Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
]

). Ik sta niet op een manege of pensionstal ofzo dus er zijn geen andere mensen ... Verder kan je wel eens iemand een keertje met hem laten werken, maar dat zegt niks. Dan zou er iemand al een paar maanden mee moeten bezig zijn en dan niemand anders meer, dan kan je wat zinnigs erover denken denk ik ...
En miss heb je dat ook al geprobeerd hoor
Maar probeer hem te vinden... Probeer verder een tijdje niks meer, misschien is ie intussen helemaal de kluts kwijt met al die verschillende aanpakken
En probeer zo min mogelijk volgens de vaste richtlijnen te werken.. Als ik dat doe met Bis zijn we allebei zwaar gefrustreerd terwijl als ik alles loslaat en gewoon zo met hem in de weer ben als mn gevoel ingeeft gaat t super!
Heb ook ergens gezegd (al weet ik al niet meer of dat hier wel was, krijg ook veel pb's enzo
) dat ik het maar niks vind als ik om de zoveel tijd terug in een hoekje moet gaan zitten en weer helemaal opnieuw moet beginnen zeg maar ... Er zijn keren dat we niks doen, gewoon borstelen & rondhangen .. Dus hij heeft niet te klagen

(ik heb mijn lesgeefster een mail gestuurd, ik hoop echt dat ze toch wat tijd vindt voor ons ...)
) maar zaterdag ga ik hem eerst uitgebreid borstelen enzo, heel op het gemakje. En dan gaan we rustigaan wat basis doen (volgen, halthouden etc.) en ga ik hem een stukkie longeren. Niks moet, longeren wel
En als dat goed gaat stoppen we er weer mee ... (dus hoe langer hij de ezel uithangt, hoe langer het zal duren
). Denk dat we misschien toch weer even door zo'n punt uitmoeten en dat hij dan weer even gaat denken van "oh, ik snap het, ik doe alweer mijn best voor je" .. Hebben we nogal eens gehad ... Als ik alles maar blijf vragen en niet eens een moment zeg van "en nu gaan we dit gewoon doen" dan stompt hij af ofzo denk ik ... Ik ga zien wat het geeft

Ik vind het al erg dat mijn verzorgster vertelt dat hij elke dag op haar hinnikt als ze erlangs komt als ze naar school gaat
(maar ik zou ook op haar hinniken hoor, zij geeft altijd aandacht & knuffels & snoepjes en vraagt nooit wat
).
[***] schreef:Dat ookal
Stukje vrijspringen, even vrijheidsdressuur, even longeren .. Alles kort & afwisselend. Of gewoon verschillende kunstjes achter elkaar, ookal gaat het ene nog niet super, toch door naar het andere. Iets (wat al dan niet goed gaat) even niet meer doen en dan ineens er weer bijnemen. Ik zeg het, ik heb volgens mij alles qua afwisselen/niet afwisselen wel gehad

Maar ik ga het toch eerst zelf nog proberen, ben er nog niet klaar voor om hem uit handen te geven denk ik
). Hem laten vrijspringen? Dat was een droom die waarschijnlijk nooit zou uitkomen ...
) is hij er dan door en gaat hij meewerken. Dan krijg ik hem lekker actief aan het lopen, kan oefeningen vragen enzovoort.
Dat hoort er met zo'n pony blijkbaar bij.
[***] schreef:Neen, specifiek zo'n instructeur nog niet (zou ook niet weten of die überhaupt hier in de buurt zitten, lijkt me sterk maar zal eens kijken). Maar ik heb het daar ook wat moeilijk mee ... Ik heb niks tegen Parelli maar dat zijn dus die stappenplannen waar ik het niet mee heb .. Als je zo'n instructeur vraagt komt die 9/10 aan met in z'n hoofd "ok, dit is een LBI paard en die gaan we eens zo en zo en zo aanpakken" ...
En uitdaging denk ik dat hij wel genoeg krijgt .. maar toch vindt hij het de moeite allemaal niet ...
(het is makkelijk zeggen "je paard heeft uitdaging nodig", ik weet gewoon niet meer wat ik nog kan proberen..)