Hij is nog steeds in opleiding en hij is in een jaar tijd dus wel lichamelijk vooruit gegaan, maar ik ben alleen bezig geweest met het verhelpen van lichamelijke en geestelijke problemen. Hij is nu dus pas klaar op een echte opleiding te beginnen. Ik kan nog steeds geen behoorlijke B proef met hem rijden omdat hij bv in galop nog het hoofd als tegengewicht wil gebruiken (dus naar buiten) en ik weinig controle heb over het tempo, omdat er dus geen correcte balans is. Ik ben daar nu mee bezig. Ik doe voorlopig halve grote voltes in galop om buiging te krijgen zonder hem in paniek te brengen, en het links of rechts aanspringen oefenen. Zijn vorige ruiters vroegen hem in galop door een schop en trokken aan de teugels, waardoor hij dus met hoog hoofd en holle rug wil wegsprinten. Hij heeft inmiddels wel door dat ik niet trek aan de teugels en ook niet bonk in het zadel en er ook net zomaar aflig, maar het is nog steeds een heet hangijzer.
Hij heeft zeer diepliggende angsten bv en hoewel dat veel beter is, levert dat nog steeds heftige reacties op waardoor de ontspanning meteen weg is. Er zijn dagen dat ik hem alleen maar beweging kan geven omdat ik echt niks kan vragen en er zijn dagen dat hij goed door de rug is en alles vloeiend gaat.
Als ik rijfoto's heb zal ik een ander topic openen.