Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:05

Hoop ook dat hij geen hondsdolheid had
Laatst bijgewerkt door JPS op 30-03-11 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:06

Oi oi bokt waar gaan we heen met sommige reacties?!?!
Denken jullie dat er in de natuur iemand op op af komt rennen om de ponies of vos te redden? Ja ik weet dat dit geen natuur situatie is. Maar he, weleens van the circle of life gehoord? Zelfs in de wei is dit van toepassing bij dit soort ontmoetingen onder dieren.
@ Agossie: Jouw reactie vind ik erg ver gaan! " Zieke ponies" ? Wat is er zo ziek wat blijkbaar in de natuur van het dier ligt? Kinderachtig en erg laag bij de grond.
Keep up the good work bokt!

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:07

Heeeey Marjo ik zag pas aan het einde v/h bericht dat jij het was.. :)

Ik zag de eerste paar foto's en vond het wel een mooi gezicht, die pony's vlakbij die vos..
totdat ik de dooie vos zag ;( Best zielig..

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:09

Ja het had zeker kunnen gebeuren als jullie er niet waren geweest, maar dat is áls.. jullie waren er wel ;) Misschien was het handig geweest om die info die je er later in een post hebt geschreven er gelijk bij te hebben gezet.. Ja hij ziet er al slecht uit, maar goed, who knows what happend.. Nee het is niet te zien van de foto's dat het zó snel gaat.. Het is denk ik vooral de cynische toon die 't 'm doet.
Je bent wel zeker dat je ponies niks hebben overgehouden aan dit gebeuren? Zeker nu blijkt dat het vosje vergiftigd zal zijn geweest?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:09

Carien87 schreef:
Oi oi bokt waar gaan we heen met sommige reacties?!?!

Ik vraag me wel eens af of 90% van de bokkers niet gewoon stiekem 14-jarige stadsmeisjes met een hamster zijn :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:10

Waves schreef:
Nou ja, k*tpony's (met y's, niet met ie) is ook weer overdreven :')
Die pony's doen gewoon wat hun instinct hun ingeeft, die doen dat niet omdat ze in een sadistische bui zijn.

wat hun instinct ze ingeeft.

Kan ik ook hoor...

K*tponIEs is Engels. En ik blijf het niet normaal en gewoon misdadig vinden dat ze dit zo hebben toegelaten...

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:11

die opmerking :')

soms verschilt mijn mening ook behoorlijk met die van anderen,
maar ik denk wel fatsoenlijk na en ben geen 14jarig stadsmeisje met een hamster :')

EstherHegt

Ik ga wel met de opmerking van Kuggur mee, de vos gedroeg zich niet normaal. Ik zou idd als het lijk er nog is na laten kijken op hondsdolheid ofzo, bizar dat gedrag.
Vossen zijn trouwens in Nederland bij mijn weten geen beschermde diersoort en ingrijpen was echt niet mogelijk, niemand had wat kunnen doen, dit soort dingen zijn uniek om op foto te hebben, de vos was niet te redden. Ik heb hier vaak vossen en ze gaan niet naar de paarden, een vos weet heus wel dat een paard een maatje te groot is en geen kip.

Bellona_K

Imo was die vos al behoorlijk ongezond / ziek, als je kijkt naar de vacht en het feit dat hij blijft staan ipv wegrent. En ja ik vind het naar voor het beestje, maar ik zie dit wel onder de categorie 'het is de natuur'.

Bah TS, hoop voor jou dat jij niet degene bent die het vossenlijkje mag opruimen! ;)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:12

Waves schreef:
Ik vraag me wel eens af of 90% van de bokkers niet gewoon stiekem 14-jarige stadsmeisjes met een hamster zijn :')

_O- _O-

Dit vraag ik mij ook regelmatig af :')

Waves

Agossie schreef:
wat hun instinct ze ingeeft.

Kan ik ook hoor...

K*tponIEs is Engels. En ik blijf het niet normaal en gewoon misdadig vinden dat ze dit zo hebben toegelaten...

Agossie :')

doei

@ Agossie
Had jij er zelf op afgestapt en gevaar gelopen?

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:13

is dit niet gefotoshopt? ziet er niet echt uit eigenlijk...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:13

Maar dat neemt niet weg dat je een risico neemt met je paarden

_Jalisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:16

JPS schreef:

Die had ook kunnen gebeuren wanneer ze er niet waren..

_Jalisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:16

Bellona_K schreef:
Waves schreef:

_O- _O-

Dit vraag ik mij ook regelmatig af :')

Toch nog een paar die wel hun verstand beetje gebruiken inplaats gelijk de dierenbescherming te bellen.. :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:17

doei schreef:
@ Agossie

Ja. Dat had ik zeker. Al was het alleen maar op te proberen te voorkomen dat mijn paarden door een mogelijk hondsdolle vos geraakt of zelfs geschampt werden. Ik zou ze uit het land halen en de dierenbescherming of LID of zo bellen.

Op die andere opmerkingen ga ik gewoon niet in.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:18

_Jalisca_ schreef:
JPS schreef:

Die had ook kunnen gebeuren wanneer ze er niet waren..

Natuurlijk, dat is waar maar nu stonden ze er met een paar man bij.. en keken ernaar!
Als je het kunt voorkomen lijkt me dat altijd beter dan genezen.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 01:19

ja alles is uiteraard grondig onderzocht! de pony's hebben geen contact met de vos gehad (gelukkig) en de vos is door deskundige weggehaald en onderzocht. Wat er verder mee gebeurd weet ik niet.
Misschien had ik de info in de beginpost moeten zetten... sorry daarvoor...
Ik vind het ook zielig voor de vos, maar daar kan ik niets aan veranderen... hij was anders in korte tijd ook overleden.
Omdat er toch al veel personen ter plekke waren en het meest mogelijke deden wat ze konden doen.... leek het mij interessant om zoiets vast te leggen. Het was in slechts enkele minuten gebeurd en echt ingrijpen kon toch niet.
Laatst bijgewerkt door marjolein88 op 30-03-11 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:19

Ik had waarschijnlijk wel geprobeerd om de vos weg te jagen, maar om de paardjes meteen k*tponies te noemen, dat vind ik nogal overdreven. Kunnen die pony's toch niks aan doen?

Laten we alsjeblieft een beetje volwassen met elkaar praten..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:20

doei schreef:
@ Agossie

Watvoor gevaar denk je dat je loopt dan?

Ik was er absoluut naartoe gegaan, met een longeerzweep kun je vanaf een afstandje makkelijk die pony's op afstand houden en heeft de vos de tijd om weer onder de draad door te kruipen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:22

marjolein88 schreef:
hij is onderzocht maar hij is hoogstwaarschijnlijk vergiftigd geweest... en zou zonder trap van een paard vlak er na ook overleden zijn (hij liep eigenlijk al naar zn laatste rustplaats)

over ramptoerist...... Het had ook gebeurd kunnen zijn zonder dat we er waren....
Over ingrijpen.... er waren meerdere mensen ter plekke om wat te doen, maar het ging super snel (wat miss op de foto's niet te zien is...)

en hier geef je zelf al een hele grote fout toe. :j
het had inderdaat ook kunnen gebeuren toen jullie er niet bij waren.
maar jullie waren daar wel en op een aantal foto's is heel duidelijk te zien dat het niet veel scheelt tussen pony en vos.
daar bij was er geen onderzoek nodig om tezien dat de vos al ziek was.
en des te meer reden om in te grijpen. had hij een van je pony's wel gebeten dan had je niet leuk dag meneer vos gezegt maar was het en die k*t vos dit en die K*t vos dat.
en dan was het dag dag pony.
een hoop ziektes waaronder hondsdolheid is dodelijk.
en de meeste vossen dragen die bij zich.

ik vind het ook een schande dat je het zo plaats.
en zo heel snel kan het niet zijn gegaan als ik die foto's bekijk

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:23

tja, en uiteindelijk .... niks gebeurd , vos in hemel , ponys nog gezond ... gelukkig, eind goed, al goed

en aan een zieke of vergiftigde mama of papa, hebben die eventuele kleintjes ook niets ... sorry

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:24

Ugara schreef:
tja, en uiteindelijk .... niks gebeurd , vos in hemel , ponys nog gezond ... gelukkig, eind goed, al goed

en aan een zieke of vergiftigde mama of papa, hebben die eventuele kleintjes ook niets ... sorry

Inderdaad *\o/*

En laten we nu allemaal met onze hamsters gaan spelen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 01:25

kruimellover schreef:
Hmm.. Apart.. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet zeggen eigenlijk. Vind het zielig voor de vos, maar de pony's zijn echt absoluut niet bang zeg.
Wat ik het vreemdst aan het verhaal vind, is dat je gewoon foto's hebt staan maken maar niet die kant op bent gelopen om te kijken of alles wel goed ging en om de vos weg te jagen. Dalijk had ie een van je mooie pony's (want mooi zijn ze zeker) gebeten ofzo.. Ik was denk ik gaan kijken, maar je pony's zijn nog heel dus ja..

Ja same here, ik hoopte eerst nog op een grapje toen ik de begin foto's zag van nou die is weet ik veel uiteindelijk toch weggerend, beetje jammer dit.
Als jij naar buiten was gewandeld was ie vast weggelopen, beest was in de war oid lijkt me en als ie dan ook nog een mens ziet was ie lijkt mij wel weg geweest.

Nee dit topic geeft mij geen lach op mn smoel.