Banjer en ik proberen diverse bitloze hoofdstellen uit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Re: Banjer en ik proberen diverse bitloze hoofdstellen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 01:35

Leuk dat je dit hebt kunnen doen en met ons deelt :D

Op de manege waar ik zit rijden we ook met de kingekruiste hoofdstellen (zelfde model ongeveer als van E.Voest).
Die zijn heel fijn om mee te rijden vind ik.
Nu heb ik sinds kort een verzorgpony erbij die met touwhalster word bereden (precies jou 1e foto's) en wat zit ik toch te klungelen daar mee :P pony kent het wel maar mijn onkunde lijd soms tot wat matig stuurwerk :=
Zit nu ook beetje rond te kijken naar kingekruiste hoofdstellen 2e hands, vind die denk ik toch fijner dan het touwhalster.

Lodinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:06

Leuk!

Ik rij zelf ook bitloos. Heb een kingekruiste gehad die erg veel leek op die van Emiel Voest maar ik vond hem te weinig release geven. Paard schudde ook vaak met zijn hoofd omdat de druk constant het zelfde was. Nu heb ik een fra. meroth neusriem, met zo'n ingebouwde bladveer. Bevalt suuuper! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 16:13

Als mijn vakantiegeld is gestort gaat Masja, van www.luckeyleather.nl zo'n kingekruiste voor Banjer en mij op maat maken... :D en dan vraag ik ook om iets waardoor er een snelle release is... :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:21

Citaat:
ik druk mijn hakken denk ik zo uit omdat ik constant te horen kreeg dat ik mijn tenen naar binnen moest doen en dat dit een bijkomstigheid is ofzo... geen idee eigenlijk... ik heb soms wel eens het idee dat de anatomie van mijn benen niet helemaal klopt

Dat kan heel goed! Bij niet iedereen zitten de knieschijven in het midden waardoor het soms heel lastig is om je tenen naar binnen te doen.
Dit is zelfs pijnlijk en belastend als hier keer op keer op gewezen word.
Dus kijk voortaan eens hoe je knieschijf ten op zichte van je tenen staan.

De Meroth is hezelfde principe als de voest, maar heeft een betere release vanwege de veer.
Erg fijne hoofdstellen.