Nike, van vetzak tot showknol...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 06:38

Gypsy schreef:
Zou je dan niet voor een ongebroken trensje gaan? Natuurlijk is een bit zo hard als de hand van de ruiter, maar waarom more als less kan.
Verder, mijn complimenten!

Dat is zeker waar :j Maar het enige probleem is, hij is niet van mij, en momenteel heb ik écht geen geld :=
Dit hoofdstel had ik nog liggen ;)
Silke laat ik wel rijden met een ongebroken trensje, maar die kan niet tegen een gewone trens, word ze knettergek van haha.

idefix4 schreef:
Leuk! Hij is idd flink veranderd. Ik had begrepen dat ze overwogen om hem te gaan verkopen? Hij ziet er wel super uit! Dat heb je netjes gedaan.

Ik weet niet of ze hem nog gaan verkopen... Van mij hoeft het niet :))

idefix4

Re: Nike, van vetzak tot showknol...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:09

Voor bitten moet je gewoon hier ergens kijken in een doos. Binnenkort zoeken we de hele zooi uit en kom ik ze vast wel tegen. Er liggen er hier zat in onbruik. Dan kan je een beetje expirimenteren. Sam loopt op een pelham ook heel anders dan op een gebroken trens. Hoe zacht je handen ook zijn, het kan voor een paard heel anders overkomen idd. Maak je de volgende foto's met een gewoon trensje. ;)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:36

Grote wei+veel gras+eenzaam paardje =/= shetlandertje?? jammer...
verder wel een enorme verbetering en een prachtig paardje!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:53

Nike is goed afgevallen en de foto's zijn leuk om te zien.
Er is echter wel een 'maar'.............
Ik ben geen dierenarts en wil me ook zeker niet wijzer voordoen dan ik ben, maar is deze pony niet insulineresistent? Ik zie een hele dikke manenkam en dat duidt vaak op insulineresistentie. Haflingers en andere sobere rassen hebben het zwaar in Nederland, vaak voeren we te rijk, het gras is te fructaanrijk en ga zo maar door. Ik lees dat het niet jouw pony is, maar wees erop allert. Houdt hem dun en het eten schraal en kijk heel goed uit dat hij niet hoefbevangen wordt. Helaas gaat dat vaak hand in hand met insulineresistentie.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:28

De eerste foto's dacht ik Jeetje wat een dikkertje, ik klik altijd in the picture aan en lees niet altijd het verhaaltje.. :')

maar deze is echt positief veranderd! super! mag nog wel wat af, maar alles met rust!..

Gaat de goeie kant op! super. :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:42

Wat heerlijk om te zien!
Fijn dat je zo'n band met hem kan hebben!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 15:57

mirim schreef:
Nike is goed afgevallen en de foto's zijn leuk om te zien.
Er is echter wel een 'maar'.............
Ik ben geen dierenarts en wil me ook zeker niet wijzer voordoen dan ik ben, maar is deze pony niet insulineresistent? Ik zie een hele dikke manenkam en dat duidt vaak op insulineresistentie. Haflingers en andere sobere rassen hebben het zwaar in Nederland, vaak voeren we te rijk, het gras is te fructaanrijk en ga zo maar door. Ik lees dat het niet jouw pony is, maar wees erop allert. Houdt hem dun en het eten schraal en kijk heel goed uit dat hij niet hoefbevangen wordt. Helaas gaat dat vaak hand in hand met insulineresistentie.

Okay bedankt voor de tip, ik zal kijken wat het inhoud en de eigenaren even tioppen :j

lissisanne schreef:
Grote wei+veel gras+eenzaam paardje =/= shetlandertje?? jammer...
verder wel een enorme verbetering en een prachtig paardje!

Helaas staat hij alleen, kheb al best vaak gezegd dat je een shetje bijna gratis kunt krijgen, maar ze hebben de rest van de wei verhuurt aan schapenboeren en willen er dus geen shet bij -O-

idefix4 schreef:
Voor bitten moet je gewoon hier ergens kijken in een doos. Binnenkort zoeken we de hele zooi uit en kom ik ze vast wel tegen. Er liggen er hier zat in onbruik. Dan kan je een beetje expirimenteren. Sam loopt op een pelham ook heel anders dan op een gebroken trens. Hoe zacht je handen ook zijn, het kan voor een paard heel anders overkomen idd. Maak je de volgende foto's met een gewoon trensje. ;)

Goed idee :j
Maar ik vind zelf een gewone gebroken trens toch niet prettig, Silke loopt beter op ongebroken, Vienna loopt lekkerder op mn stangetje en Nike ook :=

Anouk_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:19

ahaha die kippen! mooi paardje <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:24

Hij is echt vooruit gegaan Nikki! :D Goed bezig! Hij ziet er top uit. :j

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:48

zet er misschien een geitje bij, super toffe beestjes, en heel wat minder saai dan die schapen ;)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:00

caaramel schreef:
zet er misschien een geitje bij, super toffe beestjes, en heel wat minder saai dan die schapen ;)

Ja ben je ook meteen van zijn manen en van zijn staart af :j

Hihi maar goed gedaan zeg, hij ziet er al een stuk beter uit zo met een wat strakker figuurtje /3
Vind het een knappe haf, en jij krijgt echt elk paard aan het VDen, knap hoor.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:06

Superleuke foto's Nikki! <3

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:10

ah super lief

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:15

Hartstikke leuke fotos Nikki, gaaf hoor hoe Nike veranderd is :) Toppie *D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:15

Zo, die is goed bijgetrokken!
Wat bit betreft rijd ik mijn verzorghaf ook met een stang; liverpool. Met trens wordt het serieuse rodeo. Bit is inderdaad nogal heftig, als je gaat overstappen kan ik je aanraden in fases af te bouwen. Reed zelf jaren met de teugels in het tweede gat (wegens aan de kletter gaan zogauw we tractors tegen kwamen. Een trauma van ons beiden; mijn eigen paniek hielp dus niet echt) nu heb ik de teugels in het eerste gat. Daarna wil ik overstappen op thienemanstang met weer zachtere inwerking met einddoel een gewoon stangetje. Waarschijnlijk een meerjarenplan, maar ach. Houd ons bezig :P

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:21

Ik kan met beide rijden hoor ;) Buiten geef ik toch voorkeur aan trensje, dan wil hij nog wel eens voorwaarts zijn en dan wil ik geen stang, dat word mij te gek :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:28

Een stang heb je toch meer mee te zeggen dan een trensje? Ik zou iig als hij op een trens ook te rijden is mooi een trens erin hangen. Een stang is niet gebouwd om constant druk op te hebben. Dan reageert hij over een tijd mss niet meer op je hulpen en moet er een nog scherper bit in.

Maar het paard heeft een goede verandering doorgemaakt, nu die zien vast te houden! Lekker met hem bezig blijven dan komt dat vast wel goed :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:34

Stang in de bak is niet om hem te houden, maar om kleinere hulpen te gebuiken :))
en ik probeer met zo min mogelijk contact te rijden :j al was hij die dag aardig heet :')
op een trens loopt hij gewoon niet soepel door de bak, prima voor buitenritten overigens :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:38

Maar je hebt wel op bijna alle foto's (lichte) druk op de teugels staan. Mss denk ik te veel op zijn westerns, maar ik zou dan persoonlijk toch liever een ander bit pakken. Kun je het niet rijtechnisch oplossen dat hij beter gaat reageren op een trensje en kleine hulpen? Want blijkbaar luistert hij daar wel prima naar, aangezien je er wel mee buiten rijdt?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:39

Hij vind de trens op de een of andere manier niet lekker, heeft mn andere paard ook last van :') Buiten vind ie het wel best, maar dan heb ik natuurlijk amper contact en mag hij zelf hobellen

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:11

Omg Nike is knap wat is hij mooi geworden!
en hij kan nog dressuren ook :))