Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LecyTinker schreef:VonNeueBeek schreef:Hey jij weet wat van het ras...heb je zelf ook Knabstruppers staan?
Nee, maar vroeger veel onderzoek naar gedaan omdat ik het geweldige paarden vind. Vrienden hadden er 1 staan. Doorsnee zijn het rustige vriendelijke paarden, die erg werkwillig zijn. Vroeger werd dit ras veel meer gebruikt dan tegenwoordig. Vooral als werkpaarden voor een kar of op het land werden ze gebruikt ( maar dat is wat ik erover gelezen heb, weet niet of dat dat in nl ook het geval was).
LecyTinker schreef:TS, hoe ben je bij dit ras gekomen?
femskie schreef:Mijn merrietje is een afstammelinge van vader Peru's Scen Tao (http://www.appaloosa-stamboek.com/hengsten/index.html ) en een BWP moeder uit een springlijn. Er staan wel foto's in mijn profiel en ik heb deze:
LecyTinker schreef:Dat trok mij ook aan, het super leuke karakter van dit ras en toch de geweldige voordelen hebben van een rijpaard. Hoewel de ouderwetse knabstupper ( ik zei altijd knapstubber) iets hoekiger was en iets minder elegant liep als de huidige rijpaarden.
LecyTinker schreef:TS, doe je gelder via vaders kan of moeders kant erin fokken en blijft het dan toch nog stamboek?
pvdbosch schreef:LEUK, Knabstruppers....ik ben er weg van.
ik heb een werkelijk schitterend getekende 3 kleurige hengst (nu 2 jr) uit Denemarken geimporteeerd afgelopen oktober.
met zeer goed KNN papier Coneti Lynghoj x Hefaistos. hij is heel groot, ik hoop dat hij boven de 1.70 uit gaat komen.
hij heeft een heel goed karakter en hij is heel leergierig.
juultiana schreef:ik heb een keer mogen rijden op een knabstrupper ,helaas was die net voor mijn neus weg gekocht anders had ik er nu denk ik 1 gehad
het was echt een lief paard en ik ben ook weg van de stippen
je hebt leuke paarden zeg