valk en palomino Berberhengsten voor het eerst samen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nijnteee

Re: valk en palomino Berberhengsten voor het eerst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:23

Leuke foto's volgens mij gaan dit maatjes worden.
Mooie paarden!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 20:16

Bedankt allemaal! Ja het is lekker leven hier :D
Hihi die 5e foto is ook wel een van mijn favorieten :') die koppies van ze...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:08

Prachtige foto's weer Martine!! Wat heb je toch een knappe paarden!!!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:41

Hihi die zijn snel vriendjes geworden :D Ik vind Kalife echt een ontzettend knap paard, ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet met wat extra kilo's :j

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:44

Waaauuuww <3 <3 <3 <3

Louanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:55

Leuk :)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:31

Wat een leuke foto's heb je weer geplaatst Martine!

En wat staan ze lekker samen, 2 ondeugende hoofden erop hihi. Het blijven toch knappe paardjes om naar te kijken <3

Toch zie je wel dat ze iets 'arabisch' erin hebben zitten, zeker als je ze vergelijkt met Maheeba!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 10:06

Thanks allemaal!!! :)

Seraphim oeh ik ook, ben toch zo benieuwd!

Michelle lief he <3 en inderdaad, hoewel ze allebei wel vrij typisch Berber zijn (wel twee verschillende types dan, Kalife meer woestijntype dus groter, lichter gebouwd en Mouza meer het kleine stevige type) zie ik er ook toch wel een Arabisch aandeel in, de gemiddelde Arabier hier is ook een wat meer werk/sport gebouwd type, dus niet een echt showmodel :j

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:10

Leuk dat ze zo snel vrienden zijn geworden, heerlijk om naar te kijken <3

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:15

Wat zijn ze prachtig <3 super dat ze zo samen kunnen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:17

Weer prachtige foto's! En het blijven natuurlijk prachtige paarden... ben idd ook erg benieuwd naar de extra kilo's op Kalife :Y)
Al blijf ik ernstig fan van Flaafje :P
En lekker door blijven posten hoor, die foto's :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:35

Hele mooie fotos weer <3 Ik zou niet kunnen kiezen tussen je paarden ik vind ze allemaal heel erg mooi. <3 Wat goed dat ze nu samen kunnen!!!
Ook ik heb een vraagje, dus jullie hebben ook zo'n last van vliegen in de zomer?? Wat doe je daar tegen?? En wat doe je ertegen dat de neusjes niet verbranden in de zon??

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 10:48

Marjolein thanks :D

Cloris dank je, leuk he, het ging ook zo makkelijk! Eerst over de boxdeur heen een beetje snuffelen een paar dagen, toen met het hek van de bak ertussen.. Toen we echt alleen maar kusjes zagen durfden we het wel aan :D

c_alsemgeest dank je wel!! Hihi Flaafje is volgende keer weer aan de beurt dan :D haha en ok ik post wel door, het is ook wel een leuk tijdverdrijf, ben zwanger en als je er niet meer op kan gaan zitten (de paarden), dan maar foto's ervan maken he.. :P

Rocymax dank je wel! Leuk he, ben ook zo blij dat het gewoon goed gaat.. We hebben het gewoon steeds een stukje uitgebouwd, eerst laten ruiken een beetje, dan wat dichterbij, nog wat dichterbij..
En ja de vliegen, echt verschrikkelijk in de zomer, het begint nu al een beetje... We houden iig de boxen zo schoon mogelijk, dus elke dag al het nog schone stro in een hoekje en verder alles uitboenen en zo vaak mogelijk de drollen weghalen. Vliegenspray zijn de Tunesische vliegen gek op, dat werkt dus niet -O- behalve het dus zo schoon mogelijk houden valt er weinig tegen te doen.. Gelukkig hebben we er maar 1 met een wit neusje, de Arabier. Hij verbrand inderdaad wel snel, we smeren hem in met zonnebrand en als het al verbrand is een beetje olie erop, dan is het altijd snel weer dicht. Is het in Spanje ook zo heftig met de vliegen bij de paarden? Heb jij nog tips misschien?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:23

Het is hier idd ook heel bar en boos met de vliegen, Huugje staat de hele dag in de wei, dus ik weet eigenlijk niet goed hoe te handelen, ik vind het eng om hem met een halster met vliegending om in de wei te zetten, ik hoopte eigenlijk dt jij goede tips zou hebben :D Huugje heeft een erg roze neus dus ik ben van plan om een neusflap te kopen, maar ook dan ben ik weer bang dat hij ergens aan blijft haken en zich pijn doet. Verder smeer ik zonnebrand en verbrandt het toch dan doe ik er calendulacreme op voor verzachting en heling, werkt goed. :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 18:22

Pfff wat een plaag is het toch, die rotvliegen. Tot nu toe gaat het nog wel bij ons maar ik ben bang dat het van de zomer weer hel wordt.. We hebben ze altijd zonder halster staan, maar als het weer zo heftig wordt zullen we toch van die vliegennetjes om moeten gaan doen ook, hoewel ik ze ook liever zonder iets heb staan. Al die Hollandse middeltjes helpen hier dus totaal niet, verder heb ik hier ook geen gouden tip helaas..
Oei ja die roze neuzen zijn het ergst he, ah calendula kunnen we dus ook nog gaan proberen mocht het weer verbranden. De laatste maanden gaat het goed met ons arabiertje gelukkig, hij is al lang niet meer verbrand geweest maar ben bang dat het van de zomer weer link wordt.. Overdag tussen 11 en 16 uur staan ze dan ook binnen of ergens echt in de schaduw want de zon is dan echt te heftig, het kan wel boven de 45 graden worden -O- wordt het bij jullie ook zo heet, en wat doe jij dan met je paarden?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:26

Nou 45 graden is toch echt wel het maximum hier hoor, maar de vochtigheidsgehalte is erg hoog hier. Waar mijn vorige paard stond, was het heerlijk koel in de stal, ook in de hitte. Maar Huugje staat buiten op de wei, en heeft een inloopstal,, het zal voor hem deze zomer de eerste zomer worden , hoop dat het allemaal goed gaat. Idd, vooral tussen 13.00 en 16.00 uur veel in de schaduw staan en hopen dat er een windje staat. :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 08:22

Hmm net als hier, ook vaak zo vochtig.. Beetje hetzelfde klimaat dus, ook aan zee natuurlijk. Het kan tot 50 graden worden hier, maar dat zijn gelukkig echt maar een paar dagen per jaar. Lekker voor Huugje dat hij altijd buiten staat, hoop ook dat het goed gaat, toch wel ideaal als hij gewoon zelf kan kiezen waar hij gaat staan. Wij hebben de stallen zo gebouwd dat de zon er de hele dag achterlangs passeert en dus nooit naar binnen schijnt, verder wassen we ze minimaal een keer per dag als het zo heet is en hoeven ze de hele zomer bijna niets te doen, het is echt zo'n seizoen wat je maar een beetje moet doorkomen..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:33

Wat een prachtige plaatjes! Echt mooie paardenn :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:36

Ja idd, veel verkoeling met water en wat inspanning als het het koudst van de dag is, of 's avonds na 20.00 uur of 's morgens vroeg.Bij jullie wordt het inderdaad wel erg extreem warm zeg,!! :oo
Hebben jullie wat de honden betreft dan ook veel last van de ziekte leishmanosish als jullie dicht bij de kust wonen??

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:40

oooohhh even kwijlen, wat zijn ze mooi!!! En de omgeving daar ook, ik zit altijd te kwijlen bij je foto''s ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 13:30

Angela dank je wel!

rocymax bij ons is het, zelfs 's zomers, al rond een uur of 8 donker! Het koelt dus ook al wel wat eerder weer wat af, als het een niet al te hete dag is kan er tussen 6 en 8 nog wel een rustig ritje worden gemaakt, anders is het echt 's ochtends vroeg, tussen 5 en half 9 is het meestal nog wel net uit te houden.. Die ziekte ben ik hier nog niet (bewust) tegengekomen, je zou zeggen dat het hier ook wel voor zou komen (muggen hebben we iig zeker..) maar heb het nog nooit echt gezien, hoewel dat dus wel lastig te zeggen is aangezien de symptonen zo verschillend kunnen zijn en het zich soms ook helemaal niet manifesteert.. Kom je het daar in Spanje veel tegen? Onze honden liggen overdags wel meestal voor pampus ergens binnen of in de schaduw, maar 's avonds en 's nachts zijn ze altijd nog wel actief.

Chendo dank je wel, lief :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:46

Ja vooral in deze streek komt het veel voor, aan de kust met een bepaalde vegetatie, hier dus,helaas. Ik ben al verschillende honden door deze ziekte verloren ;( Ze (die vliegen)komen ook veel bij rotsen voor.
He wat vroeg donker dan, ik had me dat helemaal niet gerealiseerd, en hoe laat is het dan donker in de winter??

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:49

Heerlijke foto's weer Martine, echt geweldig om te zien dat ze lekker samen kunnen! Helemaal top :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:50

Leuk hoor zo bij elkaar! :j

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 16:04

rocymax komen ze dan op bepaalde planten af? Hier groeit natuurlijk niet zoveel.. Misschien dat we ze daarom hier niet veel hebben? Hier zijn het voornamelijk olijf en palmbomen en cactussen := wat moet dat verschrikkelijk zijn om je beestjes aan te verliezen ;(
En ja vroeg donker al he! In de winter al om 5 uur zelfs.. Ergens is het wel jammer dat het zo vroeg donker is, maar aan de andere kant is het zo heet overdag dat we altijd blij zijn als het een beetje afkoelt :') in Spanje is het toch ook wel wat eerder donker dan in NL in de zomer?

Madelief leuk he :D

LoveHorses12 :D