Tristan @ hengstenkeuring Groninger Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole21

Re: Tristan @ hengstenkeuring Groninger Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:53

Wat is het een onwijs gaaf paar zeg! En je zit er netjes op! :D
Ga mee met de eerdere commentaren, verder niets aan toe te voegen!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:57

Remember schreef:
eowyn04 schreef:
Maarrreee je bent toch een vrouw??? :D
die kunnen toch multi-taske.... _O-

Jaja, was het maar zo'n feest _O-! Vond het al multitasken genoeg; linkerbeen links houden, rechterbeen rechts, geen onzin uitkramen en hijgen in bedwang houden :D _O-!

_O- Vooral dat hijgen in bedwang houden..... :D :D
Goed blijven oefenen :P

Maar ik heb het niet in real life gezien, maar ziet er echt toppie uit.
Maarja...tis natuurlijk eowyn haar oompie, dus: it's all in the family :j

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:02

Mooi! Paard loopt met plezier, netjes gesloten mond, mooi op de loodlijn, jij hebt mooie lange benen.
Je zit en gewicht van je paard zijn al genoemd als puntjes. Bij het eerste deel van de foto's, m.n. foto 2 en 4, dacht ik dat het een stuk ronder zou moeten, hij lijkt wat uit elkaar te lopen, maar zag bij navolgende foto's zie ik dat hij dat ook zeer prima kan.

Doe wel wat aan je rug hoor, zo zitten is vragen om rugklachten. Wat je thuis kunt doen aan je rug is buikspieroefeningen, in jouw geval bijvoorbeeld situps met opgetrokken benen (ik denk nl. dat jij ook met situps snel een holle rug maakt). Door je voorkant te verstevigen en strakker te maken, maak je het naar voren kantelen van je bekken en daardoor het maken van een holle rug moeilijker voor jezelf.

Overigens opvallend, juist de hierboven genoemde foto's, valt jouw holle rug het meest op.
Het gaat mij te ver om aan een paar foto's een conclusie te verbinden, maar het is misschien het overdenken waard om te kijken naar een verband hierin: holle rug > mede door naar voren kantelen van het bekken > 'duwen' in het zadel > belemmeren van het paard om rugspieren aan te spannen en zich rond te maken. Ik zeg niet dat het zo is, zeker niet bij het zien van een paar foto's, maar misschien is het wat om over na te denken.

Ben benieuwd wat je van de flexchair zal vinden, ik denk er zelf ook over na, wil je een topic openen over jouw ervaringen hiermee tegen die tijd?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:10

Het was weer super leuk om met jou samen te rijden! maaike heeft mooie foto's gemaakt met Esmee d'r cam!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 18:27

ZZonneglans schreef:
Doe wel wat aan je rug hoor, zo zitten is vragen om rugklachten. Wat je thuis kunt doen aan je rug is buikspieroefeningen, in jouw geval bijvoorbeeld situps met opgetrokken benen (ik denk nl. dat jij ook met situps snel een holle rug maakt). Door je voorkant te verstevigen en strakker te maken, maak je het naar voren kantelen van je bekken en daardoor het maken van een holle rug moeilijker voor jezelf.

Dat is dus het bijzondere, want in het dagelijks leven heb ik juist een super houding... Ik heb vorig jaar na val en breuk van L1 gerevalideerd bij een Ceasartherapeut en houding was heel goed, eerder te recht dan te hol. Moest vooral leren om schouders weer te laten zakken (had 6 weken in corset gezeten) en ademhaling weer te verlagen. Ik heb sindsdien ook geen rugklachten meer, daarvoor wel regelmatig gehad (lage rugklachten). Zoals gezegd ben ik nu weer even helemaal van het pad af, m'n propriosensoren weten het even niet meer :Y) , maar daar wordt aan gewerkt! Heb ontzettend goede begeleiding van mijn instructrice die tevens fysiotherapeute is, dus smokkelen is er helaas niet bij ;) .

Als ik op de flexchair ben geweest laat ik het je weten!

Wat betreft de houdingen van Tris, we hebben veel geschakeld en gewisseld in houdingen en soms ook dingen verkeerd laten zien, dus dat er wat verschil in de plaatjes zit vind ik niet zo gek. Het was geen dressuurproef waarin je een constant beeld wilt zien!

Nimber schreef:
Het was weer super leuk om met jou samen te rijden! maaike heeft mooie foto's gemaakt met Esmee d'r cam!

Thanks! Vond dat we het leuk hebben gedaan, zo zonder te oefenen :D ! Wel gaaf dat Baldo nog zo veel kon laten zien, en je speelde erg leuk op mijn verhaaltje in +:)+

BailyNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:30

Wow wel een mooi paard zeg!

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:43

@ remember. Dat is interessant, want dat maakt het des te opvallender! Ik zit te bedenken dat het logischer is om dan de druk op je wervelkolom, m.n. bij je lendenwervels met een holle rug (onbewust) te vermijden en juist een hele bolle rug te maken, maar goed, ik ben geen fysio of ceasartherapeut, dus hoe dat zit, I don't know. Daar kom je vast met je instructrice/fysio wel uit. Wel gaaf dat je helemaal hebt kunnen revalideren en weer te paard zit. Goed gedaan! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door ZZonneglans op 01-03-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:50

Btw, ik zie net je profiel en daarmee de voorgeschiedenis van je paard. Dus ook voor Tristan: _/-\o_

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:28

Het was een druk weekend en helemaal Steenwijk, maar leuk om de foto's te zien (de foto's van Echt Wel heb ik ook al gezien). Apart die singel zo, maar het zadel ligt nu wel mooier erop. Je had inderdaad maar kort tijd om op voor te breiden en proberen niet te hijgen in een headset is bijna niet te doen hahaha. Mooie foto's ziet er netjes uit, het commentaar geef je zelf al.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:38

Wauw wat een mooi paard <3 <3

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:49

Jullie waren weer knap!!!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:00

Ja! Ziet er goed uit! Het was een leuke clinic! :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 00:12

ZZonneglans schreef:
@ remember. Dat is interessant, want dat maakt het des te opvallender!

Op een of andere manier heb ik het idee dat ik nog niet rechtop zit in het zadel en ga mezelf dan overdreven recht maken. Het is niet zozeer mijn onderrug hol trekken, maar komt meer vanuit schouderbladen naar achter en borst vooruit. Ik ben me er bij de Ceasartherapeut wel mooi bewust van geworden dat de welving in mijn rug eigenlijk gewoon heel mooi is en dat ik het 'los moet laten'. Ach, je moet wat te oefenen houden toch!

ZZonneglans schreef:
Btw, ik zie net je profiel en daarmee de voorgeschiedenis van je paard. Dus ook voor Tristan: _/-\o_

Thanks, zal het doorgeven aan 'm :D

Issy schreef:
Het was een druk weekend en helemaal Steenwijk, maar leuk om de foto's te zien (de foto's van Echt Wel heb ik ook al gezien). Apart die singel zo, maar het zadel ligt nu wel mooier erop. Je had inderdaad maar kort tijd om op voor te breiden en proberen niet te hijgen in een headset is bijna niet te doen hahaha. Mooie foto's ziet er netjes uit, het commentaar geef je zelf al.

Ja, moet ook nog even wennen aan die singel :j. En was echt heel blij met het hotel vrijdagnacht, anders had je me echt op kunnen vegen nu nog!Thanks!

annutjuuh schreef:
Ja! Ziet er goed uit! Het was een leuke clinic! :)

Dank je!

Maaike schreef:
Jullie waren weer knap!!!

Jij ook, want de foto's waren van jou lees ik net :Y) !?!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:37

Nimber schreef:

Ik zal de bestellingen voor de onderste 3 doorsturen :))

Weer fijn gereden Mirjam! Tristan is altijd voor mekaar en leuk om naar te kijken +:)+

wiantora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:41

Super om te zien!

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:56

tellom schreef:
Nou hij is niet helemaal gronings hoor, hij staat in het NeWp boek bij het stamboek van het groninger paard.
Zijn vader is de slask genaamd Test voor velen wel bekend en zijn moeder is een nabuur/rigoletto :)

Een prachtig vader dier uit een hele beste merrie (Keizerin als ik het goed heb) ;) wat is die mooi geworden zeg, ook fantastische plaatjes Esmee!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:27

Jullie hebben het goed gedaan zo op de foto's te zien. Lekker stel zijn jullie samen!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:13

*zwijmel* Tristan... Wat een machtig paard toch.. Heb jullie 2 jaar terug was t geloof ik nog gezien en even gesproken op HE en het is echt een plezier om jullie bezig te zien.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 12:11

EsmeeBlom schreef:
Weer fijn gereden Mirjam! Tristan is altijd voor mekaar en leuk om naar te kijken +:)+

Thanks!!

blijdatikrij schreef:
tellom schreef:
Nou hij is niet helemaal gronings hoor, hij staat in het NeWp boek bij het stamboek van het groninger paard.
Zijn vader is de slask genaamd Test voor velen wel bekend en zijn moeder is een nabuur/rigoletto :)

Een prachtig vader dier uit een hele beste merrie (Keizerin als ik het goed heb) ;) wat is die mooi geworden zeg, ook fantastische plaatjes Esmee!

Klopt ja, Keizerin is zijn moeder. Ben nu bezig met een 4-jarige Erik-T uit Keizerin, heel fijn diertje!
Een Torro uit Keizerin is L springen geklasseerd en zal zaterdag uitgebracht worden uitgebracht in de Z dressuur. Nog even en het prestatiepredikaat kan aangevraagd worden voor haar +:)+ ! Er staan namelijk nog 2 jonkies klaar, die ook een mooie toekomst voor zich hebben.

kjoetie schreef:
*zwijmel* Tristan... Wat een machtig paard toch.. Heb jullie 2 jaar terug was t geloof ik nog gezien en even gesproken op HE en het is echt een plezier om jullie bezig te zien.

Leuk :D !!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:22

Remember schreef:
Een Torro uit Keizerin is L springen geklasseerd en zal zaterdag uitgebracht worden uitgebracht in de Z dressuur.

Dus er is nog hoop voor eowyn. :j
Springen vind ze leuk, dus net mee gestart (in de bak thuis hoor, geen wedstrijden) en dressuur gaat ook steeds beter. :P :P
heb alleen geen keizerin als moeder voor eowyn.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:12

Jullie geven een heel mooi en ontspannen beeld!
Puntje van probleem geef je zelf aan, dus daar begin ik niet over.

Bedankt voor de uitleg over de singel, interessant!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:28

Dank je! Ik heb inmiddels de afspraak staan voor de flexchair, volgende week vrijdag. Ben echt zo benieuwd!

loveeguess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:34

Leuke fotos, ziet er leuk uit :)

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:22

tuurlijk is er hoop voor eowyn :*

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 09:34

blijdatikrij schreef:
tuurlijk is er hoop voor eowyn :*

Uiteraard :D !