Iedere keer als ik naar je prachtige Berberhengsten kijk, denk ik: Dat wil ik ook! Prachtige paarden, mooie omgeving, en jeetje... Een zomers gevoel!
Ze zien er goed uit!
Francis
Geplaatst: 29-05-11 21:46
ah, mooie foto's van je jongens weer zeg en wow wat glanst Mabrouk toch gaaf, die is gewoon metalic. Kleurtje is zo te zien 'dun', als de aalstreep die ik op de foto's zie in't echt ook zo duidelijk is. Hij heeft ook de schouder'schaduw' en volgens mij zag ik op een van de foto's in je profiel dat 'ie ook de zwarte/donkere oorpuntjes/randjes heeft. Dat je op z'n benen geen zebrastrepen ziet maakt niet uit, hoef je ook niet bij elke dun te zien, zeker niet bij Mabrouk omdat bij hem het zwart zo hoog komt. Ik denk dus idd ook 'dun' en geen 'buckskin'. Maar 't maakt niet uit hoe het officieel heet, ik noem het 'schitterend'
Zitouna
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-11 22:15
Marielle ah gelukkig, ja jammer dat ze zo klein zijn he! Helaas heeft m'n fotocamera geen filmoptie.. Je hebt toch veel mooie momenten met Pablo beleefd, het was echt een lieverd he? Zo jammer dat het niet lang heeft mogen duren Gelukkig gaat het met Flan nu redelijk, ach als ze lekker op de wei staat zal ze iig wel genieten Salvador klinkt als een superpaard! En ja Mabrouk was echt een klein lelijkerdje toen we hem net hadden vond iedereen om ons heen hem ook helemaal niks, maar hij is toch leuk opgeknapt
Gitje65 dank je wel! Mooi kleurtje heeft hij he, heel donker. We hebben ook nog een valk staan, die is heel anders weer. Oh leuk jij een knap veulen is ze dan wildkleur of 'wild bruin'? Daar schijnt ook nog weer verschil tussen te zitten ik had op een gegeven moemnt maar een kleurtopic geopend, was zo in de war met al die kleuren ([F-AM] [KG] Valk + ? Of toch iets anders?)
PussInBoots dank je wel haha zoiets zou wel een droom zijn! Een bed&breakfast oid nou eerst maar eens elektriciteit zien te krijgen
maaike_lotte merci!
Cyntje knap issie he
EngeltjeS hihi Tunesie wordt waarschijnlijk alleen nog maar een fijner land om in te leven na die hele revolutie hier enzo, dus je kan altijd nog hierheen verhuizen lekker weer, strand, mooie paarden... En altijd gezellig een landgenootje in de buurt
Francis ja klopt, hij heeft inderdaad die oorvlekjes bovenop ook, en echt zo'n donker 'masker' op z'n hoofd. Had er zelfs een keer een topic over geopend: [F-AM] [KG] Valk + ? Of toch iets anders? ik heb heel lang gedacht dat hij valk was maar het lijkt er toch niet op inderdaad! Hoe gaat het met het contact tussen jou en Jacqui? Is dat nog goed gekomen, en kreeg je een enthousiaste indruk van haar? Zag haar van de week en ze zei wel dat ze je had gemailt.
PussInBoots
Geplaatst: 29-05-11 22:26
lakshmi schreef:
PussInBoots dank je wel haha zoiets zou wel een droom zijn! Een bed&breakfast oid nou eerst maar eens elektriciteit zien te krijgen .
Hey, als jij zonder electriciteit kunt offer ik me met liefde op hoor. Kaarsje, openhaardje, en de wind om je haar te drogen....ach, ik kon er aan wennen.
Francis
Geplaatst: 29-05-11 22:32
Ja, ik heb gemailt en zij heeft mij ook terug gemailt. Ik heb haar nu net weer even geantwoord, maar wil even op school proberen of ik de middelen wat goedkoper kan krijgen. Ze wilde geen 'charity' maar ik wil graag helpen dus druk haar nog maar een keer op 't hart dat als ze't echt niet kan betalen ze het wel gewoon moet zeggen. Ik zou het jammer vinden als geld hulp voor deze merrie in de weg zou staan. Dan verzin ik wel wat hier... Ik heb haar ondertussen wat tips gemailt wat ze kan doen zolang ze mijn spul nog niet heeft. Fysiologische zoutoplossing om de wonden schoon te maken (gewoon water heeft een andere osmotische waarde dan celvocht en je beschadigt dus het nieuw aangroeiende weefsel als je wonden met gewoon water schoon maakt. Als je 9 gram keukenzout in water op lost heb je fysiologische zoutoplossing en dat is veel beter om wonden mee schoon te maken.... gelijk als tip voor iedereen hier... altijd even een fles in je stalkast hebben voor wondbehandeling.. oh, ook in je badkamer kastje trouwens, geldt ook voor mensen ) en als je kunt vinden daar, gewoon pure honing als wondbehandeling. Liefst zo van een imker of anders biologische als je dat daar hebt. Wel zien te voorkomen dat ze't er af likt dus voor het rijden of 1 laagje verband er om ofzo. Heb je vetwrap daar? 1 laagje vetwrap zou ook kunnen. Niet dik inpakken, er moet wel lucht bij kunnen. Maar eventjes geen chemische troep meer op die wonden...
ow wat zijn het toch gave paarden die zwarte lijkt wel zo een sprookjes black beauty hengst Die gaap foto's zijn echt geniaal hahaha
Zitouna
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-11 08:08
PussInBoots hihi je vergeet alleen in de zomer de airco als het 45+ graden is zullen de meeste bokkers dat toch wel prettig vinden haha maar we hebben de procedure al in werking gesteld, ik hoop dat we van de winter of volgend voorjaar elektriciteit krijgen dan het huisje nog een beetje uitbreiden en wie weet!
Francis ah super, ben benieuwd. Hoop echt dat er wat kan worden gevonden voor haar! Ik stuur je even een pb verder
Onley dank je wel! Hihi ja Darius staat er soms toch wel erg stoer op, ondanks dat het echt nog een puppy is verder
Wat een ontzettende mooie paarden heb jij zeg!! En wat een schitterende foto´s! Die berbers vind ik echt helemaal geweldig, als ik ooit eens naar Tunesie ga weet ik zeker dat ik een hele grote vrachtwagen meeneem. Die valk is zo gaaf en die zwarte ook zo mooi. Wat heb jij een geluk met zulke mooie paarden. Een genot om naar te kijken
Brenda dank je hihi sta ook altijd wel dik een uur foto's te maken voor er een paar fatsoenlijke tussenzitten, het overgrote deel is bewogen of er staat maar een half paard op oid Berbers zijn superpaarden, kan niet anders dan ze aanraden maaaaaar Arabieren mogen er van mij ook wezen, en Flash daarmee zeker ook, knappe dame zet er eens een leuke Berber hengst op? Kan een mooie mix uitkomen!
blensink
Geplaatst: 31-05-11 02:04
Hihi dat doe ik ook maar krijg toch echt niet van die mooie plaatjes geschoten Ik geloof dat ik binnekort met mijn Flashje even bij je op bezoek kom
KirstenxxH
Geplaatst: 31-05-11 07:41
woow ik vind het echt mooie foto's waar is dat gemaakt?
Brenda hihi dat wordt me wat, al die mannen hier vechten om een mooie dame ik heb op zich ook wel een redelijke camera, er zit een flinke zoom op, was verder niet erg duur (iets van 150 euro) en is ook wel een groot ding. Die kleine platte cameraatjes sneuvelden hier altijd binnen no time, dus noodgedwongen maar overgestapt op zo'n grote, maar het bevalt wel
Doutzenlover dank je wel! De foto's zijn bij ons thuis gemaakt, we wonen op eiland Djerba, in Tunesie Noord Afrika, hier een kaartje van waar het ongeveer ligt.
Hhilde
Geplaatst: 31-05-11 09:37
Dat lijkt wel het plekje en het paard uit die film Young Black Stallion
Prachtig weer! Ik vind het schitterend om zien dat hengsten zo kunnen gehouden worden als bij jullie
Ragdollcat
Geplaatst: 31-05-11 12:44
Wauwwwwwwww droompaarden hoor, deze fotos blijven leuk en een genot om naar te kijken en te bewonderen.
Zitouna
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-11 13:51
Hhilde, die heb ik nog niet gezien, heb even een trailer gekeken en dat lijkt in Marokko gefilmd te zijn, niet zo ver weg dus idd
Talsha ja het is een eiland, het is nog best groot trouwens, 28 bij 22 km. Haha gelukkig hebben we idd een generator staan, anders zou het wel erg lastig worden op de generator is ook weer de motor van de put aangesloten, die het water weer in een reservoir pompt waardoor we druk hebben, dus zo hebben we ook stromend water Hihi en ik mag nog niet geloof ik, 1 topic per week is het maximum toch
Carolien thanks
ponyzotje merci, zo lang het voor iedereen leuk blijft mogen ze lekker samen blijven spelen, we houden er wel steeds een oogje in het zeil, behalve met de palomino en het zwartje, die zijn zo aan elkaar gewend dat ze ook 's nachts samen slapen
Ja we hebben wel al elektriciteit aangevraagd ook, hoop dat het niet al te lang meer duurt! Enne ik zal vast weer wat foto's gaan maken van de week dan