgestemd op het houden van hengsten ..

Akkoord, (nu ja niet tot het extreme dat enkel professionele stallen ze 'mogen' hebben) maar wel dat de braafste plots link kan worden.
Heb zelf een 9j hengst en is doodsbraaf, maar durft soms ook echt wel ineens uithalen.
Pa gaat er soms te gewoontjes mee om en die heb ik dan ook niet graag in de buurt ervan. Stallen zijn er voor aangepast, camion is er op afgestemd... en vooral is je bewustzijn er op afgestemd! Op de vrachtwagen zetten is een heel ander gebeuren als met een ruin bv.
En dan hebben wij echt nog een super brave hengst! Dus als er geen duidelijke reden is, zou ik ook geen hengst houden om toch maar 'een hengst te houden'.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:54

Safiera schreef:
MLoeser schreef:
kleine tip: haal het bontje onder je zadel uit. Zo te zien heb je een prima zadel, maar hij is een beetje krapjes zo, waarschijnlijk omdat je zadelmaker geen rekening heeft gehouden met het bontje. ;)

Ik wilde ook wat commentaar op je zadel geven (maar misschien is het niet van jou omdat dit testrijden was?) Het ligt, bontje of niet, heel erg achterover. Zelfs voor een vlakker springzadel. Klein puntje van aandacht, verder supergaaf beest! Als je elkaar beter kent zullen die punten waar je aan wilt werken ook vanzelf al beter gaan denk ik zo, je rijdt 'm erg netjes.

Enne... hengsten zijn, mits ze zich gedragen, veel mooier dan ruinen imo :o Zou zonde zijn als hij dat poseren bijv. ging laten. Aan de andere kant kan het goed zijn dat hij zijn hengstengedrag (mocht hij dat hebben) niet afleert als ruin, als ze al zo'n tijd echt man zijn.

Veel plezier met deze schoonheid iig!

als je de hengsten op 4 jaar laat castreren behouden ze wel hun hengstenbouw hoor!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:59

Een holsteiner off niet? Correct me if i'm wrong, maar ik dacht een tekentje op zijn bil van de holsteiner te zien.
En hij lijk echt spreken op mijn paard. Ook een holsteiner schimmel,, 3 jaar net gecastreerd. Maar de bouw is net zo hoog op de benen trotse uitstraling. maar superlief beest om mee te werken.

Volgens mij heb je aan dit paard geen miskoop! Vind het mooi paard veel succes met de wedstrijden!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 08:04

Inderdaad, de braafste worden wel eens link. Maar daar zet je je focus ook naar als je er mee bezig bent.
Stallen zijn erop voorzien, op de van staat hij altijd alleen. Hij heeft een aparte wei waar hij overdag op kan.
Lesgever is zeer positief over hem, hij vind het een heel fijn paard met goede manieren, en zou hem persoonlijk hengst laten.
Persoonlijk denken we daar momenteel ook zo over, en neen, ik ga me daar niet over verantwoorden ;)

Jumpie, bedankt :) Het is inderdaad een holsteiner. Knap paard heb je zelf ook, inderdaad zo hoogbenig als hij is. (Heb even je profiel gespiekt ;) )

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:19

Wat een knappe man heb je gekocht zeg!!! :~ Je rijdt hem heel erg leuk, zeker voor een testritje. Ik wil wel meer topics van hem zien :))

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:34

Leuk beestje, veel plezier met je nieuwe aanwinst...
Klein tipje, als je je (komende tijd) steeds tegen jezelf zegt vlak voor de sprong: meegeven, meegeven..
werkt wel. succes!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:26

Wauw wat een gaaf kleurtje, zo donker :~ ! Ik ben benieuwd hoe hij er over een aantal jaar uitziet ;)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:02

Wat een prachtig paardje!!

Heeft ie trouwens een brandmerk?