Wouw wat een prachtige paarden heb je en glimmen Verraad eens je geheim dat ze zo glimmen
AlexandraM
Geplaatst: 05-04-11 13:53
prachtig prachtig (stiekem beetje jaloers)
Saar88
Geplaatst: 05-04-11 13:59
Ik wil erg graag een keer die kant op, lijkt me fantastisch! Als ik mijn bachelor diploma binnen heb gun ik mezelf op een reisje jouw kant op Wil al heel lang Noord Afrika bezoeken, maar ik wacht eerst de situatie wel even af
Wat een prachtige mannen heb je daar, wauw! Goudmijntje.
Anoniem
Geplaatst: 05-04-11 14:43
Wauw wat een prachtide paarden heb je zeg !!. Ik ben vorig jaar nog in djerba geweest op vakantie en heb bij een tour gemaakt naar Douz en heb daar ook op berber hengsten gereden door de Sahara heen.
Ik vond gelijk al toen ik daar kwam ( djerba zelf ) dat de paarden daar er goed uit zagen. Ik heb op Mallorca paarden gezien die er rotter uitzagen.
Je ziet daar ook heel veel paarden aan bomen in de schaduw vast staan gewoon met tonnen water. Er waren alleen maar mannen die allerlei kunstjes deden met hun paarden op het strand en als je dat net ff keek vroegen ze om 2 dinar hahah.
Wat leuk dat je daar woont. was het geen onwijze omschakeling in de cultuur ? Hier ff een voorbeeld van 1 van de waanzinnige paarden daar.
Straww_
Geplaatst: 05-04-11 14:47
Joh, in die vachtjes kan jezelf gewoon opmaken of even checken hoe je haar zit! Ze glimmen je tegemoet, scherm je ogen maar af
Supermooie hengsten, schitterend!
Wendy15
Geplaatst: 05-04-11 14:56
Wauw wat een prachtige paarden en die omgeving! Ben als kind met mijn ouders eens op vakantie geweest in Tunesië en vond het er geweldig Zou dolgraag nog eens terugwillen, zeker als ik dan zulke prachtplaatjes zie Zijn de paarden puur hobby of dat niet?
Martine, ik vind ze stuk voor stuk waanzinnig mooi. Ik vind het ook leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen naarmate ze ouder worden. Heb je al buren op de stoep gehad met leuke merries voor dit stel?
Fenrir
Geplaatst: 05-04-11 19:59
Wat een ontzettend knappe dieren zeg. Die glimmen pas echt! Ze spreken me allemaal aan eigenlijk, Mabrouk wordt ook gaaf zeg. Ik vind ze allemaal leuk. Wees maar trots op zo'n prachtig stel hengsten!
fuego3
Geplaatst: 05-04-11 20:01
zoooooooo wat een knappe mannen heb jij ,,
fuego3
Geplaatst: 05-04-11 20:02
zoooooooo wat een knappe mannen heb jij ,,
oeps 1 keer was ook wel genoeg geweest ,, maar jah met zulke knapperds blijf je in herhaling vallen
Zitouna
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-11 20:58
Cassidy thanks de palomino is echt het stevige kleine brokje haha
Ragdollcat ze zijn heel erg makkelijk in de omgang, alleen Mabrouk is een beetje aan het puberen en wordt af en toe wat speels en dominant naar de andere paarden toe, voor de rest zijn het echt allemaal makke kipjes! Als ik in Nederland merries en ruinen zie, zijn die vaak nog een stuk 'heftiger' dan de hengsten hier. Er zijn er wel een paar die net wat knuffeliger zijn dan anderen en je moet ook wel redelijk consequent blijven natuurlijk. Qua prijzen.. In Europa zijn ze inderdaad duur.. Als ik die prijzen zie, schrik ik ook wel eens. Ik geloof wel dat ze in Frankrijk een stuk redelijker geprijsd zijn dan in Duitsland bijvoorbeeld. In Frankrijk kan je voor zover ik begrepen heb wel een redelijke berber-arabier merrie of ruin vinden voor zo'n 5000 euro. Voor een paard in topconditie, of een pure berber met volle papieren over verschillende generaties, en met een kleurtje bijvoorbeeld gaat de prijs gelijk omhoog.. Hier zijn ze uiteraard wel goedkoper dan in Europa, maar je hebt ook verschillende soorten paarden. Onze paarden zijn relatief voor Tunesie dure paarden, niet de gemiddelde massa ranch paarden. Ze komen ook allemaal bij prive eigenaren vandaan en hebben nooit in het toerisme gewerkt, waardoor de prijs ook weer omhoog gaat. En ook hier houden ze best van een apart kleurtje alleen Mabrouk hebben we nogal mager gekocht, maar die is ook leuk opgeknapt in een jaar tijd
Angela thanks hij ziet er inderdaad lekker uit he?
Zacharyhill thanks en heeft ie toch nog een fan
Tellom het is iets wat aan de haren ligt, een hele dunne haarkern geloof ik waardoor ze zo'n metallicglans krijgen.. Daarbij helpt gezond voer en borstelen vast ook wel een beetje, moet wel zeggen dat ze allemaal meer glimmen nu dan toen we ze net kregen
AlexandraM thanks en in NL was mij dit ook niet gelukt bij elkaar te krijgen denk ik hoor
Saar88 het valt hier best mee hoor, er gebeurt natuurlijk wel van alles om ons heen en er zijn nog wel incidenten door het hele land, maar voel mezelf hier wel gewoon veilig en leuk, een reisje binnenkort dus
unseen thanks, en hihi dat doe ik ook, elke dag loop ik weer met een big smile op m'n gezicht als ik de ventjes weer heb gezien
Madelief dank je!! + pbje zo ff terug
Heidi dank je wel
stef hahaha jammer, ja er hangt toch echt een hele handel tussen z'n achterbenen hij heeft trouwens ook nog een heel schattig minisnebje
vue dank je wel
Peanutbutter he wat leuk!! Haa en dat paard ken ik komt hier ook wel eens voorbij gelopen. Het valt hier inderdaad best mee op Djerba qua paarden, tsja er zijn ook wel veel ranches waar het er een stuk minder aan toe gaat, maar vooral de jongens die maar een, twee of drie paarden hebben zorgen er echt wel goed voor, en bouwen er ook echt een band mee op. Wat je zegt, trucjes zoals liggen of steigeren op commando vinden ze allemaal prachtig mooie foto trouwens, geeft ook wel heel goed de sfeer weer van hier! Het is natuurlijk wel een heel andere cultuur, maar met enig aanpassingsvermogen en je concentreren op de positieve punten (zoals al die knappe paarden ) gaat dat heel goed
Strawww hihihi bijna wel ja en dank je!
Wendy thanks! Wil nog eens foto's op het strand gaan maken ook, we zitten op zich vlakbij. Leuk dat je nog eens terug wilt komen! Wij doen nu verder niets met de paarden, niet als werk zegmaar, misschien ooit wel maar daar zijn we nu in ieder geval nog niet klaar voor.. Ik ben zelf zwanger nu en de meesten zijn nog niet bereden dus we nemen in ieder geval alle tijd voorlopig
Grietjee thanks!
Lifaya haha nou wie weet stay in contact!
Manadeluca dank je, en klopt het zijn echt robuuste, stevige paardjes die nooit wat hebben
Gab dank je
Rean pony dank je wel, hihi en het is een hele omschakeling maar wel de moeite waard
Taisha heel erg bedankt er zit een berg werk in, zowel fysiek als zelf omschakelen maar dan is het ook wel de moeite waard
Jorieke dank je wel we zijn bezig nu met de procedure voor de papieren, eventueel lijkt het me ook wel interessant om te fokken haha maar hier zijn er verder weinig merries op het eiland.. Misschien dat we daar zelf dan wel achteraan gaan
Fiffil heel erg bedankt, ik ben ook zo blij met ze als ik ze nu zie, zowel fysiek als mentaal
Ah dank je wel, weer wat meer te weten gekomen over berbers, het zijn mooie dieren, alleen jammer dat je ze haast nooit ziet. Wat een kleuren zeg, mooie vachten hoor.
Elanor thanks haha. Momenteel ben ik zwanger dus rijd ik even helemaal niet daarbij is van dit hele stel enkel Flavio bereden, en dan hebben we nog een arabier (het paard van mijn man) waar hij wel op rijd. Maar Flavio heeft dus ook even vakantie nu, hoewel ik wel een vriendin heb die hem af en toe komt rijden Kalife is nu bijna 5 maar is nog niet in conditie om bereden te worden dus hij mag voorlopig eerst even gewoon aankomen de andere drie zijn nog jong, dus daar doen we het nog even rustig aan mee.
Ragdollcat anytime! Het is echt m'n passie dit ras dus alles om ze wat bekendheid te geven hoe gaat het nu met jouw arabiertje?