Eerste ontmoeting met mijn aanstaande eigen paardje! [ITP]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Eerste ontmoeting met mijn aanstaande eigen paardje! [ITP]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 03:56

Ohhww. Het zitten was even voor het gevoel en dergelijke, en word niet een weekelijks iets ;)
ze is nog heel jong in haar hoofdje, en groeit inderdaad nog. Ik ga 2011 lekker volmaken met grondwerk op het tempo dat zij aangeeft. En als ze er zelf (ook kwa bespiering ed) aan toe is, dan gaan we verder zien ;)
voorlopig is het nog een 'puppy' dus nog lekker band op bouwen, en grondwerken ;)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 06:45

Ik snap ook niet waarom je er al opzit ook al is t voor een keer.
Paard is nog lang niet volgroeid van wanneer is ze presies?
Tis een leuk dier maar dit jaar zou ik er nog zeker niet op zitten!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:16

ook ik snap niet waarom je er dan perse op wilt gaan zitten voor het gevoel?
dan had je voor een ingereden paard moeten gaan kijken. verder ben ik het eens met mijn voorgangers; ik vind ze te klein voor jou :o

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:24

Voor het gevoel er op zitten snap ik wel. Maar het is gewoonweg niet veilig. Zeker niet zo zonder halster of iemand die hem even vasthoudt.

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:29

Wat een knap diertje!!! Heel veel plezier er mee!!!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:29

En ik vind het leuke foto's. Plezier en geluk straalt er van af. Als ieder paard iets zou over houden van één foutje, (en zo wil ik dit geeneens noemen, dit is lol met je knol even voor de foto) was er geen enkel goed paard meer in Nederland.

Altijd die wijzende vingertjes hier.

Veel plezier met je prachtige paardje gewenst! Straks met zadel, een bespierder en ronder paard en lekker uitgegroeid zijn jullie volgens mij een prachtcombi!
Laatst bijgewerkt door PussInBoots op 28-03-11 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:42

@ TS,
Omdat het paard er nog lang niet volgroeit uit ziet
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 28-03-11 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:43

Ik vind het ook leuke foto's.
En ik ben het wel eens met PussInBoots eigenlijk.
Natuurlijk is het niet goed om zo een jong paard te gaan beleren en berijden, maar ik gok dat deze foto's in een paar minuten genomen zijn... En als ik eerlijk ben zie ik geen bang/verward/zielig paard maar een paard wat het best leuk schijnt te vinden wat er allemaal om hem heen gebeurd...

TS geeft al aan dat ze dit jaar gaat volmaken en de band gaat laten groeien, nou als dit daar al deel van mag zijn, dan is dat toch mooi?
Ik verwacht niet dat ze er iedere dag/week zo op gaat zitten...

Ik vind je nu nog wel iets te groot, maar ik denk dat als pony straks uitgegroeid is dat het er goed uitziet hoor!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:29

Wat een heerlijke foto's! Heel veel plezier met haar gewenst! :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 10:34

Bedankt allemaal.
Deze paar minuutjes zitten heeft niets met inrijden te maken ;)
De reactie van tamaramt negeer ik gewoon. :+

Ik kwam aan, kroelde haar, bekeek haar even, en toen werd er gezegd: ' je kan er zo opzitten ' .. waaahhhttt.. <3 binnen een paar seconde zat ik op haar! het is HEEL anders om een paardje op die manier te 'ervaren'. Anders dan alleen van de grond.
Ik ben blij dat dit mogelijk was! en ik heb naast dat ze niet snapte WAT ze moest doen.. Niet het idee gekregen dat ze bang was, en voor ze ook maar kon denken dat ik te zwaar was. was ik er al weer af! ;)

Ik ben het eens met pussinboots.. ;)
Ach.. iedereen zijn mening. Zo blijft het met al die mensen op bokt ;)

Ze was trouwens eerst wel even aan het snuffelen hihi <3
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:37

Klijntjuh schreef:
Ohhww. Het zitten was even voor het gevoel en dergelijke, en word niet een weekelijks iets ;)
ze is nog heel jong in haar hoofdje, en groeit inderdaad nog. Ik ga 2011 lekker volmaken met grondwerk op het tempo dat zij aangeeft. En als ze er zelf (ook kwa bespiering ed) aan toe is, dan gaan we verder zien ;)
voorlopig is het nog een 'puppy' dus nog lekker band op bouwen, en grondwerken ;)

Ik geloof je meteen, maar het lijkt mij toch niet echt verstandig. Jong dier, los, nog onvoorspelbaar en zonder cap.
Zou nog even geduld hebben tot ze er aan toe is om zadelmak gemaakt te worden.

Maar het lijkt mij een heerlijk nuchter paardje. Leukerd om te zien. Ga je vast heel veel plezier aan en mee beleven!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:40

Ach het paardje gaat er ook niet meteen dood aan, en aan jouw post te zien ga je dit jaar verder nog niet op haar zitten, en dat vind ik heel goed van je. :j Hoe langer je naast je paard blijft, hoe langer je ook plezier met hem zal hebben. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:46

Het paardje zal er zeker niet dood aan gaan maar bedenk dat inrijden ontzettend snel mis kan gaan. Stel dat ze nu wel was geschrokken en er vandoor was gegaan. Dan heb je kans dat ze gelijk getraumatiseerd zou zijn door alles wat er gebeurde. Het is gelukkig niet gebeurd, maar de kans was wel groot.

Wel een knap ding hoor! Fijn dat je haar nog lekker laat groeien. Uit welke maand komt ze? Ze lijkt eerder 2 jaar oud dan 3 jaar oud.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:49

Dat is waar Tulandro, en dat is ook de reden dat ik dat niet zou doen. Maar dit paard ziet er uit alsof er al vaker op gezeten is.. Want zo makkelijk heb ik een paard nog nooit gezien. Kan ook zijn dat hij overdonderd was ofzo. Maargoed, TS gaat er niet weer op de komende tijd zegt ze, dus dat is goed.. :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:54

Och wat een leukerd! Wát een puppy :) . Enne, hoe heet ze eigenlijk?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 10:58

Ze word in juni 3 jaar.
Ze heeft niet veel spekkies, daardoor lijkt ze jonger denk ik ;)

En als er een kans was dat ze het op een rennen zou zetten o.i.d. was ik er echt niet opgeklommen ;)
Er was al eerder op haar gezeten begreep ik, maar wanneer, hoevaak of hoelang geen idee.
Ik weet dat ik haar nog niet in wil rijden o.i.d.
Eerst lekker uitdijen kwa bespiering, en wat ze nog wil of gaat groeien gaat ze ook nog maar lekker haar gang! ;)

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:01

Schitterend!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:01

Noem mij een zeur, maar ik vind het wel een beetje kwalijk dat er al eerder op zo'n puppy is gezeten.
Want hoe vaak is dat geweest? Jij gaat hardstikke zuinig op jouw nieuwe paardje zijn, maar gezien het feit de huidige eigenaren er al meerdere keren op hebben gezeten krijg ik het gevoel dat zij dat een stuk minder zijn geweest.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:14

Wat een pracht!! <3

Maar erop..
nee, ik had even gewacht...
ze is te jong
niet beleerd
niet volgroeid
jij hebt geen cap op en stapt gewoon op? Dat vind ik helemaal gevaarlijk.... denk na wat er kan gebeuren....

Laat haar lekker uitgroeien! :D En ik geloof echt wel dat je dat ook gaat doen.
Maar het zal flink gaan kriebelen om te gaan rijden, maar laat haar uitgroeien.
het feit dat ze zóó braaf is dat je erop kon klimmen.... denk ik... als ik het mag uitspreken... dat hier al meer mee is gedaan.

Maar wat mooi zeg!
Jullie passen leuk bij elkaar!! Nu voor het plaatje wat uit verhouding, maar ze zal zeker de hoogte en breedte nog ingaan!! :D

Veel plezier met haar!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:25

Ik ga er vanuit dat de eigenaar van Diaz echt wel weet wat die doet ;) En als hij zegt dat ze er even op kan zitten, prima. Man we hebben t over een paar minuutjes!

Heel veel plezier met haar TS! Jullie zijn een hele leuke match :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:03

Oeh, nog maar 2. Dat had ik zo niet begrepen. :) dan vind ik het wel kwalijk dat mensen erop gaan zitten.
Maar ik snáp je wel, natuurlijk snap ik dit. maar dan nog is het gewoon niet handig, en ik ben blij te lezen dat jij haar gewoon tijd gaat geven, ze zal nog veel meer uitzwaren en dan worden jullie een heerlijke combinatie :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 12:33

nog maar 2 klinkt 'erger' dan bijna 3..
ze is bijna 3 ;) niet net 2 ofzo hihi.. ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:41

het zou mij ook niet goed voelen als de verkoper zegt dat je er zo op kunt zitten. Dan is er dus al eerder op gezeten en zoals BrankaZ al aangeeft; wie weet hoe vaak en hoe lang?
Voor het oog is en blijft ze naar mijn smaak te klein voor je, die gaat echt niet nog 10cm groeien.
Maar wel een heel leuk beestje om te zien!
Maar hoe komt het dat ze zulke korte manen heeft, voor een 2,5 jarige tinker lijkt mij dat wel kort eigenlijk of is dat normaal?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:45

als ze zeggen je kan er zo opzitten hebben ze het duidelijk al vaker geprobeerd, dat lijkt me niet zo fijn.

vind haar voor het mooie wel en slag te klein voor je..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 12:49

opisop_shop schreef:
het zou mij ook niet goed voelen als de verkoper zegt dat je er zo op kunt zitten. Dan is er dus al eerder op gezeten en zoals BrankaZ al aangeeft; wie weet hoe vaak en hoe lang?
Voor het oog is en blijft ze naar mijn smaak te klein voor je, die gaat echt niet nog 10cm groeien.
Maar wel een heel leuk beestje om te zien!
Maar hoe komt het dat ze zulke korte manen heeft, voor een 2,5 jarige tinker lijkt mij dat wel kort eigenlijk of is dat normaal?

Tuurlijk gaat ze niet nog 10 cm groeien, maar steviger word ze absoluut nog wel, ik denk dat ik dan mooi pas hoor.. Ik groei sowieso al lang niet meer, en ben wel nog aan het afvallen.

Ze heeft korte manen wegens schuren, ze had jeuk van voedselallergie, het is me bekent ;)

Kwa zitten weet ik niet meer.