Onze (Import) Tinker merrie Chocolate Drops

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:36

Ik vind bij een tinker een grof hoofd mooier :o

Grappig trouwens dat appaloosa! Net alsof hij onder een stijger heeft gestaan met z'n billen terwijl ze aan het schilderen waren! hihi

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 15:53

Thanks!! :D En ik denk ook dat ze nog een beste groeispurt zal gaan krijgen...misschien gebruikt ze wel een paar maandjes meer voor de ontwikkeling,maar uiteindelijk zal het allemaal goed gaan komen!!
Het hoofd van de merrie op de foto lijkt inderdaad erg veel op Chocolate Drops haar hoofd...ik zal eens door mijn bestand heen surfen,ergens moet ik ook nog wel een foto hebben van nog een Tinker met een iets groffer hoofd! ;)
Ja en ik had de hengst King Arthur van de Asheuvel ook al eens op het internet gezien,is ook een duidelijke Appaloosa Tinker!! Wij willen via onze merrie Chocolate Drops later gaan proberen om deze kleur vast te gaan leggen...past ook mooi naast onze Knabstrupper paarden-fokkerij vinden wij...dan is alles zo bont als het maar kan zijn!!! :D }:0
Angeliekje schreef:
Dit is de merrie die ik qua hoofdvorm wel op Chocolate Drops vind lijken (links op de foto :P ). Deze merrie heeft dan wel genoeg vetjes (zeg maar overgewicht) :D
http://www.asheuvel.com/images/paarden/ ... %20wei.JPG

En Appaloosa Tinkers bestaan zeker! Google maar op King Arthur van de Asheuvel (vader van de Vosbonte Pintaloosa hierboven), en Lady Lynn of the Owlish Fortress (moeder van King Arthur). En zo zijn er nog wel een aantal ;)

De vader van mijn merrie is Crosby van de Asheuvel, maar daar heeft mijn merrie haar koppie niet van mee gekregen. Die heeft ze echt van haar moeder :P .

Ik verwacht van Chocolate Drops ook nog wel opeens een groeispurt, of in de breedte of in de hoogte krijgt. Als ze het zo slecht gehad heeft in Engeland, en nu goed wordt bijgevoerd kan ze er over een aantal maanden heel anders uitzien!

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 16:02

Dankjewel voor je reactie... :)
En het lijkt inderdaad net alsof iemand een verfpot op haar billen heeft laten vallen :D ...ze viel mij ook meteen op wegens haar kleur en ik wou haar hoe dan ook hebben...ze deed me ook een beetje denken aan een mini shire met haar lichte ramshoofd en 4 witte sokken en die wou mijn man altijd al eens hebben als rijpaard *D Zo kregen we dan ook beiden ons zin!!! Ik een Tinker met een apart kleurtje...mijn man zijn soort van 'Mini' shire!!haha En natuurlijk is ze een schat van een paard...zocht vanaf dag 1 meteen toenadering en is een echte knuffelkont!!
Klijntjuh schreef:
Ik vind bij een tinker een grof hoofd mooier :o

Grappig trouwens dat appaloosa! Net alsof hij onder een stijger heeft gestaan met z'n billen terwijl ze aan het schilderen waren! hihi

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 17:22

Hier zijn 2 links naar nog een Tinker merrie met een ramshoofd...
http://i710.photobucket.com/albums/ww10 ... ses/7b.jpg

http://mw-westernhorses.com/fincheninfos.html

En nog een foto van een Tinker met een duidelijk ramshoofd! ;)
Afbeelding

Dus in mijn ogen....bestaat er niet een 'bepaald' Tinker hoofd,daarvoor zijn er gewoon teveel fokrichtingen en types!
Hetzelfde geval zo bij de Deense Knabstrupper paarden....sommige hebben een ramshoofd,sommigen weer minder ramshoofd en anderen hebben helemaal geen ramshoofd....de directe ouders (1e generatie) bepalen ook niet altijd wat het veulen voor profiel zal krijgen soms ligt er dan plotseling een ramshoofd veulen in je stal...waar komt dat opeens weg? Het kan echt generaties terug liggen bij 1 van de voorouders! ;) Wel kun je op edelere hoofden gaan selecteren,maar 100% garantie is er nooit!!! Dat is net zo met de kleurenfokkerij,dat ligt echt vele malen ingewikkelder dan men zou denken! :) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:02

Angeliekje schreef:
Dit koppie een tinkerhoofd? :P Velen vinden dit een te luxe koppie voor een tinker (zoiezo is ze rank gebouwd).
http://94.100.122.149/570400001-570450000/570430201-570430300/570430262_5_Dir5.jpeg
Haar zoon (de appaloosa hierboven) heeft meer een tinkerhoofd vind ik :P

Ik ken wel een zwarte tinkermerrie die ongeveer hetzelfde hoofd heeft als Chocolate Drops, en dat is ook zeker een tinker.

Ik vind het net andersom :D
Ik vind je eerste foto meer een tinker hoofd dan de tweede foto (dat had om mij een gewoon ponyhoofd geweest).

Tuurlijk bestaan er verschillende koppies, maar veruit de meeste tinkers die ik ken hebben een hoofd die ik bedoel. En overal komen ramshoofden voor, maar dat is niet specifiek typisch voor een tinker, een kwpn heeft dat net zo gemakkelijk.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:06

Inderdaad...misschien niet typisch voor de huidige Tinker,maar wel voor enkele rassen die de Tinker hebben ontwikkeld!!! ;)
Mindim schreef:
Angeliekje schreef:
Dit koppie een tinkerhoofd? :P Velen vinden dit een te luxe koppie voor een tinker (zoiezo is ze rank gebouwd).
http://94.100.122.149/570400001-570450000/570430201-570430300/570430262_5_Dir5.jpeg

Ik ken wel een zwarte tinkermerrie die ongeveer hetzelfde hoofd heeft als Chocolate Drops, en dat is ook zeker een tinker.

Ik vind je eerste foto meer een tinker hoofd dan de tweede foto (dat had om mij een gewoon ponyhoofd geweest).

Tuurlijk bestaan er verschillende koppies, maar veruit de meeste tinkers die ik ken hebben een hoofd die ik bedoel. En overal komen ramshoofden voor, maar dat is niet specifiek typisch voor een tinker, een kwpn heeft dat net zo gemakkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:11

Oke, ik zal het nog een keer duidelijk zeggen. Een ramshoofd staat niet in een rasbeschrijving.
Het is namelijk voor geen enkel modern ras typisch, niet voor de fjord, niet voor de tinker, niet voor de kwpn'er en niet voor ijslander. Dat bedoel ik ermee dat het niet rastypisch is voor de tinker en voor geen enkel ander ras.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:24

Wie heeft het er dan over dat ramshoofden typisch voor een Tinker zijn? Ik niet....heb ik ook niet gezegt (als je goed leest,lees je wat ik bedoel ;)ik heb het toch over de voorouders? )...het enige wat niet het geval is is dat je nooit zeggen kan dat een paard geen Tinker hoofd heeft omdat het dier een ramshoofd heeft...Clydesdales en Shires hebben wel rastypisch vaak ramshoofden,daar herken je ze ook vaak mede aan!!! Zijn ook voorouders van de Tinkers,dus worden er ook af en toe Tinkers geboren met ramshoofden!Het paard blijft hoe dan ook een Tinker...ik zou nooit zeggen dat een paard geen Tinker hoofd heeft omdat het dier een ramshoofd heeft,omdat je uiteindelijk toch weet wat er voor bloed mogelijk voor zit gefokt....als je met fokkers ogen kijkt bedoel ik dan dat je terug kijkt in het verleden! ;)
Mindim schreef:
Oke, ik zal het nog een keer duidelijk zeggen. Een ramshoofd staat niet in een rasbeschrijving.
Het is namelijk voor geen enkel modern ras typisch, niet voor de fjord, niet voor de tinker, niet voor de kwpn'er en niet voor ijslander. Dat bedoel ik ermee dat het niet rastypisch is voor de tinker en voor geen enkel ander ras.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:32

Mindim schreef:
Hij wordt inderdaad bereden. Maar het is nog echt een guppie :D
Nee, hij is geen Vanner, die zijn veel zwaarder, hij is een echte Cob. Hij is nu 6 en ik vind hem nog niet uitgezwaard. Op bovenstaande foto's is ie nog niet eens 2,5.
Drumshamboo van Kootmiradrum hier op bokt is een vanner.

Drumshambo meldt zich
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/114945078.jpg
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/99770401.jpg

Je merrie is pas 2, en best groot al. Ze zal jaren nodig hebben om lekker uit te groeien en meer in balans te komen. Lief hoofdje heeft ze!

Ik vind Wannabe behoorlijk op een Belg lijken, vooral de voorkant foto. http://www.tieranzeigen.at/pferde/26681 ... reich.html
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 26-05-11 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Akecheta

Re: Onze (Import) Tinker merrie Chocolate Drops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:37

Gefeliciteerd met je nieuwe tink. Ik vind het een erg leuk paardje! Veel plezier met haar!

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:42

Ik ben overigens een fokker en liefhebber van oude bloedlijnen en paarden die er zeg maar 'klassiek' uit zien...ik lig er dan ook heel veel waarde op om de oude kenmerken van vroeger te behouden in mijn paarden(o.a ramshoofden)
Vind 'Moderne' paarden voor mijn fokkerij niet altijd interessant genoeg en kom altijd terug op de 'klassiekere' versie...maar dat is puur waar je van houd en tenslotte is het ook maar goed dat niet iedereen dezelfde voorkeur heeft anders zou alles wel heel eentonig worden op de keuringen...het mooiste vind ik is gewoon dat iemand ooit je paarden alleen al aan het type kan herinneren...dat is voor mij fokken! Anders zijn dan anderen...mooier of niet mooier,over smaak valt toch niet te twisten! De een houd van 'oud' de ander houd van 'modern'...de een houd van 'bont' de ander houd van 'effen' zolang iedere fokker een andere fokker zijn doelstellingen respecteert vind ik alles best! :D

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:43

Gooya schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe tink. Ik vind het een erg leuk paardje! Veel plezier met haar!
Dankjewel!!! :D Ben ook erg blij met haar!! :o

timokyana

Re: Onze (Import) Tinker merrie Chocolate Drops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:46

Ze is prachtig,veel plezier!

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:54

KootMiraDrum schreef:
Drumshambo meldt zich
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/114945078.jpg
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/99770401.jpg

Je merrie is pas 2, en best groot al. Ze zal jaren nodig hebben om lekker uit te groeien en meer in balans te komen. Lief hoofdje heeft ze!

Ik vind Wannabe behoorlijk op een Belg lijken, vooral de voorkant foto. http://www.tieranzeigen.at/pferde/26681 ... reich.html

Dankjewel! :)
We laten haar ook lekker lang door groeien...ze staat nu heerlijk in het land en komt s'avonds binnen omdat ik de eerste weken haar eetpatroon graag in de gaten wil houden!
En idd...die foto van de voorkant van Wannabe,daarop lijkt hij echt op een Belg (of Ardenner?) die had ik ook nog niet van hem gezien...apart ik zal eens kijken of ik wat meer info over hem vind...
Drumshambo ziet er echt mooi uit!!! ;) Loopt hij ook voor de wagen?

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:58

timokyana schreef:
Ze is prachtig,veel plezier!

Dankjewel hoor!!! Zal vast lukken!! ;)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:06

Hij heeft op een hengstenshow wel eens voor een wagen gelopen, maar geloof niet dat dat vaak is voorgekomen. http://www.pbase.com/natalianl/image/58555262.jpg
Momenteel voedt hij jonge Andalusische hengstjes op in het weiland en mag hij gewoon paard zijn.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 20:16

KootMiraDrum schreef:
Hij heeft op een hengstenshow wel eens voor een wagen gelopen, maar geloof niet dat dat vaak is voorgekomen. http://www.pbase.com/natalianl/image/58555262.jpg
Momenteel voedt hij jonge Andalusische hengstjes op in het weiland en mag hij gewoon paard zijn.

:D ...zou echt een plaatje zijn zo'n mooie Vanner hengst voor een Huifkar...hij is echt mooi,ik heb net effe je website bekeken!!;)
Super ook dat je hem zo paard houdt...ik bied ook de voorkeur aan een zo natuurlijk mogelijk hengsten houden...bij ons komen de hengsten ook elke dag naar buiten zowel in de rijbak als op de weide!! ;)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:22

Mindim schreef:
Angeliekje schreef:
http://94.100.122.149/570400001-5704500 ... _Dir5.jpeg

Verwarring ontstond dat je denk ik de eerste foto zag en aannam dat dat mijn tinker is. Dat is de zoon van mijn Tinkermerrie, en niet meer in mijn bezit. Ik vermelde al dat mijn merrie een sierlijk hoofdje had, en daar reageerde jij weer op:
Citaat:
Ik vind die van jou wel een typisch tinkerhoofd hebben hoor Angeliekje, maar goed das mijn mening
. Daarom had ik al zoiets huh? Vandaar de tweede foto van mijn merrie haar luxe hoofdje ;)

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 18:01

Hier zijn een paar nieuwe foto's van onze Twenter merrie Chocolate Drops!!
Ze begint al aardig te groeien...ze zijn net weer naar een andere weide gebracht dus zal ze nu heerlijk verder kunnen ontwikkelen! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding