Parkietjee_ schreef:Anoniem schreef:Als ik haar instructrice was, had ik haar niet deze pony laten rijden (altans niet op basis van wat ik hier zie) Haar houding is nog niet optimaal. Daarom valt ze er ook af op de eerste sprong. De 2e word ze gelanceerd en dat komt omdat de pony veelste vroeg afzet. Omdat de ruiter niet het tempo bepaald, en niet de afzet. Dus ik zou er voor kiezen zo'n ruiter een makkelijkere pony te geven. Zodat je vertrouwen krijgt in springen. Wanneer je er 2 keer afvalt word dat vertrouwen toch minder. En daar heeft de ruiter ook niets aan. En de TS is nog jong denk ik? dus is het ook helemaal niet erg. En vallen hoort bij leren paard rijden. Maar ik zou deze pony door een meer gevorderde ruiter laten rijden, zodat de pony goed leert springen. Zodat er later ook minder ervaren ruiters op kunnen. En dat heeft niets te maken met een slechte pony. Alleen met een onervaren ruiter en een onervaren paard.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maarja, zoals er al wordt gezegd; we hebben ook ontzettend veel goede momenten. En door die sprongen krijgen we ook weer veel zelfvertouwen, dit waren gewoon tegenvallers.
Ik ben trouwens 11, staat in me profiel.
Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de sprongen die wel goed gaan. Als instructrice zou ik trouwens wel de pony wat helpen door de hindernis uit draf te springen met een drafbalk ervoor en vanuit galop met een galopbalk voor de hindernis.