mirim schreef:Nike is goed afgevallen en de foto's zijn leuk om te zien.
Er is echter wel een 'maar'.............
Ik ben geen dierenarts en wil me ook zeker niet wijzer voordoen dan ik ben, maar is deze pony niet insulineresistent? Ik zie een hele dikke manenkam en dat duidt vaak op insulineresistentie. Haflingers en andere sobere rassen hebben het zwaar in Nederland, vaak voeren we te rijk, het gras is te fructaanrijk en ga zo maar door. Ik lees dat het niet jouw pony is, maar wees erop allert. Houdt hem dun en het eten schraal en kijk heel goed uit dat hij niet hoefbevangen wordt. Helaas gaat dat vaak hand in hand met insulineresistentie.
Okay bedankt voor de tip, ik zal kijken wat het inhoud en de eigenaren even tioppen 
lissisanne schreef:Grote wei+veel gras+eenzaam paardje =/= shetlandertje?? jammer...
verder wel een enorme verbetering en een prachtig paardje!
Helaas staat hij alleen, kheb al best vaak gezegd dat je een shetje bijna gratis kunt krijgen, maar ze hebben de rest van de wei verhuurt aan schapenboeren en willen er dus geen shet bij 
idefix4 schreef:Voor bitten moet je gewoon hier ergens kijken in een doos. Binnenkort zoeken we de hele zooi uit en kom ik ze vast wel tegen. Er liggen er hier zat in onbruik. Dan kan je een beetje expirimenteren. Sam loopt op een pelham ook heel anders dan op een gebroken trens. Hoe zacht je handen ook zijn, het kan voor een paard heel anders overkomen idd. Maak je de volgende foto's met een gewoon trensje.

Goed idee 
Maar ik vind zelf een gewone gebroken trens toch niet prettig, Silke loopt beter op ongebroken, Vienna loopt lekkerder op mn stangetje en Nike ook