Drama op regiokampioenschap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:08

Jaa ik hoorde ook dat er voor mij al vele diskwalificaties waren geweest.

Ik heb net het kwpn en knhs aan de telefoon gehad, het ligt dus inderdaad aan basis van die sticker daar. Ik moet nu dus nog een keer een dierenarts laten komen, die nagaat of wozzeck wel wozzeck is en dan nogmaals de chip laten registreren.
Ook dat is dus ergens fout gegaan...maar goed aan de chip zag die man dat het wozzeck was, maar toch gediskwalificeerd. Het ging ook allemaal zo raar, ik had liever niet willen starten. Want vind het om achteraf te horen nog vervelender.

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:09

_bloempje_ schreef:
jaa die bedoel ik.
Plus daar had de sticker moeten zitten die ook op de eerste blz zit, volgens mij is die van zijn chip.
Bedankt voor jullie reacties. Ik baal er wel van...maarja er is niets meer aan te doen. Vind het wel zonde dat ik die selecties en alles uiteindelijk toch een beetje voor niks heb gedaan...

@djuulsie volgens mij had ze het toch echt ook over een sticker met transpondernummer ;)
Laatst bijgewerkt door valiantS op 14-02-11 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Re: Drama op regiokampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:11

Sorry... overheen gelezen :x

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:14

_bloempje_ schreef:
jaa die bedoel ik.
Plus daar had de sticker moeten zitten die ook op de eerste blz zit, volgens mij is die van zijn chip.
Bedankt voor jullie reacties. Ik baal er wel van...maarja er is niets meer aan te doen. Vind het wel zonde dat ik die selecties en alles uiteindelijk toch een beetje voor niks heb gedaan...

De schets hoeft niet gemaakt te zijn, maar er moet inderdaad wel op die pagina een sticker van de chip (MET stempel van het stamboek/knhs) zitten om je paspoort geldig te hebben.. Ik denk dat dit niet aanwezig was? ;)

Wel onwijs balen, denk je alles met entingen ed in orde te hebben en krijg je dit, waarschijnlijk niet eens door je eigen fout, maar doordat de dierenarts de sticker is vergeten of het stamboek/knhs de stempel...... Succes met het uitzoeken!!

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:19

@_bloempje_ vreselijk balen maar nu weet je wel waar het aan ligt :(:)
Dat is het nieuwe beleid van de organisatie dat er achteraf gecontroleerd wordt, stond vermeld
op de voorpagina van de startlijst.
Het is alleen zo jammer dat er zoveel regeltjes en stickertjes enz zijn dat je als deelnemer niet meer weet
wat correct is .
Eigenlijk zou de KNHS een soort checklist moeten maken waar je op gecontroleerd kan worden zodat je
dit zelf van tevoren goed kan controleren.

@djuulsie ...het is nog vroeg ... :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:22

valiantS schreef:
@djuulsie ...het is nog vroeg ... :+

En het is maandag ;(

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:22

Zo zit het inderdaad. Het is dus ergens fout gegaan en ik wist niet beter dan dat hij netjes geregistreerd was en gechips dus ja dat die sticker dan ontbreekt....ik wist dat gewoon niet maarja...
Er is niks meer aan te doen, ga het zo snel mogelijk proberen goed te maken en dan overkomt het mij zeker niet nog een keer.

Alleen als de dierenarts die chip leest, hoe komt hij dan aan zo'n sticker? Of is dat een hele domme vraag van mij?
Ik weet nog wel bij mijn pony, toen had de da zo'n hele rits met die stickers, maar die zijn er nu dan toch niet meer...

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:22

Toch maar even bellen met KNHS en KWPN...ook de officials op de regio's zijn maar 'gewone' mensen en kunnen zich vergissen.
Misschien heeft ie de laatste bijscholing overgeslagen :+ en blijkt na een telefoontje dat er echt sprake is van een misverstand. Dan heb je er in ieder geval wel voor jezelf alles aan gedaan!
Succes!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:24

Ik ga er inderddaad nog even achterna. bedankt allemaal in ieder geval!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:28

Dus als ik het goed begrijp moet op blz 5(de schets) een sticker met het chip nr + stempel staan.
Nou heb ik dat ook niet,maar ik heb wel een sticker met chip n.r op blz 7(eigendomsmutaties)met
handtekening maar zonder stempel.
Wat maken ze het toch ingewikkeld pffff.

Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:28

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:29

pfffffff, volgens mij weten ze het zelf niet eens...

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:31

Die zelfde official hoorde ik tegen iemand zeggen dat een pony/paard tot 1,60 hoogte bij de pony's
mag rijden :? ...en heel piepjong was deze meneer niet meer :D
Maar van die sticker + stempel klopt helaas wel ......

@bloempje succes met de afhandeling !!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:33

Carrera schreef:
Op deze link van de khns staat beschreven over de sticker. Echter als ik deze tekst goed lees en het chipnummer is geprint in het paspoort dan hoeft die sticker dus niet in het paspoort te staan.

http://www.knhs.nl/Kennisbank-cat.asp?p ... NewsID=123

Ja zo lees ik het ook.
Dus ts je moet even in je boekje kijken of dit bij jou ook het geval is,want anders
heb je dus geen sticker nodig en ben je ten onrechte gediskwalificeerd.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:42

Carrera schreef:
Op deze link van de khns staat beschreven over de sticker. Echter als ik deze tekst goed lees en het chipnummer is geprint in het paspoort dan hoeft die sticker dus niet in het paspoort te staan.

Dit klopt: er moet of een geprint chipnummer (en let op: dit kan ook op pagina 7 of zo staan) of een sticker met chipnummer met een stempel van het stamboek er overheen in staan.

Wij hebben dit drama ook een keer meegemaakt, waardoor de combinatie het M1-kampioenschap door hun neus geboord kregen. Ergste is dat iets verder op in het paspoort van deze pony gewoon het chipnummer geprint was, dus de diskwalificatie was nog onterecht ook. Later hebben ze alsnog een lint gekregen van de KNHS, maar je bent je huldiging wel mooi kwijt door dit gemuts.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:42

Dit is idd heel raar.Volgens mij moet de instantie die de chip plaatst er voor zorgen dat alles correct geregistreerd en ingevuld word.

Wij hebben in de kliniek ook veel dieren die naar wedstrijden/buitenland gaan en dan word er van ons verwacht dat wij weten wat er verplicht is en goed is ingevuld, daar betaald de eigenaar voor.
De eigenaar weet niet wat verplicht is en wat wel.

Maar goed daar heb je nu niks meer aan...
De DA zou het evt met de hand er in kunnen schrijven het chipnummer met een handtekening en verklaring.
De stickers worden namelijk met de chip meegeleverd in de zelfde verpakking dus die zijn niet meer te krijgen.

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:45

Jee, dat is balen.

Wat een regels allemaal. Ze weten het zelf niet eens.
Heb meteen gekeken in mijn paspoort.
zit bij mij ook geen sticker, maar wel ingeprint.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:46

Ik snap het niet goed als ik het lees...Die sticker ontbreekt, maar dat klopt dan toch...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:49

hebben we het nu over de pagina met de schets = diagram/tekening paard of die met het signalement?
OP de eerste hoeft niet ingetekend te zijn als het paard een transponder heeft en hoeft evenmin voorzien te zijn van een sticker met stempel.
Die met het signalement (war de aftekening vermeld worden) daar moet of een sticker staan met stempel of het nummer geprint staan (en dan hoeft er geen stempel op)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:52

Volgens mij gaat het er om of op blz 1 het transpondern.r geprint staat.
Zo ja dan heb je dus geen sticker+stempel nodig.
Zo lees ik het

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:55

Carrera schreef:

Dat verklaart iig waarom ik hem dus niet heb. Bij mij staat het transpondernummer gewoon geprint in het paspoort.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:55

Nee ik heb ook geen geprint, dus dat is fout gegaan.
Erg jammer, maar hellaas....

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:58

zal t straks is checken...

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:58

_bloempje_ schreef:
Nee ik heb ook geen geprint, dus dat is fout gegaan.
Erg jammer, maar hellaas....

Ah nu heb je wel duidelijkheid.
Wel banketstaaf om op deze manier achter tekomen :(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:05

maar het verhaal van de stempel over de sticker is al lang bekend en daar is ook al redelijk wat publiciteit aan gegeven. Wat niet wegneemt, dat het ontzettend zuur is voor je :(:)