Verder trouwens wel top dat je zelf bent afgevallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lizz schreef:Sommige reacties zijn wel iets wat overdreven.
Ik zie wel degelijk een paard wat is aangekomen vergeleken met de vorige foto's. Billen zijn ronder en ze is niet meer zo opgetrokken. Neemt niet weg dat er nog wat meer aan mag en zeker aan bespiering.
Goed dat je afgevallen bent, want dat vind ik ook een belangrijk punt. De combinatie nu is nog niet optimaal, maar er is wel duidelijk te zien dat jullie er aan werken.
Waves schreef:Hij is inderdaad iets aangekomen en supergoed dat je zo je best doet met afvallen voor je paardje. Alleen... hij is nog steeds echt te mager... Heeft er een dierenarts naar dit paard gekeken? Eigenlijk kan het niet dat in deze tijd van het jaar en met wat jij voert, het paard maar zo weinig dikker wordt...
Qua rijden is het niet goed.. paard heeft een onderhals en gebruikt zijn rug niet goed. Mede daardoor heeft hij zo`n iel kippenekje en zo weinig bespiering. Het spijt me, maar ik denk dat je de ervaring mist om een paard met zo'n achterstand en slecht ruggebruik goed te rijden. Daarnaast ben je ondanks dat je super bent afgevallen nog wel iets te zwaar voor een paard in deze conditie..
Als ik je een advies mag geven:
1. laat dit paard onderzoeken door een dierenarts
2. vraag gelijk voedingsadvies aan de da en geef hem meer/anders/beter voer
3. zoek een hele goede instructrice, liefst iemand die goed kan rechtrichten en betaal liever wat meer per les dan dat je een slechte instructeur hebt.
4. dan moet het allemaal goed komen
Mitxa schreef:Ik weet dat Crazymel er echt alles aan doet om Wish voller te krijgen. Ze heeft echt al enorm veel geprobeerd en ook advies van de dierenarts gevraagd. Wish is natuurlijk al een iel dier van zichzelf van bouw en volgens mij is ze ook nog eens een moeilijke eter (niet in de zin van dat ze tandproblemen heeft want ook daar is al naar gekeken dat ik weet).
Ik zal waarschijnlijk 1 van de weinige zijn die Wish momenteel op deze foto's niet te iel vind (ik zie persoonlijk liever iets slankere paarden dan te volle paarden wat in NL juist een groot probleem is). Wat ze wel mist is bespiering! Uiteraard heeft een paardje wel iets of wat van "vet" nodig is om dat om te zetten naar spierweefsel. Ik denk dat het goed is dat Mel voorzichtig een paar keer per week met haar aan het werk gaat. Dat aan het werk gaan hoeft natuurlijk ook niet alleen onder het zadel te zijn. Ik denk dat je juist meer kan bereiken met longeren en ander grondwerk.
Mel, super dat je aan het afvallen bent.Zoals je zelf al zegt doe je het rustig aan met Wish, ik denk dat het vanzelf wel goed gaat komen. Je weet zelf waar de problemen liggen en doet volgens mij ook je uiterste best om het te verbeteren. Zowel om Wish meer bespiering te laten krijgen als het rijtechnische gedeelte.
o0eefje0o schreef:Mitxa schreef:Ik weet dat Crazymel er echt alles aan doet om Wish voller te krijgen. Ze heeft echt al enorm veel geprobeerd en ook advies van de dierenarts gevraagd. Wish is natuurlijk al een iel dier van zichzelf van bouw en volgens mij is ze ook nog eens een moeilijke eter (niet in de zin van dat ze tandproblemen heeft want ook daar is al naar gekeken dat ik weet).
Ik zal waarschijnlijk 1 van de weinige zijn die Wish momenteel op deze foto's niet te iel vind (ik zie persoonlijk liever iets slankere paarden dan te volle paarden wat in NL juist een groot probleem is). Wat ze wel mist is bespiering! Uiteraard heeft een paardje wel iets of wat van "vet" nodig is om dat om te zetten naar spierweefsel. Ik denk dat het goed is dat Mel voorzichtig een paar keer per week met haar aan het werk gaat. Dat aan het werk gaan hoeft natuurlijk ook niet alleen onder het zadel te zijn. Ik denk dat je juist meer kan bereiken met longeren en ander grondwerk.
Mel, super dat je aan het afvallen bent.Zoals je zelf al zegt doe je het rustig aan met Wish, ik denk dat het vanzelf wel goed gaat komen. Je weet zelf waar de problemen liggen en doet volgens mij ook je uiterste best om het te verbeteren. Zowel om Wish meer bespiering te laten krijgen als het rijtechnische gedeelte.
mitax je bent zeker neit de eenige ik sluit me er zeker op aan!
wish is nog niet dik en zal het niet worden dat weet ik zeker! maar er is al veel bij in vergelijking met laatst! mel lest 1x in de week zowel ond het zadel als vanaf de grond en langzaam zie je in life iets of wat spieren op de achterhand komen!
super mel ga zo door
aerdenhout1 schreef:Oei oei oei...wat zijn we weer vriendelijk allemaal!
Hemeltje lief , paard heeft een arm bespierde hals, maar als jullie goed kijken dan is dit paard echt niet zo mager!
Een draver word getraind op snelheid en niet op...kijk eens hoe mooi hij er uit ziet!
Ik vind eigenlijk dat TS het helemaal niet zo verkeerd doet! Paardje loopt al aardig ontspannen rond, geeft na en TS laat ook hem hier en daar fijn zakken in de hals.
Aangezien ik weet hoe moeilijk het is om een draver dressuur matig goed te krijgen, krijg jij van mij een dikke pluim TS!!
En dat je te zwaar zou zijn voor dit paard, ik denk dat het wel meevalt, ik neem aan dat je geen uren op buiten rit gaat.
Geef het maar de tijd, blijf lekker trainen met je instructrice en dan zal je zien dat je over een maand of wat al een heel ander paard hebt!
P.S wat je zou kunnen doen is hem dagelijks lijnmeel en gebroken mais door zijn eten geven.
Daar doen veel paarden het super op, wel vochtig maken!
maradhja schreef:Ik heb voorheen ook een paard gereden wat weinig bespiering had.
Wel ivm met oudere leeftijd en blessure, en het was ontzettend moeilijk om hem vol te krijgen!
Het paard waar TS op zit is weinig bespierd en ik vind het er qua rijden voor 40% netter uitzien dan wat ik ooit zie hier op bokt.
Het plaatje tjaa.. dat is gewoon nog niet compleet! Daar zullen de meeste bokkers over vallen.
Jij bent zelf misschien wat te zwaar en je paard weer wat te mager dan lijkt het allemaal extreem!
Ik zie graag over 2maanden wanneer we vol op in de zomer zitten weer foto's![]()
Onthoud wel, kritiek kun je krijgen zoveel als je wilt, houd er zelf wel plezier in en laat je niet van de wijs brengen.
aerdenhout1 schreef:Oei oei oei...wat zijn we weer vriendelijk allemaal!
Hemeltje lief , paard heeft een arm bespierde hals, maar als jullie goed kijken dan is dit paard echt niet zo mager!
Een draver word getraind op snelheid en niet op...kijk eens hoe mooi hij er uit ziet!
Ik vind eigenlijk dat TS het helemaal niet zo verkeerd doet! Paardje loopt al aardig ontspannen rond, geeft na en TS laat ook hem hier en daar fijn zakken in de hals.
Aangezien ik weet hoe moeilijk het is om een draver dressuur matig goed te krijgen, krijg jij van mij een dikke pluim TS!!
En dat je te zwaar zou zijn voor dit paard, ik denk dat het wel meevalt, ik neem aan dat je geen uren op buiten rit gaat.
Geef het maar de tijd, blijf lekker trainen met je instructrice en dan zal je zien dat je over een maand of wat al een heel ander paard hebt!
P.S wat je zou kunnen doen is hem dagelijks lijnmeel en gebroken mais door zijn eten geven.
Daar doen veel paarden het super op, wel vochtig maken!