Moedeloos, al jaren geen actie...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:55

Wow wat erg! ! Misschien idd HvNl ofzo opzoeken?

anneliesdj

Re: Moedeloos, al jaren geen actie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:06

Als dat al zo lang doorgaat is idd HvNL wel een goede optie.
Maar zoals al gezegd is lijkt mij voeren ook geen optie, als nu iedereen (ook de boertjes uit de buurt enz) eens ophoud ze bij te voeren en de situatie loopt na een paar weken uit de hand dan moeten ze toch wel wat doen? Het is erg zonde dat daar dan wss dieren de dupe van worden maar zo zijn ze ook de dupe en nu veranderd er niets.
Wat ik daar ook banketstaaf aan vind; die eigenaren hebben wel die paarden maar profiteren van andermans goedheid, dus uiteindelijk kost het ze niets maar kunnen ze de dieren wel verkopen, ookal is het dan voor 200 euro.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:12

Naar mijn idee zijn de eigenaren de eerste die hulp nodig hebben als ik het zo lees, dan komen de paarden "vanzelf".
Mensen hebben geen gas etc... Dat moet niet kunnen. Heel erg sneu voor de paarden, maar eerst die mensen helpen, dus idd GGD oid. Die kunnen dan ook weer instanties inschakelen voor de dieren.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:21

Als we nou eens met 40 trailers er naartoe gaan en een goed onderdak voor ze zoeken! :Y)

de regels zijn inderdaad heel krom wbt Nederland.. :(

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:27

jeetje , dierenbescherming is ook nutteloos zeg, echt te ziek voor woorden dat daar niks aan gedaan wordt.. :(

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:36

Dierenbescherming is niet de juiste instantie om in te schakelen . Heb je echt niks aan .Bel gewoon de AID en vraag of ze met spoed willen handelen , gezien de nu al zo lang slepende kwestie.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:44

Als je nou eens al de mensen waarvan ze land gebruiken probeert te achterhalen, en met hen een overleg houdt. Vervolgens geef je die man bv twee weken de tijd om de dieren elders onder te brengen. Zo niet, vraag of je dan zelf een goede plek voor ze mag zoeken. Laat iedereen die er één wil hebben er voor 50 euro één komen halen, dan is de eigenaar waarschijnlijk blij en die dieren zijn gered. Persoonlijk zou ik (mocht ik plaats hebben dan) best 50 euro over hebben om zo'n diertje te komen halen.

In mijn ogen: geen land = geen plek = geen paarden!

Andere optie, maar lastiger en misschien duurder. Laat hem gaan betalen voor al het land dat hij gebruikt. Contract opstellen, laten tekenen, betaalt hij niet, beslag laten leggen op de dieren en op die manier eigenaar proberen te worden. (nouja, de eigenaren van de landjes worden dan eigenaar, en misschien kan jij je dan opwerpen als degene die voor een goed tehuis kan zorgen bv via bokt?)

Antje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:53

Volgens mij weet ik over welke boerderij jij het hebt, heb even in je profiel gespiekt en je zegt dat een gedeelte van de boerderij afgebrand is laatst (broeksterwoude?). Over deze mensen heb ik ook heel wat verhalen gehoord! En vroeger, misschien 10/8 jaar geleden fietse ik daar regelmatig langs. Ik vond het altijd zó vreselijk om te zien, de arme paardjes hadden overal wonden en waren hartstikke mager. Ik weet nog een paard dat een enorm ontstoken oog had, was echt enorm opgezet, en hier werd niks aan gedaan. Ik kon niet geloven dat ze dat zomaar toelieten! Ik ben er nu al een tijd niet meer langs geweest, en ik schrik ervan dat dit nu nog steeds gaande is. Hoe is dat mogelijk? Snap niet dat deze mensen met een waarschuwing weg komen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:05

@eshter_87_: ik meld me in dat geval alvast aan.

echt ziek dat dit zo kan gebeuren, daarok ben ik zo enorm fel tegen de nieuwe regels van de DB. Wij als 'goede eigenaren" lappen en dit soort mensen komen er mee weg.. :7

WavesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:06

Kunnen die mensen van wie het land is geen gebruik maken van het retentierecht? Dus huur vragen voor het land en voer (contractje maken), de paardeneigenaren betalen natuurlijk niet en dan kan je jezelf na een aantal maanden de paarden toe-eigenen. (nou ja, zo simpel s het ook weer niet maar even goed juridisch uitzoeken en je hebt een mogelijkheid)

Of haal er gewoon iedere paar weken een paar weg en verzorg ze/verkoop ze of laat ze inslapen. Merkt die eigenaar waarschijnlijk niet eens en laat hem maar bewijzen dat de paarden van hem zijn. Jij kan aantonen dat je er al tijden voer voor koopt, hij niet.

Ik wens je veel succes, gelukkig heb je meerdere mensen uit de buurt achter je.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:11

Al eens geprobeerd druk te zetten vanuit de media?
Hier hebben ook een tijdje mensen gewoond, die hun honden geen eten gaven. De dieren werden graatmager en dan gingen ze er nog mee wandelen ook. Was deels aandachttrekkerij, die vrouw was niet normaal. Een kind van hun is daar weggehaald omdat die geslagen werd. De honden waren allemaal dure rashonden, maar eten geven was er te veel aan.. Uiteindelijk wou de DA van het dorp niet meer komen toen ze belden, ze betaalden niet en luisterden niet naar advies. Een andere dierenarts die hier woont heeft de hond met pups toen meegenomen. Eentje heeft blijvende schade door ondervoeding. Een week later hadden ze een nieuwe hond..
Uiteindelijk zijn ze verhuisd (schulden), en heeft de gemeente hun achtergebleven rommel komen opruimen. De hond hebben ze jammer genoeg meegenomen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:18

Ik zag gisteren op GPTV dat er een verwaarloosd paard bij een boerderij was weggehaald,er waren ook veel dode tropische vogeltjes gevonden. Hem werd dierenkwelling ten laste gelegd. (werd gezegd op GPTV)

Waarom kan het in Waskemeer wèl en in Broeksterwoude niet?

Ik denk dat er toch nog iemand is die ze de hand boven het hoofd houdt in die gemeenschap. En de betreffende inspecteur van de LID moet zich doodschamen.

Ik heb zelf ook eens gebeld voor een sneu geval en ik moet zeggen dat ik niet gerustgesteld was bij het follow-uptelefoontje(na een maand)..de eigenaar had in dit geval gezegd, dat de dierenarts had gezegd dat dit paard nóóit dikker zou worden. (handige pipo) Ik vroeg natuurlijk meteen of dit nagevraagd is bij de dierenarts. NIET DUS. Het paard zou naar binnen gaan en dat stelde de inspecteur gerust. Mmmmm....jammer dat hij niet nog een keer is gaan kijken IN de stal...

Zou het helpen als we van Bokt iets gezamenlijks gaan doen daar? Dus jij geeft een rondleiding (rondlijding meer) en dan kunnen we uit eerste hand vertellen aan de LID wat we hebben gezien. En dan komt er eens een belletje van 'nieuwe' mensen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:25

Ik dacht de omgeving al te herkennen! Jeetje ik ben er regelmatig langsgereden, langs dit weiland. Niet wetende dat hier zoveel paarden staan..
Arme dieren!! Als ik wat kan doen dan hoor ik het graag!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:17

Ik ben bekend met de situatie (via via) daar. Te triest. Behalve de paarden die sterk vermagert zijn en zich in grote hoeveelheden vermeerderen. De schulden die uitstaan. Er staan ook niet zichtbaar van buiten het erf paarden in de schuur waar het donker is, geen daglicht, geen voer en tot de enkels in de poedersuiker. Ik snap werkelijk niet dat er sinds 2009 niets meer is gebeurd en het bij een waarschuwing blijft. Woon niet in de buurt maar zeg foto's maken en dossier vormen. Maak het bekend naar buiten. Al is het maar dat de paarden medische voorziening krijgen en eten. En ja, ze zijn mager. Ik heb van een paar jaar geleden paarden gezien die vel over been waren. Een aantal zijn er toen verkocht. Al dan niet met papier. Deze mensen willen naar mijn weten geen hulp en zijn niet capabel genoeg hiernaar te handelen. Instanties zijn te log en te veel bezig met papierwerk. Er zijn al zo veel mensen geweest die jullie voor gingen. Super dat jullie ze bijvoeren. _/-\o_ Een IJslander is gemaakt om in barre omstandigheden te leven en zijn eigen kostje bij elkaar te zoeken. We zijn hier niet op IJsland. We zijn hier in het hoge Noorden op kapot gelopen stukken afgezet en bij elkaar gesprokkeld land, te veel paarden in wollige vacht. Zeker verwaarloost en vermagert, slechte hoeven enzo. Het gaat niet alleen om de paarden die op de diverse landjes lopen maar ook om de paarden die niet van buitenaf zichtbaar zijn. Ook veelste veel scharminkels op een beperkt oppervlakte, kreupelen gevallen. Bah :(

Ik zou foto's maken en filmpjes. Geef de paarden een account op hyves en facebook en gebruik de sociale media en gewone media om aandacht hiervoor te krijgen. Wij willen vast wel meehelpen dit de wereld in te helpen.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 21:50

denice schreef:
Tsja, ze laten ophalen is natuurlijk ook geen mogelijkheid. Zolang ze daarop staan, zal het gras ook niet echt aangroeien in het voorjaar.

Gaat die vrouw nog regelmatig langs? Kun je niet eens met een van haar hulpverleners gaan praten? Heeft ze die? Misschien kun je zo ook maar enigzins tot haar doordringen. Confronteren en uitleggen.

Wel lastig, zeker als jij er steeds naar moet kijken. Ik zou alle instanties die je kunnen helpen helemaal platbellen, zulke mensen, zonder geld en zwakzinnig, zouden toch ook eigenlijk geen paarden mogen houden!

Ik ken die vrouw verder niet persoonlijk, laat staan dat ik op de hoogte ben of ze hulpverleners heeft. Ik denk het niet, gezien de situatie. Verder ben ik het zeker eens met je laatste opmerking.

Anoniem schreef:
Wat verschrikkelijk.. kan er niet iets gedaan worden door de media op te zoeken (H v NL ? of Editie NL ?) zoiets.. Tsja ik denk dat als er al meerdere actie's ondernomen zijn. En de situatie echt zo beroerd is. De Dierenbescherming niets doet..

Dan maar zo.. Maak foto's van de situatie.. En stuur die naar zo'n zender..

Bokt is mijn eerste stap richting de buitenwereld. En ik ben niet de enige die dat gedaan heeft zoals eerder in het topic. Veel mensen zijn bekend met deze mensen en paarden maar helaas lijkt er geen punt te zijn waarop er daadwerkelijk eens actie wordt ondernomen.
Ik zal morgen, mits er nog daglicht is foto's gaan maken, zal deze ook in het topic plaatsen om de ernst van de situatie te laten zien.

tamary schreef:
Als er met die man te praten valt is het dan niet mogelijk om hem te vragen merries en hengsten te scheiden? Als er geen dieren meer bij komen wordt het in elk geval iets makkelijker om er genoeg voer voor te vinden en de merries hebben minder nodig zonder veulen om te zogen.

Als die vrouw zulk gevaarlijk/raar gedrag vertoont is aangifte dan geen optie? En als ze zo fel is tegen manlief toch eens melding maken bij de politie van vermoeden huiselijk geweld tegen hem. Als de AID en DB niets willen/kunnen doen, dan maar de mensen zelf proberen aan te pakken via regels waar wel wat mee te doen is.
Dat de schuldeisers die pony's niet in beslag nemen zal wel met de situatie waarin die verkeren te maken hebben. Graatmager en geen basismedische zorg gehad, dus zelfs de slager wil ze niet hebben, want er zit geen vlees op.

Ik wil best aangifte doen mocht het in het voordeel van de pony's zijn, maar ik wil niet met mijn 18jarige snuit de politie gaan bellen met vermoedens die ik niet kan bevestigen. Ik probeer dit topic ook zoveel mogelijk op feiten gebaseerd te houden, want veel dingen en verhalen komen hier van 'van horen zeggen', en het is soms moeilijk om die gescheiden te houden.
Laatste denk ik dat dit inderdaad de reden kan zijn voor het niet in beslag nemen van de pony's, ik zit niet in die wereld maar het klinkt me logisch in de oren.

idefix4 schreef:
Weet je wat ik doe met de dierenbescherming? Klagen dat ze zo zijn en weigeren om ze ook maar één cent te geven. Daar wordt alleen de directeur maar rijk van. Het helpt toch niet!
Kan je niet eens een DA vragen wat ie ervan vindt? Een IJslander is gefokt voor erbarmelijke omstandigheden. Op IJsland lopen ze los rond en niemand die ze daar bijvoert. Mss scharrelen ze hun kostje nog bij elkaar. Op deze foto komt niet echt duidelijk naar voren dat het paardje er slecht uit ziet.

Klopt wat je zegt, de foto weergeeft ook geen duidelijk beeld. Ik zal morgen nieuwe plaatsen zodat je een duidelijker beeld hebt. Verder heb ik een 2 jaar terug de verhalen van de behandelende arts gehoord, niet rechtstreeks. Een familielid werkt in de dierenartsenpraktijk waar hij ook onder valt. Hij heeft paarden zien bezwijken van de honger en luttele malen paarden met verwaarloosde wonden of andere woekerende niet behandelde ziekte geëuthaniseerd. Ijslanders zijn een sober ras en kunnen veel hebben, ze zien er ook vele malen beter uit dan de enkele haflingers en new-forest pony's die er tussen staan. Ik zal morgen proberen een foto te maken van de haflinger, die van hetzelfde voer leeft maar nu na de waarschuwing bij de boerderij zelf staat. Ik heb potverdorie nog nooit zo'n lief beest meegemaakt, maar ze is vel over been.

stef schreef:
Naar mijn idee zijn de eigenaren de eerste die hulp nodig hebben als ik het zo lees, dan komen de paarden "vanzelf".
Mensen hebben geen gas etc... Dat moet niet kunnen. Heel erg sneu voor de paarden, maar eerst die mensen helpen, dus idd GGD oid. Die kunnen dan ook weer instanties inschakelen voor de dieren.

Zeker weten, die mensen zijn slachtoffer. Het jammere is dat door toedoen van, imo de vrouw er geen hulp komt. Zij wíl niet geholpen worden, in haar voorstellingen gaat alles prima. Zij zorgen prima voor de paarden en ze ziet het leed niet. Dit schuif ik op haar psychische problemen.
Op het moment dat mensen weigeren geholpen te worden en ze vormen geen toonbaar gevaar voor onze samenleving gebeurt er bijzonder weinig. Dat is het jammere er aan...

Hilbrand schreef:
Dierenbescherming is niet de juiste instantie om in te schakelen . Heb je echt niks aan .Bel gewoon de AID en vraag of ze met spoed willen handelen , gezien de nu al zo lang slepende kwestie.

AID is door de eigenares van mijn verzorgpaard gebeld en langsgeweest, als ik haar niet verkeerd begrepen heb.

_Esther_87_ schreef:
Als je nou eens al de mensen waarvan ze land gebruiken probeert te achterhalen, en met hen een overleg houdt. Vervolgens geef je die man bv twee weken de tijd om de dieren elders onder te brengen. Zo niet, vraag of je dan zelf een goede plek voor ze mag zoeken. Laat iedereen die er één wil hebben er voor 50 euro één komen halen, dan is de eigenaar waarschijnlijk blij en die dieren zijn gered. Persoonlijk zou ik (mocht ik plaats hebben dan) best 50 euro over hebben om zo'n diertje te komen halen.

Kijk, ik wil echt alles wel doen. Maar ik zou in dit geval niet goed weten waar ik moet beginnen. We wonen hier in een nogal stug dorp en voor de meeste mensen is het kromweg gezegd gewoon normaal geworden dat de paarden er bij staan. De landjes worden anders toch niet gebruikt, dus ik vrees dat er weinig aan verandert. Maar kan me er altijd eens in verdiepen wáár ze staan en of de eigenaren van de landerijen bekend zijn met de algehele situatie.

Antje1989 schreef:
Volgens mij weet ik over welke boerderij jij het hebt, heb even in je profiel gespiekt en je zegt dat een gedeelte van de boerderij afgebrand is laatst (broeksterwoude?). Over deze mensen heb ik ook heel wat verhalen gehoord! En vroeger, misschien 10/8 jaar geleden fietse ik daar regelmatig langs. Ik vond het altijd zó vreselijk om te zien, de arme paardjes hadden overal wonden en waren hartstikke mager. Ik weet nog een paard dat een enorm ontstoken oog had, was echt enorm opgezet, en hier werd niks aan gedaan. Ik kon niet geloven dat ze dat zomaar toelieten! Ik ben er nu al een tijd niet meer langs geweest, en ik schrik ervan dat dit nu nog steeds gaande is. Hoe is dat mogelijk? Snap niet dat deze mensen met een waarschuwing weg komen!

Klopt helemaal wat je hier noemd. De situatie is inmiddels verslechterd.

Waves schreef:
Of haal er gewoon iedere paar weken een paar weg en verzorg ze/verkoop ze of laat ze inslapen. Merkt die eigenaar waarschijnlijk niet eens en laat hem maar bewijzen dat de paarden van hem zijn. Jij kan aantonen dat je er al tijden voer voor koopt, hij niet.

Ik wens je veel succes, gelukkig heb je meerdere mensen uit de buurt achter je.

Ik denk niet dat ik dit kan realiseren, ik heb daar het geld niet voor en de ballen ook niet. Hoe graag ik het ook zou willen...
Amalarab schreef:
Zou het helpen als we van Bokt iets gezamenlijks gaan doen daar? Dus jij geeft een rondleiding (rondlijding meer) en dan kunnen we uit eerste hand vertellen aan de LID wat we hebben gezien. En dan komt er eens een belletje van 'nieuwe' mensen.

Mensen die langs willen komen om het met eigen ogen te zien zijn van harte welkom, ik weet een aantal landjes te vinden waar paarden van hem staan. Maar ga uit eigen bescherming niet overal naartoe, ik verdien met mijn krappe 18 jaar ook niet zoveel. Alle eer gaat ook toe naar de eigenaresse van Amigo, die nog het meeste kan en haalt voor de paarden en bij ons in de schuur zet!

Mayflower_ schreef:
Ik dacht de omgeving al te herkennen! Jeetje ik ben er regelmatig langsgereden, langs dit weiland. Niet wetende dat hier zoveel paarden staan..
Arme dieren!! Als ik wat kan doen dan hoor ik het graag!

Er zijn meerdere weilanden, achter dit weiland staat nog zo'n perceel met zeker 14 dieren. Mocht je eens wat hooi of wortels in je achterklep hebben als je voorbij rijd maak je een heleboel paardjes blij. Iets is beter dan niets, en je krijgt een vrolijk gehinnik cadeau. :)

Willekes schreef:
Ik ben bekend met de situatie (via via) daar. Te triest. Behalve de paarden die sterk vermagert zijn en zich in grote hoeveelheden vermeerderen. De schulden die uitstaan. Er staan ook niet zichtbaar van buiten het erf paarden in de schuur waar het donker is, geen daglicht, geen voer en tot de enkels in de poedersuiker. Ik snap werkelijk niet dat er sinds 2009 niets meer is gebeurd en het bij een waarschuwing blijft. Woon niet in de buurt maar zeg foto's maken en dossier vormen. Maak het bekend naar buiten. Al is het maar dat de paarden medische voorziening krijgen en eten. En ja, ze zijn mager. Ik heb van een paar jaar geleden paarden gezien die vel over been waren. Een aantal zijn er toen verkocht. Al dan niet met papier. Deze mensen willen naar mijn weten geen hulp en zijn niet capabel genoeg hiernaar te handelen. Instanties zijn te log en te veel bezig met papierwerk. Er zijn al zo veel mensen geweest die jullie voor gingen. Super dat jullie ze bijvoeren. _/-\o_ Een IJslander is gemaakt om in barre omstandigheden te leven en zijn eigen kostje bij elkaar te zoeken. We zijn hier niet op IJsland. We zijn hier in het hoge Noorden op kapot gelopen stukken afgezet en bij elkaar gesprokkeld land, te veel paarden in wollige vacht. Zeker verwaarloost en vermagert, slechte hoeven enzo. Het gaat niet alleen om de paarden die op de diverse landjes lopen maar ook om de paarden die niet van buitenaf zichtbaar zijn. Ook veelste veel scharminkels op een beperkt oppervlakte, kreupelen gevallen. Bah :(

Ik zou foto's maken en filmpjes. Geef de paarden een account op hyves en facebook en gebruik de sociale media en gewone media om aandacht hiervoor te krijgen. Wij willen vast wel meehelpen dit de wereld in te helpen.

Zoals eerder genoemd maak ik morgen foto's. Ik ben wel een beetje huiverig bij die boerderij staan klikken, ik laat daar mijn spiegelreflex wel thuis en schiet liever wat foto's met de gewone. Ik hoop dat het dan doordringt in welke situatie de dieren staan en dat er wat aan moet gebeuren.
Het minste wat ik kan doen is meer mensen bewust maken, en zoals uit de reacties is op te merken zijn er genoeg mensen die de paarden of mensen kennen, door er voorbij te zijn gereden al dan niet door verhalen die rondgaan.
Misschien dat we met z'n allen wat kunnen doen? Ik hoop het!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:57

Je kan ook zelf de AID bellen en het hele verhaal uitleggen......... zij kunnen veel meer dan de LID, ik zou echt nogmaals contact met hen gaan zoeken.
Tevens wellicht toch wel iets voor Hart van NL vanwege het feit dat deze mensen hulp nodig hebben..........
Een mailtje met uitleg kan vast geen kwaad, je kan ook heel goed aangegeven dat je het juist heel goed bedoelt, voor zowel de mensen als de paardjes
Succes!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:01

_Esther_87_ schreef:

Dat is echt wel een strak plan aangezien die mensen ook geen kant op kunnen.
Dat zou echt wel een heel goede oplossing zijn, ik neem toch aan dat de eigenaar de situatie zoals hij nu is ook niet prettig vind en als zij er nog een klein beetje voor kunnen krijgen kunnen ze zichzelf wellicht ook beter helpen.

@TS: Je zou dit ook rechtstreeks kunnen overleggen met de eigenaren natuurlijk, daar hoef je niet perse de landeigenaren voor te contacteren. Als de eigenaar van die dieren maar wil zit het goed toch? Probeer het hem leuk voor te spiegelen; geen dieren, geen voer meer kopen, niet in de regen naar het land, mooi nog een zakcentje etc.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 02-02-11 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:02

In de openingspost was mij al duidelijk om welke stal het ging.

Jaren geleden hadden zij een hengst die tijdelijk in Brabant ter dekking stond. Een andere amazone heeft toen ook wedstrijden met hem gereden. Ik heb nakomelingen van deze hengste gereden, omdat de stalhoudster destijds met de betreffende hengst gedekt heeft.
Zij was toen allang blij dat hij tijdelijk in Brabant stond, want voor geen goud had ze haar merrie naar die stal gebracht voor de dekking.
Ter info: de stal waar ik reed ligt 250 km bij de betreffde stal vandaan. Zo wijd verspreid is de situatie dus....

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:11

Kippenvel.... Dat dit nog KAN gebeuren in Nederland! De dierenbescherming zou zich moeten schamen dat ze niet optreden en die paarden daar weghalen! Ik hoop dat er een of andere actie op touw gezet kan worden. Vreselijk.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:20

ik begrijp dit echt niet v.d. D.B.Ze [de D.B.] kwamen na een melding langs bij een kennis van mij omdat een paard de hoeven te lang had en scheurtjes erin had.Nou niet echt overdreven lang of gescheurd hoor.En een pony liep kreupel,die had artrose en liep al jaren kreupel,was 28 jaar oud en werd al jaren niet meer bereden.De D.B zei:dat paard moest binnen een week bekapt zijn anders werd het in beslag genomen en de kreupele pony daar moest een D.A bij komen!
Zou het per woonplaats verschillen van DB?Want hier zijn ze een stuk strenger hoor.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:21

Angeliekje schreef:
Kippenvel.... Dat dit nog KAN gebeuren in Nederland! De dierenbescherming zou zich moeten schamen dat ze niet optreden en die paarden daar weghalen! Ik hoop dat er een of andere actie op touw gezet kan worden. Vreselijk.....

Behalve de paarden is het ook een schandaal dat mensen nog op deze wijze kunnen leven en te werk kunnen gaan. Het is al veel te ver gegaan, al jaren. Je raakt aan de situatie van mensen gewend, ik weet niet beter dan dat ze in die vervallen boerderij met zielige paardjes wonen. Alleen de situatie verslechterd alleen maar, en ik kan niet alle verantwoordelijkheid nemen over al hun paarden en daarvoor eten gaan kopen.
Ik zou gewoon zo graag willen dat er iets verandert, want ik kan het slecht loslaten. Ik weet dat ze elders ook nog paarden hebben lopen, maar ik weet niet precies waar. Deze ga ik voorlopig ook niet lokaliseren, denk niet dat dat ten goede gaat van mijn gemoedsrust.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:25

Politiek inschakelen, PvdD weet meestal aardig wat stennis te schoppen en dan is er iig aandacht, misschien kunnen ze het voorval gebruiken om die dierenpolitie er versneld te laten komen. Dierenpolitie zal trouwens gevormd worden door gewone politieagenten die deze taak erbij gaan krijgen, naja, iets is beter dan niets.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 07:46

:oo Wat vreselijk |(

Weten deze mensen zelf hoeveel paarden ze hebben?
Ze zijn waarschijnlijk niet eens gechipt?

Dus als er stelselmatig pony's verdwijnen zullen ze het niet eens merken?

In dat geval wil ik best een pony opvangen.

En ik denk nog velen met mij.

hverburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:19

ik ben zo brutaal geweest om dit topic als link op het ijslanderforum te zetten. Wie weet komen ze daar nog met goede ideeën. Zelf woon ik helaas te ver weg (zuid-holland) om actie te ondernemen. Maar wie weet kan ik zo een beetje helpen.

Antje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:24

Ja hoor, ik heb hier ook wel plaats voor 2! Alleen ja ... dat kun je helaas niet zomaar doen lijkt mij