Donja @ work in wedstrijdset

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:22

Ziet er al best goed uit!!
Ga zo door :j !!
Ermelo word helemaal super!en dan leren jullie ook nòg veel meer extra bij, nou, jullie komen er wel, en wat de andere allemaal al zeiden, die "valse knik" dat zal idd even een aandachtspuntje worden, maar dat komt helemaal goed zo te zien :j !

DVHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:16

ze ziet er zeer goed uit. En zoals al 2 eerder hebben gezegd dat knikje mag net even wat meer. Ze zet zich zelf in een veilige houding zodat jij denk en/of voelt dat ze netjes rond loopt.
Probeer tijdens het rijden kleine ophoudingen te maken met je binnenhand. heel licht en iets van 2 of 3 achter elkaar, zodat ze een klein seintje krijg. Het is misschien ook op te lossen om veel slangenvoltes te rijden zodat je die kleine kneedjes aan beide kanten kan doen, zorg er wel voor dat je buitenteugel in contact blijft. Geef daarbij ook een beetje binnen been.
Heeft wonderen gedaan voor het paard dat ik in Amerika heb gereden. Maar elke paard is anders ;)

Liene

Re: Donja @ work in wedstrijdset

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:42

Mm, ik vind ze ook beter lopen op de eerste foto's. Daar liet je ze ruimte om te ontspannen en op een voorwaarts neerwaartste manier zich te ontwikkelen.Op deze foto's loopt ze eigenlijk nergens in die positie en valt het mij erg op dat ze heel strak is in de nek. Misschien voelt ze zo goed aan, maar goed loopt ze niet. Probeer meer voltes te rijden en ze daar minder lang en meer naar beneden te rijden. Dan kan je deze voltes verkleinen en terug openen. Ook in galop. Dat zal er zeker bij helpen om deze meer sprong te geven, want dat zie ik nu nog niet direct terug ;)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:45

Leuk om zo;n toverbal te zien! Letterlijk en figuurlijk en wat fijn dat je nog moeite steekt in een oude manege pony.
Zo zie je maar dat ieder wezen ook op latere leeftijd nog kan veranderen.

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:19

Ziet er goed uit!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 11:38

Iedereen bedankt weer voor de reacties! :D

Djura schreef:
ze ziet er zeer goed uit. En zoals al 2 eerder hebben gezegd dat knikje mag net even wat meer. Ze zet zich zelf in een veilige houding zodat jij denk en/of voelt dat ze netjes rond loopt.
Probeer tijdens het rijden kleine ophoudingen te maken met je binnenhand. heel licht en iets van 2 of 3 achter elkaar, zodat ze een klein seintje krijg. Het is misschien ook op te lossen om veel slangenvoltes te rijden zodat je die kleine kneedjes aan beide kanten kan doen, zorg er wel voor dat je buitenteugel in contact blijft. Geef daarbij ook een beetje binnen been.
Heeft wonderen gedaan voor het paard dat ik in Amerika heb gereden. Maar elke paard is anders ;)

Bedankt voor de tip! :)

Liene schreef:
Mm, ik vind ze ook beter lopen op de eerste foto's. Daar liet je ze ruimte om te ontspannen en op een voorwaarts neerwaartste manier zich te ontwikkelen.Op deze foto's loopt ze eigenlijk nergens in die positie en valt het mij erg op dat ze heel strak is in de nek. Misschien voelt ze zo goed aan, maar goed loopt ze niet. Probeer meer voltes te rijden en ze daar minder lang en meer naar beneden te rijden. Dan kan je deze voltes verkleinen en terug openen. Ook in galop. Dat zal er zeker bij helpen om deze meer sprong te geven, want dat zie ik nu nog niet direct terug ;)

Er is zeker nog heel veel te verbeteren in haar nageefijkheid en helemaal 100% nageeflijk is ze nog steeds niet, maar waar ze dat valse knikje heeft, is vooral op de galopfoto's en dat vind ze idd nog heel moeilijk om dan in die houding te blijven. Maar ten opzichte van de vorige keer dat er foto's is gemaakt blijft ze stukken beter constant nageeflijk, toen was het vooral meer dat ze naar beneden ging en ook gelijk weer haar neus er meteen uitdrukte en weer omhoog kwam. Dat bedoelde ik met dat ze vooruit is gegaan en dat voornamelijk haar galop niet meer zo op de voorhand is :)

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:02

jeeeetje Steph! Ik herkende Donja eerst bijna niet!
Jullie zijn echt enorm vooruit gegaan en ze ziet er machtig goed uit! :D
als je weer op wedstrijd gaat, meld 't ff xD
dan kijk ik of ik kan komen kijken, wil jullie 2 toppers graag weer eventjes in 't echt bewonderen! :)

dikke dikke dikke respect ;)