Kalife, Darius, Mouza, Flavio en Mabrouk; onze berberventjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:58

Gave foto´s martine! als je ooit nog is van kalife afmoet mag je hem wel opsturen! :9

Lottegold

Re: Kalife, Darius, Mouza, Flavio en Mabrouk; onze berberventjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:26

Prachtige paarden echt een stel knapperds... Vooral de palomino:) toch heerlijk om deze mooierds bij je huis te hebben...

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:28

WAuuww

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:54

Martine wat staan je mannen er weer prachtig op <3 . Ik denk dat Mabrouk, Flaaf en Mouza toch wel mijn favo's zijn :D . Maar t is moeilijk kiezen, ze zijn allemaal zo leuk haha! Ze glimmen ook echt mega zeg, mooi!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:57

Wat een prachtige paarden, zeg... Waaauw!

DorienIlano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:47

Prachtig ! =)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:53

Blijf jij vooral maar foto's spammen van dit stel. :D :D

Ik ben zo verliefd op Kalife! Hij heeft zo'n prachtig hoofd.

Ah, hou op, straks wil ik naast AT en Turkomans ook nog Berbers gaan fokken. :') :z

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 15:16

Bedankt allemaal!! :D

Ellentje hij komt, net als allemaal, gewoon uit Tunesie :) het zijn de lokale paarden, berber-arabieren, hoewel deze vnml berber zijn.

Petra hahaha toch een vos! Hij is natuurlijk ook wel erg stoer, ik zeg altijd maar mooi vos is niet lelijk.. Vind die van jou ook knap! Flavio is ook wel een echte vent, volwassen en vol zelfvertrouwen. Al dat kleine grut zijn nog maar pubertjes natuurlijk ;) gelukkig is de hond snel genoeg ja haha, hoewel Broekie ook weer niet echt gemeen is, hij vind het gewoon geweldig om met haar te spelen :')

Percyleen dank je! Hihi en die strandfoto's zullen wel even duren, ook hier is het vandaag grijs, bewolkt en een beetje regenachtig..

Mies who knows :P

golddigger dank je, die van jou is ook mooi <3

Ilona dank je wel, hihi ze zijn ook allemaal zo anders qua type, lastig he!

Jorieke dank je wel! Ik ga binnenkort even aan de pb, moet er even voor gaan zitten weer ;) :D
Haha het zou wel een leuke combi zijn, twee zulke bijzondere zeldzame rassen. Hier nog speciaal twee voor jou dan van Kalife z'n koppie, we hebben hem vandaag met Mabrouk samen geprobeerd en dat ging ook erg goed! Denk dat we die combi erin houden :j

Afbeelding

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:29

Ohhh, wat een ontzettend lieve fotos weer <3 <3 Ik ben helemaal weg van je paarden <3

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:35

Wat heb je toch een prachtig stel paarden bij elkaar zo <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 19:38

Dankjulliewel :D <3

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:20

Mabrouk op de laatste foto heeft echt zo'n mediteraan lookje.. <3 <3

Denk dat het wat volwassener zijn ook mijn beeld geeft. Flaaf is al volwassen en de jonkies krijgen nog wat meer...
oohh daar verheug ik me al op om die ontwikkeling te volgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:28

ik blijf echt elke keer wegkwijlen bij je paarden haha :)) kan niet wachten tot ik ze in het echt bewonder :D

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:43

Superrr mooie paarden ! <3
Laatst bijgewerkt door Nienke96 op 19-05-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:45

lakshmi schreef:
Afbeelding

Kijk nou, hoe verzameld! _/-\o_ :')

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 21:50

Petra ja die kleintjes zullen nog flink veranderen :j ik heb wel hoge verwachtingen van zwartje, hoewel dat nu nog echt zo'n slungel is haha.

Renee thanks, en superleuk plan als jullie samen zouden komen!

Nienke merci, en haha zomaar uit zichzelf he :+

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:20

waarom zie ik die berbers eigenlijk niet zo vaak in nederland?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:43

dat word wel echt heeeeel erg kwijlen als wij komen hoor :P hahaha :P Ik ga penny-foto's schieten for life :')

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 09:15

golddigger de laatste jaren zijn er weinig paarden geexporteerd uit de Maghreb, en die die zijn geexporteerd zijn grotendeels naar Duitsland, Frankrijk, Belgie, Luxemburg en wat naar Zwitserland gegaan. Er is voor zover ik weet slechts een fokker in NL zelf. Er zit natuurlijk wel berberbloed in enorm veel Europese rassen aangezien vroeger wel enorm veel paarden naar Europa werden gehaald :j maar pure berbers zijn sowieso enorm zeldzaam, het overgrote meerendeel van de paarden hier in de Maghreb zit wel wat Arabisch bloed door gefokt ook (waarschijnlijk bij die van ons ook). :)

Renee ik heb er nu al zin in *\o/* hoop dat het lukt tegen die tijd ook een traditionele uitrusting te regelen, dus Arabisch zadel, hoofdstel en voortuig! En dan zullen de kleintjes ook al wat meer uitgegroeid zijn weer dus hopelijk wat meer 'paard' ook :j

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:47

Oke jammer, het zijn echt prachtige paarden.. Aparte kleuren, mooie bouw.. ik zou ook super trots zijn met deze viervoeters in je bezit..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:28

Martine, als je dan de traditionele uitrustingen gebruikt, wel heel veel fotos maken hoor, we willen allemaal meegenieten <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:22

golddigger ja jammer he! Maar op de Maghreb na zijn ze echt zeldzaam en dus ook peperduur. Moet wel zeggen dat ook hier niet alle paarden mij aantrekken, die bij ons staan vind ik wel allemaal echt wat speciaals hebben en daarom staan ze er ook, er lopen hier ook heel veel 'gewonere' paardjes rond, daarbij zijn er veel in niet zo'n goede conditie waardoor ze er niet zo goed uitzien.. En merci :D

Astrid hihi komt voor elkaar, kan wel nog even duren!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:08

Ah, wat een straf die twee nieuwe foto's van Kalife met Mabrouk! <3
Mabrouk kan niet goed met de meeste van jullie andere hengsten, toch?

Ik ben ook zo enorm benieuwd hoe de jonkies zich gaan ontwikkelen.
Is het bij Berbers net als bij de Turkoman overigens zo dat ze traditioneel het liefst zo min mogelijk witte aftekeningen zien? Of is het toeval dat de meeste van jouw berbers weinig witte aftekeningen hebben, afgezien van bijv. Flavio?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 14:24

Mabrouk is inderdaad nogal macho, we hebben hem een poos bij die andere twee kleintjes gehad maar het kalmeerde na weken nog niet.. Toen hebben we gezegd stop, het moet wel leuk blijven voor de paarden.. Ik durfde hem daarna niet echt meer met een van de anderen te proberen (Flavio of Zarrouk de arabier zijn natuurlijk wel weer een stuk groter en sterker, als Mabrouk daar zo macho tegen gaat doen krijgt hij pas echt op z'n donder...) maar met Kalife lijkt het best goed te klikken. Kalife gaat zelf niet in de aanval maar is meer ontwijkend, waardoor broekie ook een stuk relaxter met hem omgaat. We blijven er voorlopig wel gewoon bij, mocht het toch fout gaan kunnen we dan iig snel ingrijpen.
Hmm voor zover ik weet zijn ze hier niet tegen witte aftekeningen op zich, 3 witte benen houdt men vaak wel van, hoewel 4 witte benen zoals Flavio dan weer wel als ongeluksbrenger wordt gezien. Bruine paarden of valkkleurige paarden met zwarte benen worden gezien als taaie paarden, harde werkers. Aftekeningen op het hoofd heeft men niet echt iets tegen, hoewel witte neuzen niet praktisch zijn ivm zonnebrand.. Zit er bij de Teke's nog een bepaalde reden achter?
Hier hebben wel de kruinen, de vorm en de plaatsen op het lichaam een betekenis :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:46

Grijns, Martine, we smijten er 1 Frederiksborger tussen, dat wordt het witbeeld wel anders... _/-\o_

Ik heb Josav haar topics ook zeer geinteresseerd doorgelezen... machtig interessant.
maar dat hoort hier niet thuis...
Die zeldzame rassen zijn toch echt reuze interessant en gaaf om er wat van te zien en te lezen.

enne trouwens... fotos van Zarrouk zijn ook meer dan welkom hoor!
(ook al is het geen Berber).