Onze 5 glimmende berberhengsten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:49

Wouw wat een prachtige paarden heb je en glimmen <3
Verraad eens je geheim dat ze zo glimmen :+

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:53

prachtig prachtig :D (stiekem beetje jaloers)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:59

Ik wil erg graag een keer die kant op, lijkt me fantastisch! Als ik mijn bachelor diploma binnen heb gun ik mezelf op een reisje jouw kant op ;)
Wil al heel lang Noord Afrika bezoeken, maar ik wacht eerst de situatie wel even af :P

Unseen

Re: Onze 5 glimmende berberhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:11

Wat een prachtige paarden, die berbers! :D
Darius, wat een droompaard. Jij mag in je handjes knijpen met zoveel moois op je landje! :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:17

Wat zijn ze toch geweldig! En wat ziet Mabrouk er prachtig uit zeg, die is nog eens opgeknapt en mooi aan het uitgroeien!!!
Echt <3 en :+:

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:24

wauw, ze zijn echt prachtig. (vooral Mouza & Darius) <3

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:26

Flavio:
Zweetvos: Check
Blesje/kolletje: Check
4 witte benen: Check
Merrie: Niet check -O-

Roep al eeuwen dat ik ooit een zweetvos met bles en 4x wit wil, maar dan wel een merrie ;)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:35

Wat een prachtige mannen heb je daar, wauw! :wow:
Goudmijntje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:43

Wauw wat een prachtide paarden heb je zeg !!.
Ik ben vorig jaar nog in djerba geweest op vakantie en heb bij een tour gemaakt naar Douz en heb daar ook op berber hengsten gereden door de Sahara heen.

Ik vond gelijk al toen ik daar kwam ( djerba zelf ) dat de paarden daar er goed uit zagen. Ik heb op Mallorca paarden gezien die er rotter uitzagen.

Je ziet daar ook heel veel paarden aan bomen in de schaduw vast staan gewoon met tonnen water.
Er waren alleen maar mannen die allerlei kunstjes deden met hun paarden op het strand en als je dat net ff keek vroegen ze om 2 dinar hahah.

Wat leuk dat je daar woont. was het geen onwijze omschakeling in de cultuur ?
Hier ff een voorbeeld van 1 van de waanzinnige paarden daar.
Afbeelding

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:47

Joh, in die vachtjes kan jezelf gewoon opmaken of even checken hoe je haar zit!
Ze glimmen je tegemoet, scherm je ogen maar af :')

Supermooie hengsten, schitterend! :~

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:56

Wauw wat een prachtige paarden en die omgeving! :oo
Ben als kind met mijn ouders eens op vakantie geweest in Tunesië en vond het er geweldig :j Zou dolgraag nog eens terugwillen, zeker als ik dan zulke prachtplaatjes zie :D
Zijn de paarden puur hobby of dat niet? :)

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:56

Wauw, prachtige paarden! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:02

lakshmi schreef:
Lifaya hihi nou als je toch nog een vakantie adresje zoekt, je bent welkom hoor :+

.

Laat ik nou net heeeeeeel graag volgend jaar naar het buitenland willen gaan *\o/*
gezien ik geen school heb 8-)

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:34

Mooie paarden zijn het. Voor het berberras heb ik een zwak. Ze zitten vaak heel goed in mekaar.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:33

Wat zien je mannen er geweldig uit Martine! <3

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:24

wauw ! <3
& wat lijkt het me leuk om daar tewonen zeg , zucht . :z

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:28

WAUW! Wat een ongelovelijke gave paarden heb je daar zeg! :wow:

En wat lijkt het me heerlijk om op zo'n plek te mogen wonen zeg :):)

Ik wens je nog heel veel pelezier toe met deze kanjers!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:34

Martine, ik vind ze stuk voor stuk waanzinnig mooi. Ik vind het ook leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen naarmate ze ouder worden. Heb je al buren op de stoep gehad met leuke merries voor dit stel? :D :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:59

Wat een ontzettend knappe dieren zeg. Die glimmen pas echt! Ze spreken me allemaal aan eigenlijk, Mabrouk wordt ook gaaf zeg. :D Ik vind ze allemaal leuk. Wees maar trots op zo'n prachtig stel hengsten!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:01

zoooooooo wat een knappe mannen heb jij ,, :9

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:02

zoooooooo wat een knappe mannen heb jij ,, :9

oeps 1 keer was ook wel genoeg geweest ,, maar jah met zulke knapperds blijf je in herhaling vallen ;) :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 20:58

Cassidy thanks :D de palomino is echt het stevige kleine brokje haha

Ragdollcat ze zijn heel erg makkelijk in de omgang, alleen Mabrouk is een beetje aan het puberen en wordt af en toe wat speels en dominant naar de andere paarden toe, voor de rest zijn het echt allemaal makke kipjes! Als ik in Nederland merries en ruinen zie, zijn die vaak nog een stuk 'heftiger' dan de hengsten hier. Er zijn er wel een paar die net wat knuffeliger zijn dan anderen en je moet ook wel redelijk consequent blijven natuurlijk. Qua prijzen.. In Europa zijn ze inderdaad duur.. Als ik die prijzen zie, schrik ik ook wel eens. Ik geloof wel dat ze in Frankrijk een stuk redelijker geprijsd zijn dan in Duitsland bijvoorbeeld. In Frankrijk kan je voor zover ik begrepen heb wel een redelijke berber-arabier merrie of ruin vinden voor zo'n 5000 euro. Voor een paard in topconditie, of een pure berber met volle papieren over verschillende generaties, en met een kleurtje bijvoorbeeld gaat de prijs gelijk omhoog.. Hier zijn ze uiteraard wel goedkoper dan in Europa, maar je hebt ook verschillende soorten paarden. Onze paarden zijn relatief voor Tunesie dure paarden, niet de gemiddelde massa ranch paarden. Ze komen ook allemaal bij prive eigenaren vandaan en hebben nooit in het toerisme gewerkt, waardoor de prijs ook weer omhoog gaat. En ook hier houden ze best van een apart kleurtje :) alleen Mabrouk hebben we nogal mager gekocht, maar die is ook leuk opgeknapt in een jaar tijd :D

Angela thanks :D hij ziet er inderdaad lekker uit he?

Zacharyhill thanks en heeft ie toch nog een fan :D

Tellom het is iets wat aan de haren ligt, een hele dunne haarkern geloof ik waardoor ze zo'n metallicglans krijgen.. Daarbij helpt gezond voer en borstelen vast ook wel een beetje, moet wel zeggen dat ze allemaal meer glimmen nu dan toen we ze net kregen :)

AlexandraM thanks :) en in NL was mij dit ook niet gelukt bij elkaar te krijgen denk ik hoor :')

Saar88 het valt hier best mee hoor, er gebeurt natuurlijk wel van alles om ons heen en er zijn nog wel incidenten door het hele land, maar voel mezelf hier wel gewoon veilig :) en leuk, een reisje binnenkort dus :D

unseen thanks, en hihi dat doe ik ook, elke dag loop ik weer met een big smile op m'n gezicht als ik de ventjes weer heb gezien :D

Madelief dank je!! + pbje zo ff terug :)

Heidi dank je wel :D

stef hahaha jammer, ja er hangt toch echt een hele handel tussen z'n achterbenen := hij heeft trouwens ook nog een heel schattig minisnebje <3

vue dank je wel :D :D

Peanutbutter he wat leuk!! Haa en dat paard ken ik :D komt hier ook wel eens voorbij gelopen. Het valt hier inderdaad best mee op Djerba qua paarden, tsja er zijn ook wel veel ranches waar het er een stuk minder aan toe gaat, maar vooral de jongens die maar een, twee of drie paarden hebben zorgen er echt wel goed voor, en bouwen er ook echt een band mee op. Wat je zegt, trucjes zoals liggen of steigeren op commando vinden ze allemaal prachtig :+ mooie foto trouwens, geeft ook wel heel goed de sfeer weer van hier! Het is natuurlijk wel een heel andere cultuur, maar met enig aanpassingsvermogen en je concentreren op de positieve punten (zoals al die knappe paarden ;) ) gaat dat heel goed :D

Strawww hihihi bijna wel ja := en dank je!

Wendy thanks! Wil nog eens foto's op het strand gaan maken ook, we zitten op zich vlakbij. Leuk dat je nog eens terug wilt komen! Wij doen nu verder niets met de paarden, niet als werk zegmaar, misschien ooit wel maar daar zijn we nu in ieder geval nog niet klaar voor.. Ik ben zelf zwanger nu en de meesten zijn nog niet bereden dus we nemen in ieder geval alle tijd voorlopig :)

Grietjee thanks!

Lifaya haha nou wie weet :+ ;) stay in contact!

Manadeluca dank je, en klopt het zijn echt robuuste, stevige paardjes die nooit wat hebben :j

Gab dank je :D

Rean pony dank je wel, hihi en het is een hele omschakeling maar wel de moeite waard :D

Taisha heel erg bedankt :o er zit een berg werk in, zowel fysiek als zelf omschakelen maar dan is het ook wel de moeite waard :)

Jorieke dank je wel :D :D we zijn bezig nu met de procedure voor de papieren, eventueel lijkt het me ook wel interessant om te fokken haha maar hier zijn er verder weinig merries op het eiland.. Misschien dat we daar zelf dan wel achteraan gaan :)

Fiffil heel erg bedankt, ik ben ook zo blij met ze als ik ze nu zie, zowel fysiek als mentaal :)

fuego hihihi kan gebeuren, en dank je wel :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:09

"Doet u er maar eentje." "Nee, maakt niet uit welke." "Strikje is ook niet nodig hoor, hij gaat zo wel mee." :+

Ze zijn echt ontzettend mooi allemaal! Beleer en rijd je ze allemaal zelf? :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:28

Ah dank je wel, weer wat meer te weten gekomen over berbers, het zijn mooie dieren, alleen jammer dat je ze haast nooit ziet. Wat een kleuren zeg, mooie vachten hoor.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 09:23

Elanor thanks :D haha. Momenteel ben ik zwanger dus rijd ik even helemaal niet :') daarbij is van dit hele stel enkel Flavio bereden, en dan hebben we nog een arabier (het paard van mijn man) waar hij wel op rijd. Maar Flavio heeft dus ook even vakantie nu, hoewel ik wel een vriendin heb die hem af en toe komt rijden :) Kalife is nu bijna 5 maar is nog niet in conditie om bereden te worden dus hij mag voorlopig eerst even gewoon aankomen :+ de andere drie zijn nog jong, dus daar doen we het nog even rustig aan mee.

Ragdollcat anytime! Het is echt m'n passie dit ras dus alles om ze wat bekendheid te geven ;) hoe gaat het nu met jouw arabiertje?