Chanel,mijn palomino arabier in the picture!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Chanel,mijn palomino arabier in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:00

Ik zal je uitleggen waarom ik dit zo zeg...
Arabieren worden altijd neergezet als wild/vurig/heet etc etc...
Dat komt omdat de kruisingen (en dan vooral de kruising met de Welsh) voor heethoofden kunnen zorgen, en dat mensen/kinderen graag roepen dat ze een Arabier hebben terwijl het dus een kruising is.
De Arabier zelf is juist heel koel in de kop en erg betrouwbaar, ja ze zijn heel sensibel en gevoelig. Maar dat maakt ze nog geen heethoofden.
Het gaat er dus om dat de Arabier door dit soort uitspraken een slechte naam krijgt en dat wil ik voorkomen.

Ik heb niet gezegd dat TS hierdoor de Arabier slecht neerzet, integendeel...
Ze zal ongetwijfeld erg trots zijn op het percentage Arabisch bloed anders had ze ook niet neergezet dat het een 'Arabier' was ;)

LosseTeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:27

ben ik heel dom als ik zeg dat ik niet wist dat arabieren palomino konden zijn? :o

maar ik hou super veel van deze kleuren ent is een leuk beessie <3

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:55

LosseTeugel schreef:
ben ik heel dom als ik zeg dat ik niet wist dat arabieren palomino konden zijn? :o

Dat kan ook niet, daar is juist de discussie over.

Wat een prachtig beest!

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:10

Hehe eindelijk nog een palomino! Zijn er zo weinig te vinden hier! Het is ook wel een apart kleurtje! De moeder van mijn paardje was een palomino met arabierebloed van ook iets van 70% Ofso... En ergens bij zijn oma een beetje welsh kunne vinde in.het stamboek!! De vader van mijn paardje is een volle palomino , lusitano. daarvan wist ik dus ook niet dat dat bestond en die zijn heel zeldzaam.. Mijn paardje heeft 1 vol zusje dat is een cremello geworden. En zijn andere volle broertje ook een palomino helaas heb ik hier geen fotos van!

Je hebt een leuk paardje! In welke stamboek staat die ingeschreven?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:28

wat een moooierd ! :)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:24

Peterina schreef:
Volgens mij als je lid bent/wordt en aangezien beide ouders BAPS geregistreert zijn, is er absoluut geen reden waarom het veulen niet ook daar geregistreert kan worden.

Is haar vader Nabukov DE? Op Allbreedpedigree.com staat Prognoz als vader vermeld. Waarschijnlijk verkeerd.

Vader van Ravea N is een volbroer van de vader van mijn cremello B.W.P. merrie.

Dan ga ik daar zeker eens informeren,dankjewel voor de info!
Haa opa is prognoz en vader Nabukov DE idd.. maar haar echte naam is ook niet chanel vandaar dat je haar niet kon vinden denk ik ;)

marjolein88 schreef:
leuke pony/paard zeg !!!
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is haar afstamming?
Kijk uit naar het veulentje :D

Dankjewel :) haar vader is Nabukov DE en moeder Ravea N

griebels schreef:
Ik zal je uitleggen waarom ik dit zo zeg...
Arabieren worden altijd neergezet als wild/vurig/heet etc etc...
Dat komt omdat de kruisingen (en dan vooral de kruising met de Welsh) voor heethoofden kunnen zorgen, en dat mensen/kinderen graag roepen dat ze een Arabier hebben terwijl het dus een kruising is.
De Arabier zelf is juist heel koel in de kop en erg betrouwbaar, ja ze zijn heel sensibel en gevoelig. Maar dat maakt ze nog geen heethoofden.
Het gaat er dus om dat de Arabier door dit soort uitspraken een slechte naam krijgt en dat wil ik voorkomen.

Ik heb niet gezegd dat TS hierdoor de Arabier slecht neerzet, integendeel...
Ze zal ongetwijfeld erg trots zijn op het percentage Arabisch bloed anders had ze ook niet neergezet dat het een 'Arabier' was ;)

Snap niet dat je je daar zo druk over kan maken,en wat een onzin dat arabieren hierdoor een slechte naam krijgen.
Ik heb toch nergens gezegt dat ze een heethoofd is,integendeel zelfs,ze heeft absoluut het karakter én uitstraling van een arabier,
ze is alleen ietsie groter/breder gebouwt als een arabier,dat is dan ook het enige wat ze van haar moeder heeft meegekregen,verder lijkt ze qua alles op haar vader,een volbloed arabier dus.
zie wel dat je het niet persoonlijk tegen mij bedoelde jou reden om een heel topic hierover door te zeuren,maar snap dan niet waarom je dat doet als ik er niets over gezegt heb...

Verder wil ik er nog aantoevoegen dat er palomino arabieren zijn met meer als 99% volbloed en sorry maar vind die dus meer arabier als een halfbloed arabier,maar zei mogen hun paarden dan ook geen arabier noemen van jou voor die ene of halve procent ?
Hoop niet dat jij iedereen hier zit te verbeteren op bokt die zijn "halfbloed" paardje een arabier noemt want dan heb jij een drukke dag met iedereen erop te wijzen dat ze dat niet hebben volgens jou .

golddigger08 schreef:
Hehe eindelijk nog een palomino! Zijn er zo weinig te vinden hier! Het is ook wel een apart kleurtje! De moeder van mijn paardje was een palomino met arabierebloed van ook iets van 70% Ofso... En ergens bij zijn oma een beetje welsh kunne vinde in.het stamboek!! De vader van mijn paardje is een volle palomino , lusitano. daarvan wist ik dus ook niet dat dat bestond en die zijn heel zeldzaam.. Mijn paardje heeft 1 vol zusje dat is een cremello geworden. En zijn andere volle broertje ook een palomino helaas heb ik hier geen fotos van!

Je hebt een leuk paardje! In welke stamboek staat die ingeschreven?

Dankjewel,even snel in je profiel gespiekt natuurlijk,maar wow jou paardje is ook echt heel mooi! echt een plaatje om te zien!
Die van mij is ingeschreven in het B.A.P.S .

Dankjewel iedereen weer voor de leuke reactie's! :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:45

mirka1994 schreef:
dan is ze dus eigenlijk nrps..

Lekker belangrijk wat voor ras ze is. Er wordt gewoon een topic gepost om haar paardje te showen waar ze (terecht) trots op is. Beetje jammer dat mensen dan altijd moeten miepen als ze het ergens niet mee eens zijn of beter denken te weten. NOgmaals het gaat om de fotos en niet het ras. Blijft een leuk paardje hoor Natas :j[/quote]

Het is een heel mooi paardje, en het zijn hele leuke foto's. Maar als je bokt als dat wilt zien wat het kan zijn, is dat meer dan mooie foto's posten en meer dan mooie foto's bekijken. Er zit een educatief aspect aan bokt vast, en voor degenen die wel openstaan en altijd bij willen leren, is het idd handig om even te vermelden dat het creme gen niet bij Arabieren voorkomt, en dit dus geen volbloed Arabier kan zijn. Net zoals een gevlekte pony niet altijd een Paint is, is een paard of pony met een scheutje Arabisch bloed niet meteen een Arabier.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:57

Cassidy schreef:
mirka1994 schreef:
dan is ze dus eigenlijk nrps..

Lekker belangrijk wat voor ras ze is. Er wordt gewoon een topic gepost om haar paardje te showen waar ze (terecht) trots op is. Beetje jammer dat mensen dan altijd moeten miepen als ze het ergens niet mee eens zijn of beter denken te weten. NOgmaals het gaat om de fotos en niet het ras. Blijft een leuk paardje hoor Natas :j

Het is een heel mooi paardje, en het zijn hele leuke foto's. Maar als je bokt als dat wilt zien wat het kan zijn, is dat meer dan mooie foto's posten en meer dan mooie foto's bekijken. Er zit een educatief aspect aan bokt vast, en voor degenen die wel openstaan en altijd bij willen leren, is het idd handig om even te vermelden dat het creme gen niet bij Arabieren voorkomt, en dit dus geen volbloed Arabier kan zijn. Net zoals een gevlekte pony niet altijd een Paint is, is een paard of pony met een scheutje Arabisch bloed niet meteen een Arabier.[/quote]

In dit geval wordt er niet gevraagd hoe ze haar paard ken noemen, en of iemand wil vertellen wat voor ras het nu wel of niet is. Het gaat gewoon om het leuke paardje waar ze trots op is. Jammer dat mensen dan alles vinden dat ze mensen moeten verbeteren..

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:05

Ik vindt het niet een kwestie van verbeteren,het wordt tenminste goed uitgelegd.
En wat een ontzettend mooie pony!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:22

De discussie of je een Arabische kruising met 99% Arabisch bloed nog steeds Arabier mag noemen is eerder langsgeweest.
Een Arabier is in mijn ogen alleen een Arabier met 100% Arabisch bloed. Al het andere Arabier noemen is bewuste misleiding, en in het geval van een kleurtje of een vachtpatroon dat bij Arabieren niet voorkomt val je dan echt zo ontzettend door de mand bij degenen die er WEL verstand van hebben als je hem wel Arabier blijft noemen ondanks dat je er op gewezen wordt.... :D.
Als je het niet weet, dan is het namelijk geen bewuste misleiding. Als je het wel weet, is het bewuste misleiding. En als je al een probleem hebt met de waarheid bij het ras van je paard en wat voor sticker je daarop plakt, vraag ik me af hoe nauw je het met de waarheid in het algemeen neemt?
Benoem dingen bij hun naam. Ga niet roepen dat je een Ferrari hebt als je in een Porsche rijdt. Van mij mag je je Porsche een Ferrrari noemen, maar je krijgt bij de kenners van automerken alleen maar medelijden, en ze gaan je beslist niet interessant vinden.

[RT-HAW] Mijn mooie paardje Nick

en als spin-off daarvan:

[AV] Bonte Arabische Volbloeden en kruisingen

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:19

De papa ken ik! Heel mooi paardje! :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:27

Mooi paard zeg! Nog veel plezier met 'r ;)

LosseTeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:10

denice schreef:
LosseTeugel schreef:
Dat kan ook niet, daar is juist de discussie over.

Wat een prachtig beest!

ehm sorry maar dat kun je mischien ook wel op een
aardigere manier zeggen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:15

LosseTeugel schreef:
ehm sorry maar dat kun je mischien ook wel op een
aardigere manier zeggen?

Ik kan de manier van reageren niet onaardig vinden hoor. Je reactie laat alleen zien dat je niet het hele topic hebt doorgelezen (of als je dat al hebt gedaan, niet helemaal begrepen hebt wat er stond... ;) :D) en ik kan me heel goed voorstellen dat men daar wat allergisch op reageert.
Als je opmerking cynisch was bedoelt, dan mis ik iig een smilie. Deze --> :+

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:31

cocochanel schreef:
Peterina schreef:
Volgens mij als je lid bent/wordt en aangezien beide ouders BAPS geregistreert zijn, is er absoluut geen reden waarom het veulen niet ook daar geregistreert kan worden.

Is haar vader Nabukov DE? Op Allbreedpedigree.com staat Prognoz als vader vermeld. Waarschijnlijk verkeerd.

Vader van Ravea N is een volbroer van de vader van mijn cremello B.W.P. merrie.

Dan ga ik daar zeker eens informeren,dankjewel voor de info!
Haa opa is prognoz en vader Nabukov DE idd.. maar haar echte naam is ook niet chanel vandaar dat je haar niet kon vinden denk ik ;)

Wel gevonden hoor! ;) Maar vond het niet mijn plaats om haar pedigree hier neer te zetten als jij dat zelf niet doet! Heb trouwens haar pedigree aangevuld van haar over-over-grootmoeder.
Vind jouw naam veel mooier dan de echte naam.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:35

LosseTeugel schreef:

Een volboed arabier (Russische, Pools, Egyptisch) kan niet palomino gekleurd zijn (of valk) omdat het creme gen niet aanwezig is in die ras.

Alles dat palomino gekleurd is, is altijd 'partbred arab', oftewel op zijn nederlands: halfbloed arabier, ook al heeft het dier 99% arabisch bloed.

Dat gezegt ... bij de Berber Arabier uit Noord Africa komen wel nog palomino, valk, gekleurde arabieren wel voor.

liesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:17

wat een leuke foto's!
& veel plezier met jullie aankomende veulentje <3

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:39

Peterina schreef:
Dat gezegt ... bij de Berber Arabier uit Noord Africa komen wel nog palomino, valk, gekleurde arabieren wel voor.

Echt??
Ik ga zoeken :D
De Berber is eigenlijk ook geen volbloed Arabier heb ik begrepen maar een Marokaans gefokt paard.
Vind ze wel erg gaaf, dus ga ff zoeken :j

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:11

Daar is ze eindelijk! Leuke foto's meis! Tis natuurlijk ook een prachtig kleurtje en een schat van een beest!
Ik ga ze nu weer ff een aai geven (en Vito aan het werk zetten), zie je van de week weer!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:39

griebels schreef:
Peterina schreef:

Echt??
Ik ga zoeken :D
De Berber is eigenlijk ook geen volbloed Arabier heb ik begrepen maar een Marokaans gefokt paard.
Vind ze wel erg gaaf, dus ga ff zoeken :j

De Berber en Berber-Arabier wordt eigenlijk gezien als 2 verschillende types waarbij de Berber x Arabier = Berber-Arabier.
http://www.berberpaard.nl/raskenmerken- ... er_nl.html

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:25

Natas: wat is ze gegroeid, ze is echt mooi! veel plezier met je dames!

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:29

Waauw Chanel is echt mooi! <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:39

Wat een leuk paardje, erg lief koppie heeft ze :D

En berbers en arabieren hebben weinig met elkaar te maken, het zijn echt twee verschillende rassen met een sterk verschillend uiterlijk. Er is in de loop der eeuwen wel enorm veel gekruist waardoor nog maar weinig pure berbers over zijn. Wij hebben twee verdunde (valk&palo) mixjes staan, wel vnml berberbloed. Ken hier ook wel een paar palomino's die veel arabisch bloed voeren, een ervan lijkt best op Chanel hier van dit topic, leuk ding ook :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:47

Wat een leuk beestje! <3
Foto 2 kijkt wel in een ander land gemaakt. ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:19

leuk paardje is ze!
ik ben fan ! :D