AV en Berberhengsten glimmen er op los in de zon van Tunesie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Re: AV en Berberhengsten glimmen er op los in de zon van Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:47

Debby thanks! Mabrouk is onze kleine dondersteen }:)

Philippa ah jammer, altijd leuk om contact met andere berber liefhebbers te hebben :j soms is het ook uiterlijk helemaal niet te bepalen, er zijn paarden met 50% arabisch bloed die veel meer 'rastypisch' berber aandoen dan bepaalde zuivere berbers, er ligt natuurlijk veel aan voeding, training etc en daarbij zijn er zoveel verschillende types onder de berbers, niet enkel de barokkere versie die in bijv Duitsland door velen als enige 'echte' wordt gezien.

Elanor dank je wel! Ik wil ook nog een keer ohz foto's gaan maken, of een keer op een heel mooi stuk land of op het strand ofzo.. Maar ben zelf niet zo'n superfotograaf, meer voor de hobby.. En dank je wel, we hebben als gekken gewerkt het afgelopen jaar, zal nog een keer een voor- en na-topic openen van het landje, er stonden eerst enkel een paar bomen en planten :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:50

Gezellig Martine!
Moeten we dan maar ff een fotograaf regelen die met mij mee gaat ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:50

Prachtig stel paarden heb je daar zeg, ze zien er heel mooi gezond uit! :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 22:18

Suus haha altijd een goed idee :D jij had ook nog leuke foto's gemaakt vorige keer, jammer dat het toen zulk slecht weer was en het allemaal nog zo rommelig was :')

Sodeletuut dankjewel :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:46

Martine echt heerlijke, prachtige foto's weer, echt helemaal top! Laatste foto van Mabrouk is echt geweldig, wat een onwijs knap ding toch :9
En die foto van Flaaf en Kalife, dat kusje <3 Vind Kalife er inderdaad al beter uit zien, knap paard.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:01

Tjeetje, wat is het prachtig daar! Ook de stallen enzo, heel mooi. Heb je profiel bestudeerd, apart verhaal hoor hoe je daar zo terecht bent gekomen.

En echt een stel knappe hengsten!

Heb je nog een logeerbedje over :D ?!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:04

Och wouw wat een prachten <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 09:45

Madelief dank je wel! Mabrouk wordt echt knap he, nou als je nog eens hierheen komt mag jij met hem aan het werk ;) en ja Kalife is al wel wat aangekomen denk ik, hij eet iig goed en krijg ook steeds meer energie, ondanks dat het warmer wordt is hij steeds joliger :) en lief he hoe ze zo samen staan te knuffelen steeds <3

Linsey dank je wel :D haha we hebben nog wel een bedje over maar kijk maar uit, het wordt nu al 30 graden en dat wordt de komende maanden alleen nog maar heter :')

Lisadijk merci :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:50

Martine ik kom zeker langs! Baal echt van aankomende zomer, maar goed een andere keer komt ook helemaal goed ;) Vind Mabrouk echt heel heel knap worden ja :j Eigenlijk ontbreekt er nog een schimmel trouwens ;) Ze knuffelen echt heel lief, echt super leuk. Kunnen ze samen ook los? Of heb je dat nog niet aangedurfd?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 10:09

Madelief ach er zit ook geen haast bij :) zou wel gezellig zijn natuurlijk :D haha een paar maanden terug hadden we toch een prachtige schimmel gezien bij een vriend van ons, niet zo groot maar megabarok met een metallicglans, maar hij had een oude blessure die ik niet helemaal vertrouwde, het arme ding.. In Algerije en Marokko zijn veel meer berber schimmels, hier is het overgrote aandeel vos, daarna bruin en daarna pas schimmel en zwart. Flaaf en Kalife hebben we nog niet samen los geprobeerd, Flaaf is toch een stuk dikker en zwaarder dus als hij er bovenop springt zou dat best wel eens verkeerd af kunnen lopen.. We hebben hem vorig jaar wel eens samen met twee andere paarden losgegooid toen hij nog in pension stond maar hij bleef maar proberen om te dekken en beet zich ondertussen helemaal vast in de manenkam, niet zo'n succes dus.. Nu is hij tegenwoordig wel sowieso veeeeeel socialer geworden naar andere paarden nu hij toch al flink neuscontact heeft steeds, wie weet dat we het nog een keer aandurven als het zo goed blijft gaan tussen hem en Kalife en Kalife wat steviger is geworden, maar we gaan het iig maar niet overhaasten..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:32

daar zijn de knapperds weer ik blijf weg van ze

ik ben jaloers op je met al die mooie kanjers om je heen

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:06

Prachtige paarden Martine! :~
En die foto van Mabrouk, wat issie stoer!!! :wow:

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:17

Die foto's van het buurten vind ik zo gaaf!!
Ze hebben het super naar hun zin, dat is duidelijk! :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 12:52

Thanks Denise!

Aline dank je, en ja haha hij voelt zich heel wat, hij is een van de kleinsten maar voelt zich altijd de grootste 8-)

Klijntjuh dank je wel :D heb net nog wat nieuwe foto's gemaakt van wat gekroel, er zijn er een paar die echt goed samengaan, wie weet kunnen we ze ooit lekker samen laten :j

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:15

Wauw, wat een mooie paarden zeg, ze zien er goed uit. Mooie omgeving ook!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:35

Ik vind al jouw paardjes stuk voor stuk pràchtig! Ze hebben allemaal iets dat me erg aanspreekt, en ik vind ze er allemaal ontzettend goed uitzien! Prachtig glanzende vacht, zeker en vast niet mager maar ook niet te dik.

En Mabrouk, er kwam écht letterlijk luidop uit mijn mond "WAUW!" toen ik die eerste foto zag O.O Wat een prachtig ding!
En dat hij klein is maakt mij niet uit, integendeel. Reden te meer om hem super te vinden :D (ik hou niet van grote paarden, ben zelf ook maar 1.60)

Edit: Kalife heeft trouwens een erg cool kleurtje :P

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 09:15

Lekkergek merci :D

xHaithi dank je wel, het zijn inderdaad ook wel allemaal heel andere types, ook qua karakter :j hihi en die kleine Mabrouk, hij is echt van een lelijk eendje in een mooie zwaan veranderd, toen ik hem vorig jaar kocht werd ik door iedereen voor gek uitgemaakt maar heb volgehouden, hij had gewoon echt potentie! Oh en hij is zeker een mooi maatje voor jou dan, voor mij en mijn man is hij (nog) wat klein maar we willen hem voor de kar gaan beleren :) hij is nog niet ohz.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:16

Even een heel andere vraag naast dat je prachtige paarden hebt :D Merken jullie iets van de gevechten op Tunesie?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 09:42

Thanks, jij ook trouwens :D
En over Tunesie, je bedoelt de gevechten nu bij de grens of de revolutie in het algemeen? De revolutie hebben we vnml via de tv gevolgd, hier is het relatief rustig gebleven op enkele vervelende incidenten na, maar bij de schoonfamilie in het noorden is het een stuk heftiger geweest.. Nu wordt het dus weer een beetje onrustig door dat gedoe met die Libiers die nu de grens over zijn getrokken, op zich hier op het eiland (Djerba, ong 200km afstand van de dichtstbijzijnde grens met Libie, die grenspost waar de problemen zijn is een stuk zuidelijker gelegen) gebeurd er niet veel maar er zijn wel overal politiecontroles nu, vooral 's avonds wordt elke auto aangehouden. Maar ach dat is voor onze veiligheid he.. Ik denk dat we hier wel goed zitten aangezien er veel toeristen zitten en ze het zich hier niet kunnen permitteren wat te laten gebeuren..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:22

Blijft erg leuk om foto's van je te zien. Het is letterlijk 'een andere wereld' zo tussen de groene weides en schriklinten paddocks door :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 20:38

Eline thanks, en ja het is wel heel wat anders hier natuurlijk dan groene weides.. Die missen we ook best een beetje, en ik moet zeggen dat ik ook altijd nog erg geniet van de groene foto's.. Maar hier heeft het natuurlijk ook zo z'n charme :D

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:44

Hmmm hier kan ik nou echt bij wegdromen, dit soort heerlijke plaatjes. Wat een prachtige paarden : )

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:51

marygoround merci, en zie dat je nieuw bent op bokt, welkom!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:21

wat een geweldig mooie paarden zeg !
al moet ik er natuurlijk ook bijzeggen dat zo'n prachtige omgeving het op de foto's ook erg goed doet ;)

echt een mooi plekje :j