Die Spanjaarden kunnen ook alles hè! Die van mij sprong ook zonder enige voorbereiding (nouja, de dag voor de wedstrijd een paar sprongetjes) een laag parcoursje rond, zo stoer! Hij springt wel heel netjes, en lijkt er ook lol in te hebben. Leuk hoor
reina
Geplaatst: 02-02-11 22:55
Die óren! Echt heel schattig. Hij is er duidelijk van overtuigd dat hindernissen kunnen (en zullen) bijten, maar wil er dan speciaal voor jou (omdat je het zo vriendelijk vraagt) wel overheen springen. Hij springt met erg veel gemak, alleen nog een beetje ongecontroleerd. Dat wordt vast met wat oefenen nog een stuk beter!
Onmogelijk overigens om je niet door die camerastarende mevrouw te laten afleiden
laulau85
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-11 22:57
Haha Dorien idd grappig. Wist niet dat jij ook op bokt zit..
Seraphim leuk dat de jouwe het ook zo leuk doet!!
Reina haha ja ik snap ook echt niet waarom iemand naar een camera gaat staren haha
Ziet er gaaf uit hoor, leuk beestje ook. Voor de eerste keer niks op aan te merken.
Als ik je als springruiter toch een tip mag geven, probeer eens een rustiger tempo aan te nemen voor de sprong. Hij trekt er zelf iets naartoe waardoor hij dan iets te hard gaat en jij gaat corrigeren. Hierdoor stoor je hem op de sprong, probeer dan je handen ook iets verder naar voor te doen. Laat hem gewoon zelf iets meer werken en probeer niet alles te regelen. Misschien hou je ze wat terug omdat hij iets omstuimig is na de sprong maar dat kan goed zijn doordat jij hem een beetje in de weg zit op de sprong. Probeer dan na de sprong ook niet te vechten maar geef hem juist wat teugel, denk dat hij dan sneller ontspant. vind het top hoor voor een lesje van te voren maar misschien kun je er gewoon iets mee voor de volgende keer .
Hij heeft echt een best een snel en goed voorbeen! Ook bij de 1 vind ik dat je het goed oplost gewoon nog hup eroverheen en niet toegeven. Zo'n lijn naar de 8 is ook erg lastig voor een groen paard. Heel veel succes samen verder hoor.