Oefendressuur 11 mei a.s in Heesch: GRATIS inschrijven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: Oefendressuur 11 mei a.s in Heesch: GRATIS inschrijven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 13:16

Wat betreft de bodems en ons nieuwsbericht op de website:
Dat is inderdaad wat we hebben geschreven, maar zoals ik ook in mijn vorige post al meldde leek de bodem in eerste instantie goed. Er hebben al wat lessen plaats gevonden en toen leken ze prima, iets of wat aan de zware kant, maar zeker niet zo zwaar als gisteren bleek. Zoals ik al eerder zei, het blijkt pas echt hoe de bodem zich houd als er intensief door een aantal paarden op wordt gereden. Gisteren blijkt de bodem zich dan gewoon nog niet goed genoeg te houden en dan is het fijn dat we zo'n oefenwedstrijd hebben gehad waar het niet om punten draait en het nu alleen heel vervelend is voor zowel jullie als ruiter als ons als organisatie. Dit hadden wij, net als jullie, nooit van te voren verwacht. Maar dan zeg ik nogmaals dat het beter is dat het nu gebeurd als tijdens de eerste wedstrijden. Nu hebben we nog voldoende tijd om te zorgen dat de bodem goed is ten tijden van de volgende wedstrijden.

Wat betreft de juryleden: klopt, heb je gelijk in. Dit was duidelijk gecommuniceerd met de juryleden en het is zeker heel jammer dat dit dan niet gebeurd. Helaas kwamen wij hier ook pas na afloop van de wedstrijd achter en op dat moment kunnen wij daar natuurlijk weinig meer aan doen. Hadden wij dit eerder geweten dan hadden we ook eerder in kunnen grijpen.

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:52

Hebbesje schreef:
@Vendoux
Jij was diegene met die donkerbruine toch?

Misschien is dit wel een mooi leerpunt voor de organisatie?

Klopt, ja dat geloof ik best hoor! Ze gaan er nu wel wat aan doen dus dat is al fijn..

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:33

Nou wel super hoor van de organisatie dat jullie er iets aan gaan doen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:36

Dankjulliewel :)

We hopen natuurlijk dan ook dat we -ondanks deze nare ervaring- jullie gewoon nog mogen ontvangen op ons terrein zodra het weer helemaal in orde is. :)

En uiteraard houden we jullie op de hoogte van de vorderingen op ons terrein.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 19:20

Beste Allemaal,

Na uitgebreid overleg binnen het bestuur kunnen we jullie het volgende melden:
Wij als bestuur zijn natuurlijk ook erg geschrokken van de staat van ons terrein afgelopen woensdag en ook wij zijn hierin uiteraard teleurgesteld. Wij willen dan ook graag onze excuses aanbieden voor de teleurstelling. Wij willen het graag goed maken door alle ruiters die afgelopen woensdag zijn gestart een gratis startbewijs te verlenen, om zodra onze bodems weer goed zijn, op één van onze wedstrijd één gratis proef te mogen rijden. Wij zullen hiervoor een dezer dagen alle ruiters/amazones apart benaderen via e-mail.

In de tussentijd gaan wij natuurlijk ontzettend hard werken om ons terrein op tijd op orde te krijgen voor de volgende wedstrijden. Inmiddels hebben wij een gesprek gehad met een expert en deze heeft ook onze bodem bekeken. In eerste instantie was het plan om een dun laagje leem aan te brengen om het op die manier wat harder te maken. Maar na een onderzoek van de zand- en korrel structuur/samenstelling zijn wij samen met de expert tot de conclusie gekomen dat dit absoluut overbodig is en zelfs zonde van de structuur. De kwaliteit van het zand is namelijk zeer goed en zoals we hem graag zien in een paardenbodem. We hebben gewoon ontzettend veel pech gehad met het droge weer en daarop zelf te weinig geanticipeerd door meer te sproeien. Daarnaast had de bodem een aantal keer goed aangereden moeten worden, in plaats daarvan hebben wij de bodem veel gesleept.

Ons plan van aanpak is als volgt: De komende week(en) gaan we de bodem iedere dag besproeien, en flink: d.w.z we gaan hem dagelijks onder water zetten. Tot nu toe hebben we dit 'met de hand' gedaan met een met water gevulde gierton. Morgen wordt er een pomp aangesloten en kunnen we dus gewoon de hele dag sproeien. Verder wordt er de komende weken niet op het terrein gereden door paarden, maar zijn we intensief de bak aan het aanrijden met vrachtauto's, tractoren en zware jeeps. Wij rijden hem wiel na wiel aan, dat wil zeggen dat we naast ieder wielspoor meteen weer een wielspoor plaatsen tot de hele bodem dus is aangereden. Dit doen wij meerdere keren per dag.
Met deze aanpak geloven wij, en de experts, erin dat het vóór onze eerstvolgende wedstrijd helemaal in orde gaat zijn. Mocht dit onverwacht toch niet het geval zijn, waar wij zeker niet van uit gaan, gaan wij zoeken naar een vervangende oplossing. Dat wil dus zeggen dat wij de wedstrijd niet gaan aflassen als onze bodems nog niet in opperste paraatheid zijn, maar ook niet op een slechte bodem zullen gaan rijden. Wij zullen dan gaan zoeken naar een andere locatie.

Nogmaals, wij gaan hier absoluut niet van uit en hebben er, na de gesprekken met de expert, alle vertrouwen in dat het 100% goed gaat komen, maar misschien is het voor jullie een geruststellende gedachte.

Onze expert komt volgende week de bak nog eens te bezichtigen om te kijken hoe de resultaten zijn, aan de hand daarvan kunnen we eventueel kijken of we alsnog een andere aanpak moeten gaan toepassen, maar ook hier gaan wij niet van uit.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke Groet,
Anne van Vugt
Namens: Bestuur PC/RV De Kleine Parcival.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:32

Anne, erg fijn dat je ons zo op de hoogte houdt, complimenten! Wacht verder braaf de mail af.

Had vandaag trouwens dezelfde jury als woensdag voor mijn 2de proef, en dit keer kreeg ik naderhand wel tips om te verbeteren, dus was echt heel verbaasd :P

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:36

Dankje. :)

Zal morgenmiddag even de mail eruit doen, ben nu nog even druk met andere dingen en morgenochtend komen ze voor de pomp en ga ik (jaja, we hebben iedereen aan het werk op het moment :+ ) zelf ook nog de banen aanrijden met de jeep, daarna zal ik naar iedereen die is gestart even de mails versturen. :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:36

Nou ik ben ook benieuwd hoor houd ons maar op de hoogte :)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:43

Doen we zeker! :)

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:49

Ik heb woensdag ook gereden, jammer dat het niet helemaal verliep zoals jullie( en de rest natuurlijk) hadden verwacht.

Voor mij is het zeker geen reden om me af te melden voor de Romisan!
Als ik het zo lees gaat het helemaal goed komen.
Heel fijn dat jullie zo snel ermee aan de slag gaan.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 17:49

Fijn om te lezen :D
Vandaag is de pomp aangesloten en vanmorgen zijn de bakken nog helemaal onder water gezet. Na het aanrijden, wateren en weer aanrijden leek de bodem net al een stúk beter. Stond er zelf echt van te kijken! Dus ben heel positief!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:01

Toppie +:)+
Ik heb woensdag ook gereden, Queelens, volgens mij heb ik jou ook gezien :D
Vond het ook niet te doen maar goed dat jullie hier iets aan doen :D
Tot de volgende keer :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:34

Amigo, kan kloppen ik reed een beetje als laatste, in het antraciet op een schimmel en mijn proeven gingen but _O-

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:45

Fijn dat er zo hard aan wordt gewerkt! Super!

Ik heb volgens mij iedereen in het topic gezien :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:53

Haha ik echt niemand volgensmij _O-
Maar ik kan al die bruine pony's en paarden ook niet uit elkaar houden :=

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:04

Ik vind het ook een erg nette oplossing van het bestuur. Dat dit nu heel professioneel opgepakt is mag ook gezegd worden!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:12

Dankje :) Dit waarderen wij ook zeker :)

Lucky48

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:35

In Uden is iedere maand oefendressuur met wel professionele juryleden!!
Bij deze juryleden krijgt iedereen een uitgebreide toelichting en tips op de video. Dit zijn blijvende leermomenten!
Voor alle klassen (paarden)
zie startlijsten.nl

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:34

Lucky48 schreef:
Bij deze juryleden krijgt iedereen een uitgebreide toelichting en tips op de video. Dit zijn blijvende leermomenten!
zie startlijsten.nl

Ja, wel erg jammer dat het alleen voor paarden is :=

tweetie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:58

Lucky48 schreef:
zie startlijsten.nl

@Lucky48.
Ook in Heesch zijn ook het leermomenten, net als elke gewone wedstrijd ook behoort te zijn.
Alleen is het inschrijfgeld hier de helft minder.
In Uden vragen ze € 15,00 voor een proef en hier krijg je behalve een leermoment niks extra's voor terug.
Vind het veel te duur in Uden en Heesch had vorig jaar regelmatig ook dezelfde juryleden als in Uden.

Nu even een miscommunicatie tussen de juryleden maar ook dat zal de organisatie wel snel oplossen.