Erg mooie hengst. Leuk ook dat hij zo veelzijdig is.
Dat zij de jury ook toen ik de "premium stallion"-rosette kreeg : It's really good to see one compete under saddle, in harness and in hand, like a real cob should be able to.
Ben ik dus zeker met ze eens. Ben geen kenner van Welsh Cobs, maar vind het erg mooie paarden (heb ik altijd al gevonden) o.a. vanwege die veelzijdigheid en het mooie type.
En wat zijn veelzijdigheid betreft... In feite is hij tijdens de show uitgekomen tegen cobs, die veel meer ervaring hebben (het was zijn eerste show onder zadel/aangespannen). We zijn pas 'laat' begonnen met zijn opleiding. Hij loopt pas in de koets sinds februari 2010 (toen werd hij 4 in mei) en hij werd pas zadelmak gemaakt in december 2011. De bedoeling is ook om te kijken of hij aanleg heeft om te springen. Dit zou best kunnen, aangezien een volle broer van zijn moeder in Frankrijk nog springkampioen bij de ponies geweest is. Nu is het wel niet mijn bedoeling om hem uit te brengen in de sport (ben daarvoor niet competitief genoeg ingesteld), maar ik droom ervan om ooit jachtritten met hem te doen.
Stephannie7
Geplaatst: 05-04-11 15:24
Wat leuk om Subliem weer tegen te komen!! En wat een verschil met toen ik bij jullie op bezoek was die is verandert!! Hij is prachtig geworden gefeliciteerd met zijn titel
Dank je Safierlover Als hij een palomino, valk of smokey black merrie dekt, heb je 50% kans op een cremello, perlino of smokey cream. Als hij een cremello, perlino of smokey cream dekt, krijg je automatisch een 'double dilute' (dus cremello, perlino of smokey cream).
Hij is zaterdag 2 april ll. naar de show geweest en Welsh cobs worden met zo'n korte staart voorgesteld. (oorspronkelijk werden Welsh cobs gecoupeerd). Ook de manen zijn een stuk ingekort voor de show.
'k Vind het eigenlijk ook wel mooi bij hem staan, maar dat is kwestie van smaak natuurlijk.
Het is werkelijk een pracht-paard !!! Helemaal terrecht die titel, en ook z'n eigen topic nu! Het is zo'n mooie verschijning, ook heel leuk de veelzijdigheid op foto te zien !!