Furor vandaag naar de kliniek gebracht.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 17:45

Fuur is weer thuis. *\o/*

Hij was echt heel triest op de kliniek, dus mocht ik hem woensdag al halen. Hij stond daar te treuren, wilde niet eten, enz.
Ik had een banaan meegenomen (is z'n fovoriet) en daar werd hij al blij van, maar toen hij de trailer met hooinet zag was hij helemaal happy, direct lekker gaan eten, net was leeg toen we thuis aankwamen :D

Tja en hoe gaat het nu...
Fuur voelt zich goed, maar moet een maand in z'n box blijven, daar is hij het dus helemaal niet mee eens :(:)
Aan de hand stappen kan de wond al doen opengaan, dus hij mag echt helemaal niet uit z'n stal. Ik haal hem er wel even uit om te mesten, maar vandaag was dat zelfs al genoeg om de wond toch weer een beetje te laten bloeden.
Daarnaast moet ik hem iedere dag medicatie via de mond toedienen (vloeistof) en dat is een strijd op zich. Hij heeft me al 2 keer uit elkaar getrokken, zo boos is hij dan.

Dus al met al blij dat hij weer thuis is, maar toch ook wel een beetje verdrietig dat hij in z'n box moet blijven. Ik weet natuurlijk zelf ook best dat het de beste beslissing is, mocht de wond opengaan (ongeveer 20 cm lang) dan hebben we een serieus probleem. Maar ik voel me zo rot naar hem toe, je kan het ze niet uitleggen hè...

Beetje dubbel dus.
Thanx voor het vragen ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:21

Jahoor ik snap het wel wat je bedoelt. Ach denk maar zo een maand is zo voorbij :(:) Maar rot is het :)
Wel heerlijk dat het allemaal goed gegaan is en dat hij lekker naar huis mocht :D Kan je hem iig weer lekker knuffelen :D :j

_Tien_

Re: Furor vandaag naar de kliniek gebracht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:16

Wat fijn dat het, redelijk, goed is gegaan. Over een maandje is hij weer helemaal beter. Nog even volhouden :(:)

MACMOON

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:19

nog heel veel plezier met hem nu hij weer heel thuis is gekomen!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:42

Kan je de medicatie niet mengen met iets, bv. appelmoes / appelsap?
Dan is het lekkerder en willen ze het (veel) beter innemen ;)
In ieder geval heel veel sterkte en hopelijk krijgen jullie een voorspoedig herstel!!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:50

Fijn dat hij weer thuis is, hoe gaat het nu met je mannetje?

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:54

Dank jullie wel weer voor de reacties, fijn!

Met Fuur gaat het tot nu toe goed, gisteren was hij heel boos, vandaag alweer een stuk vrolijker en knuffelig.
Nog 25 dagen te gaan haha.
Mijn stalgenootjes zijn ook ontzettend lief; Fuur staat in de middelste stal op een rijtje van 3. De eigenaren van de 2 'buurpaarden' halen nu overdag hun paard wat langer naar binnen zodat hij wat gezelschap heeft, lief hè <3

Ook komt iedereen hem even knuffelen als ze op stal zijn, dus hij houd tot nu toe goed vol.
Afbeelding

@ Josie: ergens doorheen mengen gaat helaas niet werken, daar is hij te slim voor. Dan eet hij het zeker niet op en daar zijn de medicijnen me iets te duur voor. Maar vandaag ging ook dat al wat beter, hij begint zich, na een eerste explosie van boosheid, aan me over te geven, en dan kan ik de spuit redelijk makkelijk geven. Banaan er achter aan, die hij nu ook weer wil (eerst spuugde hij die na de medicijnen uit) dus komt helemaal goed.

Voor de mensen die benieuwd zijn naar de wonden:
ik heb ze maar even in link gezet, kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze het willen zien, zijn op zicht niet heel schokkend of zo ;)

grote wond met de hechtingen:
http://s113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/Hechtingen11-06-2011b.jpg

Nog een keer, nu van de voorkant af gezien
http://s113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/Hechtingen11-06-2011a.jpg

Overzicht van alles bij elkaar:
links zit een grote plek die gevriesbrand is (is dat eigenlijk een woord? :+ )
Daarachter, ook links op de foto een kleinere plek, ook gevriesbrand, en rechts de grote wond met hechtingen
http://s113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/wond11-06-2011.jpg

Dus als we het zo de komende 25 dagen vol kunnen houden ben ik helemaal blij!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:08

Als je paard er erg veel last van heeft (druk is), dan kun je misschien met je DA/kliniek overleggen of je misschien een rustgevend middel kunt geven?

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 23:35

@Angela; tot nu toe is hij redelijk relaxt gelukkig. Ik zorg dat hij de hele dag hooi tot zijn beschikking heeft in een hooizak, krachtvoer is hij bijna helemaal vanaf, hij krijgt een handje als de andere paarden ook gevoerd worden, en na de medicijnen een banaan of een handje muesli. Ik geef liever niks rustgevends, kan voor zo'n lange periode nooit goed zijn lijkt me ;)
Maar het is wel iets wat ik in m'n achterhoofd hou, mocht het anders worden.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:19

Jeetje wat een jaap zeg! ;(
Dat is inderdaad lief van de baasjes van de buurpaardjes, is hij dan meteen iets rustiger?
Hij ziet er wel vrolijk uit op de foto, hopenlijk blijft hij dat al die tijd!
Veel succes!

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 15:27

@JD
Hij staat op zich de hele dag redelijk rustig, zolang er maar wat te knabbelen valt.
Maar gezelschap vind hij helemaal fijn, dan zie je hem echt beteuterd kijken als ze weer naar buiten gaan :(:)
Vanmiddag een kwartiertje bij hem in z'n stal gezeten, zo gezellig! Hij kwam onder het hooi knabbelen door iedere keer even met z'n hoofd tegen me aan staan, zo van gezellig hè :D
(hij had ook nog wat goed te maken, want toen ik aankwam op stal heeft hij me met m'n hoofd tegen de deurstijl aangegooid, was niet zo fijn ;( )

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:32

Gelukkig dat het op stal vrij redelijk gaat :) Wat een lieverd iedere keer even met zijn hoofd tegen je aan schurken, <3

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:26

Ach wat vervelend voor hem om 1 maand op stal te moeten blijven. Gelukkig dat hij al wat meer rust in vind.
Maar ik herken het wel, mijn paard moest ook weken lang op stal blijven vanwege een beenbreuk. Uiteindelijk berustte ze zich er redelijk in.
Succes hoor!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:50

Gaat het nog steeds goed met je ventje?

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 23:07

Beetje een domper vandaag.....

Gisteren had ik al gezien dat de wond op het middelste punt een beetje bloedde. Op zich niet heel verontrustend, aangezien dit het punt is waar de wondranden het verst uit elkaar liggen. Maar toen ik vandaag kwam drupte er op dat punt gestaag bloed uit de wond. Na een beetje schoonmaken (strootjes eraf gehaald) zag ik dat er een hechting los is. Kliniek gebeld, deze gingen overleggen en zouden terugbellen.

Na een uur werd ik terug gebeld; als het morgen nog steeds bloed moet mijn eigen dierenarts komen om er een nieuwe hechting in te zetten. Dit zal waarschijnlijk niet zonder slag of stoot gaan, ik ga er vanuit dat Fuur daarvoor verdoofd moet worden. Balen dus. Buiten het feit om dat ik echt compleet blut ben door de hoger uitgevallen kosten van de kliniek die ik heb moeten voorschieten, baal ik er van dat de wond dus toch open is gegaan waardoor we waarschijnlijk een langere herstelperiode zullen krijgen.

Fuur doet het gelukkig goed op stal, hij moet er nog zeker 3 weken blijven, dus ik hoop maar dat dit niet nog langer gaat worden doordat de wond nu open is gegaan.
Zal morgen weer nieuwe foto's maken voor de geinteresseerden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:39

Ah, dat is echt balen. Ik hoop dat de wond vannacht toch zelf is dichtgegaan en gestopt is met bloeden. :(:)
Ja graag, fotos :j

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 17:42

Nou, toch redelijk goed nieuws vandaag. De wond is niet helemaal dicht, en bloed nog wel maar veel minder dan gisteren, dus het opnieuw hechten is ons tot nu toe bespaard gebleven _/-\o_

Fuur is nog net zo happy en relaxt als de voorgaande dagen, dus ik hoop dat het morgen helemaal gestopt is met bloeden.
Vandaag even tegen de regels in met hem naar de spuitplaats gewandeld, er zat zoveel opgedroogd bloed op z'n benen dat ik dat er toch even af wilde spoelen. Hij vond het in ieder geval erg gezellig om weer eens een ander stukje van de stal te zien :D (Is maar 3 of 4 meter van z'n box, maar toch)

De foto's weer even in een linkje:
(weet niet hoe groot ze zijn, mijn laptop heeft het begeven, zit nu op de notebook van m'n man maar die heeft weer allemaal andere bewerkingsprogramma's)

Hechtingen:
http://i113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/Wond18-06a.jpg

Hechtingen en vriesplek tussen de voorbenen:
http://i113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/Wond18-06.jpg

Overzicht vanaf de voorkant
http://i113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/Wond18-06b.jpg

Het rode 'draadje' onder de wond is dus de hechting die los is gegaan met bloed eraan.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:38

Gelukkig dat het niet opnieuw gehecht moest worden. ik vind het er ook niet echt beroerd uit zien, maar ik ben natuurlijk maar een leek.
Lekker een ieniemienie stukje gestapt :)
Ik hoop dat het de goede kant opgaat :j

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 15:38

Vandaag een beetje hetzelfde beeld als gisteren. Alleen zit er nu aan de voorkant van de wond een klein druppeltje pus....
Dinsdag gaan de hechtingen eruit, of het middelste deel er ook uit kan is nog even de vraag, dat bepalen we dinsdag ter plekke. Hopelijk zit er geen ontsteking bij. Stalgenootje vertelde dat zijn been aan de kant van de wond gisteren erg dik was, dat is op komen zetten nadat ik geweest ben, maar was nu weer weg.

Pfff, het blijft me wel bezig houden....

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:59

Ja dat geloof ik dat het je bezig blijft houden....
Is ook niet niks.....
Succes morgen, ik hoop voor je dat alles goed is en de hechtingen er uit mogen.
Ben je al bijgekomen van je duw van Fuur?

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 13:32

Fuur zit in de grote renovatie haha.

Vandaag de tandarts geweest, moest toch gebeuren en door de sedatie konden we de hechtingen er makkelijk uithalen.

Afbeelding

in het midden zitten nog 1 of 2 hechtingen, die halen we er pas eind van de week uit. De wond is niet zo mooi dicht als we gehoopt hadden, maar het zier er wel allemaal schoon uit.

http://s113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/Wond21-06.jpg

Ik wilde met de arts overleggen of Fuur niet op een heel klein stukje naar buiten mag, maar nu ik dit zie wacht ik daar toch nog maar even mee. Nog 2 weken te gaan, als het goed geneest misschien iets minder *\o/*

@JD: ik heb wel al sinds die duw regelmatig hoofdpijn, had ook een aardige bult op m'n hoofd. De bult is nu eindelijk bijna weg, nu de hoofdpijn nog...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 09:07

Ach gosh kijk dat schaap daar nou staan.... :D
Hij moet er wel een geloven he....
Balen dat je zo'n hoofdpijn hebt, heb je er al wel naar laten kijken?
Straks loop je met een hersenschudding rond....

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 09:20

Ik lees je topic nu pas, maar wil je toch nog even sterkte wensen. Nog twee weken doorzetten voor jou en Fuur. Sterkte en beterschap voor Fuur

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 22:20

Bedankt allemaal weer voor de berichtjes <3

Helaas gaan dingen niet zoals we gehoopt hadden. Nadat de hechtingen eruit zijn gegaan is de wond open gesprongen. Opnieuw hechten kan niet aangezien er een te groot stuk huid verwijderd is, dus zal het lichaam het nu zelf moeten doen. Eventueel op termijn heeft de chirurg het over een huidtransplantaat, maar dat zie ik eigenlijk niet zitten.

Fuur zal het dus zeker nog langer moeten volhouden in z'n box helaas. Beleid is nu iedere dag de wond reinigen, en dan insmeren met Mesitran. Boxrust is dus tot nader orde verlengd.

Ik ben zelf bang dat het een heel dik litteken zal worden, maar zolang het niet in de knoei komt met de singel maakt dat me niet uit.

Wordt er wel een beetje verdrietig van, maar zolang het maar goedkomt en m'n vriendje weer lekker kan buitenspelen ben ik allang blij.

Foto's (niet voor de gevoelige kijkers onder ons ;) ) :

wond voor het schoonmaken
http://i113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/wond24-06a.jpg

schoongemaakt
http://i113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/wond25-06b.jpg
http://i113.photobucket.com/albums/n222/mightymuddle/wond25-06a.jpg

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 23:40