Ey Cissy, helaas geen tijd gehad. Vandaag gaan we 2 koeien halen die we gekocht hebben. Ik heb wel inmiddels het hengstenschot eruit gepeuterd, is toch wat makkelijker en geeft een wat ruimer idee voor Cody. Vanmiddag haak ik aan en mag hij weer aan de bak.
gisteren heb ik getrained met Cody. Hij liep vrijwel meteen de trailer in, met het tussenschot op zijn plek, dus de nauwe doorgang. hij loopt na 2x ook helemaal door tot aan de borst stang. Hij komt er ook pas uit als ik het vraag. Volgens Eddy moet hij minstens 10 seconden kunnen staan vóór je met de stang gaat oefenen. Dat lukte dus met stang aan de gang. Eerst tegen zijn billen, hem ermee geaaid, gerammeld met stang tegen het schot en de haakjes etc etc. eerst kwam hij er nog uitlopen maar later bleef hij staan. Ik heb nog niet de stang erachter geplaatst omdat ik dat nog even met 2 personen wil doen.Hij komt nog niet op commando van de stang af als ik hem achter zijn kont hou en tegendruk geef. Dat moet nog even bevestigd worden.
Leuk detail: ik was klaar, Cody liep los om de auto heen en toen ik naar binnen liep liep hij zonder halster e.d. gewoon achter me aan de trailer in. was echt leuk.
ElCamino
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-11 12:41
Het oefenen gisteren heeft mijn buurvrouw op de foto gezet voor me, zie hier de kiekjes:
Hier vraag ik Cody de trailer in te wandelen:
Hier oefen ik met de stang erachter houden:
En toen liep hij los mee:
Braaf erin staan met mij samen:
En hij bleef staan, ik kon achter hem gaan staan en hem er weer uit vragen:
Ik heb toen hij zó los meeliep snel de buuf gebeld of ze foto's wilde komen maken. Hele sessie op de foto gezet en gehoopt dat hij wéér los mee zou lopen, en ja hoor.... braaf paard.
Buuf: bedankt voor de foto's!! Cissy: ben je nu nog dankbaarder !!!
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 10-05-11 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
hmmm... heb even wat veranderd, de achteruitloopfoto was een inloop-foto...heb ze veranderd voordat ik héél boktover me heen krijg dat de foto niet klopt...hihi... Maar hij is zóó stoer !!! mijn kleine kabouter!
En er komt nog een filmpje maar ik weet niet hoe dat moet...
cissy
Geplaatst: 10-05-11 13:37
filmpje uploaden op Youtube en de link hier neerzetten?
Voel je je nou niet helemaal opgewonden en blij dat die kleine kabouter zo relaxed erop loopt, net zo'n trotse mamma? Goed voelt dat he! Ik heb dat iedere keer als ik een paard erin heb gezet..... daarom vind ik het ook zo leuk om te doen. Dat trotse gevoel dat het wéér gelukt is en er weer een paard blij is.
Weer geoefend vandaag, stang erachter ging ook goed. Na mailcontact met Eddy die aangaf dat ik best was strenger mocht zijn met van de stang komen heb ik een ferm tikje met de zweep op zijn billen gegeven en hij bleef na 2x braaf staan. Ook met stang vast erachter ging goed en klep dicht. Met uitladen ook 1x een corrigerend tikje gegeven en ook toeb bleef hij braaf wachten. braaf paard !!