Een jaar werk; onze stallen onder de Tunesische zon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Talsha

Re: Een jaar werk; onze stallen onder de Tunesische zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:30

Hee wat gaaf om ook eens wat anders dan de paarden te zien! Wat hebben jullie het ontzettend mooi voor elkaar daar! En wat een plezier om naar te kijken. Ik hoop dat jullie daar nog heel veel mooie jaren gaan hebben! :)

En de paarden, tja die zijn gewoon prachting :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:35

Wat een droom zeg, jeetje wat práchtig. Wat is het enorm veranderd van eerst naar nu, echt een ideaal... naar het buitenland toe verhuizen wil ik ook ooit, ooit....
En ben ook weg van je paarden, prachtige dieren.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:16

Surprise merci! En ja de hengsten hier zijn wel makkelijk, er zijn natuurlijk ook weinig merries in de buurt waardoor ze nog weer wat relaxter zijn, daarbij zijn het geen dekhengsten.. De volwassen hengsten gaan niet samen los maar we proberen ze wel steeds meer aan elkaar te laten wennen, in de box kunnen ze iig hoofdcontact hebben en nu proberen we ze ook af en toe met enkel een hek ertussen te laten, zodat ze iig lekker kunnen ruiken overal.

Nataly dank je wel :o

Talsha hihi bedankt! Ja we zijn nog niet helemaal klaar maar vond dat het wel al dicht genoeg in de buurt komt voor een keer een overzichtje, ook omdat het precies een jaar geleden is dat we het landje kochten :D

Myour dank je wel, het is idd echt een droomplekje geworden :) we hebben wel heel lang in de rotzooi gezeten trouwens :') overal gravel, zand, bakstenen, werkers over de vloer, bleeeeh, maar het loont wel uiteindelijk! En leuk waar zou je heen willen?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:20

Het loont zeker uiteindelijk, op paar na-foto's kan ik het 'voor' niet eens herkennen!
Oh dat weet ik nog niet, ik wil overal naartoe (klinkt lekker 'jong' maar er zijn zoveel plekken die ik eens zou willen zien), maar ben pas 20.. eind dit jaar ga ik wel een week naar Tunesië toe, en na m'n studie wil ik paar maanden op werkvakantie in Afrika als het allemaal meezit. Ik heb gewoon niet zoveel met Nederland, maar waar ik uiteindelijk eindig zie ik vanzelf wel :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 10:19

Aah uiteindelijk komt er wel iets op je weg! Ik wilde ook altijd de hele wereld rond, maar ben nu hier terecht gekomen en het beviel wel, dus ben blijven hangen :) er komt waarschijnlijk vanzelf iets op je pad :j waar ga je heen eind dit jaar?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:23

Wauw Lakshmi, wat een vooruitgang daar! Ok je hebt geen gras, maar wel plaats zat.. dat is ook luxe :-)
Grappig om te lezen dat je al aan 6 paarden zit :=
Hier drie, hopelijk ook zo spoedig mogelijk thuis.

tempelx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:39

Wat onwijs mooi zeg! En wat een werk hebben jullie verricht! Prachtig! :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:42

Ik ga een week mee op trektocht met Bedouin@bokt (indien het reisadvies positief blijft). Ben wel benieuwd wat er uiteindelijk op m'n pad komt, heb in ieder geval nog 3 jaar studie in het vooruitzicht, daarna zien we wel. Maar waar jij nu zit echt prachtig, wat een ruimte. Wonen jullie nu eigenlijk soort van 'alleen' of hebben jullie nog buren dichtbij?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:42

Wat een droom! :oo <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:40

Bandida ja het is wel veel zand.. We proberen om er nog een stukje land naast te kopen om nog een paddock te maken maar die eigenaar wil niet verkopen :(
Fijn dat die van jou ook bijna naar huis komen!

tempelx2 thanks! :)

Myour leuk zeg, dat zal een bijzondere ervaring worden :j de woestijn is prachtig <3 En ach nog 3 jaar studie.. Dan komt er vanzelf wel wat, beetje bij beetje wordt wel duidelijk welke richting je op wilt.. En ondertussen af en toe een verkenningsreisje maken kan natuurlijk best. Wij hebben geen directe buren, er ligt enkel landbouwgrond om ons heen. Zo'n 100 meter verderop heeft wel iemand een huis gebouwd maar daar woont niemand, dat is zijn tweede huis, verder zitten we zo'n 600 meter van de geasfalteerde weg, en die kant op zijn wel wat meer huizen en een klein dorpje, maar vanaf bij ons thuis dus niet echt zichtbaar :)

Phormicola merci :D

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:44

Wat hebben jullie een super onderkomen voor de paarden zeg!! Je kunt echt duidelijk zien dat er veel uurtjes zwoegwerk in zit :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 13:40

amies dank je wel! Ja het heeft wel een hele poos geduurd, ben ook wel eens wanhopig geweest als het weer eens 3x langer dan gepland duurde en er overal puin lag :') maar het was allemaal de moeite waard!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:44

Heb ik deze stal niet bij droomhuis onder de zon gezien ofzo..? Was precies zo'n paddock..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 13:51

Slofje nee dat waren wij niet, was dat ook in Tunesie gefilmd? Wij zijn pas net klaar :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:26

En dan ook nog een kindje op komst! Gefeliciteerd! Wanneer verwachten jullie dit kleine wondertje? Alles goed met mama en moet je daar ook zo vaak op controle of is dat echt een westers kwaaltje? Wil je ook in Tunesië bevallen?

Je hebt het helemaal mooi voor elkaar. Wat een paradijsje! En dat straks voor jullie drietjes!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:17

Ik vind het echt nog steeds zo gaaf dat ik je via dit topic weer eens teruggevonden heb haha. Dat we vroeger samen een 'drafje'deden met onze paarden, elkaar daarna uit het oog verloren zijn en dan een jaar of 10 later via bokt je terugvinden :P
Wie weet kom ik ooit die kant wel eens op voor een weekje paardenvakantie, lijkt me helemaal het einde haha.

Echt gaaf. Hoop dat wij hier in de buurt ook een keer onze droom van een eigen perceel kunnen verwezenlijken.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:25

Wat ontzettend gaaf om te zien zeg. Echt leuk om zo een kijkje mee te nemen!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:28

Wauwie :wow: Ziet er echt heel mooi uit zeg! De bouwstijl is een beetje hetzelfde als hier, dikke muren, veel witte verf en zand :D

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:29

Prachtig. :oo Ziet er super uit voor de paarden! Jullie zoeken toevallig niet een leuke dochter om te addopteren? O:)

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:34

Gaaf, stille meelezer maar volg altijd je topics en degene die bij jullie op bezoek zijn geweest. Mooi voor elkaar, geniet ervan. Wow!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 22:09

Anouk bedankt :D normaal gesproken eind van de zomer, net als het op z'n heetst is natuurlijk := en ja hier moet ik ook zo vaak op controle.. Daarbij elke maand allerlei testen om zeker te zijn dat ik niet toxoplasmose of iets anders oploop, pffff en elke keer lang wachten natuurlijk :')

Carolien echt super inderdaad, heel maf, wat een kleine wereld is het dan toch :D ik denk ook nog wel eens terug aan die goeie ouwe tijd, heb jij niet toevallig nog foto's ofzo? Zou leuk zijn om elkaar weer eens te zien idd, anders als wij nog een keer naar NL komen en in de buurt zijn laat ik het ook sowieso even weten!

Mir_horses merci :D

Seraphim haha ja zo ver zitten we ook niet van elkaar vandaan uiteindelijk, toch gewoon een beetje Mediterraanse stijl :D daar ook zo veel wit dus?

Fenna dankjewel :D hihi en we krijgen binnenkort een kindje dus adopteren zal het wel even niet worden, maar als je een keer in de buurt bent mag je altijd eens op de koffie komen hoor :D

Willekes merci, het is inderdaad elke dag weer een plezier om er tussen te wonen :D En wat grappig, maar we hebben hier maar een keer iemand van bokt op bezoek gekregen, verwar je me misschien met bokker bedouin die tochten door de woestijn organiseert?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:19

JEE MARTINE!! Wat ziet dat er GAAAF uit! Ik had de foto's van hoe het was nog in m'n kop maar tjee, wat hebben jullie een werk verricht zeg! Ook je profiel even gecheckt en ook daar veel mooie foto's van de nieuwe paddocks en stallen... wat zijn ze mooi geworden! (vind de paddock met de witte palen echt koninklijk mooi!).
En wat zien je jongens er goed uit zeg! Helemaal gaaf!
Ik ga ECHT nog een keer op visitie komen (en hoe is't met 't guesthouse want de kans is groot dat ik niet meer weg wil ;) )

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:47

Hey Francis! Dank je wel :D ja er is veel gebeurd de laatste tijd, hard gewerkt en met de paarden gaat het super, we hebben er ook nog een nieuw paardje bij : :o haha de guesthouse gaat nog wel even duren, maar zodra hij er staat hoor je het hoor :D met jou alles goed?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:25

helaas zitten jullie een 300 km (?) van Mahdia af anders had ik wel even live willen kijken naar jullie geweldige stallen :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:08

Ja jammer, het is een flinke rit! Daarbij is de weg niet bepaald super dat stuk := wie weet een volgende keer, ben benieuwd hoe het je bevalt in Mahdia, heb je al wat terug gehoord van die mensen?