Zadeldieven actief op WEDSTRIJD!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:49

josie schreef:
Dan rest je maar eigenlijk 1 ding: trailer helemaal dicht, dus klep dicht, deurtje voor ook dicht en op slot, werkt alleen als je zadelkamerdeurtje binnen zit, anders helpt het nog niet............
Hoe moeilijker het is voor ze en hoe meer werk het kost, hoe minder snel zullen ze het overwegen om te gaan doen bij die van jou........
En anders voor de zadelkamerdeurtjes aan de buitenzijde: extra sloten er op.........
En dat allemaal helaas omdat anderen niet het hun tengels van jou spullen kunnen afblijven!! :(

Is de auto dan niet makkelijker???

josie

Re: Zadeldieven actief op WEDSTRIJD!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:03

Moet je maar net de ruimte voor hebben ;) en het willen dat het daar ligt........., maar ook een auto kan heel eenvoudig open worden gebroken..........

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:07

Ik weet niet maar al je vieze zooi in de trailer en 1 of 2 zadels kunnen toch wel in een auto....llijkt me niet dat je een smart voor je trailer hebt staan.

En willen....nee je wilt je zadel maar gejat hebben ;) En je auto is wel meer verzekerd dan een trailer lijkt me en daar zullen ze niet zo snel jatten, kost meer moeite en is verdachter als ze aan een auto staan te morrelen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:09

Toch denk ik dat je verzekeringstechnisch sterker staat wanneer het uit een auto met over het algemeen toch als deugdelijk bekend staande sloten is gestolen dan wanneer het uit een (vaak kunststof) trailer is gestolen.

En als je de ruimte hebt kan je een zadelbok maken die je zo achter in de koffer zet. Hubbie is daar een paar jaar terug mee aan de slag gegaan toen paardlief een week elders gestald was. Ideaal ding. Dient als extra steun in mijn kast, mobiele steun voor in de auto en poetshulpje!

dandydesurcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:37

ik vind dat ze er echt mee moeten stoppen heb dat 2 keer voor gehad met al mijn spullen.
Ze komen gewoon je zadelkamer binnen nemen alles mee en zijn dan weg.

Nu dat je het zegt bij mij stond er ook een klein zwart peugeotje :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:09

nou daar ben ik hoor!!!
wat een dag! vanmorgen nog kei fijn getraind. vanmiddag dus naar roosendaal gegaan met cacharel. ben denk ik 20 minuten in de kantine geweest, even wat gedronken, betaald, en coupons gegeven. loop ik met vriendin terug naar de trailer om te gaan zadelen, zadel en hoofdstel weg!! ik dacht dat ik ff aan het hallucineren was, en vriendin dacht dat ik een grap maakte, maar ze hebben gewoon alles mee genomen!! gewoon voor dik 5000 euro aan spullen! ik begon echt kei erg te trillen en te janken, van boosheid en van schrik, dit maak je toch niet snel mee?? mijn laarzen hebben ze laten staan, ze houden niet van blauw lak denk ik, ze hebben wel de laarzen tas opengeritst, maar was niet goed zat ofzo. gelijk melding van gemaakt daar, en ze hebben op het terrein camera's hangen, dat gaan ze nu bekijken, kunnen we nog niet veel mee, zal verzekering werk worden, maar zuur is het wel! ben er dan ook echt ziek van. ;( t zijn maar spullen, en maandag heb ik als het moet alles nieuw, maar daar gaat het niet om, ze moeten toch godnondeju met hun jatten van je zooi afblijven?? waar halen ze het lef vandaan!!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 12-02-11 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype normaal gemaakt. Dikke teksten lezen vervelend.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:11

Pfff het is dus echt regio gebonden???

Maud echt klote voor je!

sberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:22

ik zag net op de site van lauw van vliet dat er bij hem 2 springzadels uit de vrachtwagen zijn gestolen tijdens een oefenparcours in houten op 9 febr.

kiwiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:01

Echt zielige mensen blijven dat!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:06

geen woorden voor! volgensmij kan ik een nieuwe verzekering beginnen......... hoop voor jou dat het vergoed word. echt rot lijkt mij. ik zelf zou ik mijn zadek ook niet maarzo laten liggen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:07

dit soort akties staan idd al meerdere malen op het centrale topic zadeldiefstallen vermeld...het is de laatste weken al schrikbarend vaak gebeurd. spullen dus in je auto en de boel bewaken..evt afspreken met meerdere mensen op t parkeerterrein te blijven en foto's maken van autos met nummerplaten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:33

mijn zadelkamer van de trailer zat dicht, is dus open gebroken...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:50

@rockey: he bah dat is echt nightmare!!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:17

rockey schreef:
nou daar ben ik hoor!!!
wat een dag! vanmorgen nog kei fijn getraind. vanmiddag dus naar roosendaal gegaan met cacharel. ben denk ik 20 minuten in de kantine geweest, even wat gedronken, betaald, en coupons gegeven. loop ik met vriendin terug naar de trailer om te gaan zadelen, zadel en hoofdstel weg!! ik dacht dat ik ff aan het hallucineren was, en vriendin dacht dat ik een grap maakte, maar ze hebben gewoon alles mee genomen!! gewoon voor dik 5000 euro aan spullen! ik begon echt kei erg te trillen en te janken, van boosheid en van schrik, dit maak je toch niet snel mee?? mijn laarzen hebben ze laten staan, ze houden niet van blauw lak denk ik, ze hebben wel de laarzen tas opengeritst, maar was niet goed zat ofzo. gelijk melding van gemaakt daar, en ze hebben op het terrein camera's hangen, dat gaan ze nu bekijken, kunnen we nog niet veel mee, zal verzekering werk worden, maar zuur is het wel! ben er dan ook echt ziek van. ;( t zijn maar spullen, en maandag heb ik als het moet alles nieuw, maar daar gaat het niet om, ze moeten toch godnondeju met hun jatten van je zooi afblijven?? waar halen ze het lef vandaan!!

5000 euro? Tjee zadel van 3500,- en hoofdstel van 1500,-? :oo
Maar inderdaad wel lekker kl*te zeg! Gelukkig mij nog nooit overkomen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:18

holy crap broeksies daar komen wij ook wel eens, damn dit is wel errug dichtbij :\

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:30

ik las op het friespaardenforum dat ze in Utrecht ook al actief waren op een wedstrijd...

horse_angelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:34

dit is een echte rotstreek ik vind
dat mensen dit niet mogen doen
overlaatst had ik van iemand een zadel gekocht en de avond dat ik
het kreeg was het gestolen
dat is echt niet fijn
ik heb een dubbel slot nu op mijn kastje

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:23

Vorig week op een wedstrijd in Woudenberg hetzelfde verhaal: ook een zadel en hoofdstel uit een trailer gestolen. We werden gewaarschuwd toen we het terrein opkwamen, was net gebeurd. Mensen waren naar binnen gegaan om te betalen, en vijf minuten later was de boel al gestolen. De brutaliteit...

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:12

en ze zijn ook al actief geweest in Kampen en Vollenhove lees ik.

Ongelooflijk! Ze houden gewoon wedstijden bij en rijden erheen om zadels te stelen!!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:33

Oh god! Wij hebben 1 keer gehad jaren geleden dat het gerief ook i het zadelkamertje van de trailer lag, na het rijden waren we nog iets gaan drinken en naar de andere proef gaan kijken. Nadien vertrokken, en bij het uitladen thuis hebben we gezien dat er allemaal krassen zaten aan het slot van de deur van het zadelkamertje! Het was de trailer van een vriendin en we hadden beide niets aan het deurtje gezien toen we aan het inladen waren. Dus waarschijnlijk hebben we toen heel veel geluk gehad, of men heerlijke zadeltje was ook weg :(

Ik begrijp echt niet dat mensen dat zo maar durven, op klaar lichte dag, op en druk wedstrijd terrein. Hoe spelen ze het klaar he?!

stripkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 21:22

Gister waren ze weer terug in Esbeek, maar gestoord. Ze hebben een tweede kans afgewacht.

Toen het te heet onder de voeten werd zijn ze vertrokken, kenteken is nagetrokken. Niet dat je daar iets an hebt. Ze kunnen nu nog niets... Ze komen van een heel eind weg! Brutale eikels!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:23

waren ze er weer in Esbeek? :oo damn dat is echt te dichtbij :\

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:26

het is toch niet te geloven... :n belachelijk!
Eigenlijk zou je al een cameraatje ín de zadelkast moeten doen ervoor, maarja dat gaat wel erg ver... jeesz...

Voortaan gaan mijn spullen iig in de auto's... ik zou ze echt wat aandoen als ik het zou zien, honkbalknuppel vol op de kop..

stripkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 21:27

Ja ze waren al aan het wrikken geweest bij een zadelkamer.

Hier is het dus een ZWART PEUGEOT-tje

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:28

zwart peugeotje dank je.

Melanie heb jij eigenlijk je oornetje ooit nog ontvangen? Want heb niets meer van je gehoord ....